werkgever draait thuiswerken terug

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Manlief had de mogelijkheid om thuis te werken maar vandaag mail gekregen van directie dat t vanaf ma 2 sept niet meer mag.ook wat stond wordt teruggedraaid.
    Mag dit zomaar en zo kort dag?

Manlief deed t af en toe.zoals volgende week vrijdag ivm bruiloft
    Half sept ivm wennen school oudste
    En half okt wegbrengen oudste en ophalen
    Wat nu

2. knap

knap Niet meer actief

denk wel dat het mag. alleen wel kort dag.even mee tijd moeten krijgen om de verandering in te voeren. Maar denk dus dat het mag.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

Hij werkte ook af en toe thuis als hij afspraken had in de buurt
    Standplaats is 100km verder

4. knap

knap Niet meer actief

mijn laat zijn bedrijf zat in zoetermeer. vestiging gedeelte sloot. hij kan nu twee drie dagen in de week naar Best. Van af Den Haag. twee drie dagen in de stuk vestiging Zoetermeer als chauffeur. AlsBas het wil tja soms hebben ze geen keuze en dan moet je wel wil je je van behouden.

5. knap

knap Niet meer actief

laat is lat... tik via mobiel.

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    hahaha, de rest is ook niet te lezen hoor.

on topic: Geen idee of dat op zo'n korte termijn mag hoor. Het lijkt me voor het bedrijf ook niet zo'n praktische oplossing als er je man afspraken dichtbij heeft. Moet hij dan eerst op en neer rijden of zo?

Misschien willen ze vooral af van reguliere thuiswerkdagen of. Maar dan nog steeds (of vooral dan, je zult het maar helemaal rondgeregeld hebben met opvang etc) kan dat toch niet op zo'n korte termijn.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat ze dit wel terug mogen draaien als het niet in zijn contract staat. En ja kortdag, ik ben aan dat hij gewoon van 8.30-17.00 niet werken. Dat je op deze manier problemen thuis over werktijd kunt oplossen is natuurlijk niet het "probleem" van zijn baas.

Mijn man bracht op maandag morgen altijd de kinderen naar school. Nu bij een nieuwe leidinggevende heeft hebben ze op maandag ochtend en meeting op kantoor en moet hij om half 8 de deur uit zijn. Jammer voor ons maar helaas....

8. p1982

p1982 Niet meer actief

Ja als hij afspraak hier in buurt heeft moet hij eerst naar kantoor en danwwer terug rijden zeg maar en dan weer naar kantoor.en als werktijd erop zit weer naar huis
    Hoezo veel tijd kwijt in baas tijd en brandstof

9. p1982

p1982 Niet meer actief

Ja we hadden sept en okt zo geregeld. Baal ervan want ben ik gewoon de pineut

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mits thuiswerken niet contractueel geregeld is, is het een gunst van de werkgever. Dus ja, ze kunnen dat eenzijdig terugdraaien.
    Iets meer tijd was wel gewenst geweest, maar om heel eerlijk te zijn. Thuiswerken is natuurlijk geen verkapte oppasdag of "vrije" dag, omdat het zo handig is met de opvang van de kinderen. Als werkgever mag je verwachten dat je die dag dus ook aan werken toewijd en niet aan de opvang van je kinderen ...

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Heel rot voor jullie ivm oppas enzo maar vind het wel apart dat zo'n dag aan een bruiloft of opvang wordt besteed. Je hoort dan toch gewoon thuis te werken of zie ik dat verkeerd?

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Manlief is dan ook aan twerk en langer dan tijd wat moet
    Hij brengt oudste naar school.omdat het mij veel tijdj scheelt
    Verder werkt hij soms thuis als we smiddags afspraken hebben begint dan om 6 uur ipv 7 uur zodat hij minder verlofuren in hoeft te levereb

13. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Wat rot zeg, ik werk ook thuis 3 van de 4 dagen maar enkel als mijn kleine naar de opvang gaat. Ik ga hem dan zelf brengen om 7h30 ben om 7h45 aan t werk en stop om 16h om hem te halen en werk 's avonds nog een uurtje. Onder geen beding word er hier thuisgewerkt als oppas voor mijn kind. Niet fair naar mijn werkgever , niet fair naar mijn kind en geen goed gevoel voor mijzelf. De dag dat kleine man thuis bij papa is zit mama op kantoor.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Kids zijn ook niet thuis als hij thuiswerkt

Hij wilde vroeg beginnen thuis ivm bruiloft zodat hij niet zoveel reistijd had en minder verlofuren in moest leveren

Gaat normaal 545 van huis begint dan om 7 uur dus t scheelt 75 min aan reistijd gewoon.
    Hij werkte ook weleens na werktijd extra nou jammer voor ze dan

15. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad het is geen recht als het niet contractueel is vastgelegd. Wat hij natuurlijk nog wel kan doen is vragen waarom dit is teruggedraait en of er uitzonderingen mogelijk zijn op dagen waarop hij afspraken in de buurt heeft.

16. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Thuis werken betekent dus niet dat je thuis zit en op je kinderen past of naar een bruiloft gaat. Het betekent dat je om andere verplichtingen heen kunt plannen (bijv het wegbrengen van kinderen).

Hier wordt ook gesproken over een gunst van de werknemer. Nou, in heel veel gevallen is dit echt wederzijds hoor. Het betekent namelijk ook dat je op andere tijden en dagen beschikbaar bent. Dat je er misschien niet op maandagochtend stipt om half negen bent (omdat er nu eenmaal kinderen naar school moeten of zo), maar wel in de avond (als de kinderen lekker liggen te slapen) nog mail kunt beantwoorden of afspraken kunt voorbereiden.

Zowel vriend als ik werken allebei in een branche waar dit heel normaal is. Het voorkomt ook heel veel reistijd. Ik probeer wel zo veel mogelijk op kantoor te zijn, omdat ik de directe contacten wel prettig vind.

Ik vraag me overigens wel af wat de reden is om dit terug te draaien.

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wat zou de reden zijn? Laat hem dat eerst vragen...
    Als een werkgever je niet kan vertrouwen op het draaien de uren KAN dat bijvoorbeeld een reden zijn. Wellicht als hij meer kan aantonen dat hij daadwerkelijk effectief werkt thuis, dan willen ze er misschien nog over nadenken?

Hoe dan ook: het is een gunst van de werkgever. En ja, gunsten mag je terugtrekken. Of het leuk is, is een tweede.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

Bepaalde collegas misbruik van gemaakt en ze willen van bepaalde werknemers af die structureel 2 dagen thuis werken ivm reizen

Even voor de bruiloft uitleggen.als hij naar kantoor moet kan hij van 7-12 uur is 5 uu werken.gaat hii thuis werken is t 6-13 uur is 7 uur.verschil 2 uur

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    sja, bij ons kan het ook gewoon MITS het niet te gortig wordt. Maar er zijn er zat die thuiswerken zien als een betaalde dag vrij, onder het mom "ja, maar ik werk toch thuis". Wij zien dat hier ook en dan vervolgens de halve dag niet bereikbaar zijn.

Veel bedrijven komen terug op het hele thuiswerken verhaal. Wss. omdat teveel mensen er een potje van maken wat dat betreft. Daarbij moet je het wel kunnen, de discipline hebben om thuis te werken. Ik kan het wel, manlief bv. niet. Die moet gewoon op kantoor zitten. Thuis wordt hij te snel afgeleid.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

T is niet persoonlijk maar voor iedereen in t bedrijf

Deel Deze Pagina