INeS Studie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kiki123, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hai meiden,

Jullie kletsen wat af zeg, heb heel wat bij te lezen..

Donna, ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen.
    Gebruik straks zelf alleen Gonal-F, dus mijn cyclus wordt niet 'platgelegd'. Ben wel bang dat mijn ei misschien wel onverwachts springt...

jantienn, lijkt me heerlijk om de eerste 12 weken voorbij te zijn, nu kun je het wel aan meerdere mensen vertellen, of heb je dat al gedaan?

kiki, jij al bijna klaar met de babyspullen, ik zou er denk ik geen genoeg van kunnen krijgen, babykleertjes enzo zijn zo schattig!

Onze gyn belde vandaag trouwens al op, de zaadtest was goed!!
    Niks meer mis met de zwemmertjes van mijn vriend, dus we kunnen echt beginnen!! Jippie!

2. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat geweldig zeg blondy!
    heerlijk laat ze maar zwemmen ;)
    ennu; ze houden je straks zo goed in de gaten, dat ei krijgt echt de kans niet voortijdig te springen...

hier geen nieuws verder
    deze ronde nog lekker zelf proberen :) x

3. prulleke2001

17 nov 2010
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Ladies,

Dat gaat idd erg snel hier op het forum..haha wel erg gezellig.
    Zijn net terug uit het ziekenhuis. De punctie is goed gegaan. Ze hebben het eitje gevonden!! Nu kunnen we alleen maar wachten (dat vind ik echt het ergste) en hopen dat de ICSI succesvol is. Zondag bellen ze voor de uitslag.

Blondy wat fijn dat alles goed was...dan kunnen jullie nu "echt" beginnen!! Spannend hoor.

Donna, zelf proberen kan ook heel leuk zijn en je weet het nooit he ;0)

Jantienn en Kiki, wat heerlijk dat alles goed (op de vermoeidheid en de misselijkheid na dan) gaat met jullie mini-mensjes!

Ik houd jullie op de hoogte van de uitslag...ga dit weekend maar veel dingen doen om me gedachten te verzetten dan gaat de tijd snel..haha kun je nagaan als hij nu succesvol is heb ik straks nog 2 "wachtweken"

Heel fijn weekend allemaal

4. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Prulleke,

Succes meid! Ik denk aan je!

Dikke knuf van mij.

5. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi prulleke, dus nu wachten op een bevruchting? (toch?) zondag bellen ze, en dan maandag tp? pfff spannend zeg..
    werd je verdoofd bij de punctie? heb je weleens een hsg gehad? is de pijn daarmee te vergelijken? x

hoi blondy hoe gaat het met jou? x

6. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hey Donna,

Hoe gaat het met jou? Wanneer is je eerste cyclusdag dat je kunt beginnen??
    Met mij gaat het goed. ben blij dat ik over ongeveer 2 weken kan beginnen. Wel steeds weinig hoop, ik weet niet waarom.
    Het is soms moeilijk te geloven dat het zou kunnen gaan aanslaan, je weet het niet en niemand weet het, dus soms ben ik wel een beetje verdrietig. het gevoel van verlangen naar een kind is altijd aanwezig .
    Fijn weekend meiden!

7. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Blondy

Ik snap het..
    Voel me ook vaak verdrietig en leeg
    Er is al zolang een liefde aan het groeien die ik bij niks of niemand kwijt kan... Maar we moeten vertrouwen houden. Ik was vandaag ook bang ineens. Wat als mijn eicellen leeg zijn? Wat als het innestelen niet lukt? Of als het zaad ineens niet goed is? Of als.. als... als... Het heeft geen zin. We blijven vrijen, beetje om de dag ongeveer. Wel gek dat dat vanaf volgende maand geen zin meer heeft hahaha! Hoe gaan jullie om met alcohol, roken, sauna? Mijn lief rookt iedere dag een sigaretje maar is nu gestopt. Drinkt in het weekend paar biertjes, ik niks. Maar mag de sauna nog? Wat een vragen he? ;) XX

8. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hey Donna,

Wij keken niet zo nauw, we rookten allebei maar zijn nu gestopt.
    Alcohol moet ook kunnen maar niet te veel natuurlijk.
    Sauna blijkt niet goed te zijn voor het sperma, voor vrouwen is het geen probleem.
    Wij vrijen ook vaak om de dag, maar tegenwoordig niet meer verplicht hoor, het moet wel leuk blijven.
    We moeten hoop houden, je hebt gelijk, soms is het moeilijk en soms gaat het goed.
    Als we kijken naar Kiki en Jantienn, weten we dat het kan!

9. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prulleke, wat fijn dat de punctie weer achter de rug is. Mijn duimen draaien voor een mooie bevruchting! Sterkte met al het wachten...bijna het ergste van de hele behandeling hè!

Donna & Blondy: het kan zeker! Soms inderdaad moeilijk om hoop te houden, maar het gaat bij jullie ook lukken (moet van Kiki ;))! Ik hoop dat jullie ook snel een supermooie knaltest hebben!

10. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel lieve kiki
    ik heb zoveel steun aan jullie verhalen
    echt bijzonder dat we dit op afstand samen kunnen doen.. x

blondy, ja we houden hoop he?
    mag ik vragen hoe oud je bent?
    ik ben 35, we hebben dus nog wel een paar jaar ;) x

11. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Dank je wel Kiki!!
    Wat moet dat moet haha

Donna, ik ben 31.
    Heb trouwens van een vriendin van me gehoord dat je boven de 35 jaar menopur moet spuiten ipv puregon.
    Ik weet niet of het bij jou al bekend is welke hormonen je precies krijgt, maar het is even een tip...Ik wil je niet laten schrikken hoor, mijn vriendin doet icsi, misschien is het dan zo ie zo anders..

12. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik krijg ehm...
    gonal f en cetrotide

zo blij als ik eerst was, zo bezorgd ben ik nu ineens
    stel dat ze iets engs vinden, iets waardoor het ineens niet meer lukt?
    een ondoordringbaar schilletje? we hebben maar 1 kansje met 1 eitje.. en is het echt zo dat je niet meer mag vrijen na de punctie ivm het innestelen? hebben we straks steeds mislukte bevruchtingen? pff niet aan denken.. op naar de 24e voor een uitleg. brrrr xx

13. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Logisch dat je vol vragen zit, maar echt alles komt goed!
    maak je niet te druk, de 24ste kun je alles vragen.
    Schrijf je vragen op, lijkt me slim.
    En volgens mij mag je gewoon vrijen hoor...

14. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks blondy

we hebben net een heel pakket binnengekregen
    alles gelezen maar nu weer weggelegd
    volgens mij moeten we ons maar laten leiden door de artsen en het per moment bekijken... pfff ;) x

15. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Donna,

Het is een hoop he? je schrikt ervan, maar de artsen zeggen precies wat je moet doen en wanneer, dus dat komt allemaal goed.
    Wel had ik de eerste dagen echt het gevoel van: ojee, doe ik het wel goed??.Je belt de eerste dag met je ziekenhuis voor een afspraak voor de eerste echo en als je dan vragen hebt gewoon vragen hoor.
    In eerste instantie had ik wel het gevoel dat ik in het diepe werd gegooid, maar na de eerste echo niet meer. Dan leggen ze alles uit enzo..

16. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    en moet je 's ochtends of 's avonds spuiten?
    of is dat afhankelijk van welk traject je volgt?
    staat niet in de folders.... x

17. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Bij mij was het 's avonds, tussen 17.00 en 19.00 en het liefste altijd rond de zelfde tijd.
    Weet je al hoe je gaat spuiten, met een prikpen of met de injectienaaldjes zelf?

18. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi blondy, ik geloof met beiden.. x

19. prulleke2001

17 nov 2010
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies,

Wat lief dat jullie zo meeleven en dat we zo steun aan elkaar hebben.
    Donna, probeer het allemaal een beetje op je af te laten komen. Het komt echt allemaal goed. Wij hebben ook twee keer geen bevruchting gehad en dat is natuurlijk vervelend (en de oorzaak zou idd het schilletje kunnen zijn) maar nu hebben we dan de ICSI via de studie.
    Ik merk in het ziekenhuis dat ze heel bezorgd zijn en heel erg veel moeite voor ons doen. Ze behandelen je echt als persoon en niet als nummertje. Als we onzeker zijn of iets willen weten dan kun je dat altijd vragen. Ik weet niet of het met de studie te maken heeft of dat ze altijd zo zijn maar het is erg prettig.
    Net als morgen, bellen ze me op zondag omdat ik aangaf dat ik heel erg zenuwachtig was of het deze keer zou gaan lukken.

Ik moest de dag na de echo als het eitje 14mm was, 's ochtends allebei de hormonen (cetrotide en gonalF)spuiten om 07.30.
    Dit moet je een paar dagen elke ochtend (bij mij meestal 2/3x) doen tot het eitje bij de echo 18mm is dan spuit je 's avonds de pregnyl en 34 uur later heb je dan de punctie.

Maar zoals Blondy ook al zei probeer al je vragen op de schrijven zodat je die niet vergeet te stellen bij je volgende afspraak.

20. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind dit zo'n fijn forum
    wil jullie heel erg bedanken voor jullie geduld en lieve woorden en uitleg. dank je wel. het geeft me zo'n goed gevoel, en jullie zijn eerlijk en positief, dank je wel. echt!

wat spannend prulleke dat ze je morgen gaan bellen
    ik ga heel hard voor je duimen vannacht ;)
    fijn te weten hoe het bij jou gaat, dat geeft me wel een duidelijker beeld dan zo'n heel verhaal op papier. ik denk idd ook dat het zich vanzelf gaat wijzen. heb gelukkig een goeie vriend die desnoods wil helpen met prikken, dan maar een paar ochtenden daarnaartoe rijden met een prikpen of spuitje ;) en wie weet kan ik het zelf, en valt het me heel erg mee. stiekem hoop ik natuurlijk dat we ineens deze ronde zelf raak schieten, maar dat zou wel heel toevallig zijn hahaha! heb je nu dus icsi in je eigen cyclus? bijzonder he, wat ze allemaal kunnen? ik denk als het ons ooit lukt, dat ik het bijna niet kan geloven.. wat zou het een wonder zijn... nou slaap lekker allemaal ennu prullleke; ik houd je berichtjes in de gaten... x

Deel Deze Pagina