Gaat goed! Wel wat moe maar ook een beetje druk geweest de laatste dagen. Vanavond dus maar eens onderuit op de bank! Mag je het nu trouwens wel nog op de natuurlijke manier proberen deze maand, of is de kans op een meerling (en dan ook meer als 2) te groot?
donna, ik ben in juni 2008 gestopt met de pil, vanaf het stoppen met de pil begon ik bloed te verliezen na mn eisprong dit is iederen maand. de ha heeft me doorverwezen na de gyn, daar alles onderzocht en alles was goed, na bijna een jaar bezig zijn geweest heb ik een laproscopie gehad, die was goed. de gyn in tiel beloofde me van alles en ik was het zat, want ja mijn kinderwens is gewoon groot net zoals die van iedereen. ik heb dan al wel een dochtertje die 4 april 5 jaar wordt maar dat maakt mijn kinderwens voor een 2de niet kleiner.... ik ben toen overgestapt na het umc en daar kon ik gelijk aan de studie mee doen.....2 x ivf mislukt en begin over 5 weken aan mijn eigen ivf´s. ik ben dan wel jong maar als iets niet lukt, dan heb je toch een verlangen net als die van jullie alleen de 1 begin vroeg en de ander begin laat.....als je snap wat ik bedoel
hoi sandra, ja natuurlijk de wens is voor ons allemaal even groot ik heb altijd nog het idee dat je pas als wat oudere vrouw hulp krijgt, maar dat is blijkbaar onzin hoeveel ivf's heb je nog? ik ga morgen voor mn uitgangsecho. wij gaan ivf in eigen cyclus doen. fijn als je mee blijft kletsen! x lieve blondy, wat een rotnieuws.. ik weet niet wat ik moet zeggen het enige positieve is dat ze nu beter kunnen afstemmen en je medicatie kunnen geven die wel aanslaat, en het juiste effect sorteert lieve schat.. mogen jullie dus niet meer vrijen deze dagen? lees je graag, ok? ik ben online vanavond x kiki hoe gaat het met jou? en met prul? hier geen nieuws zin in morgen; echo-echo!! laat je maar zien eitje; jij mag het worden... x
Hallo allemaal, Jeetje, even bijlezen hoor!! Blondy, wat ontzettend balen zeg!! Dat er teveel eitjes waren, had zo gehoopt dat je goed nieuws zou krijgen. Kunnen ze ook niet de overige eitjes weg prikken? Hopen dat ze het nu idd beter gaan bekijken wat ze je de volgende keer het beste kunnen geven. Snap zo dat het een enorme domper is...je leeft er zo naar toe en dan elke keer opnieuw naar het ziekenhuis, en dan voel je ook nog van alles aan je lichaam door de hormonen...sterkte meid Donna, moet jij vandaag ook eerst bloedprikken voor je echo? Sandra, wat heftig allemaal zeg. Hoe komt het dat je nog moet wachten met het beginnen aan de IVF? Jantienn, hoe voel je je? Wat fijn dat de echo goed was en dat je nu ook een fotootje hebt!! Kiki, wanneer is je pretecho ook alweer? Heb je een 2D of een 3D echo?? Hier alles (gelukkig) nog hetzelfde! Ben gisteren begonnen met moeders voor moeders. Kiki en Jantienn, hebben jullie daar ook aan meegedaan?
Hoi ik had eergisteren 2 lange berichten getypt maar ik kan ze niet plaatsen... ben benieuwd of het nu wel lukt, voordat ik weer een hele poos voor niks type...
Een 4d echo zelfs....schijnt weer (redelijk) nieuw te zijn. Maar volgens mij is het gewoon een 3d echo waarbij ze plaatjes achter elkaar zetten waardoor je 4d krijgt. Ben benieuwd! We hebben hem zaterdag. Ik heb heel even meegedaan met MvM. Ik had me met 4 weken al opgegeven zodat ik de volle tijd mee kon doen maar hoorde nooit wat. Gebeld, moest ik zelf maar naar een 06 nummer bellen maar daar werd nooit opgenomen. Weer opnieuw opgegeven op internet, weer niks. Uiteindelijk werd ik gebeld toen ik al over de 12 weken zat. Echt zo slecht. Toen dus nog maar 4 weekjes mee kunnen doen. Wat ik achteraf niet heel erg vond, aangezien ik elke ochtend aan het overgeven was en me de hele dag niet top voelde. Maar aan de andere kant baalde ik er ook wel van, omdat je toch met zoiets simpels kan helpen. Na die tijd ook nooit meer iets van mijn informatrice (of hoe heet zo'n mevrouw) gehoord terwijl ze in het gesprek zei dat ze aan het eind nog een keer contact op zou nemen. Het is dus allemaal maar een beetje raar gegaan bij mij...
O nu lukt het plaatsen van een bericht wel Balen blondy! Begrijpelijk dat je je derpi voelt!! Jammer dat het ziekenhuis nu niet overgaat op een punctie, want je hebt eitjes genoeg! Zou dat kunnen? Hebben jullie het daar nog over gehad? Volgens mij doet een ziekenhuis dat niet snel hoor, ook niet als het via de zorgverzekering betaald wordt, maar ik hoop voor je dat ze dat alsnog willen doen... Dan is het niet voor niks geweest... Maar als het niet kan, dan is het eigenlijk ook niet voor niks geweest, want nu kunnen ze overleggen welke hormonen wel geschikt voor je zijn zodat het de volgende keer wel goed kan gaan! Daar heb je nu even niks aan, maar over 2 weken is het wel mooi dat het ziekenhuis jouw lichaam beter kent en zich kan aanpassen aan die snelle eitjes van jou. Sterkte meid!!! En een dikke kus!!! Sandra, ik kon laatst mijn berichten niet plaatsen, maar ik vroeg me af of je al een keer een uitstrijkje hebt laten doen? Bij mij had ik 2 en half jaar bloedverlies en dit bleek te komen doordat ik een virus heb of had (HPV). Dat virus maakt onrustige cellen op je baarmoedermond. Het klinkt enger dan het is hoor, je moet echt niet direct aan kanker denken, het is alleen vervelend dat je elk half jaar een uitstrijkje moet laten doen als je dat hebt. Maar toen ze bij mij weefsel ter grootte van een 2 euromunt van mijn baarmoedermond hadden weggehaald, was het bloeden direct over! En bloed en zwanger worden gaan niet zo goed samen, dus ik hoop voor je dat ze snel een oorzaak vinden bij je.
Donna, spannend hoor, je gaat eindelijk beginnen!!! Veel succes!!! Kiki, ik vroeg me af of jij nog sport of zou kunnen sporten met je buikje? Ik heb me opgegeven voor tenniscompetitie en dan moet ik volgens tot mijn 28e week zwanger tennissen... denk je dat dat haalbaar is? Het is geen hoog niveau en ik kan aan het eind aangeven dat ik alleen nog maar dubbel speel en hoef ik geen enkel meer te spelen. Zou dat kunnen denk je? Het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik heb het idee dat jij je best fit voelt toch? Hey Prul, hoe gaat ie met jou dan? Ben je erg misselijk of valt het mee? Als je minder kwaaltjes hebt, zegt dat helemaal niks over je zwanger zijn hoor. Zolang je geen hele erge krampen hebt of veel bloedverlies hebt, kan je er op vertrouwen dat alles goed gaat in je buikje! Toch wel spannend allemaal he!
Hey kiki en prul, we typten net tegelijk Ik heb wel meegedaan met mvm en ik heb hele goede ervaringen ermee. Bij mij was die vrouw erg aardig. Je kan t/m de 16e week meedoen dus dat is voor mij deze week en volgende week nog. Ik kon zelf de flessen wegbrengen en nieuwe halen, dus dat vond ik ook wel handig. X
hoi even snel vanaf het werk echo gehad was allemaal goed gelukkig mooi eitje van 11mm, wat normaal schijnt te zijn zaterdag terug, misschien dit weekend al beginnen met spuiten pfff eng he? idd ook nog bloed geprikt, weet even niet waarom dat is, jullie? we waren met de prikinstructie met meerdere dames en volgens mij zag ik er eentje zitten vanochtend heb even naar haar gelachen, ze kwam me heel bekend voor mijn vriend dacht ook dat hij haar kende maar we weten niet waarvan, stom he? maar dat heb ik wel vaker hahaha al die bekende koppen hier nou ik moet weer verder hier, goed? sorry ik zal later nog even naar jullie vragen, moet nu door doei x
Ik sport niet, maar zou het qua buik nog wel kunnen. Wilde eigenlik gaan zwemmen maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik merk wel dat ik steeds meer last van mijn bekken krijg, helemaal al ik een hele dag gewerkt heb, maar dan sta ik ook 10 uur. Af en toe kraakt de boel, niet normaal . Ga ik maandag ook weer eens even bij mijn vk aankaarten. Ik denk dat als je geen last hebt je wel tot je 28e week zou kunnen tennissen. Qua buik zou het mij nu nog niet heel erg in de weg zitten op dit moment (vanaf de 22e week groeit hij trouwens wel behoorlijk snel!). Zou het anders gewoon eens met je vk overleggen.
Wat fijn dat de echo goed was! En zaterdag al gaan spuiten Prul, zeker spannend...maar dan heb je het ook maar gehad. De eerste keer is toch het engst, maar ik weet zeker dat je het kan! Bij mij is er 1 keer bloedgeprikt omdat ze toen niet zeker wisten of mijn eisprong zichzelf al aan het voorbereiden was. Maar dat lijkt me bij 11 mm nog niet.
Ik moest bij elke echo ook bloed laten prikken. Ik heb nooit echt uitgelegd gekregen waarom dat is, iets met waarden kijken in je bloed en hormonen ofzo, ik heb nooit een uitslag ervan gehoord. Eerst keer prikken vond ik ook het lastigste, maar het valt uiteindelijk wel mee. Pijn vond ik het niet doen, ik vind alleen naalden eng, maar het went wel. Komt goed hoor donna!
Thanks kiki voor je antwoord. En zwemmen lijkt me inderdaad ook lekker als je buik nog groter is geworden! Daar kan je altijd nog mee beginnen
Ben blij dat ik niet elke keer bloed hoefde te prikken, dan was het de laatste keer wel heel erg geweest want toen had ik elke dag een echo . Ik bedenk me nu dat ik het elke keer bij de laatste echo had, voordat ik de pregnyl moest spuiten. En dan dus inderdaad om de reden die ik net zei, kijken of mijn lichaam de eisprong niet aan het voorbereiden was want dan kunnen ze het niet meer timen.
Er zullen wel wat mensen stiekem naar je buik gaan kijken als je gaat zwemmen, denk ik. Daar betrap ik mezelf wel eens op, dat ik dat zelf doe. Maar kiki, jij kan dan toch heel blij en trots zijn
Hey meiden, Jullie schrijven lekker door zeg, ben er even niet en kan weer een hoop lezen! Kiki, zwemmen lijkt me een uitstekende keuze, lekker ontspannen in het water dobberen en showen met je mooie buik! Donna, spannend hoor als je al moet gaan prikken! Maar wat eerst eng is, zal na een paar keer meevallen, echt je kunt het! Succes! Hier gaat alles weer oke, ben weer bekomen! mag deze week niet vrijen, alleen met condoom, haha mij niet gezien, is me iets te tegenstrijdig, dus dan maar even niet en dan over 2,5 week ofzo weer beginnen met poging 3. Ze bellen me dinsdag over welke hormonen en welke dosis. Zo nu ga ik weer aan het werk, Dikke knuf voor iedereen!