Ja Kiki, ik denk dat wanneer je niet direct en niet op een natuurlijke manier zwanger word dat je dan veel meer bewust bent van dat er iets mis zou kunnen gaan. En je hebt dan al vaak teleurstellingen gehad dus doen we ook aan zelfbescherming, dat het toch in je achterhoofd zit dat het niet vanzelfsprekend is dat het allemaal goed gaat. En dan helpen sommige andere forums ook niet echt... Ik ben daarom niet meer op veel forums. Ik denk dat ik ook steeds ga uitkijken naar de daarop volgende echo Hoop op nog vele echo's! Jij bent al zo ver, echt fijn!! En al een buik, leuk zeg! Blijven je borsten doorgroeien of is dat eerst alleen in het begin? Ik snap dat de 20 weken echo ook heel spannend is, omdat daar zo veel op te zien is. Ik duim voor je dat alle orgaantjes gezond zullen zijn!!!! Heb je trouwens wel of geen nekplooimeting laten doen? Mensen om me heen vragen het aan mij wat ik wil, ik weet het nog niet. Leuk Blondy, lekker weekendje weg!! Heerlijk zeg!! Succes morgen met het potje. Wanneer krijgen jullie daar de uitslag van?
Ja, ik denk dat wij inderdaad allemaal veel bewuster zijn dat het echt een wonder is. Ik lees ook niet al te veel meer op fora hoor. Lees op dit forum her en der nog wat mee, maar ontwijk bepaalde onderwerpen echt. Maak ik mezelf alleen maar gek mee! Mijn borsten zijn denk ik nu wel gestopt met groeien (of eigelijk hoop ik dat...haha). Ze zijn wel groter en steviger geworden, maar niet heel erg groot (gelukkig maar, vond dat ik al wel genoeg had ). Merk jij al wat aan je lichaam? Wij hebben geen nekplooimeting laten doen omdat we hier geen consequenties aan zouden hangen en er toch weer risico's aan hangen (nekplooimeting zelf weet ik niet, maar wel aan de eventuele vervolgonderzoeken). 20 weken echo wordt bij ons wel extra grondig gedaan omdat ik zelf met een hartafwijking ben geboren (niet erfelijk gelukkig), dan heb je de keuze om een iets meer uitgebreidde echo te laten doen. Ik hoop echt dat ik na de 20 weken echo echt de rust kan gaan vinden om super te gaan genieten!
Het komt vast goed hoor, jouw 20 weken echo! Ik denk inderdaad dat je dan meer rust gaat vinden, dan ben je zo ver en is alles zo goed gegaan! Ben je al begonnen met de babykamer? En vanaf hoeveel weken had je zwangerschapkleding nodig? Mijn borsten zijn wat steviger geworden, er zit gewoon meer in, haha, ze voelen wat harder aan. De omvang is een beetje groter, maar scheelt niet veel. Ik hoop niet dat ik hele joekels krijg, dat past niet bij mijn lichaam en dan hou ik daarna theezakjes over, haha. Maar als mijn kindje maar gezond is maakt de rest ook niet uit, daar ga ik niet over zeuren. Ik ben zo ontzettend verkouden, kruip zo maar mijn bed in.
Hai meiden, Hoe gaat het met jullie? Kiki, al een flinke buik intussen? Lijkt me zo gaaf...zucht en Jantienn, hoe gaat het met jou? Passen je broeken nog? Prulleke, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ga je volgende cyclus weer beginnen of nog even rust? Wij hebben vandaag het zaad weggebracht voor een test, maandag mogen we bellen voor de uitslag. We gaan er vanuit dat de kwaliteit van het zaad nu weer gewoon goed is en dat ik de volgende cyclus weer kan beginnen met de iui. Het is wel spannend hoor, de eerste iui is heel anders gelopen, omdat het zaad opeens niet goed was, dat was echt onverwacht, want bij de onderzoeken vooraf kwam uit dat er met ons beiden niks mis was. Nou even afwachten dus...
Hallo dames, Sorry dat ik een tijdje niets heb laten horen. Maar we zijn even lekker met zijn drietjes weggeweest in de kerstvakantie. Maar ik heb wel af en toe gespiekt hoe het met jullie ging!! en...allereerst natuurlijk GEFELICITEERD Jantienn, wat een heerlijk nieuws voor je!! En ook superspannend nu, nog een paar nachtjes slapen en dan mag je je kindje voor het eerst bewonderen. Blondy, Hoe was de uitslag van de test? Is het van goede kwaliteit?? Wij zijn vandaag weer begonnen...morgen mag ik al terug omdat ze verwachten dat ik dan mag beginnen met de hormonen. Hoop op iets meer succes deze keer maar als ik zo de postieve berichten lees van Kiki en Jantienn dan krijg ik zeker weer wat meer hoop!!
Hai meiden, Nou helaas, we weten nog niks. Mijn vriend moest vandaag bellen tussen half 9 en tien uur. En toen werd er gezegd: we mogen geen uitslagen doorgeven, dat mag alleen de arts. Dus ja waarom zeggen ze dan dat ie moest bellen??? Morgen middag wordt mijn vriend nu dus teruggebeld door de arts zelf. gelukkig weten we dan meer. heb al wel een nieuwe afspraak gemaakt met de gynaecoloog op 24 januari, dus als ik geluk heb kan ik een week later weer van start met de spuiten, want de 31 zou mijn eerste cyclusdag moeten zijn. Prulleke, lekker he, even paar dagen weg! Ben ik ook geweest, heerlijk.. succes deze ronde, je begint dus morgen? welke hormonen ga je gebruiken? En helemaal waar wat je zegt: goede berichten, van Jantienn en Kiki, geven HOOP. Jantienn, nog twee nachtjes en dan is je echo, veel plezier, oh lijkt me echt keigaaf!! Kiki, hoe gaat het met jou? nog last van kwaaltjes? Nou meiden morgen weet ik hopelijk meer te vertellen.. Liefs Blondy
Hey Blondy, en wat is de uitslag? Ik werd wel een btje bang eerlijk gezegd toen ik gisteravond las dat jullie door een arts teruggebeld gaan worden, meestal is dat niet zo'n heel goed teken denk ik... Maar inmiddels zullen jullie het wel weten? Ik hoop heel erg dat er genoeg zaadjes snel genoeg zwemmen! Ik hou het kort, ben kotsmisselijk, koppijn, verkouden en oorontsteking, dus niet heel gezellig.... haha. Tot laters!
Hoi! Nou de zaadkwaliteit was stukken beter als de laatste keer, maar de arts raad ons aan om nog een maand te wachten. Mijn vriend heeft ook van zijn huisarts advies gehad om nog iets langer te wachten. We hebben nl nogal veel stress achter de rug en onze relatie was bijna over. daardoor vind zijn huisarts dat we meer tot rust moeten komen. dus ja, het is niet leuk, maar wel beter, dus we wachten nog een maand, laten dan weer het zaad testen en dan hoop ik wel te beginnen. het positieve is natuurlijk dat ik nu nog 2 kansen heb om spontaan zwanger te worden, voordat we eventueel weer beginnen in maart... bedankt voor jullie steun meiden! Dikke knuf Blondy
In ieder geval fijn dat het zaad wel al weer beter van kwaliteit is Blondy! En wie weet, gaat het jullie gewoon lekker zelf lukken! Zou zo gaaf zijn he! Jantienn, heb je een griepje of heb je last van zwangerschapskwaaltjes? Morgen je echo! Laat je weten hoe het was? Hier ging het van vrijdag tot en met gisteren goed. Eindelijk niet overgeven en weer wat meer energie (ergens word ik dan ook weer een beetje onzeker, zit het allemaal nog wel goed?!) maar vanochtend is mijn complete ontbijt er weer uitgekomen . Morgen weer naar het hartje luisteren!
Hoe was het Jantienn? Wij hebben vandaag het hartje weer gehoord. Zo'n fijne geruststelling weer. De kleine was weer lekker druk, af en toe hoorde je een geluid alsof er iemand heel hard in een microfoon aan het blazen was...hihi! En weer kregen we te horen dat het een druktemakertje is en dat dat wat gaat worden als hij/zij er is. Dat is al de 3e keer dat iemand dat zegt...haha
Hey hallo, Gisteren de echo gehad en alles was goed!!! Daar zijn we natuurlijk heel blij mee! Het hartje klopte, het was precies de goede grootte en het zat op de goede plek. Wat was dat even spannend zeg! Nu erg opgelucht en blij. Over 2 weken weer een echo en als die ook goed is, dan hebben we 98 procent kans dat het goed blijft gaan, dat is heel veel. Ik had een virus, verkouden, erge migraine-achtige hoofdpijn en oorontsteking. En ik wilde niet veel paracetamol slikken. Het gaat nu wel iets beter, maar nog steeds wel beroerd en nu in combi met zwangermisselijkheid. Nou ja, gaat weer de goede kant op in ieder geval. We hebben allerlei foldertjes meegekregen, of we een combitest willen doen van nekplooimeting en bloedonderzoek over een paar weken. En over voeding enz. Moet het nog doorlezen. Fijn kiki, dat het hartje weer goed was!!! Vind je dat elke keer nog spannend? Het gaat gewoon helemaal goed met je baby!!! Raar he, dat je last hebt van misselijkheid, maar als dat ineens minder of over is, dat je dan weer onzeker wordt of alles wel goed is... Blondy, wat goed zeg, dat het zaad van betere kwaliteit is!!! Ik hoop zo voor jullie dat jullie nog op een natuurlijke manier zwanger worden, dat zou helemaal geweldig zijn! En anders maken jullie dus een goede kans met een btje hulp! Prulleke, hoe gaat het met jou? Begonnen jullie dinsdag met de hormonen? Zo ja, dan is binnenkort de punctie he! Spannend hoor! Hou je ons op de hoogte, dan kunnen wij heeel hard voor je duimen!!! Kiki, sterkte met je misselijkheid en blijf er ondertussen van genieten Blondy alvast succes met klussen dit weekend En Prulleke, succes met de behandeling! Het kan maar zo dat het nu goed gaat hoor! Duim duim!
Fijn dat alles goed was. Geweldig om te zien hè! Ik vond het nu vooral weer spannend omdat ik minder misselijk was. Weet wel dat dat rond deze periode klopt, maar toch... Het is ook nooit goed het...hihi! Inmiddels ook weer misselijk...helaas! Over 11 dagen de 20 weken echo, dat vind ik wel heel spannend!
Hoi allemaal, Jantienn, wat heerlijk dat alles goed was!!Het blijft natuurlijk allemaal nog een beetje spannend maar dit is al super! Hopen dat je je ook nog een beetje beter gaat voelen dan kun je er echt van genieten. Kiki, begrijp dat je het spannend vindt die 20 weken echo. Dat is toch ook echt weer een mijlpaal he! Willen jullie weten wat het wordt? Blondy, het is idd dan misschien wel beter om nog heel even te wachten. Nog een paar keer zo proberen en als het dan toch nog niet lukt er vol tegen aan!! Wij hebben een drukke week achter de rug. Ik ben maandag, dinsdag, woensdag en donderdag 2x per dag naar het ziekenhuis geweest eerst voor bloedprikken en 's middags terug voor de echo. Ze hadden alleen op woensdag een foute meting gedaan. Waardoor ze dachten dat het eitje pas 15mm was maar achteraf was hij 17,5mm. Dus nu is het even spannend of hij er morgen nog zit. Want morgenvroeg hebben we de punctie en als alles goed gaat dinsdag de terugplaatsing. Vind het wel extra spannend nu hoor omdat de bevruchting vorige keer niet goed is gegaan. Dames, allemaal een fijn (en voor de zwangere dames een niet al te misselijk) weekend!!
Helaas weer geen bevruchting!! Toch wel een domper hoor. Deze keer had ik echt goede hoop. Heb nu een afspraak gevraagd met onze behandeld arts om te vragen of ze ook weten waardoor het komt of dat het gewoon pech hebben is. Hoe is het met jullie?? Is het een beetje vol te houden met alle kwaaltjes?
hey prulleke, wat een tegenvaller, meid. Ik hoop voor je dat ze een oorzaak kunnen vinden en er wat aan kunnen doen. Mij schiet icsi te binnen, maar ik hoop voor je dat er meerdere oplossingen zijn... Sterkte!!
Prulleke, wat rot voor jullie dat de bevruchting voor de 2e keer niet gelukt is. Ik had gehoord dat de kans op bevruchting 60 procent is. Dus het kan zijn dat het 2 keer pech is... Of dat Icsi misschien toch beter is? Ben benieuwd wat jullie behandelend arts ervan denkt. Wanneer heb je die afspraak? Echt balen zeg, dat ben je zo vaak naar het ziekenhuis geweest, ben je er dus veel mee bezig, ook prikken, je hoop groeit en dan zo'n teleurstelling Sterkte meid! En het gaat echt wel lukken hoor! Kiki, hoe gaat is? Wanneer heb jij de 20 weken echo? de 25e? Ik heb de 26e een echo, ben dan 9 weken en 2 dagen zwanger. Ben gisteravond begonnen met antibioticakuur, voor oorontsteking, tandvleesontsteking en 2 bijholte ontstekingen. Ik wilde eerst zo weinig mogelijk medicijnen, maar ik kon laatste weken niet goed slapen omdat ik overal last van had, dat is ook niet goed voor de baby dat ik me zo beroerd en moe voel, denk ik nu maar... Blondy, merk je iets, een innesteling ofzo? Ik merkte daar trouwens niks van hoor, maar sommige meiden voelen dat.
Oooh, Prulleke wat een ontzettende tegenvallen . Ik zou ook denken dat ze nu ICSI gaan proberen. Sterkte en een dikke knuf! Wij hebben de 20 weken echo aanstaande maandag, met 19 weken dus. We zijn de week erna op vakantie. Vind het heel fijn dat het ervoor kan en niet pas erna is. We willen zeker weten wat het is . Gaat het al wat beter Jantienn?
Kiki, wat denk je, een zoon of een dochter? Heb je een voorgevoel? Fijn dat jullie de echo voor de vakantie gaan hebben! Het gaat wel wat beter door antibiotica. Alleen 's ochtends wel erg misselijk. Vanavond is een mevrouw van Moeders voor moeders langs geweest, ik kan volgende week flessen vol plassen, als antibiotica op is. Dikke kus allemaal!
Mijn gevoel zegt al een tijdje dat het een meisje is. Veel mensen om me heen denken dat ook! Maar als ik schattige jongenskleertjes zie dan denk ik net zo hard weer dat het een jongetje wordt...haha! Heb zelf ook echt geen voorkeur. Gelukkig dat het iets beter gaat. Denk je dat de ochtendmisselijkhied van de zwangerschap is? Ik ben net klaar met MvM. Ben blij dat ik nu weer normaal naar het toilet kan