INeS Studie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kiki123, May 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Donna, sterkte!

2. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, net een echo gehad en een hartje gezien!
    volgens de echo was ik 6 weken en dat klopt..
    pff ben nu zoooo blij!
    dank je wel iedereen voor alle steun en lieve woorden..
    nu op naar volgende week donderdag voor de 2e echo ;)
    omdat we met ivf zwanger zijn geworden krijg ik extra controles, vandaar.. grt donna

3. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Pfff gelukkig Donna, ik was wel een beetje bezorgd om je!

4. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    en ik om jou ;)
    hoe gaat het wijffie?
    nog aan de klus? (in huis bedoel ik.. ) xx

5. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    hey donna,

Uiteindelijk zette mijn ongi vandaag pas echt door, dus donderdag eerste spuit en dinsdag echo om 9.00u
    Wij hebben een goed gevoel deze keer...
    het werk in huis is voor nu even klaar, het is nu wachten tot de aannemer gaat beginnen, wij hebben het sloopwerk gedaan zodat hij meteen van start kan..
    Hoe gaat het nu met je?

6. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hallo dames van de Ines-studie,

ik hoop dat ik niet te brutaal in val, maar ik heb een vraagje over de studie en hoop dat een van jullie het weet.
    Wij gaan zws rond juni starten met IUI in het VUMC en ik hoorde op de infomiddag dat wij mogelijk voor dit onderzoek in aanmerking zouden komen. Omdat ik graag voorbereid ben, heb ik het even nagezocht en op zich lijkt het me misschien wel wat om mee te doen. Maar in het VU doen ze met IUI eerst 3 rondes ongestimuleerd en eigenlijk vind ik dat wel fijn. We hebben nog niet hele slechte uitslagen, dus ik hoop dat we zo nog wel goede kansen hebben.
    Maar ik vroeg me af of als je meedoet met het onderzoek je dan wel direct daarmee moet beginnen, of mag je ook eerst 3 ongestimuleerde IUI's doen en dan pas aan het onderzoek meedoen? Ik las wel in de inclusie criteria dat je geen eerdere behandelingen gehad mag hebben, maar misschien mag dit zo wel, omdat er bijna geen hormonen bij komen kijken? (alleen pregnyl).

Hoop dat iemand het weet. Ik vind het lastige keuzes en als je er ineens zo voor staat, wil ik er graag al over nagedacht hebben.

Fijn te horen dat er hier al zoveel zwangeren zijn! Dat geeft goede hoop :)

7. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hoi Vasca, Wat vervelend voor jullie dat jullie de mm in moeten! Maar zoals je hier ziet, kan dat hele goed resultaten geven... Toen ze mij voorstelde om mee te doen met de INeS studie, vond ik dat in eerste instantie niks. Ik had me bedacht dat ik iui zonder hormonen wilde doen en dan komen ze ineens met zo'n studie. Uiteindelijk heb ik de keuze om mee te doen gemaakt. Ten eerste kun je altijd nog 'nee' zeggen. Je kunt afwachten wat er geloot wordt en als je het echt niks vind, hoef je niet mee te doen he. De verzekering van de studie betaald, dit is uiteindelijk ook een voordeel, zo heb je meer kansen, mocht dat nodig zijn. De hormonen vind ik zelf meevallen. Soms wel een dippie, maar zou dat zonder hormonen ook niet zo zijn? Je zit in een onzekere tijd, je moet steeds naar het zh en weet niet wat je te wachten staat. Dus: ik zou het doen. Volgens mij mag je niet eerst andere behandelingen gehad hebben, maar je zou het kunnen vragen.. En zover ik weet zijn behandelingen met hormonen effectiever, de resultaten met hormonen liggen hoger. Succes met je keuze, en laat je weten wat je doet? Liefs van mij

8. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    he vasca,

wat blondy zegt klopt
    je mag geen behandeling gehad hebben voordat je met de ines start. na de ines heb je nog recht op alle behandelingen waar iedereen recht op heeft, dus 6 gewone iui en 3 ivf.
    ik raad je aan voor de ines te gaan. je wordt fanatstisch behandeld in de vu (ik loop er zelf ook) en de medicijnen vallen mee. lees maar eens terug als je wilt weten hoe eng ik het vond ;) maar uiteindelijk was het zelfs fijn! ik had eindelijk het gevoel dat ik iets kon doen.. en zoals je misschien gelezen hebt ben ik net 6 weken zwanger na de 1e ivf in eigen cyclus.ook de punctie en de tp vielen me alles mee. en het is een kans die heel veel geld waard is en je niet zomaar krijgt!! ik had dezelfde twijfels als jij, maar ben overgehaald door de resultaten en het feit dat het een kans is. je wint alleen maar, en kunt ieder moment stoppen...doen dus ;) x

blondy moppie,
    wat lekker dat jullie zo positief zijn en dat de poging er bijna aankomt. fijn hoor.. hoe is je man eronder? gaan jullie nog op vakantie? wij blijven lekker in NL, het geld is even op haha!
    met mij gaat het goed hoor, geen klachten en lekker ah werk en beetje proberen te beseffen dat het raak is. ik weet zeker dat het bij jou ook goed gaat komen. dat klinkt misschien gek, maar dat voel ik gewoon. het duurt even, maar let maar op. die kleine zit al om het hoekje te turen ;) xx

9. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Dankje wel Donna, voor je positieve woorden.
    Ik hoop echt dat ik snel zwanger raak, probeer er echt niet veel mee bezig te zijn, maar eigenlijk denk ik er toch de hele tijd aan..

Mijn vriend heeft een goed gevoel deze keer, waarom weet ik niet, maar ik heb dat ook wel.
    het kan toch niet zo zijn dat het nu deze keer weer helemaal fout gaat om wat voor reden dan ook..

Maar als ik heel eerlijk ben, baal ik best wel dat ik iui heb geloot.
    heb heel erg het gevoel dat als ik ivf had, dat ik dan meer kans heb. Ivf geeft 25 % kans he, en iui 10-15 % kans.

Fijn dat het goed gaat met je! Probeer te ontspannen meid en niet teveel te denken wat er allemaal mis kan gaan.
    Het lijkt me heel moeilijk, de tijd kruipt, maar straks als er weer wat weekjes voorbij zijn ga je vast genieten van je zwangerschap..

liefs

10. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Donna, je vroeg trouwens of wij op vakantie gaan, jaaa wij gaan over drie maanden naar Zuid Frankrijk.
    Jij blijft in NL, kan ook heerlijk zijn:)

11. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hoi Blondy en Donna,

bedankt voor jullie reacties, fijn om te horen van ervaringsdeskundigen. Tja, die voordelen lijken mij inderdaad ook wel prettig en dat je altijd nog kunt stoppen klopt natuurlijk ook. Maar wat mij nog een beetje dwars zit, is dat we als we mee doen, we dus wel onze 3 "natuurlijke" iui's zouden verliezen (ook al mag het later natuurlijk als nog). Ik denk dan ook dat als ik zou meedoen en in iui wordt ingeloot, ik misschien wel weer zou stoppen. Dan zouden we dan als nog de natuurlijke iui's kunnen doen.

Ik weet natuurlijk wel dat ivf meer kans heeft, maar ergens denk ik nog dat het met ons "allemaal wel mee valt" en vind ik ivf dan wel erg zwaar. Ik heb ergens ook het idee dat er misschien toch complicaties kunnen zijn van ivf, die nu nog niet echt bekend zijn. Je hoort nu toch wel geluiden dat die kindjes iets meer kans op astma en adhd hebben. Ik zou dan niet willen dat dat zo is, alleen omdat ik ongeduldig ben...

Wat een keuze's! We weten trouwens nog niet eens of we echt wel mee mogen doen hoor. Ik moet eerst nog mijn HSG en dan pas komen we op de WL voor IUI. Denk dat we er dan pas officieel bericht van krijgen. En misschien zijn onze kansen wel niet klein genoeg, dat kan ook nog natuurlijk.

Het fijnst lijkt mij (als we wat zouden doen) de ivf in eigen cyclus. Dat lijkt me het natuurlijkste met toch veel slagingskans.

Bedankt voor jullie reacties (meer ervaringen zijn nog steeds welkom!).
    @Donna: ik vind ze nu in het VU trouwens ook echt al super aardig! Ben heel blij dat we daar heen zijn gegaan. @Blondy: zit jij ook in het VU?

12. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hoi Vasca,

Logisch dat je nog je twijfels hebt, er komt zoveel op je af.
    Eerst even je hgs afwachten (succes daarmee) en dan heb je nog een gesprek met je gyn, dan kun je er nog goed over nadenken.
    Ik zit bij het Elisabethziekenhuis in Tilburg.

Donna, hoe is het met je?
    Nog klachten gehad of toch wel lekker zwanger?

liefs Blondy

13. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi blondy

nou ik ben er behoorlijk ziek van haha
    vandaag alleen maar geslapen!!!
    niks voor mij, maar het is een vermoeidheid die sterker is dan wat dan ook. verlammend zeg maar!!
    maar ik zal niet klagen ok? ;)
    kijk uit naar volgende week donderdag, kunnen we het kleintje weer zien. als het goed is is het dan 1 cm gek he? maar wel beginnende handjes en voetjes
    kun je op de echo nog niet zien schijnt..
    en jij?
    nog nieuws van het front? ;)
    dappere meid, ik blijf je steunen hoor!!! xx

he vasca, je kan ieder moment stoppen
    maar het zijn gratis kansen..
    als je deze 6 kansen laat liggen krijg je die nooit een 2e keer he?
    er zijn veel dames die dolgraag mee zouden willen doen, vergeet dat niet..
    mijn broer werkt met adhders en ik kan je vertellen dat ivf niks te maken heeft met ivf. welk onderzoek heb je daarover gelezen als ik vragen mag? nee, onzin..
    en bij mij en blondy valt het net zo "mee" als bij jou
    wij zijn net zo gezond als jullie
    bij ons is ook niks gevonden..
    het klinkt een beetje alsof je heel veel moeite hebt om de mallemolen in te gaan. om te beseffen en accepteren dat jullie hulp nodig hebben. ik bedoel het goed hoor, vasca. ik herken het ook. mijn vriend had in het begin ook heel sterk iets van; wij zijn toch gezonde mensen, ik wil gewoon met je vrijen en het zelf doen. met ons is niks mis!!
    ik heb ivf in eigen cyclus gedaan en achteraf viel het me mee.
    het prikken is naar, maar meer niet
    de punctie is naar, maar een dag later was ik weer ah werk
    de begeleiding is goed, er is veel tijd voor je en het ziekenhuis staat goed bekend.
    ik vond mijn hsg pijnlijker dan mn punctie
    benieuwd hoe jij dat gaat vinden ;)
    het is voor iedere vrouw anders, maar voel je vrij je vragen te stellen! succes x

14. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps ik bedoel natuurlijk dat adhd niks te maken heeft met ivf of de kansen erop vergroot

15. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hoi Donna,

ik begrijp dat het lijkt of ik moeite heb de mm in te gaan en natuurlijk is dat ook wel een beetje zo. Maar eigenlijk komt mijn aarzeling juist voort uit het feit dat ik juist niet zo heel moeilijk de mmm ben ingegaan. Wij zijn nog relatief kort bezig, nl maar 9 maanden. Doordat ik zorgen had over mijn menstruatie (heel kort), kwamen we er min of meer toevallig achter dat het zaad van mijn man matig was. Bij de hertest (1 meting zegt niets zeggen ze) was het ineens heel slecht, omdat hij hele hoge koorts had gehad (een dag of 4 rond de 40 graden). Toen heeft de dokter ons op ons verzoek (ze liet ons de keus) doorverwezen. Ook zijn daarna zijn amandelen geknipt (nu 1 maand geleden), omdat hij dus erg vaak koorts had. Op die manier had zijn zaad dus ook niet heel erg veel kans. De amandelen bleken erg slecht en het is goed mogelijk dat nu ze eruit zijn de kwaliteit wat verbeterd. De onderzoeken na 2 maanden na de koorts gaven ook al iets betere uitslagen (na bewerking 13 miljoen waarvan 89% erg goed bewegelijk).
    Maar omdat het tot nu toe niet is gelukt, hebben ze dus wel IUI (en utrogestan voor wat korte LF) geadviseerd.

Daar komt dus mijn twijfel vandaan en daarom denk ik dat we misschien nog iets meer natuurlijke kansen zouden hebben dan de meeste mensen die als ze de mmm in gaan, die vaak al veel langer te vergeefs hebben geprobeerd. Ook als er niets wordt gevonden en je al jaren probeert zonder resultaat, dalen je kansen natuurlijk. Ik twijfel of wij door de koorts misschien nog niet helemaal een eerlijke kans hebben gehad. Maar om het nu daarom toch eerst nog maar een half jaar of jaar te proberen, lijkt ons ook niet fijn/ nodig.

Maar ik ben dus niet bang voor de onderzoeken, de hormonen of de pijn. Juist niet (hopelijk blijft dat nog even zo!). Ik ben meer bang voor mezelf en dat we te snel de mmm zijn ingerend, snap je? Dat we het wat over ons zelf hebben afgeroepen ofzo.

Aan de andere kant houd ik ook van aanpakken en ben ik juist blij dat we niet te lang hebben gewacht. Ik vind dat iedereen hier zo'n lijdensweg heeft moeten gaan, dat zou toch verboden moeten worden! Ik weet dondersgoed dat wij ontzettende mazzel hebben gehad dat we tot nu toe zo veel begrip zijn tegen gekomen.

Ik weet ook wel dat er nog geen overtuigende onderzoeken zijn naar een verband tussen ivf (heb het wel eens gehoord), maar recent was de astma wel in het nieuws. Het gaat me meer om de twijfel dat het gewoon nog niet zo bekend is. ADHD is nou eenmaal de stoornis die men graag met allerlei twijfels in verband brengt...:D

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet tegen ivf en mocht het nodig zijn, grijpen we het met 2 handen aan! Maar ik geef nu wel de voorkeur aan zo natuurlijk mogelijk en probeer een beetje uit te vinden waar wij staan in dit hele medische traject.

Ontzettend bedankt voor je lieve, lange reactie. Mijn reactie is ook niet bedoeld om tegen je in te gaan hoor, maar meer om ons verhaal uiteen te zetten, zodat je weet waar ik vandaan kom. Ik vind het heel fijn dat je met ons meedenkt! Bedankt :)

En vind het ook super voor je dat je zwanger bent!! Dat soort goede voorbeelden maken het wel aantrekkelijk om met het onderzoek mee te doen!:D

16. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hoi Donna,

ik begrijp dat het lijkt of ik moeite heb de mm in te gaan en natuurlijk is dat ook wel een beetje zo. Maar eigenlijk komt mijn aarzeling juist voort uit het feit dat ik juist niet zo heel moeilijk de mmm ben ingegaan. Wij zijn nog relatief kort bezig, nl maar 9 maanden. Doordat ik zorgen had over mijn menstruatie (heel kort), kwamen we er min of meer toevallig achter dat het zaad van mijn man matig was. Bij de hertest (1 meting zegt niets zeggen ze) was het ineens heel slecht, omdat hij hele hoge koorts had gehad (een dag of 4 rond de 40 graden). Toen heeft de dokter ons op ons verzoek (ze liet ons de keus) doorverwezen. Ook zijn daarna zijn amandelen geknipt (nu 1 maand geleden), omdat hij dus erg vaak koorts had. Op die manier had zijn zaad dus ook niet heel erg veel kans. De amandelen bleken erg slecht en het is goed mogelijk dat nu ze eruit zijn de kwaliteit wat verbeterd. De onderzoeken na 2 maanden na de koorts gaven ook al iets betere uitslagen (na bewerking 13 miljoen waarvan 89% erg goed bewegelijk).
    Maar omdat het tot nu toe niet is gelukt, hebben ze dus wel IUI (en utrogestan voor wat korte LF) geadviseerd.

Daar komt dus mijn twijfel vandaan en daarom denk ik dat we misschien nog iets meer natuurlijke kansen zouden hebben dan de meeste mensen die als ze de mmm in gaan, die vaak al veel langer te vergeefs hebben geprobeerd. Ook als er niets wordt gevonden en je al jaren probeert zonder resultaat, dalen je kansen natuurlijk. Ik twijfel of wij door de koorts misschien nog niet helemaal een eerlijke kans hebben gehad. Maar om het nu daarom toch eerst nog maar een half jaar of jaar te proberen, lijkt ons ook niet fijn/ nodig.

Maar ik ben dus niet bang voor de onderzoeken, de hormonen of de pijn. Juist niet (hopelijk blijft dat nog even zo!). Ik ben meer bang voor mezelf en dat we te snel de mmm zijn ingerend, snap je? Dat we het wat over ons zelf hebben afgeroepen ofzo.

Aan de andere kant houd ik ook van aanpakken en ben ik juist blij dat we niet te lang hebben gewacht. Ik vind dat iedereen hier zo'n lijdensweg heeft moeten gaan, dat zou toch verboden moeten worden! Ik weet dondersgoed dat wij ontzettende mazzel hebben gehad dat we tot nu toe zo veel begrip zijn tegen gekomen.

Ik weet ook wel dat er nog geen overtuigende onderzoeken zijn naar een verband tussen ivf (heb het wel eens gehoord), maar recent was de astma wel in het nieuws. Het gaat me meer om de twijfel dat het gewoon nog niet zo bekend is. ADHD is nou eenmaal de stoornis die men graag met allerlei twijfels in verband brengt...:D

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet tegen ivf en mocht het nodig zijn, grijpen we het met 2 handen aan! Maar ik geef nu wel de voorkeur aan zo natuurlijk mogelijk en probeer een beetje uit te vinden waar wij staan in dit hele medische traject.

Ontzettend bedankt voor je lieve, lange reactie. Mijn reactie is ook niet bedoeld om tegen je in te gaan hoor, maar meer om ons verhaal uiteen te zetten, zodat je weet waar ik vandaan kom. Ik vind het heel fijn dat je met ons meedenkt! Bedankt :)

En vind het ook super voor je dat je zwanger bent!! Dat soort goede voorbeelden maken het wel aantrekkelijk om met het onderzoek mee te doen!:D

17. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    sorry voor de dubbele post, maar er ging wat mis gister en daarna kwam er ineens onderhoud aan de pagina! Het lukt me nu niet meer de 2e post te verwijderen... sorry!

18. donna33

donna33 Actief lid

Jan 31, 2011
    250
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, hier donna
    misselijk en moe ;)
    tis stil aan het worden hier ladies?
    hoe gaat het met je blondy?
    trek je het een beetje?
    hoe gaat het spuiten?
    en vasca wat een lange mail!
    ik ga proberen te reageren:
    als je 9 maanden bezig bent en het zaad van je man was even minder door koorts zou ik lekker op eigen kracht doorgaan..
    voor de ines moesten wij 2 jaar bezig zijn
    9 maanden is kort, al voelt het waarschijnlijk erg lang ;)
    alle kansen nog.. zou ik zeggen
    de natuurlijk kansen zijn voor een ieder even hoog
    als er geen aanwijsbare reden is, heeft ieder even veel of even min kansen.. het lijkt alsof je twijfelt, alsof je toch graag zelf wilt proberen, en niet echt in de mmm thuishoort. iui zonder medicijnen voelt voor jou waarschijnlijk niet echt als de mmm, maar het is het wel. en het maakt mij niet uit, maar het valt me op. en ik kan alleen maar zeggen; wij zouden in mei beginnen met iui zonder hormonen. tot het zkh belde en de ines ter sprake kwam. ik vond het een enorme stap, waarom medicijnen als alles goed is? niks gevonden, sterk zaad 60 miljoen zaadcellen waarvan 70% zeer actief. een superregelmatige cyclus, veel liefde.. maar we vonden deze kans ene buitenkans. nml als we het niet deden, hadden we 6 x iui en maar 3 x ivf (als de regering niet al had bezuinigd in de tussentijd) vandaar dat wij meegedaan hebben, en ik nu in mei ipv met iui te starten zwanger ben!
    je gedachten of handelen roepen niks over jezelf af
    ik geloof ook niet in verhalen als; ga op vakantie
    gel*l
    we zijn al heel vaak op vakantie geweest ;)
    ik wens je veel succes met je besluit
    kan je tot slot meegeven dat ik alles heb kunnen blijven doen gedurende mn behandeling. werken, vrijen, uitgaan..
    ben 1 dag thuisgeweest voor de punctie

als je nog vragen hebt hoor ik het graag ok?

liefs aan iedereen, hoop nog steeds dat jullie weer komen meekletsen. ook al ben ik nu zwanger, heb nog steeds steun te bieden en te vragen ;) xxx donna

19. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hi donna,

Ja, je hebt wel gelijk dat ik nog wat moeite heb met de mmm. En IUI zonder hormonen is wel een kleinere stap dan IVF, dus dat heb je goed aangevoeld. Ik maak gevoelsmatig inderdaad daar onderscheid tussen. Het is niet zo zeer "het concept mmm" waar ik dus nog over twijfel.
    Daarbij komt wel dat het zaad van mijn man nu dus absoluut niet normaal is en het ook zeker niet zeker is dat dit het wel wordt.
    het VU heeft denk ik ook niet voor niets IUI aangeraden, denk ik dan. Dat we wel IUI willen en niet langer zelf willen proberen voel ik wel heel duidelijk. Gelukkig is het dus ook niet alles of niets (of ICSI of zelf proberen). Er zit gelukkig nog heel veel tussen.
    Ik kan me voorstellen dat jullie deze kans hebben gegrepen en dat is dus ook heel verstandig gebleken! Goed dat jullie dat gedaan hebben.

Maar misschien maakt het voor ons dus helemaal niet uit, want als je minimaal 2 jaar bezig moet zijn, komen we niet eens in aanmerking. Ik dacht dat het 1 jaar was eigenlijk, daar zouden we tegen die tijd wel aanzitten. Ik ga het nu dus maar even laten rusten en zien of we wel/ niet in aanmerking komen. Maar ik vind het wel fijn dat we nu alvast wat informatie en vooral ervaringen hebben van jullie. Dan kunnen we dan een goede keuze maken. Heb er wel een positief gevoel over gekregen door jullie.

Succes met je zwangerschap, ik hoop dat je je snel weer topfit voelt!

en ja sorry... ben nogal lang van stof :)

20. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    lees nu pas goed in je reactie dat je schrijft dat het zaad van mijn man alleen even slecht was door koorts: dat was helaas niet zo. Ook na de verplichte wachttijd van 2 maanden, was het nog niet goed (nu dus ook niet). Er is dus wel degelijk "iets" aan de hand. Ik heb alleen nog ergens hoop dat het toch met zijn amandelen te maken heeft/ had en dat het nu dus weg is (beter gaat worden, amandelen zijn er net uit). Of dat ook zo werkt kan alleen niemand zeggen en is een kwestie van wachten. Vandaar.

Share This Page