INeS Studie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kiki123, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Wat mooi Kiki!
    Zou het niet zo zijn dat wij dames uit de mm veel meer waardering hebben voor zo'n wonder?

Prulleke, veel succes de laatste loodjes!

Donna, nog even en je gaat beginnen, maak je niet druk hoor, alles komt vanzelf goed!

Jantienn, hoe gaat het met je buikpijn en je moeheid? Hoop dat het weer goed gaat en je langzamerhand weer kunt gaan genieten!

Morgen de eerste spuit, ben benieuwd..jullie horen van mij.

xx van mij

2. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Wat spannend prulleke, geen bloed geeft goede moed!!! Ik had dat ook wat je schrijft over je buik en borsten. En de twijfel waarvan dat komt, van zwanger zijn of nog van de pregnyl. Bij mij kwam het dus van zwanger zijn en hoop zoooooo dat het bij jou deze keer ook raak is!!! Succes en hoop dat je btje rustig kan slapen enzo. Hoe laat heb je dinsdag de bloedtest?

Kiki, fijn dat je je kindje zo kan voelen en dat je daar wel echt echt van kan genieten op zo'n moment! Doordat wij inesmeiden weten dat een kindje krijgen niet vanzelfsprekend is, ben je toch bewuster van vanalles, ook van wat er eventueel allemaal kan gebeuren/mis kan gaan, terwijl je net ZO ONTZETTEND blij bent om eindelijk zwanger te zijn.

Ik merk wel dat ik steeds wat meer vertrouwen heb in dat mijn kindje blijft zitten. Woendag heb ik intake bij verloskundige, ze gaan dan ook hartje luisteren denk ik. Ik hoop dat ze ook weer een keer het kindje gaan meten hoe groot hij/zij is, want dat is al heel lang niet gebeurd omdat ie diep in mijn baarmoeder verstopt ligt :)
    Ik knap weer een btje op gelukkig, vandaag eindelijk weer even de deur uit geweest, heerlijk. Ik zie het weer helemaal zitten. :D

Donna, goed idee van je om stap voor stap alles te bekijken. Ze zeggen steeds tegen je wat je wanneer moet doen, dit wordt ook opgeschreven. Het is spannend en nieuw voor je, maar komt wel goed hoor!!!

Blondy, succes morgen met de eerste spuit! Spannend hoor, eindelijk echt beginnen.

Ik heb goede hoop voor iedereen!!!!

3. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad ook dat als je in de mmm zit je er veel meer bewust van bent dat het iets heel bijzonders is wat niet zo vanzelfsprekend is als dat het soms lijkt.

Maken ze bij jullie vk zelf echo's of moet je daarvoor naar een echocentrum. Ik dacht altijd dat vk dat zelf konden, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn kwam ik laatst achter!

4. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi kiki, wat een lief berichtje.. x

blondy spannend zeg, wat spuit je ook alweer? x

jantien, genieten maar meis.. blijf je wel met ons meepraten? tenminste, ik vind het wel gezellig ;) x

ik heb vandaag minder die pijn die ik altijd heb tussen ovu en ongi. het is een hele diepe vaginale pijn, dus minder in mn buik zeg maar.. ben daar heel lang bezorgd om geweest; bang voor verklevingen, een te dun bms etc.. alles is gecheked en prima in orde. maar heb wel beetje rare prikkeltjes vooral rechts helemaal onderin mn buik. wil mezelf niet gek maken, het zou natuurlijk te bizar zijn als het nu ineens zou lukken! ga uit van een ongi volgend weekend. van de week nog maar eens goed lezen wat ik dan precies moet doen. wanneer bellen enzovoorts.. we mogen ook 3 dagen niet vrijen geloof ik. na de punctie alles gewoon doen. ik heb weleens van iemand gehoord dat ze geen hoogtepunt mocht hebben na de punctie, maar dat schijnt achterhaald te zijn? nou, ga nu lekker slapen ben moe x

5. prulleke2001

17 nov 2010
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben een beetje stout geweest....
    Vanochtend was ik al heel vroeg wakker en heb ik liggen twijfelen om toch een testje te doen. In het begin kon ik mezelf nog beheersen maar na een paar keer wikken en wegen heb ik het toch gedaan... En er waren twee hele duidelijke strepen zichtbaar. En dit in combinatie met alles...Zou het dan toch echt??
    Haha maar jullie hadden wel gelijk nu ben ik nog steeds niet helemaal zeker.
    Nog één nachtje slapen en dan mag ik om 08.00 bloed laten prikken en dan kan ik na 13.00 bellen voor de uitslag.

Donna, Wat zijn ze spannend he, die wachtweken. Je voelt van alles wat je alleen nog maar meer onzeker maakt. Voor mij is de onzekerheid gelukkig morgen voorbij. Jij moet nog even volhouden!! Succes hoor. Wat zou het prachtig zijn als je voor niets aan het IVF traject bent begonnen en toch ineens spontaan zwanger blijkt te zijn.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de wachtweken ook na de IVF het zwaarste vind (zwaarder nog als de behandeling zelf), en ook elke keer die onzekerheid na elke stap.
    Want er zijn een heleboel stapjes die allemaal goed moeten gaan...maar kijk bijv. naar Jantienn en Kiki, het kan echt tot iets heel moois uitgroeien.

Blondy, heel veel succes vandaag met je eerste spuit. Jij spuit 's avonds toch? Wanneer moet je nu weer naar het ziekenhuis?

Jantienn, wat heerlijk dat je je weer wat beter voelt. En woensdag naar de verloskundige spannend hoor.

Kiki, jij mag donderdag weer lekker een kijkje nemen in je buik toch!!
    De pretecho is ook zo speciaal. Wat gezellig ook dat heel de familie mee gaat.

Kus

6. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Prulleke, haha, toch een test gedaan... ik vind het al wel heel knap dat je zo lang gewacht hebt hoor! inderdaad weet je het nog niet zeker, maar vooral ook doordat je geen bloedverlies hebt, heb je echt een goede kans denk ik! :D Ik ga je nog niet feliciteren, want ik zat eerder op een forum waarop meiden ook wat te vroeg hadden getest, en dat dat toen een valse uitslag bleek te zijn en dat is dan zo'n enorme teleurstelling. Daarom doe rustig aan en wacht (met een positief gevoel) morgen af, geniet er vooral van dat je geen bloed hebt en ik hoop je morgen te kunnen feliciteeeeeeeeeeeeeeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat zou dat super zijn zeg! En je bent nu zoooooo dichtbij he, pfffff, ik leef met je mee hoor, die laatste dag is zo spannend! De hele tijd vraag je jezelf af en hoop je: ZOU HET ECHT? Zou ik echt zwanger zijn? En je durft het bijna niet te geloven om jezelf te beschermen. Kortom, succes vandaag!!!! Ik duim heel hard!!!!

Donna, hopelijk is het voor jou ook raak! En als je onverhoopt gwel ongesteld wordt, moet je op de 1e dag dat je echt bloedverlies hebt bellen om een afspraak te maken, zo ging dat bij mij in ieder geval. Als je 1e dag van de menstruatie in het weekend valt, moest ik direct maandagochtend bellen. Maar hopelijk hoef jij dit allemaal niet te weten :)

Kiki, bij mij zit er een verloskundigepraktijk en een echocentrum in 1 gebouw, werken dus naast elkaar. Ik dacht eerder ook dat verloskundigen ook wel echo;s konden maken... best wel jammer dat dat niet zo is.
    Je bent zo te lezen mooi op gewicht!

Blondy, laat je weten of je 1e spuit gelukt is?

X

7. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff snel van mn werk;

prul wat spannend....
    ik duim voor je schat! x

jantien wij gaan na de ivf op vakantie naar new york, ongeveer 3 dagen voor mn nod. dus ik merk het daar wel.. weet niet of ik een testje meeneem hoor.. ik merk wel als mijn ongi uitblijft, koop ik daar wel een test ;) doeiiiii

8. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaaah, Prulleke...wat goed! Als je morgen de bloedtest hebt is de pregnyl nu ook vast al je lichaam uit, dat plannen ze niet zo strak op elkaar in hoor! Spannend morgen, dan weet je of het echt zo is!

Jantienn, lekker dat het in 1 gebouw zit. Bij ons doet de verloskundige het zelf, alleen hebben ze 2 filialen en wij gaan meestal naar het filiaal waar ze het apparaat niet hebben. Maar goed, als we een echo hebben, hebben we het wel bij onze eigen vk, wel zo fijn!

Donna, gaaf! NY!! Wil ik ook zo graag een keer heen...maar dat zal nu nog wel een paar jaartjes duren ;)

Ik ga inderdaad donderdag weer een kijkje nemen :). Heb er zin in!

9. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Prulleke, jeetje wat spannend! Moet je ook 's ochtends bloedprikken en 's middags bellen voor de uitslag? jeetje ben nu wel nieuwsgierig!

Ik moet vanavond de eerste spuit zetten, maar mijn vriend is er nog niet en wil het samen met hem doen, dus nog even wachten..
    Vrijdagochtend heb ik de eerste echo in het ziekenhuis.

doei xx

10. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend weer Blondy, weer de eerste spuit. Succes!

11. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik worstel een beetje met mijn werk en straks mn afwezigheid voor een punctie.. hoe doen jullie dat?
    ik kan geen hele dagen en weken vrij nemen, mag niet van mn baas, en kan niet met mn werk
    houd nu de ochtenden vrij, 's avonds maximaal tot 19u werken, weekenden zoveel mogelijk vrij en 2 dagen vrij voor de punctie
    na elke ronde houden we een rondje rust (dus zelf proberen)
    omdat ik ivf in eigen cyclus doe spuit ik een week cetrotide en max 3 dagen gonal f en natuurlijk 1 x pregnyl
    hoop dat de bijwerkingen meevallen...
    wat vinden jullie? x

12. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hoi!

Pff de kop is er af, eerste spuit zit erin! Vond het wel weer eng hoor, nu zelf eerst die naald in mijn buik prikken, is toch heel anders als met de prikpen. Met een traantje en een lach van de zenuwen heb ik het weer gedaan gelukkig. Op naar morgen.

Donna, ik vind het ook lastig op mijn werk.
    moet altijd een vervanger regelen en dat valt niet mee.
    Maar hoe ik het heb geregeld:
    alle keren dat ik naar het zh moet gaan van mijn vakantie uren af.
    Nu heb ik dus weinig over, maar heb met mijn baas af gesproken dat ik van hem 3 weken zomervakantie krijg, door betaald, wat mijn tegoed ook is. en op het einde an het jaar zet hij mij op nul als ik negatief sta in mijn vakantie uren/dagen. dus vind het oke.
    Mijn baas en ledingegevenden zijn trouwens heel behulpzaam en als ik vrij wil of moet helpen zij me wel met het regelen van vervanging.

De bijwerkingen vielen bij mij mee! had beetje opgeblazen gevoel na de inseminatie door de progesteron.
    En tijdens het spuiten soms een beetje jeuk op de injectieplaats, nu ook trouwens, en ik had een paar dagen dikke voeten van vocht ofzo, verder geen klachten.

Ben je zenuwachtig Donna?

13. prulleke2001

17 nov 2010
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Donna,

Ik heb een eigen bedrijfje. En als ik weg moest voor het bloed prikken of de punctie kon mijn moeder vaak invallen gelukkig.
    Maar het is best heftig en een hoop geregel inderdaad.
    Moet jij ook 's ochtends bloed prikken (voor 08.00) en dan 's middags (rond 12.00) terug voor de echo? Want dat moest ik wel. En dat soms een dag of 4 achter elkaar. Dan nog een keer terug voor de punctie, en daarna als alles goed gaat natuurlijk de terugplaatsing.
    En ik moest GonalF en cetrotide tegelijk spuiten (ongeveer een dag of 3 idd)? Maar jij niet dan omdat je cetrotide een week moet spuiten. Wat raar dat dat zoveel verschilt per ziekenhuis.
    Op de dag van de punctie ging ik daarna nog wel gewoon werken want ik had er eigenlijk helemaal geen last van (ik kreeg wel een zetpil Diclofenac, die ik dan een half uur vantevoren thuis moest zetten).Maar dat kan per vrouw verschillend zijn.
    Ook van de bijwerkingen van de hormonen heb ik bijna geen last gehad. Alleen een harde schijf in mijn buik van de pregnyl. En jeuk/pijn idd om de injectieplaats!!

Blondy, wat goed van je. De eerste spuit zit er weer in.
    Het begin is weer gemaakt!!!

14. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    blondy gefeliciteerd!!!!
    wat knap van je...
    ik vind het onwijs spannend allemaal
    we gaan het zien
    eerst maar ns afwachten of ik dit wknd ongi ga worden
    zal wel gewoon hoor.. x

prul misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor met dat spuiten, hoef in ieder geval niet heel lang te spuiten..
    idd 's ochtends echo/bloed prikken en spuiten.
    vandaar dat ik de ochtenden niet werk, kan ik er de tijd voor nemen... x

15. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hoezo Prul, 's ochtends bloed prikken en 's middags echo?
    waarvoor was dat bloedprikken dan?

16. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Prultje, lekker slapen in mama Prulleke haar buik!
    Prulleke, jij ook slaaplekker! Hoop dat je nog steeds geen bloed hebt! Dikke kus voor jou!

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    En, Prulleke? Ik hoop zo op goed nieuws!!

18. donna33

donna33 Actief lid

31 jan 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja prul laat ns wat horen.... x

19. Jantienn

Jantienn Actief lid

27 aug 2010
    232
    0
    0
    Ik ben ook zo benieuwd Prulleke, maar je weet zelf pas meer om 13 uur toch?

20. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Nou als wij al zo nieuwsgierig zijn, dan zal Prulleke het wel helemaal niet meer uithouden, wat spannend! lees het wel na mijn werk..

Deel Deze Pagina