Hoi, Ik lees al heel lang mee...nu toch maar eens een berichtje plaatsen. Wij zijn ruim 2,5 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas is dit nog niet gelukt (onverklaarde verminderde vruchtbaarheid). We komen nu in aanmerking voor IUI maar kunnen ook meedoen aan een INeS studie. Door middel van loting krijg je dan IUI, MNC IVF of IVF SET. Volgende week worden we gebeld of we hieraan mee willen doen of dat we er toch voor kiezen om niet aan de studie mee te doen en dus sowieso voor IUI gaan. Zijn er mensen die hier ook aan meedoen? Ik ben benieuwd naar ervaringen. Groetjes, Kiki
Ik heb me er vandaag voor opgegeven! Ben onwijs benieuwd of ik ook daadwerkelijk mee mag doen. Welk ziekenhuis heb jij je opgegeven?
Spannend! Wij zitten in het UMC Utrecht. Welk ziekenhuis zit jij? Hoe komt het dat je nog niet zeker weet of je mee mag doen? Als we willen mogen wij sowieso mee doen, is het alleen nog spannend welke behandeling het wordt!
leuk dat je deze opent want ik doe namelijk mee! al vanaf eind december en januari mn eerste ivf gehad...... jammer genoeg was het niet raak van de 1ste ivf en alle 4 mn cryo´s hebben het ondooiien niet overleefd! dus ik mag over 2 weken met ivf nr 2 beginnen! trouwens bij mij kwam uit dat onderzoek uit dat ik ivf kreeg! zijn super lieve mensen daar. ik zou meedoen aan het onderzoek want het kost je niks! en als je niet zwanger raak uit dat onderzoek dan heb je je eigen ivf uit je ziekenfonds nog!
Balen Babii. Wat is een COLA screening? Leuk dat je reageert Sandra! In welk ziekenhuis zitten jullie, ook in Utrecht? Ik denk ook wel dat we gaan meedoen. Inderdaad fijn dat je de IVF uit je eigen verzekering nog houd en dus kans hebt op extra behandelingen als er IVF uit de loting komt. Bij jullie is de standaard IVF uit de loting gekomen begrijp ik?
wij zitten ook in utrecht. ja ivf is uit de loting gekomen....de computer koos dat. ik zelf had een voorkeur voor iui met milde hormoon behandeling. je bent ook gauw aan de beurt dan.
@ Kiki, dat is een screening waarbij ze echoschopies onderzoek doen, heel veel bloed afnemen om alle hormonen in je lichaam te meten, alle vetten in je lichaam te meten etc. ec. Om zo te kijken waarom ik geen eisprong heb en waarom mijn baarmoederslijmvlies te dun is. Hopen dat ze d.m.v. dat onderoek iest kunnen vinden.
Jeetje, dacht ik alles te weten....lees ik hier weer een heleboel andere termen. Wat is IVF SET en MNC IVF? Waarom wordt er geloot welke behandeling je gaat doen. Soms is t zaad bv toch te slecht voor IUI? Wat is het doel van het onderzoek precies?
Ah; ik heb t inmiddels zelf gevonden!!! (nieuwsgierig aagje!) Doel onderzoek Deze studie onderzoekt of er minder meerlingen worden verkregen na IVF met terugplaatsing van één embryo (IVF e SET) of met IVF in een gemodificeerde natuurlijke cyclus (IVF MNC) in vergelijking met IUI, terwijl de zwangerschapscijfers behouden blijven.
@ Babbi - Spannend allemaal zeg! Kan je een beetje snel terecht voor dat onderzoek. Ik vind al dat wachten op afspraken elke keer zo vervelend! @ Sandra1987 - Waarom had je eigelijk voorkeur voor de iui met milde stimulatie? En vind je de IVF meevallen wat betreft de belasting? Ik lees wel eens dat iui soms een goeie voorbereidende stap is op IVF, dat je het qua belasting dan zeg maar meer opbouwt. Maar nu is de kans dus dat je direct in IVF terecht komt (wat jij dus (neem ik aan) hebt gehad). @hypo - Fijn hè, al die termen! Bij ons is er niks uit alle onderzoeken gekomen, en hebben dus een onverklaarde verminderde vruchtbaarheid. In principe zouden we dus IUI krijgen. Maar omdat we aan de richtlijnen van de studie doen mogen we daar aan meedoen als we dat willen.
kiki.... nou ik wou het eerst zo proberen en dan ivf, kijken of het dan lukt haha... ik vind het best wel zwaar want ik moest 3 dagen bloedprikken wachten op een telefoontje en als die goed was mocht ik gewoon verder gaan en dat was zenuwslopend. toen zat ik nog bijna tegen een overstimulatie aan... had veel pijn bij de punctie daarom krijg ik volgende maand bij de punctie een infuusje. ga jij het ook doen de ines studie?
Ja, ik denk wel dat we het gaan doen, we zien de voordelen er wel van in. En we kunnen ons altijd weer terug trekken en doorgaan met de normale behandeling als we het echt niks vinden.
@ Kiki, ik kan zelf terecht op 3 juni voor bloedprikken en manlief 22 juni weer zaad inleveren. Vanaf3 juni ene maandje wachten en dan zaaduitlsag + bloed bespreken. Wachten is vreselijk . Maar snap wel dat ze het onderste uit de kan willen halen!
Hoi meiden, na lang zoeken eindelijk meiden gevonden die ook mee doen met de INeS studie. Heb er 12 juli een gesprek over in het zh, maar ben er eigenlijk al voor 99% over uit dat ik mee wil doen. Wat vinden jullie van de studie en van de behandelingen? Zou er heel graag meer over horen. Ben beetje bang, maar wil wel heel graag een kindje. Wat na drie jaar nog niet is gelukt, helaas. Hoor graag meer van jullie... xx Blondy30
Hoi meiden, heb helaas nog geen reactie...niemand iets te melden over de ines studie? Dat vind ik jammer, zou graag met jullie ervaringen willen uitwisselen.. Gr Blondy
sorry zie nu pas dat je hierop heb gereageerd! Nou ik doe eind december vorige jaar mee aan de studie. bij mij kwam er ivf uit, ben daar eind januari mee begonnen en de 1ste ivf is mislukt en mijn eitjes zijn niet goed ontdooid, nu bezig met ivf 2 en dat is nu denk ik ook niet gelukt...wordt denk ik vandaag of morgen ongi.. ben benieuwd waarin jij wordt ingelood.