thanks kiki! heb wel lekker geslapen maar werd weer piekerend wakker zometeen ga ik weer pregnyl spuiten fijn idee, dat schijnt te helpen met innestelen toch? x hoe gaat het met de rest? jullie zijn stil? prulleke; we hebben je nodig hoor! en jantienn, blondy? joehoe!! xx
Hallo lieve allemaal, Heb hier al een aantal dagen problemen met onze internetverbinding maar heb wel alles gevolgd via mijn telefoon. Heb ook een paar keer een reactie proberen te sturen maar helaas was dat niet gelukt. Nu ben ik bij mijn moeder dus dacht meteen even een reactie sturen. Allereerst Donna, wat een geweldig nieuws. Jammer dat je wat last had van de tp. Ik heb daar ook helemaal niets van gevoeld. Nu proberen om lekker veel vrolijke dingen te doen en te kijken op tv want je happy-hormonen zijn bevordelijk voor de innesteling heb ik gehoord... En die onzekerheid duurt jammer genoeg nog even en die is idd verschrikkelijk maar er is binnen in je buik iets moois aan het ontstaan... Blondy, Ben je al ongesteld of duurt dat nog even? Kiki, hoe voel je je? Wat een heerlijk vooruitzicht. Eerst vakantie en dan verlof. Jantienn, Wat leuk dat je het kamertje al hebt. Wanneer heb je de 20 weken echo? Ben je ook van plan om een pretecho te laten doen? Wij hebben gisteren de eerste echo gehad en die was geweldig. Zo'n klein mensje met een prachtige hartslag. Ben helemaal gelukkig. We hebben wel gehoord dat we door de icsi-bevruchting onder behandeling blijven in het ziekenhuis...maar dat vind ik eigenlijk wel fijn. Probeer zsm weer te reageren (als het goed is komt er morgen een monteur) maar mocht dat even duren dan weten jullie waardoor het komt. Maar ik volg wel alles hoor!
fijn van je te horen prul! en wat een mooi nieuws!!! heb nog wel een vraagje aan je.. het kan toch best misgaan met de innesteling? lijkt nu net of het zeker weten gelukt is... maar misschien gaat dit juist steeds mis bij ons? xx
vraagje; heb vanochtend 1500 pregnyl gespoten dinsdag tp gehad, gyn schreef vandaag op als spuitdag maar is feitelijk dag 2? heb het nu al gedaan... kan het kwaad? gek he? zondag en woensdag weer spuiten... hoop dat dat allemaal ok is? xx
Hoi Donna, Ik heb het even nagekeken in mijn schema. En ik moest de pregnyl 5/8/11 dagen na de punctie spuiten. Bij mij was de eerste keer ook 2 dagen na de tp. Dus volgens mij is het helemaal goed wat je hebt gedaan. Natuurlijk is het nog niet zeker dat alles nu gelukt is. Maar je bent wel een belangrijke stap dichterbij. Je hebt nu de hele medische molen goed doorlopen en nu moet je lichaam de rest doen. En dat is enorm spannend en onzeker. Hoeveel cellen was je embryo eigenlijk? xxx
he prul, het was 6 cellig en werd een topembryo genoemd! fijn he? pfff ik kan me niet voorstellen dat het goed gaat komen hoe snel voelde jij iets? en hoe groot is de kans dat het misgaat? vind het wachten zoooooo moeilijk dit keer!! wil zo graag weten of we al eerder zo ver zijn gekomen.. of dat het voor het eerst nu bevrucht is! als ik te vroeg heb gespoten moet ik even een extra recept halen denk ik.. maar wanneer moet ik dan weer spuiten? er moeten steeds 3 dagen tussenzitten toch? als ik dat aanhoud moet ik zondag weer, en woensdag. ik zou dan zaterdag nog een keer kunnen spuiten? of spuit ik dan teveel? moet ie mee het vliegtuig in.... hoe werkt dat dan? moet in de koeling... nou; we gaan het zien! ik bel morgen de gyn xx
Zo, daar ben ik weer even. Rot dagje op mijn werk gehad...pffft! Dus toe aan weekend. Helaas ook drukker als ik zou willen. Na mijn vakantie ga ik maar eens even een stop op alle afspraken zetten. Je moet wel positief blijven hoor Donna. Ik denk echt dat dat kan helpen. En bij veel mensen lukt het. Niet altijd de eerste poging, maar er zijn veel succes verhalen (kijk alleen maar bij de ines meisjes!). Prulleke, wat super dat je de eerste echo hebt gehad. Fijn om te zien he! Zo bijzonder, dat kloppende hartje. Prima om onder controle bij het ziekenhuis te blijven toch? Zou ik ook niet mee zitten. Maar waarom is dat eigenlijk bij ICSI? Alleen de bevruchting gaat anders als bij IVF toch?
nou de gyn is gebeld en ik heb het goed gedaan! dit weekend gaan we fietsen op de hei!! verder lekker beetje hapje eten, filmpje pakken. kortom; druk maar wel gezellig.. x kiki ik ben wel positief maar ook nerveus. we zijn al een hele poos bezig en ik kan bijna niet geloven dat het misschien wel gelukt is.. had jij daar geen last van? x
Mooi dat je het allemaal goed hebt gedaan! Nu lekker genieten van het weekend. Ik was ook zeker onzeker in de 2 wachtweken, vooral in tegen de testdatum aan. Denk ook dat iedereen dat wel heeft, zou bijna raar zijn als het niet zo is want iedereen die in dit traject stapt is lang bezig en wil het heel graag (denk dat je het anders niet zou kunnen opbrengen om het te doen). En je hebt nooit een garantie dat het lukt...helaas....
hoi hallo! als iemand geen zin heeft in een beetje depri verhaal lees dan maar niet verder ik heb zo'n rotnacht gehad alleen maar liggen piekeren en een slecht voorgevoel ok het is misschien nergens op gebaseerd, maar ik wil het toch graag delen. daar is het forum toch voor? we zijn ongeloofelijk blij dat alles tot nu toe zo goed gaat we weten niet of we ooit eerder zo ver waren maar voor nu is het prachtig nieuws allemaal de behandeling was zwaar maar te doen ik vind het geestelijke aspect altijd nog zwaarder dan het fysieke dat zal bij een normale ivf anders zijn ik kon de dag na de punctie weer normaal functioneren maar toch voel ik me niet goed gisteren meer, nu minder... maak me zorgen over het innestelen en vind het moeilijk dat we daar geen zicht op hebben. natuurlijk kan bij een normale zwangerschap dat innestelen ook fout gaan.. maar ik hoop toch zo dat dat nou niet net hetgene is wat steeds misgaat...??? daar kunnen ze niks aan doen zegt de gyn. de tijd kruipt voorbij en ik vind het heel moeilijk afleiding te vinden. morgen mag ik weer spuiten en daar verheug ik me gewoon op, hoe bizar! terwijl ik er zo tegenop zag!!! mn man heeft een goed gevoel bij deze poging. ik niet.. vooral omdat ik niks voel, ook niet door die pregnyl. kan er zo moeilijk op vertrouwen dat dat normaal is.. dat het ooit goedkomt.. het spijt me als jullie het minder leuk vinden zo'n verhaal maar ik wil ook mijn zorgen en angsten met jullie delen overigens zegt onze gyn dat mijn gedachten en gevoelens geen invloed hebben op het vruchtje. dat zeg ik omdat mensen soms roepen dat positief denken helpt! de waarheid zal in het midden liggen maar ik kan een innesteling in ieder geval niet tegenhouden met deze tekst hoor graag hoe het met jullie gaat? jantienn, blondy? prul, kiki? leidt me eens een beetje af x
Hey Donna.Vind het echt rot voor je dat je je zo voelt. En met positief denken bedoelde ik niet dat je anders tegen houd dat het vruchtje zich zou innestelen hoor...begrijp me niet verkeerd. Maar ik hoop dat je jezelf niet helemaal gek maakt met de gedachte. Houd ook zeker in je achterhoofd dat als deze innesteling niet lukt het een volgende keer wel kan lukken en het dus niet zo is dat het innestelen nooit zal lukken. Bij veel mensen lukt het de eerste poging niet, bij mij heeft ook pas de 3e tp voor een zwangerschap gezorgd. Geef de hoop dus niet op als het niet gelukt zou zijn deze poging (hopelijk is het gevoel van je man natuurlijk goed, mijn duimen draaien in ieder geval op volle toeren door!). Dat je niks voelt is overigens ook echt geen slecht teken hoor. Bij de eerste 2 pogingen die ik heb gehad voelde ik van alles en nog wat maar was het uiteindelijk dus niet raak. Bij de laatste poging voelde ik niks en die is dus gelukt. Pas nadat ik ongesteld had moeten worden begon ik dingen te merken, maar niet eens dingen waarvan ik echt dacht dat het raak zou zijn. Daarbij spuit jij nog Pregnyl, dus als je wel van alles zou voelen dan zou het ook daarvan kunnen komen. Helaas lieverd, het blijft wachten en wachten...en dat is echt het zwaarst.Je kan helemaal niks. Had je maar een luikje in je buik zodat je even kon spieken he! Weten mensen in je omgeving trouwens dat jullie bezig zijn?
ik weet het kiki. lief van je dat het je gerust probeert te stellen en idd hadden we maar een luikje konden we even spieken wanneer zou ik kunnen testen als ik zou willen? ik zet de laatste spuit woensdag 30 maart. 1500 pregnyl iemand??? x
Durf ik niet te zeggen. Ik heb nooit Pregnyl hoeven spuiten na de tp. Er zijn wel berichtjes hier op het forum waar je het kan vinden volgens mij! Wanneer is de officiƫle testdatum? En mag je een thuistest doen of moet je naar het zh voor een bloedtest?
Als dat de datum is die je van het ziekenhuis hebt doorgekregen dan zl de pregnyl dan wel uit je lichaam zijn. Ze zullen je niet laten testen als de kans er nog is dat je een valse test door de pregnyl hebt. Anders even informeren hoe lang het duurt voor het uit je lichtaam is. Heerlijk zeg! NY staat ook nog op mijn verlanglijstje om eens heen te gaan. Ben je er al eerder geweest?