Hoi dames, Ben er een tijdje uit geweest, maar ben er weer! Linda, hoe gaat het met je? Jantienn, ik ken je nog niet, maar zie dat je je in de wachttijd zit, succes! Ik ga in januari weer van start met iui met hormonen...ik heb er best 'zin' in na een rustperiode. Tot snel meiden, liefs Blondy
Hey Blondy, ik ben idd nieuw hier, net gestart met ivf ec. Jij hebt dus lootje iui en klaar voor nieuwe ronde, nieuwe kansen! Was het emotioneel bijkomen dat je rust/pauze hebt genomen? Of vielen de hormonen zwaar? Hoeveel eitjes had je de vorige keer groeien? Ik moet nog een week wachten duurt echt lang zeg! En ik heb geen idee of ik wel of niet zwanger ben... Morgen mijn laatste pregnyl. Een vriendin van me was nadat ze ook een rustpauze had genomen, de daaropvolgende behandeling zwanger! Ik hoop bij jou ook!!! Alvast veel succes met iui in januari!
Hey Jantienn, Spannend voor jou dan die laatste week.. Waarvoor is de pregnyl nu? Heb je geen utrogestan? Ik moest drie maanden wachten omdat de zaadkwaliteit helaas niet goed was bij mijn iui. Er is in die tijd helaas zoveel gebeurd, mijn relatie is door allerlei omstandigheden bijna voorbij geweest, maar nu weten we: we kunnen niet zonder elkaar en we willen samen zijn en samen een kindje. Dus in januari gaan we er weer voor. Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen en ik ga voor je duimen meid. Liefs
@Prulleke, Ik ga naar het zelfde zh als jij, heb de iui geloot. Ik had trouwens 4 eicellen en dus moesten er 2 weggeprikt worden voordat de inseminatie kon plaats vinden. Hoe gaat het nu met je? Ben je al begonnen met de hormonen? Veel succes meid.
Hey Blondy, dus je hebt een heftige tijd achter de rug! Als je wil vertellen wat er gebeurd is, laat maar weten. Hopelijk is 2011 voor jullie het jaar van liefde, rust, geluk en zwanger worden!!! Is de kwaliteit van sperma nu wel weer goed? En zo ja, weet je hoe het kan dat dat veranderd is? Bij ivf ec spuit je weinig hormonen (er groeit meestal maar 1 ei), maar om ei-sprong tegen te houden wordt wel je eigen hormoonhuishouding wel plat gelegd. Daarom moet je ong 4, 7 en 11 dagen na de terugplaatsing pregnyl 1500 (=niet veel) spuiten. Dit om er zeker van te zijn dat je lichaam het baarmoederslijmvlies goed houdt (en niet in de war raakt). Zo heb ik dat begrepen in ieder geval. Maar bij iui hoeft dat dus niet? Dus je had 4 eien! Dat is best veel, dus ook punctie gehad voordat iui uitgevoerd kon worden? Lijkt me een goed plan, elkaar steunen Het is niet niks, die vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik heb denk ik last van die pregnyl, ben wat misselijk en mijn stemming is niet zo goed, btje depri voel ik me. Morgen dus de laatste spuit. En ik heb een btje zeurderig gevoel in mijn onderbuik, niet echt pijn, maar voel het wel. Alsof je ongesteld gaat worden, zo ongeveer, maar dan zachter (hoop ik). Ik las op een forum dat het KAN zijn dat je baarmoeder groeit, dat dat ook zo kan voelen... nou dat hoop ik maar, want ik heb geen zin om ongesteld te worden natuurlijk! Mijn vriend werd afgelopen week een btje gek van me, dat als hij thuis komt van zijn werk, het steeds gaat over wel of niet zwanger zijn... dus we hebben het er niet meer of minder over. Ik snap het wel van hem, maar toch vind ik het niet leuk. Is er voor jullie nog een kansje om dit jaar zelf zwanger te worden? Of is dat uitgesloten? Op hoeveelste dag zit je nu in je cyclus?
Hoi Jantienn, Het probleem bij ons was eigenlijk het niet praten over onze gevoelens, waardoor we verkeerde signalen opvingen van elkaar en het daardoor dus echt fout ging. Praten is echt belangrijk ben ik nu achter. Ik begrijp heel goed dat het moeilijk voor je is dat je vriend er niet steeds over wil praten, dat heb ik ook meegemaakt, maar probeer er uit te komen meid, het is echt zo belangrijk. Bij ons was er 'niks' aan de hand, alles was goed om gewoon zwanger te worden en het zaad was ook helemaal goed tijdens de onderzoeken. Wat er nu mis is gegaan, waardoor het niet goed was, weten we niet, maar een gezonde leefstijl, weinig stress, genoeg slapen, weinig alcohol en niet roken zou allemaal kunnen helpen. Er zijn heel veel factoren waardoor sperma van mindere kwaliteit kan zijn en soms is er gewoon niks aan te doen. Ik heb tijdens mijn iui eerst lucrin gebruikt en vanaf dag 4 ook gonal f. Om de eitjes te laten springen de pregnyl en na de inseminatie utrogestan bolletjes, vaginale capsules, tweemaal twee per dag om het baarmoederslijmvlies dik te houden. Dus wel weer anders als bij jou. Meid, ik hoop voor je dat het allemaal goede voortekenen zijn wat je nu voelt. Probeer niet teveel te denken en afleiding te zoeken om de dagen door te komen. Hou je taai he en tot schrijfs dan. Liefs van mij
Blondy, heftig! Vroeg me al af hoe het met je was. Fijn om weer wat te horen. Wil jullie allemaal een supergoed en vruchtbaar 2011 wensen! Hoop begin volgend jaar hier allemaal blije berichtjes te lezen
Hier gaat alles goed. Inmiddels 3 echo's gehad en afgelopen maandag het hartje horen kloppen dus het begint eindelijk een beetje door te dringen . Wel nog steeds ontzettend misselijk 's ochtends en de rest van de dag weeïg, das wel echt minder. Maar ach, gaat ook wel weer over! Ben veel te blij met die kleine in mijn buik om daar hard over te klagen.
Kiki, het klinkt als een droom, maar als ik er over na denk geeft het me wel hoop dat het bij ons ook gewoon kan lukken. Veel succes nog en hopelijk met minder misselijkheid. Dikke knuf Blondy
Tuurlijk gaat het bij jullie ook lukken meis, positief blijven (weet dat dat soms makkelijker gezegd is dan gedaan)!! Mijn duimen draaien op volle toeren voor jullie!
Hallo allemaal, Even een kleine update; Bij de echo woensdag was het eitje goed gegroeid (14 mm) dus ik mocht donderdag beginnen met spuiten. 's morgens Gonal F en Cetrotide. Is dat bij jou hetzelfde Jantienn?? Nu ben ik weer terug van een echo alles nog steeds volgens schema dus nu vanavond om 23.30 de pregnyl spuiten en dan zondag heb ik een afspraak voor de punctie. En als ook dat allemaal goed, woensdag de terugplaatsing.Vind het allemaal wel erg spannend hoor. Van de hormonen heb ik gelukkig nog weinig last gehad. Hoe is het met jou Jantienn. Wel heel spannend nu hoor! Zal voor je duimen! Het vervelende is dat je dan ineens van alles voelt..en dat zou idd misschien van de pregnyl kunnen zijn maar het zou ook zo maar kunnen betekenen dat je een heel mooi kerstcadeautje krijgt. Heb jij veel last gehad van de pregnyl? Blondy, wat fijn dat jullie het in het nieuwe jaar weer gaan proberen. Heel veel succes alvast! Hihi misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen (route 78 ) of nog beter bij de verloskamers natuurlijk. Kus
Prulleke, Het zou idd mooi zijn als we elkaar tegenkomen bij de verloskamers! Jij doet de ivf mnc toch? En je hebt tot nu toe nog geen hormonen gebruikt? Ben benieuwd, en hoop voor je dat de punctie mee gaat vallen.. laat je het weten meid, succes he. liefs Blondy
De punctie is goed gegaan. Het viel gelukkig ook ontzettend mee. Nu is het even spannend. Morgen mag ik bellen of er evt. woensdag een tp zal zijn. Blondy, ik heb tot nu toe cetrotide, Gonal F en pregnyll gebruikt. Mocht er een postieve terugplaatsing zijn dan moet ik de laatste nog 3x gebruiken. Jantienn, hoe gaat het met je? Liefs
Mooi Prulleke, tot nu toe is alles goed gegaan, zo komen jullie steeds dichter bij he!!! Spannend hoor! Ik duim voor een tp!!! Fijn dat punctie meeviel zeg! Ik vond het erg naar, was ook best wel gespannen. De tp is vooral heel mooi en bij mij pijnloos. Als je je fototoestel meeneemt kan je misschien een foto maken van de de cellen, dat kan tenminste wel bij het ziekenhuis in Groningen. Veel succes morgen!!! En Blondy, zie dat je vandaag je eisprong hebt, gaan jullie dan nog extra klussen of heeft dat helemaal geen enkele kans op zwangerschap? Ik heb buikpijn in mijn onderbuik, wat ik tot nu toe altijd heb als ik ongesteld word, dit heb ik al sinds vrijdag. Ik ben bang dat de pregnyl ofzo mijn ongesteldheid tegenhoudt/uitstelt en dat het daarom nog niet heeft doorgezet. Ik hoooooop natuurlijk dat ik zwanger ben, maar door die buikpijn vrees ik van niet. Ik heb nog geen test gedaan, ik weet niet of ik het vol hou om morgen geen test te kopen en te doen, zodat ik misschien een btje weet waar ik aan toe ben, al weet je dat dan eigenlijk nog niet aangezien de pregnyl nog in mijn lichaam zit... oooohhhh wachten dus, haha... EN ondertussen duimen voor prullekes tp!!!! En Blondy, bedankt voor dat je zo open bent over je relatie en de problemen die jullie hadden. Ik had een paar dagen nauwelijks met mijn vriend gepraat, maar nu gaat het weer beter tussen ons. Ik heb de neiging om de hele dag over zwanger zijn te praten en te hopen, maar probeer dit te beperken en hij probeert het meer te bespreken, dus zo komen we weer tot elkaar. Thanks! Tot schrijfs lady's en voor nu slaaplekker!!!
jantienn, wat fijn dat jij en je vriend weer meer tot elkaar komen! je zult de steun toch hard nodig hebben in deze laatste dagen. verschrikkelijk he, de tijd kruipt gewoon en ik dacht elke tien minuten dat ik iets voelde lopen, echt om gek van te worden. succes meid, ik duim voor je. Prulleke, hoe gaat het? weet je al wat meer ? Vandaag was als het goed gaat inderdaad mijn eisprong en ja we doen elke maand ons best natuurlijk! We zijn onbegrepen verminderd vruchtbaar. ze hebben niks gevonden dus er is altijd een kans dat het nog lukt. ik heb er nooit zoveel vertrouwen in hoor, maar proberen doen we natuurlijk wel. ik heb al verschillende keren bij andere stellen gezien dat ze in behandeling waren en toch spontaan zwanger werden, dus blijven hopen dames. Liefs Blondy
Hoi Ladies, Helaas geen bevruchting. Had niet verwacht dat ik er zo van zou balen maar het is toch echt wel een teleurstelling. Had verwacht dat het of mis zou gaan bij de punctie of bij de innesteling maar hier had ik eigenlijk niet echt op gerekend. Maar volgende maand...nieuwe ronde...nieuwe kansen! Blondy, heel veel succes en plezier met knutselen Je weet het maar nooit...het zou zomaar ineens kunnen lukken. Jantienn, Wat fijn dat het weer wat beter gaat tussen jou en je vriend. Het duurt nu niet lang meer en dan zijn jullie uit deze onzekere, spannende periode. Maar vooral de laatste loodjes zullen wel erg moeilijk zijn! Ik zal enorm voor je duimen! Veel liefs