INeS Studie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kiki123, May 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Igor73

Igor73 Lid

Jul 12, 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Die capsules moest ik in de punctie-cyclus inderdaad ook vanaf punctiedag tot de testdatum (17 dagen). Wel onhandig en een gedoe op het werk, maar is niet anders.
    Tijdens de cryo hoefde ik geen pregnyl te spuiten :), maar kreeg ik een pil (2 x daags) en die capsules. Die pillen worden ook gebruikt als vrouwen last hebben van de overgang. Zal ook wel weer zijn om je eigen cyclus stil te leggen. Ik heb toen een hele periode last van hoofdpijn gehad en zou een bijwerking kunnen zijn van die pil. Tijdens het spuiten, heb ik eigenlijk nergens last van gehad (opvliegers soms, maar met dit weer heeft iedereen daar wel last van denk ik).

Ik heb morgen om 8.50 uur de punctie, vind het weer erg spannend en hoop dat ik er minder last van heb dan de vorige keer. Ik zat tegen een overstimulatie aan :(.

Ik vond het ook een zak vol, heb nog van alles over nu, maar bewaar het braaf!

Vind het inderdaad ook fijn om bij dit Forum te zijn. Heb wel vaak allerlei forums gelezen, maar ben eindelijk lid geworden. Hier spreek je tenminste mensen die (helaas) weten waar je het over hebt en wat je bedoelt!

Liefs Igor

2. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Igor, dat je morgen de punctie hebt. Heel veel succes en sterkte alvast! Hoop dat het je mee gaat vallen. Laat je weten hoe het is gegaan?

Die opvliegers komen me trouwens bekend voor! Maar door het weer wist ik ook niet of het nou echt door het spuiten kwam of door het weer! Wel fijn dat je tijdens de cryo helemaal niet hoefde te spuiten. Ik hoor volgende week hoe het precies in zijn werk gaat, maar goed....die ene spuit kan ik wel aan!

3. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    #43 Blondy30, Jul 14, 2010
    Last edited: Jul 14, 2010
    Igor, heel veel succes met de punctie morgen. Hoop voor je dat het een beetje meevalt vergeleken met de vorige keren!

Kiki, fijn dat je weer een beetje bij gekomen bent..
    De lucrin moet ik spuiten vanaf de eerste cyclusdag, die zet mijn eigen cyclus op stop en vanaf de vierde dag ook gonal;f. na de echo's als alles goed is de pregnyl en dan de inseminatie. en dan 14 dagen de capsules, tot de menstruatie / of zwangerschap (please).

Dankje wel voor jullie geruststellende woorden, helpt wel hoor.

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha, dan moet je dus eigelijk net zoveel spuiten als bij de IVF behandeling, alleen dan andere dingen (tenminste...ik had andere dingen). Ik begon op dag 2 met Gonal-F daar kwam op dag 5 Cetrotide bij. Dan na de laatste echo pregnyl en cetrotide (geen gonal-F) meer en dan de punctie. Vervolgens t/m de 12e dag na de punctie de capsules. Dacht eigelijk dat je met IUI minder zou moeten spuiten.

Igor, hoe is het gegaan?

5. Igor73

Igor73 Lid

Jul 12, 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ben weer thuis en deze keer viel het me mee, ging een stuk sneller dan de vorige keer en was minder pijnlijk. Al heb ik net ontdekt dat mijn roesje is uitgewerkt ;)

Ik dacht ook dat je met IUI minder moest spuiten. Ik heb trouwens decapeptyl en puregon moeten spuiten. En nadat ik pregnyl had gespoten, hoefde ik verder niets te spuiten. Had gedacht dat ze met de studie misschien wel alles gelijk zouden houden....

Zaterdag wordt ik gebeld of de terugplaatsing doorgaat!

Liefs Igor

6. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat het deze keer mee is gevallen! Weet je al wel hoeveel eitjes er waren? Ik ga je voor je duimen dat je een positief telefoontje krijgt zaterdag!

Na de punctie hoefde ik ook niks meer te spuiten, moest ik alleen die vieze capsules te nemen. Wel apart inderdaad dat we allebei aan de studie meedoen maar verschillende dingen hebben gespoten!

7. Igor73

Igor73 Lid

Jul 12, 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ze hebben er 9 eicellen uitgehaald. Minder dan de vorige keer, maar dat was ook de opzet!

Bedankt voor het duimen alvast! :)
    Ik hou jullie op de hoogte

8. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hoi meiden,

Igor, fijn dat het snel voorbij was. Goed gedaan joh, en nu een goede terugplaatsen, hoop het voor je.

Hoorde van een ander ook al dat deze hormonen bij ivf ook horen. Het zal wel kloppen , missc ander dosis... vind het wel vreemd.

9. Igor73

Igor73 Lid

Jul 12, 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Hallo allemaal,

Ben gisteren gebeld door het ziekenhuis en heb een terugplaatsing gehad van 2 2-cellige embryo's (hopelijk gaan ze verder met delen...). Er was nog een derde bevrucht, maar helaas niet goed genoeg om in te vriezen. Dus deze twee moeten het gaan doen nu!

Liefs Igor

10. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hai Igor, ik zal heel hard voor je duimen meid dat deze zich lekker innestelen!! Hoop het voor je!!

11. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Igor! Succes met de 2 vervelende wachtweken!

12. linda778

linda778 Lid

Oct 22, 2007
    18
    0
    0
    Groningen
    Hallo Kiki, Blondy en Igor en evt alle anderen,

Ik ben net zoals jullie voorgesteld om mee te doen aan het Ines onderzoek, ik zie dat jullie er met volle moed zijn in gestapt, respect! Ik heb eerlijk gezegd nog een beetje koud water vrees, ik had me helemaal ingesteld op iui en zag ivf als het laatste middel, niet wetende of wij ivf uberhaupt wel zouden willen. En nu opeens staan we voor deze keuze....
    Ergens zijn wij heel dankbaar dat we de kans krijgen op extra pogingen, maar aan de andere kant voelt het als een veel te grote stap. Niet wetende hoe mijn lichaam op alles zal reageren en wat de hormonen met me zullen doen. Kortom niet wetende waar je aan begint.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe jullie tot deze keuze zijn gekomen en of jullie ook zo hebben getwijfeld als ik nu doe. Ik kom via umcg Groningen in aanmerking voor het Ines traject en heb een telefoonnummer voor als ik wel mee wil doen. Over 10 dgn moet ik ongesteld worden, ik kan dan evt ook gewoon met iui beginnen. heb het gevoel snel te moeten beslissen...

Keuzes, keuzes we komen er niet uit.....

13. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda,

Spannend allemaal hè! Wij hadden erg snel een goed gevoel over de studie en hebben redelijk snel de knoop doorgehakt. We hebben altijd open gestaan voor IVF, maar ik kan me voorstellen als je er voor jezelf niet uit bent of je zover wilt gaan dat het een moeilijke keuze is. Ik vind het moeilijk te beschrijven waarom we er weinig twijfels over hebben gehad, het is voor een groot gedeelte toch gewoon een gevoel geweest. We vonden het een fijn idee dat er gereserveerde plekjes zijn waardoor de wachttijden minder lang zijn en dat je extra pogingen hebt. Wij zijn ingeloot voor IVF SET, de normale IVF behandeling dus. We konden meteen van start en na de eerste mislukte poging hebben we daar ook weer een voordeeltje mee gehad en zo hoeven we nu niet 2 maanden te wachten voor we weer bij de gyn terecht zouden kunnen en kunnen we in augustus al voor de eerste cryo poging. Verder denken wij dat we met IVF net zoveel of meer kans hebben op een zwangerschap als met IUI. Mocht IVF niet lukken dan gaan wij niet nog een IUI proberen ook al mag dit wel, we weten dan dus eerder waar we aan toe zijn. Volgens onze verpleegkundige was er qua belasting niet veel verschil tussen deze IVF behandeling en de IVF MNC behandeling. Als ik nu van Blondy begrijp dat zij ongeveer net zo veel moet prikken voor de IUI behandeling vraag ik me af of ik dat dan echt minder belastend had gevonden, maar het ligt er natuurlijk net aan hoe je tegenover het prikken staat.

Sorry voor het lange verhaal, ik weet ook niet of je er wat aan hebt omdat het voor ons vooral een gevoelskwestie is geweest. Wij hadden trouwens wel voor onszelf besloten dat als ik de na de eerste IVF behandeling het echt te zwaar had gevonden we met de studie waren gestopt en het normale behandelplan weer waren gaan volgens, IUI in eigen cyclus. Maar het is mij allemaal erg meegevallen.

Ik zou je niet laten opjagen wat betreft het nemen van je beslissing en er desnoods dus niet deze cyclus al beginnen maar pas de volgende zodat je zeker weet dat je achter je beslissing staat (of het nou wel of niet meedoen wordt). Heel veel succes met het nemen van de beslissing! Houd je ons op de hoogte?

14. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hoi Linda,

Moeilijk he als je opeens voor deze keuze wordt gesteld. Ik was er echt een beetje van in de war. Jeetje, dacht ik, ivf, is dat niet een grote stap. En ik baalde dat de gyn dit aan mij had voorgesteld.
    Maar ik moet zeggen dat ik na een paar dagen toch al wel van gedachte begon te veranderen. Je krijgt meer kansen, omdat de onderzoeken volgens de studie worden vergoed en mocht het nodig zijn kun je daarna nog volgens reguliere methode behandeling krijgen van je eigen verzekering.
    En mocht je uiteindelijk ingeloot zijn en je wilt niet kun je altijd nog weigeren. Op die manier ben ik erin gestapt en nu ben ik blij dat ik een keuze heb gemaakt. Nu weet ik waar ik aan toe ben en dat geeft mij een rustiger gevoel. ik vind dat aan alledrie de methode voordelen zitten.
    Ik zou zeggen: laat het even bezinken en lees dan de brief nog eens. Bespreek het met je man en zoek eens wat ervaringen van ivf en iui op internet.
    Ik wens je veel succes met het maken van je keuze! Laat je weten wat je doet?

15. linda778

linda778 Lid

Oct 22, 2007
    18
    0
    0
    Groningen
    Dank jullie wel voor jullie reactie,

Ik herken er erg veel in, vooral in jouw verhaal Blondy.
    Inmiddels hebben wij de keuze gemaakt om toch voor het onderzoek te gaan, want hoe je het ook went of keert...spuiten moet ik toch haha! En als we aan het einde van het 'reguliere traject' nog steeds niet zwanger zouden zijn,dan zal ik mezelf nooit vergeven dat ik deze kansen niet met beide handen heb aangegrepen...
    Dus kom maar op!!! ( zeg ik nu heel stoer, maar ik voel me heel klein:() Ik heb gelijk het ziekenhuis gemaild, maar natuurlijk is desbetreffend persoon op vakantie. Het wachten is op maandag, dan is ze er weer en hoor ik hopelijk meer....Ben benieuwd hoe het dan verder gaat en vooral hoe snel!

ik wil toch even zeggen dat ik het spuer vind dat jullie dit forum zijn gestart, mede door jullie verhalen weet ik waar ik aan begin en ben ik tot deze keuze gekomen. Dank jullie wel hiervoor!

En natuurlijk klets ik graag met jullie mee, als dat mag;)

liefs Linda

16. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    He Linda,

Ik ben blij dat jij ook mee schrijft. Vind veel steun hier.
    Als ik eerlijk ben, ben ik ook bang voor de spuiten. Heb toevallig dinsdagochtend de instructie gehad. En van andere meiden ervaringen gehoord via forums. En nu ben ik minder bang! Het gaat met een prikpen en ik denk dat het vast mee gaat vallen. Kan het je vertellen over ongeveer drie weken, want als ik dan ongesteld word, ga ik beginnen.
    Heel goed meid, we moeten er helaas wat meer voor over hebben en dat is niet mis, maar ik denk dat je straks echt blij bent dat je mee doet door de extra kansen die je krijgt. Heel veel succes en tot horens.

x Blondy

17. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    #57 Blondy30, Jul 21, 2010
    Last edited: Jul 21, 2010
    Linda ik heb j een prive berichtje gestuurd!

18. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Dag dames,

Mijn man en ik zijn al bijna 3 jaar bezig voor een kindje. Helaas ben ik tot op heden nog steeds niet zwanger geworden. Wij hebben alle onderzoeken achter de rug en wij zijn "onverklaarbaar verminderd vruchtbaar". Bij ons is er dus geen reden gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap.

Ik heb me dus aangemeld voor dit onderzoek bij het UMCU in Utrecht. Helaas hebben we pas eind september een gesprek. Nou vroeg ik me het volgende af, ik heb al 3 mislukte IUI's achter de rug, mag ik dan nog wel meedoen? Volgens mij was de voorwaarde dat je nog geen behandelingen gehad mocht hebben.

Kan iemand die in het UMCU in Utrecht loopt mij hier meer over vertellen?

19. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hoi Chichi,

ik geloof ook dat je nog geen behandelingen gehad mag hebben...helaas.
    Heb je iui met hormonen gedaan?

20. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Chichi,

Zover ik weet mag je inderdaad geen behandelingen hebben gehad, je kan met de studie ook weer IUI loten. Waar heb je de IUI gehad.

Blondy, las dat je de prikinstructie hebt gehad! Gelukkig ben je nu minder ban. Heb je ook al echt moeten prikken of vertellen ze het alleen hoe het moet (ik heb bij mijn prikinstructie meteen de eerste prik gezet omdat ik precies op de goeie dag zat, vond ik wel fijn!). Weet zeker dat het je over 3 weken gaat lukken!

Share This Page