Hoi Sandra, bedankt voor je berichtje. Spannend voor jou dan! Waarom denk je dat het mis is? Als ik het goed begrepen heb, heeft ieder die mee doet met de INeS studie nog geen behandelingen gehad toch? En je bent uitgeloot voor ivf. Welke ivf behandeling heb je gehad? En heb je het als erg zwaar ervaren? Sorry voor al de vragen...hoop dat je me nog een berichtje stuurt.. En ik wens je het allerbeste met testen. Liefs Blondy
Ik zie je berichtje ook nu pas Blondy! Wij doen ook mee aan de studie en wij zijn voor de normale IVF ingeloot. We zitten nu in de eerste poging, nog een week in spanning zitten en dan weten we of het gelukt is. Wanneer moet je beslissen of je mee doet met de studie en in welk ziekenhuis zit je. Wij zagen er zelf de voordelen van in, doordat we met de studie mee doen konden we wat sneller starten (en als het dan toch niet anders lukt dan maar meteen ). Daarnaast zie ik het nut ook zeker wel van dit soort onderzoeken in. Ik het 'geluk' dat ik precies de dag voor de loting ongesteld was geworden en we dus meteen de dag van de loting konden beginnen met de eerste poging. Het prikken zelf, de punctie en terugplaatsing zijn mijn meegevallen. Het prikken was ik aan het eind wel echt zat, mijn hele buik zat vol met blauwe plekken en ik ging er steeds meer tegen opzien. De punctie zag ik erg tegenop maar is me echt meegevallen. We hadden 21 eitjes waarvan er 16 waren bevrucht. 9 zijn de vriezer in gegaan, en 1 is teruggeplaatst en daar is het nu dus het wachten op of het is gelukt. Vind het echt steeds spannender worden, te meer omdat ik niet zo goed weet wanneer ik mijn ongesteldheid zou moeten verwachten mocht het niet gelukt zijn. Heel veel succes met het maken van jullie beslissing! Sandra, balen dat je denkt dat het niet gelukt is. Ik hoop voor je dat je het mis hebt! Sterkte met het wachten (als je nog zit te wachten....)
Hoi Kiki, Ben blij om je berichtje te lezen. En dat het mee gevallen is. Nou wachten lijkt me moeilijk, nog even volhouden en ik hoop dat het zich lekker aan het innestelen is! Hoop eigenlijk het meest op mnc ivf. Omdat het milde hormonen zijn en maar 1% kans op een meerling. Omdat iui meer kans heeft op meerlingen heb ik die liever niet. En ja ivf set is meteen volle bak, voor mijn gevoel. De hormonen lijken me vervelend, ben nogal snel depri en emo. Heb jij last van de bijwerkingen? liefs Blondy
Hoi Kiki, Ik ga 12 juli naar het zh voor een gesprek en daarna ga ik beslissen, denk ik. Maar in aug is het lab dicht bij het st elisabeth ziekenhuis, dus het wordt toch op zijn vroegst sept. Wil dan wel graag beginnen, geduld is op na 3 jaar proberen. Jij hebt dus niet lang hoeven wachten na de loting? Geen wachttijd is prettig.
Er werd mij voor de loting verteld dat IVF MNC en IVF SET niet echt een groot verschil is in de belasting. Maar goed, ik heb geen IVF MNC gehad, dus geen idee of dat echt zo is. Ik vind het uiteindelijk wel prima dat ik de normale IVF heb omdat we nu ook nog 9 emmy's in de vriezer hebben liggen. Voor mijn gevoel toch weer net iets meer kans. Ik had van te voren overigens niet echt een voorkeur. Qua bijwerkingen valt het op zich mee. Wel wat meer moe en zo af en toe een jankdagje. Soms moet je daar dan ook maar lekker aan toe geven Ik ben inderdaad meteen begonnen na de loting, maar dat was puur mazzel omdat ik op precies de goeie cyclusdag zat en er nog een gaatje over was. Had ook nog een maand mogen wachten, maar ik vond 2,5 jaar wachten inderdaad ook genoeg! Balen dat het lab dicht is in augustus zeg. Er is zeker geen zh in de buurt die het ook doet waar je eventueel terecht zou kunnen? Ben blij dat Utrecht gewoon door gaat.
Hoi Kiki, Ik ben echt blij met je berichtje, toch een beetje voorbereiding en ik maakte me zo nerveus en nu ik jouw ervaringen lees, wordt ik meer op mijn gemak gesteld. En dat van die 9 (veel) embroys in de vriezer is goed nieuws zeg! Laat je weten hoe het verder met je gaat? Hoop voor je dat het raak is. Liefs Blondy
Ik hoop het ook zo! Ik weet echt niet meer wat ik moet denken (heb al zo vaak gedacht dat het deze maand toch wel raak zou zijn, natuurlijk ook in de hoop niet het echte behandeltraject in te hoeven). Laat het zeker weten! Laat jij ook weten wat je hebt besloten en wat er uit de loting is gekomen?
Hoi Kiki, erg he om elke maand te moeten denken, zou het eindelijk raak zijn? pfff valt niet mee en best vaak verdrietig. Soms kan ik het goed los laten, maar soms ook niet. Heb je mijn prive berichtje gehad?
Ja, vind het ook steeds moeilijker worden. Maar deze maand beleef ik wel heel anders door die IVF. Hoop alleen niet dat de klap nu niet harder gaat zijn als het niet gelukt is. (Hoop gewoon dat het wel is gelukt...haha). Heb ik gehad, ik had je ook een berichtje terug gestuurd !
he Kiki, Ik ben vandaag in het zh geweest en meteen ingeloot voor IUI. ben er wel tevreden mee. Pff ben gewoon opgelucht, omdat ik weet waar ik aan toe ben. In augustus kan ik beginnen met spuiten van de hormonen, waarschijnlijk rond de 16de. Volgende week spuitinstructie. Hoop dat het mee valt. Hoe is het met jou? Sandra, jij hebt geen berichtje meer geplaatst, hoop niet dat dat slecht nieuws betekent... Ik zal voor jullie duimen meiden!
Hallo allemaal, Ik lees net al jullie berichtjes en ik doe ook mee met de Ines studie in Groningen. Ik ben vorig jaar juli begonnen en ingeloot bij de IVF SET. Leek me erg heftig (vooral het vele spuiten...;-(), maar dat viel gelukkig reuze mee. Ben erg op mijn gemak gesteld tijdens de spuitinstructie. Inmiddels ben ik bezig met poging drie en verwacht ik donderdag of vrijdag de punctie. Hoop zo dat het eindelijk gaat lukken. De eerste keer hadden we 17 eicellen, waarvan er maar eentje bevrucht was, van matige kwaliteit. De tweede keer hadden we 19 eicellen en 15 bevruchtingen, 1 topper teruggeplaatst gekregen en 8 cryo's. Van deze 8 heb ik er uiteindelijk 6 teruggeplaatst gekregen en helaas ook geen innesteling. Dus nu op naar de derde keer.... Dat wachten is inderdaad het allerergste. Al moet ik zeggen dat de puncties ook geen hobby zullen worden... Ik krijg wel een infuus, maar omdat 17 en 19 eicellen best veel is, is het erg gevoelig. Maar heb het er allemaal voorover. Ik hoop dat jullie wat aan mijn bericht hebben (al hoop ik dat jullie eerder succes hebben...). Groetjes
Hoi Igor, Natuurlijk hebben wij wat aan je bericht! Wat spannend weer voor je. Hoop houden is het belangrijkste. En lief dat je zegt dat wij succes zullen hebben. Voor jou ook heel veel succes. Ik zie ook best op tegen het spuiten, ik heb nu echt geen idee wat ik moet verwachten. Dinsdag heb ik de spuitinstructie en hoop dat het mij ook mee valt. Mij lijkt het wel een voordeel dat ze bij de behandeling die jij krijgt ook embryo's invriezen. En ik lees dat er 6 zijn teruggepplaatst, geen een genesteld, dat is echt heel erg jammer. Weten ze dan hoe het komt?
Inderdaad lekker dat je weet waar je aan toe bent! Spannend allemaal hè! Hier is het even wat minder...ben zondag ongesteld geworden . Horen hopelijk vandaag wanneer we verder gaan.
Ja...vooral gisteren echt even een rot dag. Nu gaat het wel weer. We hebben inmiddels ook het zh gesproken. We hebben nu een rustmaand, schijn je altijd na de eerste poging te hebben omdat je dan meer kans op cyste enzo hebt. 23 juli moeten we voor een afspraak om de mislukte poging te bespreken en hoe het nu verder gaat. Als het goed is hebben we dan eind augustus de eerste cryo poging.
Hallo Blondy (en de andere natuurlijk ook), Ze weten niet waar het aan ligt. Ze zeggen wel dat een cryo altijd wel te lijden heeft aan het invriezen en het ontdooien, maar als je er zoveel hebt, verwacht je ook een keer succes... We gaan vol goede moed de derde poging in, heb aanstaande donderdag de punctie, dus moet vanavond nog één keertje spuiten (pregnyl). @Kiki, ik weet hoe het voelt, eerst hoop je nog dat de ongesteldheid niet zal doorzetten, maar op een gegeven moment weet je gewoon dat het mislukt is. Je houdt er rekening mee, maar je blijft hopen.
Hoi meiden, Hoe gaat het? Het is allemaal niet niks he dat zwanger worden bij ons. Het gaat bij sommige zo gemak en wij moeten er zoveel voor doen. Daar ben ik af en toe wel zo verdrietig om. Kiki, eind aug eerste cryopoging..is dat met hormonen of zonder? En heeft dat net zoveel slagingskans als een ivf poging? Ik weet er nog niet veel van en hoop dat je mijn vragen niet erg vind... Je kunt dus als ik het goed begrijp de ene maand ivf hebben en de maand erna een cryopoging? Igor, spannend weer een punctie. Hoe staat je er tegen over deze derde poging? Ik hoop dat je positief blijft denken, het kan zomaar raak zijn en ik wens je het allerbeste! Hoe vonden jullie het spuiten in het begin? Het zal vast wel wennen, maar ik heb er best schrik voor. Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis voor de spuitinstructie. best wel nerveus. Ik ben wel een watje hoor, misschien ben ik na dit alles wel een bikkel...hihi. Vind jullie in ieder geval echte keien!! Liefs Blondy
Hee Blondy, We blijven inderdaad positief denken, deze keer gaat het lukken! Ik was echt een superwatje met spuiten. Als ik wist dat ik een spuit zou krijgen, dan was ik er de hele dag al zenuwachtig over. En als ze bloed moeten prikken, moet ik nog steeds niet kijken, omdat ik bang ben dat ik dan flauwval. Tijdens de spuitinstructie hebben ze me echt op mijn gemak gesteld en echt de tijd voor me genomen. En eerlijk waar, je voelt er bijna niets van. Mijn ervaring met cryo: je gebruikt wel hormonen, maar ik hoefde niet te spuiten. Ik moest drie keer daags 2 capsules vaginaal inbrengen. Dit zijn oestrogeencapsules die moeten helpen bij het innestelen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie gaat. Na de eerste mislukte cryopoging moest ik ongesteld worden en kon ik op dag 3 weer beginnen met ostrogeen, dat ging allemaal vrij vlot achter elkaar. De slagingskans is iets kleiner (geen vers embryo), maar elke kans is er weer een natuurlijk. Na de punctie krijg je in principe maar 1 embryo terug, terwijl je wel 2 cryo's terug geplaatst kan krijgen (hangt er ook vanaf hoeveel cryo's je hebt en of ze beide goed ontdooien). Liefs Igor
Hoi Igor, Ik ben ook een watje en hoop dat het mij ook mee valt! we zullen zien. Ik ga iui doen en moet vanaf de eerste cyclus dag beginnen met Lucrin, vanaf dag 4 ook gonal f. Dan natuurlijk een aantal echo's en als de eitjes goed zijn de pregnyl. Dan de inseminatie en daarna twee weken de vaginale capsules. Heb alles al in huis en het is een zak vol. Vind het fijn dat ik jullie op het forum heb gevonden. Het is prettig om dit te delen met meiden die hetzelfde meemaken. Al gun ik het niemand hoor. Liefs Blondy
Ik ben ook een watje en het is mij ook meegevallen hoor!! Ik begin eindelijk weer een beetje bij te komen van de 1e mislukte poging en heb nu pas je hele verhaal gelezen Igor . Echt balen voor jullie dat de eerste 2 pogingen niet gelukt zijn. Ga voor jullie duimen dat dit hem wordt! Weet je al of je punctie donderdag of vrijdag is? Ik had bij mijn eerste punctie 21 eicellen waaruit 16 emmy's zijn gekomen. Er zijn er daarvan 9 de vriezer in gegaan en eind augustus hopelijk dus de eerste cryo poging. Volgende week vrijdag horen we hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik ga dan ook eens vragen hoe het zit met de kansen van een cryo poging! Wat ik tot nu toe heb begrepen moet ik alleen 1 keer een pregnyl spuit zetten. Die capsules waar jij het over hebt moest ik bij deze 1e poging vanaf de dag van de punctie gebruiken en dan 12 dagen lang. Moest jij het altijd vanaf dag 3 (ook de cyclus dat je de punctie had?) of alleen bij de cryo pogingen? Blondy, wat mij is verteld heb ik alleen nu een rustmaand omdat je na de eerste poging de meeste kans op cyste hebt. Daarna kan je wel gewoon elke maand door (als er plek is natuurlijk). En jou gaat het ook echt lukken met het spuiten hoor! Als wij het kunnen, kan jij het ook ! Moet je dat Lucrin ook inspuiten? Het is inderdaad fijn om je gedachte te kunnen delen met meiden die (helaas) in hetzelfde schuitje zitten!