INeS Studie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kiki123, May 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ze kunnen het in je bloed wel eerder zien dan thuistestje..
    ik bel de gyn maandag wel even

nee 1e keer NY! x

2. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hai meiden,

Wat schrijven jullie veel! Ik lig ziek in bed en heb even minder energie om te typen.

Donna, vreselijk he dat wachten. Ik snap je onzekerheid helemaal.
    En tja het enige wat je kunt doen is wachten..
    Dus probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen om de tijd te doden, meer kun je niet doen.
    En dat je niks voelt betekent helemaal niks denk ik...
    Na een week ongeveer kan een vruchtje zich nestelen dus ik denk dat het normaal is dat je nog niks voelt. Nog even meis, je bent op de helft...

Kiki, bij jou alles goed? Jij bent al lekker ver in je zwangerschap en bent straks de eerste die een wonder in de armen kan houden..zucht...ik ben blij voor je hoor!!

Jantienn en Prul, jullie ook ok?
    Prul, leuk dat je de eerste echo hebt gehad!

fijn weekend meiden

3. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    he blondy naar dat je ziek bent..
    beterschapjes ;)
    ik ben nog niet op de helft hoor
    had dinsdag de tp, dus ben dinsdag as pas op de helft...
    ik ga maar eens afwassen pffff enorroooooorroororormee afwas xx

4. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    steken in mn zij?
    pff x

5. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap Blondy! Hoop dat je snel weer opgeknapt bent.

Hier gaat alles goed. Het gaat inderdaad best snel op het moment (maar wat mij betreft niet snel genoeg...haha!). Vandaag echt enorm lui, ben net pas aangekleed :).

6. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    lekker toch?
    ga zo een filmpje kijken denk ik..
    morgen maar sporten hihihi xx

7. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Hoi Donna,

Ik vond de 2 wachtweken ook emotioneel het zwaarst... Ik voelde niks, behalve bijwerkingen van de pregnyl en later een btje iets bij mijn liezen. Ik was ervan overtuigd dat het niet de 1e keer zou lukken bij ons, ik kon het niet geloven. Mijn vriend had een goed gevoel en ik vond dat wel lief maar ook naief, waant waarom zou het nu wel in 1 keer lukken, terwijl we zo lang zelf geprobeerd hebben.... dacht ik. Bij ons is het dus wel in 1 keer gelukt en klopte mijn negatieve voorgevoel/angst voor teleurstelling niet.
    Er is een onderzoek waaruit naar voren is gekomen dat ivf behandelingen waar cliniclowns aanwezig waren een duidelijk groter positief resultaat tot gevolg had, dus ik denk wel dat ontspanning en lachen en bijv fietsen op de hei en lekker uit eten gaan wat je gaat doen dit weekend, erg goed is.
    Wij hadden op een woensdag de tp en 2 weken en 2 dagen later, dus vrijdags mochten we thuis een test doen. (Ik spoot net als jij pregnyl 3 keer na tp) Probeer alsjeblieft niet te vroeg te testen, want ik een valse test lijkt me verschrikkelijk!

Donna, heel veel succes deze 2 weken!!! Misschien leidt NY je wat af?! En schrijf alles maar lekker van je af in de forum hoor! Wie weten het in je omgeving? Kun je het ook met hen delen?

Vergeet trouwens niet dat pregnyl kan veroorzaken dat je emotioneler kan reageren, dat is een bijwerking.

Ik heb wel last van hormonen trouwens, ik had gisteren een enorme huilbui. Dat het huis nog verbouwd moet worden, dat alles nog niet klaar is voor de komst van de baby, dat mijn vriend en ik even niet helemaal op elkaar afgestemd waren, toch ook wat zorgen of alles wel goed gaat met mijn babytje (voelde 'm een paar dagen niet of nauwelijks) en om nog wat dingen die ook niet nodig zijn om me druk over te maken. Er is gewoon niks aan de hand, het komt allemaal wel goed, maar soms wordt het me echt even te veel. Ook omdat ik veel minder ben gaan werken en nog steeds vaak moe ben en hoofdpijn heb. Sjongejonge, niks aan de hand en toch zo emotioneel.... nergens goed voor!!! Haha. Vandaag gaat het wel weer goed. Vaag.

Kiki, lekker weer tot rust komen straks op vakantie en daarna ook iets rustiger aan doen lijkt met een goed plan. Wat was er naar op je werk? Was er wat gebeurd of voelde je je naar/moe?

Prul, lekker genieten nu he, dat je kleine op de goede plek met een kloppend hartje aan het groeien is:D

Blondy, hoe gaat ie? Voel je je ongesteldheid al aankomen? Of duurt dat nog een poosje? Ik hoop dat je snel kan beginnen hoor!

Fijn weekend allemaal!

8. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hoi hoi,

Donna,
    ik was even vergeten dat je dinsdag de tp had (dacht even zaterdag), maar toen was de punctie. Goed dat je afleiding zoekt hoor, anders duurt het zo lang voor je gevoel. Ik denk ook dat je bij elk klein dingetje wat je voelt van alles kunt gaan denken, maar probeer je niet te gek te maken meid. Komt goed en ik duim voor je!

Jantienn, het blijven de hormonen he, die kunnen af en toe behoorlijk lastig zijn!

Ik verwacht eigenlijk dit weekend mijn ongi. 2,5 week geleden laatste echo gehad met eitjes rond de 16 mm, dus ik dacht: in het weekend daarna de eisprong en dan 2 weken wachten, maar..mijn cyclus is in de war (vandaar ook die bloeding tussen door) dus ik weet het niet...
    we wachten maar af. Ik ben wel blij als we weer beginnen!

9. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi lieve jantienn

nou de pregnyl doet haar werk
    heb enorme grote gevoelige borsten gekregen en ruik alles heel erg sterk.. ik hoop dat ook ver na de pregnyl deze klachten blijven ;)
    wat fijn je verhaal te lezen. dat geeft echt steun, en het is herkenbaar. wat leuk dat jouw vriend ook zo positief was. ik heb een hele fijne middag gehad. lekker gefietst en gelunched. nu met lekker taartje op de bank, om te vieren dat alles zo goed gaat.
    ik heb vanmiddag actief geprobeerd positief te denken.. benieuwd of het helpt hahaha!!!
    je schetst heel duidelijk hoe jouw emotionele roalercoaster voelt. ja meis, het is me wat allemaal. de onzekerheid blijft, dus ook nadat je weet dat je zwanger bent ;) xx

he lieve blondy!
    tis dus even onzeker en afwachten?
    god kind, wat zal jouw kindje welkom zijn he straks? ;)
    dat denk ik weleens; wij vrouwen met vruchtbaarheidsbehandelingen zijn misschien nog wel blijer dan "gewone" vrouwen met een zwangerschap zijn!
    gaan ze binnenkort dan bloed prikken om te zien waar je zit? sorry, is misschien een heel stomme vraag :( xx

10. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey Donna,

Goed zeg dat je lekker positief bezig bent.
    Gewoon zo door gaan hoor, als het lukt.
    Ik wist niet dat dat kan bloed prikken om te weten hoe ver je in je cyclus bent.. Ik wacht nog maar even af..zal niet lang meer duren, denk ik, hoop ik..

xx

11. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Donna, ik denk trouwens zeker dat wij veel meer waardering zullen hebben voor het zwanger worden en de geboorte, nadat wij er zoveel voor moeten doen. Zoals je soms ziet en hoort hoe mensen met hun kinderen omgaan...

Hoe gaat het vandaag met je? Nog ij de positieve flow? Ik hoop het meid, de zon schijnt, ga lekker naar buiten en verzet je gedachten.

Dat kan ik nu wel mooi schrijven hoor, maar ben net van mijn huilbui af:( dat heb ik toch weleens regelmatig hoor. dat even de traantjes moeten lopen. Nu ben ik net op het toilet geweest en heb al wat roze gespot, dus het is bijna zover gelukkig. Ben ik toch weer een beetje blij, dan kunnen we er weer tegen aan.

De ene dag kan ik er heel goed mee om gaan hoor, en de andere dag weer eens wat minder. Afgelopen week zag ik een oudklasgenoot met haar twee kids en zwangere buik en heb ik even wat moeite: dat had ik ook zo graag gewild.. Maar onze tijd komt nog !!

12. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Op RTL 4 bij programma 'het consult' wat er op dit moment erop is, ging het eventjes over dat onderzoek van cliniclowns en ivfbehandeling. Voor wie wil kan de herhaling straks kijken.

13. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    ga ik even kijken. bedankt jantienn voor de tip!

14. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    zit nu te kijken maar het gaat over de pil?
    aflevering 8? x

15. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja het kwam idd ff kort langs

kwam dit tegen op internet

Cliniclown verdubbelt succes ivf | Zwanger

vond het verschil in percentages niet enorm by the way..?
    en normaal wordt een onderzoek wel onder meer mensen gedaan en wellicht ook een idee het eens in NL te proberen ;)
    ik zet liever een goed stukkie cabaret op hihi
    zo'n clown aan mn bed moet er niet aan denken...
    maar ontspanning is sowieso goed natuurlijk! xx

16. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    haha je hebt gelijk Donna, een clown langs mijn bed, is niet echt iets wat ik zou willen, maar lekker lachen om een leuke film bijvoorbeeld, is nooit verkeerd.

17. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja he?
    nou het was een fijn weekend met veel ontspanning ;)
    werden jullie ook zo actief en vrolijk van de pregnyl?
    het lijkt als drugs te werken bij mij..
    voel me supergoed joh... x

18. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, voel me nog steeds goed maar heb geen goed voorgevoel...
    dezelfde steekjes als altijd na ei en voor nod
    o is het dan toch het innestelen wat steeds misgaat?
    sorry dat ik weer zo pieker, maar ik vind het zo moeilijk!!!

ga vandaag maar eens op zoek naar een cliniclown ;) x

19. Jantienn

Jantienn Actief lid

Aug 27, 2010
    232
    0
    0
    Tja het blijft lastig donna, deze wachtweken... Heel erg goed dat je veel leuke dingen doet enzo! En af en toe momenten van piekeren, onzekerheid is heel normaal, je wilt het zo ontzettend graag en je bent nu erg dichtbij en daarom des te meer hoop en dus des te meer bang dat het misschien niet innesteld. Ik had van de pregnyl wel stemmingswisselingen, soms positief en actief en dan in 1 keer weer bang, negatief enz en dat wisselde elkaar wat af. Op momenten dat ik negatief was kon ik minder goed relativeren en mezelf rustig houden en mezelf oppeppen dan anders. Het is gewoon emotioneel zwaar en wat precies van pregnyl komt weet ik natuurlijk niet precies, maar ik had denk ik wel alle emoties wat heftiger. En idd grote borsten en opgeblazen buik van pregnyl... Ik gun het je zo Donna, dat het in 1 keer lukt!!! Ik duim voor je en de dagen gaan langzaam, maar uiteindelijk gaan de dagen vanzelf voorbij.
    Wat ga je allemaal doen in NY?

20. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    he lieve jantienn

dank je wel voor je lieve berichtje..
    fijn dat je het herkent