INeS Studie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kiki123, May 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met aambeien heb ik gelukkig geen ervaring...lijkt me echt niet fijn!! Volgens mij kan je er inderdaad het beste even mee langs de huisarts gaan. Mij werd ook verteld dat je op week 10 op de top van je HCG zat, helaas heeft de misselijkheid bij mij wat langer geduurd. Hoop voor je dat het bij jou wel lekker minder wordt vanaf nu!

Hoezo ga je nog een keer naar de gynaecoloog in jullie eigen ziekenhuis? Is dat op aanraden van het UMCG?

Hier gaat alles zijn gangetje. Weinig tot niet meer misselijk. Ben alleen echt gesloopt om 8 uur 's avonds...haha! Voel me soms net zo'n oud wijf ;)

2. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Hoi Kiki,

Dat we nog naar de gyn gaan van ons eigen ziekenhuis is omdat ik lang last heb gehad van veel bloedverlies tussen mijn menstruaties door. We hebben vragen over of een bevalling op een natuurlijke manier slim is of niet, en ook wanneer ik weer een uitstrijkje moet laten doen (de laatste was trouwens goed!).

Hoeveel echo's is gebruikelijk? Bij 12 en 20 weken ofzo???

Ik krijg wel sinds een paar dagen meer trek. Ik at eerder een btje weinig maar nu gaat het eten makkelijker gelukkig, ik was wel wat afgevallen. Ik krijg ook eindelijk weer zin in chips en chocola enzo hihi.

En heb je nog tips waar ik aan moet denken bij het uitzoeken van een verloskundigepraktijk?

Dus jullie hebben al aardig wat meisjeskleding enzo in huis!? Leuk zeg!!! Fijn ook dat je je goed voelt, op 's avonds een oud wijf na... Volgens mij geniet je steeds meer van je zwangerschap he, zo na je 19 weken echo?

Leeft er nog een oma die bij de overleden opa hoort? Zo ja, hoe gaat het met haar?

3. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    En misschien ga ik volgende week dan toch maar even langs de huisarts....

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha, verstandig om dan inderdaad alles even met de gyn te overleggen. Wat super fijn dat het laatste uitstrijkje goed was! Lijkt me echt zo spannend elke keer.

Je krijgt er een bij 12 en 20 weken inderdaad en mijn verloskundige doet er nog een bij 35-36 weken om te kijken hoe het kindje ligt, maar dat doet niet elke praktijk. Wij hebben voor een kleinere praktijk gekozen omdat we dat iets persoonlijker vonden. Er zijn bij ons 2 verloskundige en een waarneemster. We hebben nu dus alledrie al gezien. En wat ik verder fijn vind is dat we altijd mogen bellen met vragen. Lijkt heel normaal maar er zijn dus ook praktijken waar je alleen tussen bijvoorbeeld 9 en 12 mag bellen met vragen (spoed mag natuurlijk altijd wel, maar soms heb je gewoon ineens een 'onbenullig' vraagje). Verder moet je gewoon na je intake besluiten of je het wat vind of niet.

Ik geniet nu inderdaad meer. Helemaal omdat ik haar nu ook dagelijks voel. Zo bijzonder! Lekker dat je meer trek hebt de laatste dagen, dat gebeurde bij mij ook toen de misselijkheid minder werd dus ik heb goeie hoop voor je!

Er is geen oma meer bij de opa, die is 6 jaar geleden overleden. Gelukkig zou ik bijna zeggen, vind het altijd zo naar als die oude mensjes na zoveel jaar alleen overblijven...

5. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezellig geklets hier; goeiemorgen!
    Mag ik vragen aan de zwangeren of jullie iets merkten voor je nod? Niet dat ik iets merk hoor, zo te voelen word ik gewoon ongesteld maar ben daar altijd benieuwd naar... XX

6. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Donna,
    Ik merkte niet zo veel van de innesteling en of nod. Ik dacht 100 keer eerder namelijk ook steeds dat ik wat voelde en elke keer was dat een teleurstelling. En toen ik wel zwanger bleek merkte ik niet meer dan dat ik anders dacht te merken. Het enige verschil was toen ik een keer omhoog sprong met mijn armen omhoog (ik juichte voor een doelpunt, haha), dat ik toen een rek voelde ter hoogte van mijn baarmoeder. Daar schrok ik van. Dat had ik nog nooit eerder gehad. Ik maakte mezelf echt gek van hoop en dacht dus steeds onterecht van alles te voelen 2 jaar lang elke maand. Lastig...

Kiki,
    Thanks voor de info over verloskundige enzo! Ben benieuwd naar mijn echo woensdag... Als alles goed is ga ik denk ik naar een verloskundige. Heb ik wel zin in:D
    Ja sneu is dat he, als bij 2 oudjes 1 overlijdt. Dan ben je zo veel jaren samen geweest, zo lang gewend om samen te zijn en dan moet de ander alleen verder. Maar jouw opa was dus al alleen. Misschien zijn ze nu weer samen :)

Hoe gaat het met Prulleke en Blondy?

Groetjes en fijn weekend allemaal! Lekker kaarsjes aan, kopje thee, lekker warm en laat het buiten maar stormen!

7. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi jantienn, en ik maar springen vanochtend in de sportschool ;) ik merk deze maand niks anders.. iedere maand is wel een beetje anders eerlijk gezegd. de ene keer heb ik echt joekels van harde borsten, andere keer weer veel minder. deze maand wel veel witte afscheiding (sorry vh plastische praatje), maar dat kan ook komen omdat ik een schimmelinfectie had. ik heb er deze keer niks voor genomen, het is vanzelf verdwenen, hoe bijzonder :) ik heb nog een vraag aan jullie; heb begrepen dat je bij de ivf gonal f en decatepyl moet gebruiken. dat zijn 2 spuitjes brrr zie daar zo tegenop.. kunnen jullie nog eens vertellen hoe jullie dat doen, en of je een truukje hebt waardoor het minder pijn doet? bijv. met een ijsblokje ofzo? of is dat een hele stomme vraag? x

8. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het stormt inderdaad hard...bah!

Ik heb er ook niks van gemerkt. Had alleen op een gegeven moment echt mega dorst de hele dag door (dat was een aantal dagen nadat ik verwacht had ongesteld te worden gezien mijn vorige pogingen maar durfde niet te testen voor de testdatum).Voelde inderdaad ook elke maand wel iets, en had dezelfde teleurstelling elke maand.

Ik heb gonal-f en cetrotide gespoten, en dan als laatst 1 dag pregnyl (om je eisprong op te wekken zodat ze weten wanneer deze is). Gonal-f zit in een soort pen met een heel klein naaltje. Je pakt een vetrolletje, zet de pen erop en drukt dan het knopje in. Gonal-f vond ik echt heel erg meevallen, enige wat ik wel eens had was dat ik een half uurtje lang een jeukende rode plek had. De cetrotide en pregnyl zijn echte spuiten met een langere naald. Daar zag ik meer tegen op maar ik moet heel eerlijk zeggen dat me die ook zijn meegevallen. Het scheelt als je ze een half uurtje van te voren uit de koelkast haalt zodat ze op temperatuur kunnen komen. Tijdens de cryo behandelingen moest ik alleen 1 keer pregnyl spuiten, daar zag ik wel elke keer tegen op. Weet niet waarom...het ging namelijk prima en ik vond het ook niet echt pijn doen. Denk dat het een beetje kwam omdat ik dan ineens weer een prik moest zetten terwijl je met de gonal-f het prikgevoel een beetje opbouwd met die pen en niet een echte spuit. Kan het niet helemaal uitleggen, maar misschien snap je het ;).. Maar al met al moet ik zeggen dat het me echt ik meegevallen allemaal terwijl ik er ook als een berg tegenop zag.

Jantienn, misschien kan je, als je bij de gynaecoloog blijft, ook wel naar een verloskundige waar je dan tussendoor naar het hartje kan luisteren (als je dat fijn vind natuurlijk).

Zo, die kleine is lekker druk bezig in mijn buik :). Zo bijzonder gevoel. Hoop dat jullie het ook allemaal snel gaan meemaken!

9. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel kiki voor je duidelijke verhaal!! ik zou naast gonal f ook decatepyl moeten gebruiken. is dat ook met een soort prikpen? of weet iemand anders dat?

wat fijn zeg dat het bij jullie nu gelukt is!
    hoelang waren jullie bezig kiki? en was er bij jullie ook geen reden gevonden dat het niet lukte? fijn weekend allemaal xx

10. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even gegoogled maar volgens mij is dat ook een normale spuit (net als de cetrotide en pregnyl).

Ik ben in januari 2008 gestopt met de pil, januari 2009 zijn we de medische molen in gegaan en in juni 2010 met IVF begonnen. Bij ons is er ook niks gevonden, volgens mij is dat ook een van de eisen van de studie. Ergens heel fijn dat er niks gevonden is maar aan de andere kant ook zo frustrerend!

11. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    Des te fijner Kiki dat het nu gelukt is..
    Wow, ik hoop zo dat het ons ook gaat lukken!!
    Heb je veel last/klachtjes? X

12. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Hoi Donna,

Er bestaat volgens mij een zalfje tegen de pijn die je op je huid kan smeren en dan na 20 min ofzo voel je het prikje niet of nauwelijks, heb ik een keer gehoord.
    Het prikje zelf en het btje pijn wat het even doet vond ik zelf niet zo erg en niet moeilijk. Waar ik het meest last van had was dat je ZELF de naald moet vasthouden, en naar moet kijken en het door je EIGEN huid heen moet prikken, dat is zo onnatuurlijk, dat klopt niet en daardoor weigerde mijn hand soms te doen wat ie moest doen. Ik heb daardoor vaak geoefend in stapjes, met een naald aan een spuit (met niks erin). Eerst deed mijn vriend een paar keer mij prikken, dan deed hij de naald erin, en haalde ik het er weer uit en deed ik het er daarna in 1 adem er weer in. Uiteindelijk kon ik het (na 2 avonden) helemaal zelf. Dus op het moment dat ik in het ziekenhuis voor het eerst echt moest prikken, ging dat prima. Later aan het eind had ik er weer meer moeite mee, toen deed mijn vriend het gewoon. Maar dat kon toevallig omdat hij toen veel thuis was. Het is handiger als je het zelf kan doen, maar ja, als de hormonen er maar inkomen he.
    Ik ken ook veel mensen die voor trombose ofzo zichzelf moeten prikken of ook voor ivf, en die er helemaal geen moeite mee hebben, die doen dat gewoon eventjes. Ik hoop voor je dat het mee valt voor je en dat jij ook bij deze groep gaat horen!
    Je krijgt nog instructies hoor, voor het prikken en dan ga je ook oefenen en krijg je tips enzo. Het komt vast wel goed!

13. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jantien, Klopt dat heet Emla, ken ik uit een andere situatie. dank je voor de tip, ik ga het vragen. We hebben een besluit genomen; en gaan meedoen! Ik voel me heel erg opgelucht, het voelt als tijdswinst. Stiekem heb ik een kleine hoop op IVF, dat is het kostbaarst en al zou ik daar erg tegenop zien, het voelt het beste. Maar misschien is het ook wel mooi dat we er niks over te zeggen hebben en moeten afwachten ;) Ik hoop gewoon dat IVF nog 3 keer vergoed wordt als we daar ooit gebruik van moeten maken... Over het prikken; moet je kijken? Ik heb op You Tube een filmpje gezien; die vrouw had zo'n prikpen idd. Zij was er zo relaxed onder.. Hoeveel dagen moest je prikken?
    En bij IVF eigen cyclus heb je dus 6 keer een punctie? Wel bijzonder zeg; dat er ook 1 zelf sprong; kans op een tweeling? X

14. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey meiden,

Afgelopen vrijdag ben ik bij de gynaecoloog geweest.
    We hebben afgesproken dat ik de volgende cyclus weer ga beginnen, als het zaad goed is. dat gaan we dinsdag laten testen en vrijdag krijgen we daar de uitslag van.
    De zaadtest was bij de vooronderzoeken gewoon goed, dus we gaan er vanuit dat het gewoon een incident was dat het laatst (in augustus) niet goed was.
    Dinsdag gaan we het zaad brengen en het wordt bewerkt zoals ze dat zouden doen voor een inseminatie en dan kijken ze of er voldoende zaadcellen over zijn als er een inseminatie zou plaats vinden. wij hebben er alle vertrouwen in, nouja, het blijft spannend.. Mocht het niet goed zijn raad de gyn ons aan om nog 1 maand te wachten en weer te testen ivm dat mijn vriend dan 3 maanden gestopt is met roken.
    we zijn in januari naar de sauna geweest en dat blijkt ook niet goed te zijn bij mannen..oeps dat wisten wij dus niet..

Als ik ga beginnen gaat het deze keer wel anders.
    Ik hoef geen Lucrin te spuiten alleen Gonal-F en pregnyl.
    De Lucrin legt je eigen cyclus plat, maar volgens de gyn is dat niet nodig.
    Dat betekent dat ik ook geen utrogestanbolletjes hoef te gebruiken na de iui. Want als je geen lucrin gebruikt groeit je baarmoederslijmvlies ook vanzelf.
    Ben heel blij dat het zo kan, die utrogestan moest ik 2 maal daags 2 vaginaal inbrengen en dat 2 weken lang, bah bah, wat een troep en vervelende bijwerkingen.
    Het enige wat ik nadelig vind is dat de prikpen niet meer gebruikt wordt. Nu moet ik spuiten met een vooraf gevulde pen, die stel je in op de juiste dosis en je zet het naaldje erop. Dat naaldje steek je in je buik en je drukt op het knopje van de pen en dan komt de vloeistof eruit.
    dat is wel even eng volgens mij, want bij de prikpen zag je het naaldje niet.
    Nouja, ik weet dat het snel went en het is voor een goed doel, dus nog even geduld en we gaan er weer voor!!

15. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Hey Blondy, fijn zeg, dat jullie volgende cyclus weer kunnen starten!!! Eindelijk weer verder he! Fijn dat jullie wel vertrouwen hebben in goede sperma! Natuurlijk blijft het spannend, je wil jezelf ook wel wat beschermen tegen evt teleurstelling, maar het scheelt dat je er wel vertrouwen in hebt!

Donna, ja als we het op een natuurlijke manier deden en het zou lukken, dan hadden we kans op een tweeling. Nu niet, omdat bij dat ene eitje die al gesprongen was geen sperma komt. Alleen bij het eitje dat ze met de punctie gepakt hadden kon een bevruchting plaats vinden, wat dus gelukt is. Met de Ines studie hebben ze als doel de kans op meerlingen zo klein mogelijk te krijgen, omdat de kans op complicaties daarbij groter is ( en de kosten voor de gezondheidszorg daardoor hoger wordt, vandaar de studie). Met iui heb je meer kans op een tweeling dan bij ivf.
    Wij vonden het ook fijn dat we niet zelf hoefden te kiezen, maar dat er een lootje getrokken werd voor ons. Alles wat je 'krijgt' van de studie is mooi mee genomen, denk ik, en alle lootjes hebben voordelen en nadelen, maar de kans op zwangerschap is even groot. Dus jullie gaan meedoen! Jullie hebben jullie besluit genomen! Zie het als een mooie kans en je kan elke moment stoppen als het niet goed meer voelt. Wanneer horen jullie welk lootje jullie hebben getrokken? En hoe gaat het nu verder, krijgen jullie binnenkort zo'n voorlichtingsochtend?
    Ik denk dat ik 8 dagen, verdeeld over 2 of 3 weken ofzo, moest spuiten. Je krijgt een schema wat je wanneer en soms ook hoe laat moet sluiten.
    Het zijn verschillende soorten spuiten, ik had 1 soort pen die je moest instellen, ik denk hetzelfde als waar Blondy het over had. Ik vond die pen erg handig! En dan nog 2 gewone spuiten die je zelf moet vullen en mengen en de goede naald er op moet zetten. Tja, zonder te kijken kon ik het niet, maar dat is voor iedereen verschillend. Net als wat Blondy zegt, het is voor het goede doel en het gaat je vast wel lukken hoor Donna.

Ik prikte trouwens in het vet aan de zijkant/bovenkant van mijn bil ipv in mijn buik, dat vond ik veel fijner. Je moet dan wel een beetje draaien anders kan je er niet bij, maar in mijn buik vond ik niet prettig.

Prulleke, hoe gaat het met jou???

En Kiki, fijn weekend gehad?

Groetjes!!!

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt Donna! Nu dus spannend wat het gaat worden.

En Blondy de volgende cyclus beginnen als het zaad goed is! Ook weer super spannend!

Hoe is het met jou Jantienn? Misselijkheid al minder?

Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag geshopt voor de kleine. We hebben de aankleding voor de kamer gekocht (hemeltje, lakentjes, aankleedkussen enzo). Gisterenavond naar de musical Petticoat geweest. Was leuk! Jullie ook allemaal een lekker weekend gehad?

17. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Blondy,
    Fijn van je te horen!
    En wat een goed bericht, toch?
    Knap dat je vriend gestopt is met roken, rookte jij ook?
    En krijg je altijd ustroganbolletjes? Bij mij waren ze eerst bang dat mn slijmvlies niet dik genoeg was, maar na een ronde echo's bleek het wel goed te zijn. Toch ben ik nog steeds bang dat het niet dik genoeg wordt.. XX

Hoi Jantien!
    Jij hebt ivf eigen cyclus en moet 2 verschillende spuiten gebruiken? Ik begreep van de gyn dat je met eigen cyclus maar 1 soort injectie hoeft te geven/nemen? X

Hoi Kiki, hoe was Petticoat? En sorry als ik het dubbel vraag maar jij doet normale ivf he? Eh... deed natuurlijk ;) x

@allemaal:
    Ik heb vandaag de gyn gebeld en een lootje gekregen! En het is eigenlijk precies het lootje waar ik op hoopte ;) IVF in eigen cyclus! Heel erg fijn en heel erg spannend.. Ik ben vanochtend ongesteld geworden, we zouden deze week al kunnen beginnen maar dat vinden we te snel gaan. Volgende ronde gaan we dus beginnen, daarna gaan we een week op vakantie, en nemen we weer rust... oh ik ben zoooo blij en heb zoveel zin om te beginnen!! dit voelt echt als een geschenk, als zoveel extra kansen en zoveel rust in mn hoofd. vind het spuiten wel heel erg spannend, heb begrepen dat ik afhankelijk van hoe snel je eitjes groeien je maar 1 spuit hoeft te zetten... pfff nou; ik heb mn ouders al gebeld, en wil het graag mn beste vriendin ook vertellen. ben zo blij dat ik nu officieel bij deze inesdames hoor ;) x

18. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond Petticoat erg leuk! En ik heb inderdaad de normale IVF gedaan!

Wat goed dat je al weet wat het gaat worden. En volgende ronde dus lekker beginnen! Spannend!! Fijn he, dat je nu wat concreter met mensen kunt delen wat de volgende stap is!

19. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja kiki heel erg fijn.. vind het heel spannend, en ben ook wel blij dat we nog even een paar weekjes hebben om aan het idee te wennen ;) x

20. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey meiden,

Weet je, als ik jullie berichten zo allemaal eens lees, krijg ik een blij gevoel. Dat komt door de positiviteit die jullie uitstralen.
    Echt blij met dit forum meiden!

Donna, wat ontzettend spannend voor je dat je binnenkort echt gaat beginnen.
    De spuiten zijn best eng, als ik er nu aan denk om dat volgende cyclus ook weer te moeten, ben ik ook weer zenuwachtig.
    Maar je zult merken dat het na 1 a 2 keer gemakkelijker gaat.
    Je voelt er weinig van en het is echt zo voorbij.
    weet je al welke hormonen je gaat gebruiken?

De Lucrin, die ik de 1ste keer moest gebruiken, zet je eigen cyclus stop en daardoor kreeg je niet vanzelf een dikker baarmoederslijmvlies, zoals je normaal wel krijgt in je eigen cyclus.
    daarom moest ik de utrogestanbolletjes gebruiken.
    Nu ik geen Lucrin hoef te gebruiken ook geen bolletjes.
    en ja, ik denk ook steeds dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed is, er kan toch vanalles mis gaan, denk ik steeds.
    Maar ondanks alles: heb er vertrouwen in, van alle kanten krijgt je lichaam en zetje mee.

Mijn vriend heeft vandaag weer zijn zaad weggebracht, ben zo trots op hem dat hij dat elke keer maar weer doet voor ons, en vrijdag wordt hij gebeld met de uitslag, weer spannend..

Share This Page