INeS Studie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kiki123, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Jeetje Prulleke, wat rot voor jullie zeg!!! Dat is wel een teleurstelling!!! Wel 'fijn' dat je inderdaad direct weer verder kan met ivf eigen cyclus. Sterkte meid. Ik hoop dat je wel wat kan slapen vannacht! En de volgende keer kan wel alles goed gaan he!

Blondy, veel plezier en succes! Ga je ook met je kont omhoog na de klus haha, dat heb ik wel een paar keer gedaan, maar hielp mij dus niks.

Hier nog geen bloed en dus hoop!

Doei

2. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    haha nee met je kont omhoog helpt echt niet, geloof ik..

Prulleke, wat balen zeg dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden! Weet je ook wat de reden daarvan is?
    Ik ga je veel succes wensen met je nieuwe poging.

Jantienn, fijn nog geen bloed, spannend he, ik hoop dat je je gewoon helemaal niet ongesteld word hoor. Hou vol he meid, nog even en je weet meer. Ik duim voor je!

weet je , ik vind het heel fijn dat wij dit met elkaar kunnen delen, dat wij elkaar steunen, terwijl wij elkaar niet eens kennen.
    Ik ben er heel blij mee meiden. het is moeilijk om in je omgeving steun te vinden, omdat mensen niet begrijpen wat je door maakt(maar goed ook voor hun)

Liefs Blondy

3. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben ook heel blij dat we dit alles met elkaar kunnen delen. Bij ons weten onze ouders en familie en de meeste vrienden niks van onze ivf behandeling. Dit komt omdat ik de laatste tijd erg veel moeite had dat ik nog niet zwanger ben of was en ik geen zin had om dit emotionele onderwerp te delen met mensen bij wie ik vaak kom. Anders zou ik een drempel voelen om naar mensen toe te gaan, omdat ik bang zou zijn dat ze dingen zouden vragen erover, dat ik dan weer moet huilen enzo. Ik wilde tijdens sociale contacten juist afleiding ipv gevraag en gepraat erover. En ik denk ook dat ik me er een beetje voor schaam ofzo, ik weet niet precies, want dat hoeft natuurlijk helemaal niet! Zwanger worden is zo'n intense wens van me/ons, dat ik me kwetsbaar voel als mijn omgeving de ivf zouden weten, ofzo. Ik weet het ook niet precies.

Ik ben 3 jaar geleden erachter gekomen dat ik Pap 3a heb, na het laten doen van een uitstrijkje. Ik had lang en veel bloedverlies. Ongeveer 2 en half jaar lang wisselden 14 dagen bloedverlies en 14 dagen geen bloedverlies elkaar af. Ik heb dat virus waarvan je baarmoederhalskanker kan krijgen, en dan heb ik een agressieve vorm daarvan. Maar ik bleef goed onder controle en ze hebben 3 keer wat weggesneden en aangestipt van en op mijn baarmoedermond. De laatste keer (juni 2010) hebben ze met verdoving veel weefsel weggehaald, dit is onderzocht, uitslag = cin2 (afwijkende cellen). Vanaf juni ben ik weer normaal ongesteld, gelukkig!!! Ik voel me beter. Ik heb vorige week weer een nieuwe uitslag van een uitstrijkje gekregen, en dat was voor het eerst pap 1 (dat is gewoon helemaal goed), Jeeeheeee!!!!
    Dit alles heb ik wel gedeeld met iedereen, ook al vond ik dat best persoonlijk, dat gepraat over baarmoeder enzo + standaard de vraag of ik dan wel vruchtbaar ben... volgens gyn wel... zeg ik dan.

Ik probeer minstens 2 jaar zwanger te worden, en elke keer was het een teleurstelling dat dat niet lukte plus dat ik weer 14 dagen ongesteld was, waar ik ook niet blij van werd. Vanaf juni kreeg ik weer hoop omdat het beter met me ging (minder lang bloedverlies) en dus misschien wel zwanger kan worden, maar was niet gelukt dus.

Nu 1e ivf en nog geen bloed en morgenochtend testen, zooo spannend. Ik vind het super lief dat jullie met me meeleven en we blijven elkaar gewoon heel lang steunen, hopelijk zijn we snel zwanger en zeuren we tegen elkaar over moeheid, misselijkheid enz ;)

Eitje van Blondy, veel succes met het uitkiezen van het leukste, sterkste zaadje!!!!

En Prulleke, zei de arts nog iets over dat de bevruchting niet gelukt was? Het kan gewoon pech zijn, volgens mij lukt 60 procent van de bevruchtingen wel en dus 40 procent niet, dacht ik toch? Nogmaals sterkte meid voor nu en jouw tp komt wel hoor!

4. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Jantienn,

Wat heb jij al veel meegemaakt zeg, lijkt me echt vervelend, je maakt je er waarschijnlijk best zorgen om..
    Ik vind het fijn dat je ons dit verteld, ik wil je graag steunen meid, want als je het aan niemand kwijt kunt is ook niet altijd makkelijk.
    Toen ik stopte met de pil, heb ik het alleen aan een vriendin verteld, maar toen wij de stap namen naar het ziekenhuis heb ik het tegen meerdere vriendinnen verteld en tegen mijn ouders en mijn leidinggevenden.
    Het was niet makkelijk en wat jij beschrijft over dat het moeilijker is om nog bij hen op bezoek te gaan, inderdaad vanwege de vragen enz. daar heb je gewoon niet altijd zin in.
    vaak zeggen mensen ook echt net het verkeerde...
    bijv. Als je er niet aan denkt gebeurd het vanzelf...
    jaja...een zaadje en een eitje komen elkaar tegen en zeggen oh, nee, nu niet, deze dame denkt er te veel aan.
    ik ben nu wel blij dat ik het tegen verschillende mensen heb verteld, ze kunnen in elk geval proberen een beetje rekening met je te houden als je hormonen spuit bijv.

Jantienn, hoe doe je dat dan als je naar het ziekenhuis moet op je werk? Neem je gewoon vrij?

5. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Oh Jantienn, ik duim nog voor je hoor, het kan gewoon raak zijn meid.
    ga je morgen testen? Ik ben echt eel benieuwd!!!

6. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    We hebben een test gedaan en we zijn ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik durf het nog haast niet geloven en mijn vriend kan het nog helemaal niet geloven. We gaan vanochtend nog een test van een ander merk kopen voor de zekerheid.
    Jemig, zou het echt........!!!???? de 1e keer ivf en zwanger..... Tranen in mijn ogen...

7. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jantienn, gefeliciteerd!!!!

8. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    jantienn,

wat super, gefeliciteerd!! Ik had echt zo'n gevoel omdat je nog niet ongesteld was. Oh meid, echt leuk voor je!!

9. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Thanks meiden!!! Ik heb voor de zekerheid nog bloed laten prikken en ben echt goed zwanger, ben zo blij. En ik gun het jullie ook zo van harte!!! Hopelijk geeft mijn verhaal jullie hoop en vertrouwen dat het met wat hulp wel kan lukken!

Hoe gaat het met jullie?
    Blondy, merk je al iets?
    En Prulleke, gaat het weer een beetje. Het spijt me dat bij jou de eerste tp niet kon worden uitgevoerd. Ik ga heeeeeel hard voor je duimen meid!!!
    En Kiki, ji bent nu 14 weken zwanger, dan zegt men toch dat je je dan op je best voelt ofzo? Is dat bij jou ook het geval? En had je veel last van zwangerschapskwaaltjes?

10. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jantienn, kan me voorstellen dat je helemaal blij bent. Hoewel je het misschien ook nog niet helemaal kunt geloven? Dat had ik heel erg, eigelijk tot na de 12 weken...het geloof begint nu te komen!

Ik ben ontzettend misselijk geweest met elke ochtend overgeven en nog steeds (maar hoe vervelend het ook is, ik wil er niet over klagen...ben zo blij met de zwangerschap, dat neem ik op de koop toe). Schijnt bij de 16 weken over te zijn bij de meeste mensen dus nog even doorzetten. Heb ook wel het idee dat het beter aan het worden is. Verder ontzetten moe, maar dat hoort er ook bij en schijnt ook vanaf de 16 weken beter te zijn. Nou geniet van je kerstdagen, maar die kunnen vast en zeker niet meer stuk.

Voor alle andere, ook hele fijne dagen. Jullie gaan in 2011 allemaal een dikke buik krijgen....daar gaan we voor!

11. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hoi Kiki, hopelijk ben je niet al te misselijk geweest tijdens de kerst? Ik ben vandaag een beetje bang om te geloven dat ik zwanger ben. Ik ben minder misselijk en mijn borsten worden steeds minder gevoelig... Ben wel moe, maar heb ik drukke dagen achter de rug. Voel me een beetje onzeker. Maar als ik een zwangerschapstest zou doen, zou dat dan wat zeggen? Ik heb geen bloedverlies, dus probeer positief te blijven. Misschien zijn het juist wel de hormonen die mij een beetje onzeker, stilletjes en verdrietig laten voelen. Ik wacht toch maar met iedereen vertellen tot de eerste echo. Met kerst wel aan onze ouders vertelt, dat was leuk, maar dus wel spannend, het is nog zo pril dat ik het nog niet echt durf te geloven. Wat zeur ik nou eigenlijk...Ik ben ontzettend blij, maar zit dit huilend te typen.

Hoe gaat het met jullie lady's?

12. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend hè Jantienn, als je minder 'symptomen' hebt. Misselijk zijn is niet alles maar geeft wel een klein beetje bevestiging. Als weet ik niet of dat ook echt zo is, maar als je maar het gevoel hebt. Mij is altijd gezegd dat als ik geen bloedverlies had en geen ontzettende buikpijn/krampen ik me vooral niet te veel zorgen moest maken...maar ach, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Overigens hoeft een beetje bloedverlies ook weer niks te betekenen. Wanneer heb je je eerste echo? En heb je er ook 2 in het ziekenhuis? Wij hadden er 1 met 7 weken en 1 met 12 weken in het ziekenhuis. Tussendoor hebben we er 1 bij de verloskundige gehad. Daar mogen we nu ook elek 2 weken naar het hartje komen luisteren. Zodra je een vk hebt zou ik ook zeker aangeven dat je het heel spannend vind en als ze het niet zelf voorstellen gewoon vragen of je wat vaker naar het hartje mag komen luisteren (dat doen ze meestal pas vanaf 12 weken). Al die emoties komen vast ook door de hormonen!!

De kerstdagen helaas niet zonder misselijkheid doorgekomen. Vandaag gaat het ietsjes beter...in ieder geval al mijn eten binnengehouden. Aankomende donderdag gaan we weer naar het hartje luisteren bij de vk. Ben ik wel weer even aan toe! Ik heb overigens een stuk of 16 zwangerschapstesten gedaan...hihi, kon het ook echt niet geloven.

Nou meis, hou je taai! Het is lastig, maar probeer je niet te veel zorgen te maken. In ieder geval een dikke knuffel voor je!

13. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Hoi Kiki,

Veel plezier vandaag met hartje luisteren!!! Lijkt me zo mooi!!!
    Jij bent wel echt erg misselijk he! Dat is ook niet fijn! Straks lekker genieten van boemboem, boemboem, boemboem.... :D

Ik heb 12 jan de eerste echo, dat is over 2 weken en dan ben ik 7 weken zwanger. Ik heb ook de eerste 2 echo's in het ziekenhuis, ik denk bij 7 en 9? weken. En dan als alles goed is gewoon bij de verloskundige verder. Thanks voor de tip bij de verloskundige, hoop idd dat ik wat vaker het hartje mag horen! Ik heb me nog helemaal niet verdiept in verloskundigepraktijken. We wachten vooral de 1e echo af, merk ik.

Hoe is het met de andere meiden hiero?

14. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hai meiden,

Voor iedereen hier de beste wensen, dat het maar een heel mooi jaar mag worden!
    Jantienn en Kiki, hoe gaat het met jullie?

Prulleke, hoe is het met jou? Wanneer ga je weer beginnen met de hormonen?

Ik moet komende week ongesteld worden. Als ik dat dus gewoon word, wat ik wel verwacht, ga ik deze week even bellen naar de gyn en zeggen dat ik de volgende cyclus weer wil beginnen met de behandeling, lang genoeg pauze gehad.

Knuf Blondy

15. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar! Dat het voor allemaal maar een geweldig nieuwjaar mag worden!

Afgelopen donderdag weer het hartje gehoord. De baby was lekker druk bezig in mijn buik, we hoorde een hoop gerommel. Woensdag over een weekje de volgende afspraak bij de vk en over 3 weekjes al de 20 weken echo, gaat echt snel.

Nog een ruim weekje voor je je baby mag gaan bekijken Jantienn! Spannend!! Ik had trouwens bij 7 en 12 weken de echo's in het ziekenhuis. Met 9 weken hebben we er 1 bij de vk gehad (eigelijk een extra echo dus).

Spannend Blondy, dat je volgende cyclus weer gaat beginnen! Nog mooier zou zijn als je gewoon niet ongesteld wordt ;) Heb jij die hoop ook altijd nog een beetje...weet dat ik dat toch altijd wel had. Alleen al het idee dat ik dan niet weer de behandeling in hoefde leek me zo fijn! Ga voor je duimen dat dit hem gaat worden!

16. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Prulleke...???? Hoe gaat het met je?

Super Kiki!!! Het gaat helemaal goed met jouw beebje!!!
    :D

Als ik volgende week ook een positieve 1e echo mag meemaken, durf ik denk ik wat meer te genieten van mijn zwangerschap, ik ben nu nog bang dat het een grote teleurstelling kan zijn en bescherm mezelf daar een btje voor. Als de 1e echo goed is, is de kans dat het kindje blijft zitten wel groot denk ik. Kiki, is het handig dat ik dan (na een goede echo) een verloskundigepraktijk ga zoeken?

Blondy, ben je ongesteld geworden en heb je de eerste echo afspraak gepland op dag 8?

Een mooi 2011 iedereen!!!

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt me zo bekend voor Jantienn, ik was ook zo blij toen ik de eerste echo achter de rug had! En nu merk ik weer dat ik echt uitkijk naar de 20 weken echo. Heb echt duidelijk steeds bevestiging nodig (hoewel mijn buikje nu ook wel begint te groeien).

Ik heb vlak voor de eerste echo een afspraak gemaakt bij de vk, maar ik wist ook al wanneer de 2e echo zou zijn in het ziekenhuis waardoor ik de intake mooi tussen die 2 afspraken door kon plannen en vlak na de intake een echo bij de vk heb gehad. Zou nu inderdaad gewoon je echo even afwachten en dan kijken wanneer de 2e echo in het ziekenhuis is, dan kan je misschien de echo bij de vk of tussen de 2 ziekenhuisecho's inplannen.

Voel je je nog steeds helemaal goed?

18. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben een paar daagjes weggeweest. Mijn vriend had als verrassing
    een hotel geboekt aan zee. Was heerlijk!
    Ben maandag ongesteld geworden. Morgen gaan we het zaad wegbrengen om het te laten testen en als het dan goed is, gaan we de volgende cyclus dus weer beginnen met de hormonen.

Liefs van mij

19. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh, wat heerlijk Blond, een onverwachts weekendje weg!
    Ik ga voor jullie duimen dat het zaad goed is en dat jullie verder kunnen.

20. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Bedankt Kiki!

We gaan trouwens vrijdagochtend het potje wegbrengen, had me even vergist..

Deel Deze Pagina