Hey Prullie, Hoe gaat het met je? Jij bent inmiddels ook al een heel eind in je zwangerschap he !!! Heerlijk voor je!!! Ben je er nog uitgekomen met een keuze maken voor vruchtwaterpunctie? En wat is er uit de nekplooimeting gekomen? Mijn vriend en ik hebben gekozen om geen nekplooimeting te doen, omdat wij zeker wisten toch geen vrwpunctie te willen en dan geeft een percentage/kansberekening nauwelijks informatie over of er werkelijk een afwijking is en zo ja, hoe ernstig en kan erg onzeker maken. Er is 1 procent kans ongeveer dat je een miskraam krijgt na een vrwpunctie, maar ik heb wel gehoord dat als je na een punctie echt 48 uur blijft liggen, dat de kans dat het goed blijft gaan wel heeeeel groot is. Nou ik ben benieuwd hoe jij hierin staat. Het is voor iedereen persoonlijk. Mijn 20 weken echo zag er gelukkig goed uit, die vond ik denk ik wel extra spannend omdat ik geen nekplooimeting had laten doen. Maar op die echo was te zien dat het ruggetje mooi dichtgegroeid was, en ook het bovenlipje en geen waterhooft of een te groot hoofd. Ze kunnen geen garanties bieden tijdens zo'n echo natuurlijk, maar ik was hier al ontzettend blij mee!
Hey Blondy, wat heb jij de laatste weken weer veel doorstaan zeg! En heel knap dat je je leven door blijft leven, incl genieten, verbouwen, werken enz. De Pregnyl zit er eindelijk in he meid! Super zeg! En spannend ook! Je bent nu een stap dichter bij en dat is heel mooi! Ik ga heel hard duimen voor jullie, hopelijk is het bij jullie ook de 3e keer raak, net als bij donna. Duim Duim Duim Duim Duim Duim Duim Duim Duim Duim Duim Duim
Hoi kiki, Wat zou het fijn voor je zijn als je met verlof kon he! Is het druk op je werk dat je extra uurtjes had aangenomen? Of vind je het ook een btje moeilijk om nee te zeggen? Zorg goed voor jezelf hoor!!! Ik ben minder lang zwanger dan jij, maar zo lang achter elkaar staan lijkt me zo zwaar en je lichaam geeft dat ook aan door pijn te doen ;s nachts. Dus zet 'm op en werk niks meer extra, zou ik zeggen! Hoe gaat het nu met je? heb jij ALLE babyspullen al in huis/geregeld enz. En ga je (proberen) thuis te bevallen of in het ziekenhuis?
Hey jantienn, Leuk om weer van je te horen! Fijn dat het goed gaat en dat je lekker op vakantie bent geweest. Snap dat gevoel helemaal van dat je zonder zwanger te zijn op vakantie gaat en hoopt dat dat de laatste keer is. Wij gaan in juli op vakantie en al moeten we daar bergen beklimmen enzo (moet niet hoor) dan wil ik toch keigraag zwanger zijn. Jantienn, je bent nu al over de helft, heb je al een babykamer uitgezocht? En waar wil jij bevallen? Thuis of in het zh? Bij ons kun je ook in een kraamhotel bevallen, dat is naast het zh en je kunt daar ook nog een paar dagen blijven als je wilt.. Ik weet zelf niet wat ik zou willen, als het zover komt.. Bedankt voor het duimen lieverd! xx
Donna, beterschap! Blondy, de pregnyl zit erin!! Is het goed gegaan? Succes morgen met de inseminatie. Mijn duimen draaien voor je! Jantienn, leuk om weer wat van je te horen. Fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was. Vond ik ook echt ontzettend spannend. Waar ben je heen geweest op vakantie? Woensdag is mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Ik kijk echt uit naar donderdag . Ik kan heel slecht nee zeggen, dus die extra uren zijn een beetje mijn eigen schuld. Wel aangegeven dat ik geen extra hele dagen wil maken en ik ben geluk niet meer ingeplanned op de extra drukke dagen zoals de dag voor pasen en straks met moederdag (verlof begint officieel pas 10 mei). Er is veel aan het veranderen (mensen weg en ziek) waardoor er uren opgevuld moesten worden...en ze weten heel goed dat ik niet zo goed nee kan zeggen. Nu heb ik er ook wel mijn voordeel bij, want mijn zwangerschapsverlofuitkering is nu een stuk hoger als dat hij met mijn vast uren was geweest maar ik ben echt blij als de laatste 20 uur erop zitten! Alle spulletjes hebben we wel in huis inmiddels. Tenminste, ik blijf van sommige dingen de hoeveelheden lastig vinden maar de basis is er en de winkels zitten om de hoek. Komt wel goed dus. Vluchttas zijn we inmiddels ook aan het vullen. Dacht dat dat nog lang niet hoefde, maar de kraamzorg was er van de week voor intake en die zei dat het toch al wel handig was (terwijl ik overal 3 weken voor de uitgerekende datum lees, maar goed...hij staat niet in de weg!). Ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar wie weet denk ik daar op het moment zelf wel anders over. Ben jij daar al uit? En hoe is het met jullie kamertje, ben je er al mee bezig? Leuk he, al die spulletjes uitzoeken!
Hey meiden, IUI is net gebeurt, 6,9 miljoen zaadjes. Dus we zijn tevreden en zeer benieuwd. Verder weinig nieuws behalve dat mijn laptop het niet meer doet. Ben nu bij een vriendin, hoop dat ie snel weer gemaakt kan worden.. liefs x
Hallo meiden, Ben nieuw hier op het forum.. ik was al een poos op zoek naar meer informatie over ivf mnc. We doen ook mee aan het ines onderzoek en zijn net gestart met de eerste ivf mnc poging.. Afgelopen vrijdag begonnen met prikken (na de tweede prik wel flauwgevallen..) maar verder ging het wel. Vandaag voor punctie geweest. Ik was gespannen, maar ik vond het wel te doen. Was niet echt pijnlijk. Later mee met eicellen transport naar ander ziekenhuis. Mijn man zijn aandeel ingeleverd. Wachten.. en wat bleek; ze konden geen eicellen vinden..... balen dus! Vraag me af of dit vaker voorkomt?
Welkom Lili! Wat ontzettend balen dat er geen eicel was. Ik weet niet meer helemaal hoe het met IVF MNC (heb zelf IVF SET gehad) maar niet elk eiblaasje hoeft volgens mij een eicel te bevatten. Bij IVF SET heb worden er meerdere gestimuleerd, maar bij MNC is dat natuurlijk niet zo. Konden ze je het in het ziekenhuis er niet meer over vertellen? Heb je volgende maand weer een nieuwe poging? Blondy, hoe voel je je? Heb je een positief gevoel bij deze poging? Donna, voel jij je alweer wat beter? Prul en Jantienn, met jullie alles goed? Hier gaat het wel aardig. Mijn lijf wil echt even niet meer. Gelukkig houden mijn collega's rekening met me en help ik vooral klanten en doen zij vooral het zwaardere werk. Morgen mijn laatste middagje. Raar idee hoor, gewoon 16 weken niet hoeven werken!
Lijkt me toch ook wel een fijn gevoel om lekker met verlof te zijn hoor Kiki! Donna, hopelijk ben je weer beter! Ik heb wel een positief gevoel maar eigenlijk ben ik een beetje bang om positief te zijn..Bang voor teleurstelling.. fijne avond meiden
Ja heb volgende maand een nieuwe poging. De 2e vd 6. Afwachten maar weer. Ze zeiden in het ziekenhuis alleen dat het wel eens voorkwam.. Balen maar het is niet anders. Succes allemaa
Wel balen Lilli dat het zo is gegaan. Ik heb zelf ook een paar keer pech gehad met de planning en de hormonen tijdens de iui. Nu heb ik voor de tweede keer een iui gehad, terwijl ik al voor 4 keer had gespoten. Volgende maand gelukkig weer proberen, komt goed meis..x laat je weten hoe het gaat..
lieve allemaal het gaat niet zo goed hier ik heb extreem veel klachten en spuug de hele dag, gisteren 10 x over mn nek gegaan. ik ben ook al afgevallen en dat is natuurlijk niet goed heb nu al enorme rugpijn, zo erg dat ik niet kan staan/lopen dus kan niet werken en ben erg onzeker de gyn zegt dat het stomme pech is.. ik denk echt aan je lieve blondy en duim op afstand liefs donna
Donna, ik denk ook aan jou hoor meid, het is idd gewoon pech hebben. Hopelijk verbeterd het zich snel en kun je een beetje gaan genieten..
knuffel voor jou lieverd ik gun het je zo, je hebt geen idee (ja niet deze ellende, ik lig al dagen op bed en nou ja.. ellende) maar ik blijf hier praten tot je zwanger bent ok? x
Haha je hebt gelijk! We gaan in elk geval voor dit jaar nog,...eeh het liefst deze maand nog. Hoe is het verder met de meiden hier= Liefs van mij
Hey lieverds, Hoe gaat het met jullie?? Blondy, wanneer kan je testen?? Spannend zijn deze weken he! Vond het echt het moeilijkst van de hele behandeling. Heel veel sterkte, meis. Blijf enorm duimen en hopen voor jullie!! Jantienn, wat leuk een jongetje. Maar kan me wel voorstellen dat het even omschakelen was als je zelf echt een meisje verwacht had. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat alles goed was met jullie kleine manneke. Je bent gewoon ook al over de helft van je zwangerschap. Wat gaat dat snel he!! Kiki, Lekker verlof nu. Geniet er maar van. Het lijkt me ook wel een hele fijne tijd om nu verlof te hebben. Lekker genieten van het lekkere weer, nu nog zonder en straks met jullie kleintje. Spannend hoor. Donna, hoe gaat het met je? Natuurlijk ben ik in het begin ook best ziek geweest en ontzettend moe maar ik probeer dat juist heel positief te zien. Want als je, je flink beroerd voelt gaat alles goed met je kleintje in je buik. En verder gewoon lekker rustig aan doen en proberen te genieten van de momenten dat je je wat beter voelt. Hier gaat alles goed. Omdat ik tussen de echo's door toch af en toe best onzeker was hebben we een doppler gekocht. Dat is echt heerlijk, elke avond eventjes naar het hartje luisteren van ons kleintje, is echt het beste geluid wat er is. De nekplooimeting was goed, we hebben geen verhoogde kans op 1 van de syndromen. Ik ben achteraf heel blij dat we het toch hebben gedaan. Al was het alleen maar om ons kleintje weer te zien. Want we hebben heel lang mogen kijken (in totaal bijna een uur en ik heb wel 10 foto's meegekregen), omdat ons kleintje nu al zo eigenwijs is dat hij/zij eerst ondersteboven bleef liggen waardoor ze geen meting konden doen. Na een bakje koffie terug voor nog een echo en toen was hij/zij gelukkig wel gedraaid. 07 juni hebben we een pretecho en horen we waarschijnlijk of we een zoontje of een dochtertje krijgen. Ben echt zooo benieuwd. Meiden, alvast een fijn weekend!