Hey Donna33, Heftig he als je opeens zoiets voorgesteld krijgt? Dat was voor mij ook schrikken en ik wilde het helemaal niet. Maar uiteindelijk toch besloten om mee te doen. Ten eerste kun je na de loting of op welk moment dan ook stoppen, het is jouw lijf, jouw beslissing.Ten tweede de hormoonbehandling is minder heftig als bij gewone ivf of icsi. En mocht je de iui hebben geloot, zoals ik, krijg je ook niet zo'n heftige hormonen. Het moeilijkste van de behandeling vond ik zelf de wachtweken.. Maar het heeft ook voordelen, de studie betaalt alles voor je, dus mocht je niet zwanger zijn geworden kun je nog via je eigen verzekering verder. Hier zijn trouwens twee meiden zwanger geworden! Dus dat geeft hoop he? Veel succes met beslissen en als je nog iets wilt vragen, kun je dat hier gerust doen. Liefs Blondy
Hoi Blondy wat fijn van je te horen. Waarom zijn de hormonen minder zwaar eigenlijk? Het zijn toch dezelfde medicijnen? Heb je pas 1 keer iui gehad? Nee toch? Of ga je na elke behandeling weer op een wachtlijst? Pff... wij hebben donderdag een afspraak met onze gyn dan gaan we alles bespreken... Houd je op de hoogte! X
Hey Donna, Volgens mij gebruiken ze bij deze behandelingen een lichtere dosis hormonen. Het is de bedoeling dat er niet zoveel eicellen rijpen in tegenstelling tot de normale ivf. Het is niet zo dat je na een behandeling op een wachtlijst komt. Bij ons was helaas het zaad plotseling niet van goede kwaliteit en daardoor moesten we 3 maanden wachten, het is iets langer geworden door omstandigheden. We gaan binnenkort voor de tweede behandeling en dan is het de bedoeling dat je tussendoor steeds 1 maand rust neemt. Succes Donna! Laat maar weten wat je hebt besloten.
Hoi Donna, welkom hier! Bij de studie kan je 3 soorten lootjes trekken: 1. IUI 2. IVF eigen cuclus (dat is met weinig hormonen omdat ze gewoon het ene eitje dat in je natuurlijke cyclus groeit gebruiken) 3. gestimuleerde IVF (dat is normaal de standaard IVF, dus wel met meer hormonen) Weet je al welk lootje je hebt? Een voordeel is idd dat de behandelingen door de studie betaald wordt en dat je, als het onverhoopt nog nodig is, daarna nog bij je zorgverzekering aan kan kloppen voor verdere behandelingen. Zo heb je minder tijdsdruk wat betreft het financiele gedeelte. Een ander voordeel is dat je waarschijnlijk eerder met behandeling kan starten dan wanneer je via de zorgverzekering gaat starten, dat was bij ons in ieder geval wel zo. Je kan elk moment stoppen met de studie en dan via de zorgverzekering met iui starten. Elke behandelvorm (elk lootje) heeft voordelen en nadelen en de kans op een zwangerschap is over een half jaar gezien even groot. Deze uitleg zal je nog uitgebreid krijgen van de gyn. Een overzicht van ons: Kiki is met de eerste gestimuleerde ivf maar wel na een paar terugplaatsingen zwanger geworden. Prulleke heeft helaas bij ivf eigen cyclus 2 keer geen bevrucht eitje gehad, dus zij gaat verder met ivf eigen cyclus icsi. En Blondy gaat binnenkort eigenlijk echt beginnen met iui. Ik ben de eerste keer met ivf eigen cyclus zwanger geworden. En misschien kom jij dus ook bij onze 'INES-club'? Succes met het verwerken van alle info die je gaat krijgen en met een keuze maken! Kiki, hoe gaat het met je? Emotionele dagen met het overlijden van opa in combi met zwanger zijn? Raar ook om alles over Egypte op tv te zien lijkt me, terwijl jullie eigenlijk nu daar op vakantie zouden zijn... Prulleke, spannend zeg, zaterdag 1e echo! Ik hoop zo voor jullie dat het de 3e keer raak is! Hebben ze kunnen uitleggen waarom de 2 bevruchtingen niet gelukt is? Nu met de icsi-keuze gaat het vast wel goed! Duim duim duim!!! Blondy, dus bij jou komen de behandelingen ook dichter bij! Fijn zeg! Het wachten is zwaarder dan elke hormoonspuit, vind ik. Met iui heb je iets meer kans op een tweeling he, hoe zou je dat vinden? Of de kinderkamer al af is bij ons...? Nee hoor, ik wil eerst de 12 weken door en als dan alles nog goed lijkt te zijn, dan durf ik voorzichtig wat om me heen te kijken naar babyspul enzo... Ik wilde zo intens graag zwanger worden en nu ben ik het, en ik geniet er ook wel van, maar durf nog niet echt volop te genieten, bijna alsof het te mooi is om waar te zijn ofzo. Maar ik heb er wel steeds meer vertrouwen in en laatst hadden mijn vriend en ik het zomaar over namen voor jongens en meisjes, dus het gaat wel steeds meer komen dat ik het echt geloof enzo. Ben al 10 weken, dat is al best een heel eind! We hebben vorige week besloten geen nekplooimeting te laten doen. Veel liefs aan jullie allemaal!
Moelijk he Donna! Wij waren er zelf vrij snel uit dat we mee wilde doen omdat het je toch meer kansen bied en we samen hadden besloten dat het voor mij te zwaar zou zijn we zouden stoppen en beginnen met IUI (waarvoor we net als jullie in eerste instantie zonder de studie voor in aanmerking kwamen). Succes met de beslissing! Hier gaat het weer aardig. Gisteren de crematie gehad, dat was een emotioneel dagje. Ik was gesloopt aan het eind van de dag. Het blijft een raar idee dat hij onze kleine niet gaat zien, hij was er zo blij mee. Ik heb nog weinig beelden van Egypte gezien, alleen wat dingen op internet gelezen. Ik ben blij dat we er niet zitten. Een klein geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. Anders waren we waarschijnlijk gisteren of vandaag terug gekomen, maar het lijkt me toch niet echt relaxed om daar te zitten als je weet wat er allemaal aan de hand is (al schijn je er in de badplaatsen tot gisteren niet heel veel van gemerkt te hebben). Jantienn, wij hebben de eerste 12 weken ook weinig gekocht hoor, en zeker geen grote dingen! Wel veel kadootjes gehad, maar zelf dingen kopen voelde gewoon niet erg fijn nog. Zelfs nu leef ik me nog niet heel erg uit...haha! Hoewel de eerste roze kleertjes zijn gekocht . Begint je buikje al te groeien en pas je je eigen kleiding nog? En heb je al een afspraak bij de vk?
Hoi Blondy, ok dus toch andere medicijnen? Iets lichter zeg je..? Ben benieuwd, heb wel een folder thuis gekregen, we hebben as donderdag een afspraak bij de gyn. Weet niet zeker of zij genoeg afweet van het onderzoek.. Mag ik vragen hoelang jij (en anderen) al bezig zijn? X Prulleke; stap je dus uit het onderzoek en ga je Icsi doen? (als ik vragen mag hoor...) X Hoi Jantien, wat geweldig dat je zwanger bent en al na 1 keer!!! Wow, dat stimuleert me wel.. Hoelang waren jullie op de natuurlijke manier bezig? Waren bij jullie ook alle uitslagen goed? Heb je ook een HSG gehad? En hoe bevalt jou (en anderen( het spuiten en de puncties? Is het echt zo vreselijk? Brrr... X Hoi Kiki! Jij ook zwanger dus? Wat gaaf meis.. en wat heftig dat je opa het kleintje nooit zal kunnen vasthouden. Veel sterkte meis.. Ik heb zelf een heel sterke band met mn oma dus weet hoe moeilijk het zal zijn... X
3. gestimuleerde IVF (dat is normaal de standaard IVF, dus wel met meer hormonen) Dat wist ik niet Jantienn, wat kun jij het goed uitleggen allemaal. Kiki, nog gecondoleerd meid, veel sterkte. Donna, succes met je keuze.
Donna, ik dacht tenminste begrepen te hebben dat de dosis hormonen minder is als standaard, behalve dan bij ivf set, zoals Jantienn hierboven heeft verteld..
Hoi Blondy, en hoelang ben je al bezig? is iedereen zo'n beetje 2 jaar bezig voordat ze met de INES beginnen? X
Donna, volgens mijn arts moest je al wel zo'n 2 jaar bezig zijn als je aan de studie mee wilt doen. Dit jaar wordt al mijn 4de jaar en jij? Hoe lang ben je aan het proberen? Er is niks gevonden waarom het niet lukt?
Hoi Blondy, Wij zijn 2 jaar bezig.. Geen reden gevonden waarom het niet gelukt is; zaad goed, cyclus van 26 a 28 dagen, goede hsg, normale baarmoeder, goed slijmvlies.. Ik voel me een stuk gesterkt door deze verhalen hier. Heb nu een soort kleine voorkeur voor IVF, vreemd genoeg.. Maar omdat ik bij IUI toch het gevoel heb dat het wel heel dicht bij een normale poging ligt, en IVF kostbaarder is. Ik geloof dat je IVF in eigen cyclus 6 keer mag doen he? Is er na iedere poging een verplichte rustpauze? X
Mijn gevoel zei ook doe maar ivf, al ben ik nu blij met iui. Vooral omdat mij de punctie eng lijkt. En hormoon stimulatie is niet echt prettig en is bij ivf wel zwaarder, zoals ik heb gehoord. Bij ivf mnc krijg ke idd 6 behandelingen als het nodig is.. Volgens mij is het altijd wel een maand tussendoor even geen hormonen. Je zult zelf wel merken dat dat ook wel prettig is na een behandeling even bijkomen. Morgen je afspraak he? Spannend hoor, weet je al wat je gaat doen?
Dank jullie wel meiden! Ik had ook een voorkeur voor IVF, gewoon omdat ik er voor mijn gevoel meer kans mee zou hebben. Nergens op gebasseerd natuurlijk! Wij hebben uiteindelijk maar 1 punctie gehad waar 16 embryo's uit ontstaan zijn (dat is erg veel) en waarvan er 9 de vriezer in konden. Daar liggen er nu dus nog 7. De punctie was niet fijn, maar wel te doen en het resultaat was uiteindelijk super! Eigelijk heb ik de wachtweken altijd het zwaarte gevonden, en die heb je helaas met elke behandeling. Succes mogen Donna!
Oh ja, bij de normale IVF krijg je 3 pogingen van de studie en 3 van je verzekering. Na een poging met punctie heb je een rustmaand, na een cryo poging mag je meteen door.
Hoi allemaal! Wat fijn zeg dit forum... Ik ben gebeld door het ziekenhuis dat de gyn ziek is, en we de afspraak dus moeten verzetten.. Jammer he? Vandaag nog wel even de arts gesproken die het onderzoek leidt, zij heeft me weer iets meer kunnen vertellen over bijv de verdoving bij een punctie, welke hormonen je krijgt en dat je eerst 2 weken aan de pil moet bij de normale ivf. er doen op dit moment 383 vrouwen mee, landelijk. bijzonder wel he? ik ga morgen bellen voor een nieuwe afspraak; houd jullie op de hoogte!! fijn dat we elkaar hier gevonden hebben.... x
Wat jammer Donna, hopelijk heb je gauw een nieuwe afspraak. fijn he om steun te vinden hier op het forum, ik heb er ook veel aan.
Hoi allemaal, We hebben een nieuwe afspraak volgende week woensdag! Mijn gevoel zegt steeds meer dat ik mee wil doen, gelukkig staat mn vriend er ook voor open! Hoe gaat het met jullie allemaal? Kiki; weten familie en vrienden het al? Blondy; zie je uit naar je nieuwe start? Oeps... rest ben ik even vergeten; sorry XX
Donna, Bij het lootje ivf eigen cyclus en bij het lootje gestimuleerde (gewone) ivf kan de arts kiezen tussen wel of niet icsi. Bij geen icsi wordt het zaad bij het eitje gedaan en dan kijken/afwachten welk zaadje het eitje gaat bevruchten (arts doet dus niet zoveel om de bevruchting plaats te laten vinden). Bij wel icsi 'schilt' de arts een deel van de schil rondom een eitje weg en helpt ie een zaadje het eitje te bevruchten. Icsi kan dus ook tijdens de studie nodig blijken, bijv wanneer het sperma te weinig zaadjes heeft, of dat ze niet zo snel zwemmen. Of omdat de bevruchting een paar keer niet gelukt is, zoals bij Prulleke. Dan wordt de kans groter dat er mbv icsi wel een bevruchting plaats zal vinden. Hoop voor je dat je uiteindelijk genoeg duidelijkheid krijgt om een keuze te kunnen maken! Groetjes!
Donna, fijn dat je nog best snel terecht kan...is altijd maar weer afwachten. En het besluit is dus bijna genomen. En ga je het doen, en vind je het niks dan kan je altijd stoppen als je dat wilt. Als je dat in je achterhoofd houd scheelt het misschien ook wel. Bij mij weten familie en vrienden dat ik zwanger ben...met mijn buikje wat nu toch echt wel zichtbaar is kan het ook niet anders . Maar eigelijk wisten goede vrienden en familie het bij ons al heel snel, ze wisten namelijk ook al dat we met IVF bezig waren dus is het moeilijk om voor je te houden. De meeste weten inmiddels ook dat we een meisje krijgen. Hoe is het met jou, Jantienn?
Hey Kiki!!! Bij mij zie je eigenlijk nog niks/weinig. Wel 's avonds heb ik een buikje, haha, maar dat had ik anders ook wel, btje opgezette buik, maar nu heb ik dat wel meer dan voordat ik zwanger was. Ik hoorde dat week 10 de top van je hcg heeft, dus hopen dat ik me vanaf volgende week weer steeds wat minder misselijk en meer energiek voel.... Ik doe rustig aan, werk minder en dan gaat het best wel goed, beter dan een paar weken geleden eigenlijk. Volgende week woensdag gaan we naar gyn van ons eigen ziekenhuis, omdat het umcg (die inesstudie bij ons deed) klaar was met ons. We hebben daar voldoende controles gehad. Ben benieuwd of de gyn even wil kijken met de echo... hihi. En we gaan dan vragen of ik bij haar blijf of dat ik naar een verloskundigepraktijk kan. Volgens mij heb ik last van aambeien .... !!!! Heb ik nog nooit gehad, maar kan komen door de zwangerschap heb ik gelezen. Iemand ervaring mee en hoe gaat het weer weg? En moet ik ermee naar de huisarts ofzo? Hoe gaat het met jou Kiki? Liefs, ook aan blondy en prulleke