Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven... Ik heb goed nieuws als alles goed gaat worden we rond 5 nov papa en mama!! Ik ben helemaal blij !!! 23 maart hebben we de eerste echo. xxx
wow wat goed!!! ik krijg wel hoop door jullie verhalen dames.. prul deed jij nou ivf? sorry vergeet het steeds omdat we geen onderschriften hebben... wat heerlijk voor jullie! heel veel liefs donna
VAN HARTE GEFELICITEEEEEEEERD PRULLEKE!!!! Super Super Super!!!!!! Wat zullen jullie blij zijn!!!!!! Geniet er lekker van!!!!! Donna, Prulleke had IVF eigen cyclus icsi dacht ik. Ik kan me voorstellen dat zo'n succes-verhaal van Prulleke de rest ook weer hoop geeft. Het kan dus echt wel he, dat het eerst steeds niet lukt op een natuurlijke manier en met wat hulp kan het dus WEL lukken! Wat een luxe he, dat we in een land wonen waar ze zulke dingen kunnen. Donna en Blondy, nu zijn jullie aan de beurt Ik ben zelf nu ook helemaal blij vanwege Prulleke, hihi Groetjes!!!
Lieve Blondy en Donna, Ik begrijp dat het voor jullie best een beetje dubbel is. Je wil zelf ook zo graag maar ik hoop en duim natuurlijk dat jullie ook snel zwanger zullen zijn van zo'n klein wondertje. Vind het nog wel moeilijk om te geloven hoor en ik denk ook dat ik pas echt volledig blij kan zijn als we die eerste onzekere periode door zijn.
Ja Prul, ook het zwanger zijn bestaat uit stappen, zoals nu eerst de 1e echo. Super leuk en ook wel spannend! Het duurde bij mij ook wel een paar dagen voordat ik het echt kon geloven, het moet ook nog even landen he. Super leuk voor jullie!!!!!!! Lekker slapen mama Prul!
pff ben vandaag ineens weer zo bang voor alles hoe gaat het straks? trek ik het een beetje? en het spuiten? en de punctie? en gaat het lukken? en en en.... pfffff ik ben helemaal weer opgeblazen (heb ik altijd voor mn ongi) dus weet al dat het toch niet gelukt is.. althans het zou me zeer verbazen.... nou, ik hoop meer dan wat dan ook dat ik jullie mag volgen! liefs d.
Ik begrijp heel goed dat je bang bent maar je moet proberen er niet teveel aan te denken. Straks als je eenmaal bezig bent gaat het vanzelf. Het wijst zichzelf allemaal uit en het personeel in het ziekenhuis helpt je daar bij. Ik heb twee keer de IVF MNC gedaan (die jij ook krijgt) en de derde keer had ik dan IVF ICSI. (dat is eigenlijk helemaal hetzelfde alleen de bevruchting is iets anders) Wij hadden er bewust geen wachtmaand tussen omdat de behandeling me enigzins mee viel en ik zo min mogelijk tijd wilde verliezen maar dat moet je rustig voor jezelf (en je vriend/man natuurlijk) bekijken. Dat hangt natuurlijk ook van je werk af. Natuurlijk heb je je momenten dat je het even allemaal niet meer ziet zitten. Ik denk dat we dat allemaal hebben gehad. Maar probeer je idd vast te houden aan de gedachte waar je het allemaal voor doet. Ik heb van mijn moeder gisteren een scheurkalender gekregen voor de zwangerschap. En daar staat op Week 2 dag 3 (dus als je nog niet zwanger bent) een heel lief gedichtje...misschien heb je er iets aan. Zwanger zijn Nieuw leven dragen Verbonden zijn met een nieuw mens Op dit moment Na ruim tien dagen Is de baby nog een wens Zou het lukken? Zoveel vragen Ben ik vruchtbaar? Gaat het goed? Het antwoord staat al in de sterren Je baby roept je al van verre .....dat je nog even wachten moet.
Donna, even een hele dikken knuffel voor jou! Wat Prulleke al zegt, als je er straks mee bezig bent wijst het zichzelf. Komt goed meis, je kan het echt!
Ervaar een beetje het zelfde als Donna. Ben zo bang, je hebt totaal geen zekerheid. Jullie zijn met zijn drieen in verwachting en begrijp me niet verkeerd, ben heel blij voor jullie, maar het is niet makkelijk om daar mee om te gaan. Dat gaat soms heel goed en soms niet. Nu ik net begonnen ben met spuiten ben ik ook heel onzeker over alles. Stel dat ik dit alles weer voor niks doe... Het is gewoon een heftige tijd. Donna, je vroeg over eventuele bijwerkingen, nu weet ik weer dat die er niet echt zijn. Wat er wel is, is wat zich in je koppie afspeelt, dat is het aller moeilijkste. En ook al gun je het een ander, je gunt het je eigen toch het meest...wil niet egoistisch overkomen, maar zo is het gewoon. En nu vind ik het niet makkelijk om hier te lezen over jullie zwangerschappen, daarom neem ik wat afstand. Wens jullie heel veel succes hoor en veel geluk. Donna, jij ook veel succes, ik kom snel weer terug, maar ik weet dat ik even rust moet nemen nu.. liefs Blondy
Blondy, voor jou ook een hele dikke knuffel. Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, heb het zelf ook gehad als je dan weer leest dat er iemand zwanger is en het bij jou nog niet gelukt is. Dat is ook de reden dat ik soms niet te veel over mijn zwangerschap schrijf/wil schrijven, weet hoe moeilijk het is voor degene waar het nog niet bij gelukt is. Hoop dat je af en toe nog even laat horen hoe het met je is, en hoop helemaal dat we zowel van jou als van Donna heel snel positief nieuws zullen krijgen.
Donna en Blondy, ik heb ook periodes gehad dat ik minder op forums was omdat ik het niet goed kon hebben dat iemand anders wel zwanger was en ik het heeeeeel graag wilde. Aan de andere kant haalde ik er ook hoop uit, zo van: het kan dus wel!! er zijn meer stellen bij wie het moeizamer gaat, maar die zijn wel zwanger geworden!! Mij gaf dat soms hoop, maar soms ook machteloosheid en verdriet. Ik gun het jullie zzoooooo van harte! Ik had als bijwerking van de hormoonspuiten wel dat ik iets emotioneler was, dat heb ik ook altijd een paar dagen voordat ik ongesteld werd, maar met ivf eigen cyclus of iui krijg je weinig hormonen, veel minder dan met gestimuleerde ivf. Lichamelijk is het dus goed vol te houden over het algemeen. Bekijk het stap voor stap en hopelijk kunnen jullie toch steun vinden bij dit forum of bij andere forums of vrienden/familie. Mijn vriend en ik hadden het aan niemand verteld dat we met ivf begonnen waren, aan de ene kant vond ik dat fijn want als ik dan naar vrienden of familie ging, had ik veel afleiding. Aan de andere kant was het ook wel heel alleen en raad ik het anderen niet aan... Dikke kus aan jullie allemaal.
dank je wel lieve prul, ik heb vandaag veel aan je gedacht het geeft me hoop dat het bij jou ook gelukt is hoeveel jaar waren jullie bezig? Ik heb zo'n buikpijn vandaag, hoop maar dat mn ongi snel komt pff X Wat goed van je Blondy dat je dit besluit Ik kan het me heel goed voorstellen Weet dat je altijd welkom bent mee te praten We kunnen best rekening houden met elkaars gevoelens En ik heb je nodig meis Wij kunnen elkaar juist steunen.. Ik ga binnenkort ook spuiten en wil graag van jou horen hoe het bij jou gaat. Zie maar ok? Dikke knuffel X He Kiki, lief van je meis.. Ik heb veel steun aan jullie De ene dag kan ik beter tegen de zwangerenverhalen dan de andere.. Maar ik vind het heel lief dat je rekening houdt met mij en Blondy, X Ja en Jantienn, Je hebt gelijk.. Het lukt mij de ene dag/week/maand beter dan de andere Maar ook dat zul je misschien herkennen? Vandaag bloedgeprikt om infecties ed uit te sluiten En nu is het wachten op mn ongi... Maandag krijg ik een prikinstructie, moet ik goed opletten dus... X
Hallo lieve allemaal, Ik vind het wel een btje lastig, ik wil heel graag rekening houden met meiden die op dit moment nog niet zwanger zijn, maar aan de andere kant wil ik graag Prulleke en Kiki steunen, want ook als je wel zwanger bent, kan het af en toe best spannend en onzeker zijn. En als je nog niet zwanger bent, dan denk je, wat zitten ze nou te zeuren, ZIJ zijn tenminste zwanger.... Dat dacht ik ook wel eens toen ik nog niet zwanger was... Ik hoop dat dit een forum kan zijn waar lief en leed, geluk en verdriet met elkaar gedeeld kan worden??? Ik wil niemand kwetsen en iedereen graag steunen in elk stadium waar een ieder is!!! De een moet wachten totdat de behandeling eindelijk kan beginnen, dat kan ook heel lastig zijn. De ander is begonnen met spuiten, de een wordt overspoeld met geluk en de ander zit nog met ontzettend veel hoop en/of teleurstellingen. Laten we elkaar steunen, elkaar het beste gunnen en met elkaar meeleven. Als ik er als enige zo tegenaan kijk, dan hoor ik het graag en dan zal ik stoppen op dit forum, want ik wil niemand kwetsen maar wel zoals ik net zei ik wil naast verdriet, onzekerheid en teleurstelling OOK hoop en geluk met elkaar kunnen delen. En daarom wil ik wel graag Kiki heel veel plezier wensen vandaag met de pretecho!!! Geniet ervan meis!!! Ik heb wel eens gehoord dat je het op kan nemen op video ofzo? Weet jij daar iets van? En ik ben gisteren naar de verloskundige geweest en het hartje was bijna niet te horen omdat het kindje zo ver weg lag en steeds wegzwom, maar wat er te horen was, lijkt het wel goed. Toch morgen voor de zekerheid en geruststelling een echo. En ik wil ook graag weten hoe het met jou gaat Prulleke? Kan je het al een beetje geloven? Heb je het al aan iemand verteld? Hoe voel je je? Donna, maandag de instructies. Spannend hoor. Mijn hoofd was helemaal vol toen ik daar weg kwam, maar alles wordt stap voor stap tijdens de behandeling nog eens verteld en opgeschreven wanneer je wat moet doen en dan zul jij er ook wel uitkomen hoor! Je krijgt te horen dat ze adviseren om in je buik te prikken, ik vond in mijn bil veel fijner en heb daar nooit last van gehad. Is je ongi inmiddels begonnen? Dubbel he, aan de ene kant wil je starten met de behandeling en aan de andere kant wil je 9 maanden niet ongesteld worden... Sterkte meid! Blondy, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wens je ontzettend veel succes en alle geluk van de wereld toe tijdens de behandeling! Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden van hoe het met je gaat? Dikke knuffel!