hai dames, ff een kort vraagje. Hoelang mag een baby van ongeveer 5 maanden zonder voeding s'nachts? Ik hou nu eigenlijk de 10 uur max aan. Maar zou 12 ook mogen? bijv van 18.00 tot 06.00 ? 6 uur krijgt ze nu ook haar eerste fles en die tijd wil ik er ivm onze opsta tijden eigenlijk wel inhouden. Alvast bedankt
volgens mij kan dat best als je kindje dat al kan, mijn meisje sliep met een maand of 6 van 18 uur tot 6 uur, dat doet ze vaak nog steeds.
ze krijgt om ongeveer 18.00 een fles en dan om 21.00/21.30 nog een .. maar hier moeten we haar vaak voor wakker maken...vandaar de vraag. Bedankt voor je reactie
volgens mij mogen ze per pond gewicht, een uur doorslapen... Dus met 6 kilo mogen ze 'officieel' 12 uur doorslapen. Ik kende de regel niet dus onze dochter sliep met 8 a 10 weken al het klokje rond zonder voeding. Maar jouw kindje is alweer een stuk ouder volgens mij kan het dan wel. Rond deze koers gaan heel wat kindjes als ze zover zijn, ook over op 4 flessen. En dan kom je qua tijden makkelijker uit, als ze 12 uur slapen.
vanaf 6 kilo..grin.. mijn monster is 66 cm en 8 kilo..dus dat zit dan wel goed Ik wist wel dat ze voor elk pond een uur mochten doorslapen, maar dacht dat de 10 uur toch wel t max was. Niet dus,, nah dan gaan we eens kijken hoe ze daarop reageert. Dank voor de reactie's
Wil niet zo heel vervelend doen, maar ik zou zeggen kijk in de andere 2 of 3 topics over hoelang een baby mag slapen. Staan allemaal dezelfde antwoorden in.
Mijn zoontje kreeg met 5 maanden zijn laatste voeding om 19:30 en zijn eerste voeding om 20:00! (dit was vanaf 14 weken: 3 maanden)
mijn dochter sliep met 2.5 maand door van 19.00 tot 07.00 en kreeg geen laatste fles meer omdat ze zo diep in slaap lag en ze miste er niks aan ze kwam zoo veel aan
Bedankt voor alle reactie's Ik denk dat wij idd snel gaan experimenteren met de laatste fles. ( lees: als ik niet moet werken, dus een eventuele gebroken nacht kan hebben ) Het wordt nu alleen ff puzzelen met de papa fles... de laatste was nl altijd van papa..en die vervalt dus. Groetjes
lol... als ze der om zou vragen zou ik t doen..grin.. maar de fles van 21.30 is al de *nacht* voeding. Ze krijgt om 6.00 altijd de eerste ivm onze opsta tijden.. ze heeft eigenlijk vanaf 6 weken niet meer om een *echte* nachtvoeding gevraagd Het is ook een luxe probleem...maar papa wil niet zo een papa worden die alleen op zondag het vlees snijdt ( waarschijnlijk omdat hij dan naar voetbal is grin )