INeS Studie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kiki123, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hoi Kiki,

Het was echt alleen uitleg, dus het blijft nog even spannend.
    heb jij last gehad van bijwerkingen?

2. Igor73

Igor73 Lid

12 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Hallo allemaal,

Wat een berichten weer, heb een paar dagen geen tijd gehad (ben druk met leuke dingen plannen om het wachten wat draaglijker te maken...:)

Een beetje late reactie voor Linda, maar voor ons was het inderdaad hetzelfde als bij Blondy. We gaan ervoor en we kunnen er altijd uitstappen. Helaas heb ik net mijn derde poging al gehad (ging al met al toch best snel). Heb er overigens absoluut geen spijt van, viel me reuze mee eerlijk gezegd.

Tijdens de prikinstructie moesten we allemaal onze eerst prik zetten (zoutoplossing), duurde even voordat ik durfde, maar nu ben ik er aan gewend.

Blondy, ik weet niet of je iets aan mijn bijwerkingen hebt (decapeptyl en puregon). Ik had last van opvliegers en soms wat blauwe plekken op mijn buik, waarschijnlijk het spuitje verkeerd gezet. Maar ik had naast een prikpen ook kant en klare spuitjes.

Liefs Igor

3. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    @Blondy30 & Kiki123: Zoiets had ik ook gelezen, dus dat je geen behandelingen gehad mocht hebben. Dit heb ik ook gevraagd aan die mevrouw van het UMCU en zij zei dat het wel mocht. Vandaar dat ik nu flink aan het twijfelen ben.

Ik heb 3 keer IUI met hormonen (Puregon+Pregnyl) gehad in het St. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein.

4. Igor73

Igor73 Lid

12 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    @Chichi, als ze het zelf voorstellen in het ziekenhuis, waarom niet. Het is altijd lastig om te beslissen, maar je geeft jezelf wel extra kansen. Het spuiten kun je al en je weet al een beetje hoe je erop reageert. Ik wil je niet overhalen, maar je mag ermee stoppen als je het niet ziet zitten.

Succes, met wat je ook beslist!

X Igor

5. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    He Chichi, als je de kasn krijgt zou ik het ook zeker doen. Je weet al een beetje hoe het allemaal gaat, dus et is niet helemaal vreemd en je hebt weer een aantal kansen mocht het nodig zijn. Ik twijfelde ook heel erg, maar toen er eenmaal geloot was, viel er al een last van me af. Als je weet waar je aan toe bent is het een stuk prettiger. Succes met beslissen. En laat je weten hoe het verder gaat?

Liefs Blondy

6. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chichi, Ik zou het ook zeker doen als je de kans krijgt hoor!

Blondy, Ik had aan het eind ook wat blauwe plekken op mijn buik. Verder ook af en toe last van wat opvliegers tijdens het Gonal-F en Cetrotide spuiten (maar het was in die periode ook heel warm dus ik weet nier zeker of het van de hormonen kwam. Verder had ik wel zo af en toe een behoorlijke jankdag. Maar al met al is het mij erg meegevallen met de bijwerkingen (als ik het zo opschrijf klinkt het erger als dat ik het op dat moment heb ervaren ;))

7. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hoi meiden, hoe gaat het met jullie?

Igor, je nod zit er aan te komen. Duimen draaien voor jou!

Linda, heb je al besloten wat je gaat doen? Ben benieuwd...

Kiki, hoe gaat het met jou?

En Sandra? Ben ook benieuwd hoe het met jou gaat!

Liefs Blondy

8. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed. Net terug van een weekendje weg met een heleboel vrienden. Was gezellig. Zaterdag zijn mannetje en ik even met z'n 2en wezen shoppen, alle mensen met kinderen bleven bij het huisje rondhangen en daar hadden wij niet zo'n zin in. Gisteren lekker met z'n alle naar de efteling geweest. Afgelopen vrijdag weer naar het ziekenhuis geweest voor de info over de cryo poging. Dat is echt appeltje-eitje vergeleken bij 1e volledige IVF poging. Ik hoef maar 1 prik te zetten en ook die utrogestan tabletten niet te nemen na de tp. Verder natuurlijk wel de echo's. Hopelijk in week 33 de eerste echo. Wel spannend weer, maar ik ben blij dat het minder heftig is!

Hoe is het met jou Blondy? Lastig he, al dat wachten. Kan me voorstellen dat je het liefst nu meteen zou starten!

Voor jou wordt het inderdaad spannend Igor. Hou je het nog een beetje uit?

Chichi, zie in je onderschrift dat jij een maand rust hebt? Wanneer mag je weer verder?

9. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Hoi Kiki, fijn dat je een leuk weekend had!
    Welke prik moet je zetten voor de cryopoging?
    Lijkt me idd wel prettig nu een wat minder heftige ervaring.. Succes ermee en wanneer gaat het gebeuren?

10. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Kiki, ik ben trouewens wel blij dat ik nog even kan wachten. Even rust en genieten van de vakantie, ja en dan halverwege de vakantie begin ik. Ongeveer 15 augustus. Spannend. maar nu even niks is ook wel lekker. En ik hoop stiekum dat het deze ronde toch nog raak is..

11. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen de pregnyl, 2 dagen voor de eisprong. En dan 3 dagen na de eisprong heb ik de tp. Als het goed is heb ik in week 33 de eerste echo.

Even niks is inderdaad wel even lekker. Hoewel ik ook wel verder wil, nu dat ik weet dat die cryo qua prikken wat minder heftig is. En ook ik heb de stiekeme hoop dat het deze maand gewoon spontaan gebeurd...hihi. Zou zo mooi zijn hè?

12. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    hee dat zou zeker mooi zijn! Het kan, maar toch heb ik weinig hoop hoor.
    Dus je zet de pregnyl en dan na je eisprong is de tp? Dan is er dus geen eitje meer en is je baarmoederslijmvlies goed voor innesteling.
    Dan weet ik nu hoe het werkt, geloof ik. Nog even geduld hebben dan meid. Fijn dat het zo kan, beetje minder hormonen en toch weer wat meer kans. Tot snel weer!

x Blondy

13. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, je zet de pregnyl, krijgt je eisprong en dan is de tp. Eigelijk is het in je natuurlijke cyclus, die pregnyl is alleen zodat ze precies weten wanneer je eisprong is en dus goed kunnen timen. Schijnt dat je vroeger helemaal geen spuit hoefde te zetten.

14. Igor73

Igor73 Lid

12 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Hallo allemaal,

Begint nu erg spannend te worden, hoop het zo! Mag aanstaande zondag testen. Probeer van allerlei dingen te bedenken om te doen, zodat ik er even niet aan hoef te denken (duurt zo lang....)

Bij mijn cryo-terugplaatsingen heb ik geen spuit hoeven zetten. Ik moest aan een pil (een pil die vrouwen ook krijgen die last hebben van de overgang). Hierdoor heb ik dan geen eisprong en ik moest ook utrogestan gebruiken. Toch apart dat ze verschillende methodes gebruiken binnen dezelfde studie. Hopelijk is jouw methode beter :)

X Igor

15. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh, wat spannend Igor. Lastig hè, om er niet aan te denken...

Inderdaad apart dat het binnen de studie ook op andere manieren wordt gedaan. Zou denken dat ze het allemaal op dezelfde manier doen. Op zich vind ik het wel lekker dat ik niet weer 2 weken utrogestan hef te nemen!

16. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    Oh Igor, ik vind het spannend voor jou en ik zal voor je duimen meid!!!! Succes met wachten...

17. Igor73

Igor73 Lid

12 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Helaas, ben vandaag ongesteld geworden, heb zin in een enorme jankbui! Vanavond naar de film met mijn moppie voor de afleiding.

Echt balen, nu hebben we de studie gehad, maar wil mijn vriend er eigenlijk mee kappen! Dubbel janken dus. Hoop hem nog te kunnen overhalen. In elk geval voor een gesprek om te horen wat ze ons nu adviseren te doen!

Hoop dat het jullie beter afgaat en als jullie het okee vinden, wil ik dit forum blijven volgen en schrijven....

x Igor

18. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh, Igor :(. Hele dikke knuffel voor je meis! En gewoon lekker even janken hoor! Vind het echt enorm rot voor je!

Balen dat je vriend er mee wilt stoppen, terwijl jij eigelijk nog wel door wilt gaan als ik het goed begrijp? Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor het gesprek?

En natuurlijk mag je lekker blijven meeschrijven.

19. Blondy30

Blondy30 Actief lid

18 apr 2010
    432
    0
    0
    He Igor,

Wat ontzettend jammer dat je nu ongesteld bent geworden! Huil maar lekker hoor, zoveel als je wilt.
    Misschien heeft je vriend even tijd nodig om het te verwerken? Meid, ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je bij het gesprek in het ziekenhuis wat wijzer wordt. Wat balen zeg!
    Ik vind het prima als je mee blijft schrijven en lezen en ik hoop dat je snel weer een behandeling kunt doen en dan echt zwanger wordt.
    Ik heb veel steun aan het forum en hoop dat jij dat ook hebt. Ik wens je alle goeds en hoop weer wat van je te horen.

Liefs Blondy

20. Igor73

Igor73 Lid

12 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ik weet nog niet wanneer we gesprek hebben, moet morgenvroeg even bellen met het ziekenhuis.

Klopt, ik wil graag gebruik maken van de mogelijkheid om door te gaan. Eerst het gesprek maar afwachten en horen wat ze adviseren, wie weet draait hij dan wel bij.

Hij wil natuurlijk zelf eerst 'klussen';)

Deel Deze Pagina