Alles nog rustig hier. Heb wel een klein vaderdagkadootje . Maar het mooiste kadootje zou natuurlijk zijn als ze morgen gewoon komt . Met jou ook alles goed Blondy?
Leuk dat je een kadootje hebt! Wil ik eigenlijk ook doen.. Hier alles oke! Druk bezig met de verbouwing van de bovenverdieping. Ben zo blij als we weer lekker boven kunnen slapen, ben zoooo moe..Maar ja dat hoort erbij! Fijn weekend!
Hallo, Fijn om te horen dat het goed gaat. Ben benieuwd wanneer je gaat bevallen Kiki. Blondy, vermoeidheid hoort er inderdaad bij. Maar fijn dat het verder goed gaat. Ik begin woensdag weer met de 1e follikelmeting.. ben benieuwd. Op naar de 3e poging..
Spannend Lilli, ik ga voor je duimen mies!! Komt goed, dat weet ik zeker Dikke knuf van mij Ik heb een rekening gekregen dat ik 170,00 moet betalen aan de verzekering aan medicijnen. De enige med. die ik heb gebruikt waren hormonen voor ines studie. Dus ik gebeld naar het zh, de gyn gesproken die over de ines studie gaat. Ze zei dat ik niet mee deed met de studie, dat dat pas na een jaar proberen met iui in zou gaan??? En dat er al langer als een jaar om was dus de studie zou voor bij zijn?? Ook niet waar, ik heb in juni vorig jaar getekend en geloot. Op mijn dossier stond rechtsboven INES studie. Dus nu ga ik een brief sturen en anders schakel ik rechtsbijstand in. Hebben jullie iets moeten betalen tijdens deelname aan de studie? Mij is gezegd dat alles vergoed zou worden via de studie, ook het eigen risico. Ben boos dat ze me misleid hebben, als ik wist dat ik eigen risico moest betalen, zou ik ook mee gedaan hebben, maar nu hebben ze geen kloppende info gegeven.
Hoe gaat het met je Kiki? Nog niks?? Ik heb belsoten om maar geen brief te sturen naar de arts en het erbij te laten zitten. Die 170,00 euro eigen risico zal ik dit jaar uiteindelijk toch wel moeten betalen, aangezien ik nog meer naar het ziekenhuis moet en verloskundige en kraamhulp...Dus laat maar zitten. Wel heb ik een klachtenformulier ingevuld bij het ziekenhuis waarin ik neer heb gezet dat de manier van handelen niet juist is. Verder gaat alles hier oke, heeeel moe, maar verder oke, 29 juni echo En met de andere meiden? Komen jullie ooit nog op ons topic??
Hey meiden! Daar ben ik weer...en inmiddels de trotse moeder van Fay!! Ze is in de nacht van zondag op maandag geboren, op de uitgerekende datum dus . De bevalling is super snel gegaan, binnen 2 uur was ze er en de verloskundige was dan ook net te laat. Op het moment dat mijn man haar hoofdje zag kwam de vk de straat net in. Mijn man heeft haar dus opgevangen, gecheckt of de navelstreng goed zat en op mijn borst gelegd...wat een held . Op dat moment kwam de vk binnen en hoorde haar huilen. Ze was ook compleet verbaasd, een eerste bevalling die zo snel ging. Helaas kwam mijn placenta niet en lag ik na een uur na de geboorte in de ambu op weg naar het ziekenhuis. Daar is hij gelukkig als nog zonder operatie gekomen. Fay was wat te licht bij haar geboorte dus werd haar glucose gemeten wat te laag bleek dus hebben we 24 uur in het ziekenhuis moeten blijven. Alles was goed dus dinsdagochtend mochten we naar huis. Fay doet het inmiddels goed en ik voel me ook erg goed. Merk wel dat het nu allemaal pas een beetje tot me doordringt hoe het is gegaan en oh wat ben ik blij dat het draaien gelukt is. Ik had er niet aan moeten denken dat dit gebeurd was als ze nog in stuit had gelegen. Blondy, wat heerlijk dat je bijna weer een echo hebt! Lekker weer naar dat kleine frummeltje kijken! Ik heb trouwens ook eigen risico moeten betalen maar ik weet niet of dat echt dingen voor de studie zijn geweest of ook dingen ervoor (bloed prikken en algemene checks die je krijgt voor je aan het hele Mmm traject begint). Vind die omschrijvingen altijd zo vaag.... Spannend lili, de 3e poging! Mijn duimen draaien voor je!
Wauwie Kiki! Gefeliciteerd! wat gaaf en een heel mooie naam. Wel fijn op zich dat het snel ging, denk ik, maar dat het nog moet doordringen, komt denk ik, wel doordat het zo snel is gegaan. jeetje, op zich teken ik ervoor hoor. Knap van je man dat hij je zo goed heeft geholpen. Echt super. Van harte gefeliciteerd! Mogen we een keer een foto zien? Anders prive berichtje? Ben heel benieuwd. En ben heel trots op je dat je de eerste bent van ons. jammer dat het hier verder heel rustig is geworden. Hoop dat we nog zeker wat horen van elkaar. geniet ervan meid!!
Oh Kiki, wat heerlijk!!!Gefeliciteerd!!!En wat een mooie naam. Wat een verhaal zeg, jouw bevalling!! Wel jammer dat je alsnog naar het ziekenhuis moest. Maar wat geweldig van je man, dat hij zo rustig is gebleven en je geholpen heeft!!Ben ook heel benieuwd naar jullie meisje (misschien een klein fotootje ;0) Snap wel dat je het allemaal nog even moet laten bezinken, het is ook heel wat, zo'n speedbevalling. Gaat alles goed met je meisje nu? Geniet maar lekker van je kraamtijd en de roze wolk. blondy, hoe is het met jou? Voel je, je goed? Wanneer heb je weer een echo?? Doe je ook mee met moeders voor moeders. Ik heb ook die 170 eigen risico moeten betalen. Snap ook niet waar het allemaal voor is en het is al wat je zegt anders moesten we die nu met de zwangerschap toch alsnog betalen. Wij hebben afgelopen donderdag de 20-weken echo gehad en alles was helemaal goed met onze prinses. Alles zag er goed uit. Ben zo blij, is toch weer een speciaal moment nu over de helft. Ze is ook enorm druk, voel haar de hele dag en ook mijn man kan haar al heel goed voelen....zo heerlijk. Fijn weekend dames!!
Wat fijn Prulleke dat je al over de helft bent en dat alles goed is. Lijkt me zo´n gaaf moment weer als je dat weet. Ik heb woensdag weer een echo, YES. Ben soms zo bang dat er iets is, dat het niet meer leeft ofzo. Shit gewoon dat ik soms zo bang ben. Zal na deze echo wel minder zijn, dan ben ik bijna 12 weken. Prul, ik wilde me aanmelden voor MvM, maar zo stom, door alle drukte hier in huis (verbouwing) ben ik het vergeten. Nu is het te laat en vind ik het wel jammer, wat ik nodig had wilde ik wel graag aan andere vrouwen geven, maar echt gewoon te laat weer aangedacht. Kiki, geef jij borstvoeding? Lijkt me niet makkelijk.. En hoe voel je je nu? Al een beetje opgeknapt en volledig aan het genieten? Weten jullie of Jantienn ook een meisje krijgt? Ik heb sterk het gevoel dat het bij mij een meisje is en mijn vriend ook. Straks krijgen we allemaal een meisje
Gefeliciteerd met je dochter Kiki! Ik was al benieuwd. Wat geweldig dat het zo snel en goed is gegaan. Met dank aan je man! Super hoor. Inderdaad mooie naam. Geniet vooral erg van het moederschap!! Zal de eerste dagen niet altijd makkelijk zijn, maar het is vast genieten met jullie 3en! Blondy, ik kreeg laatst ook een rekening voor eigen risico. Mijn man heeft wel gebeld naar zorgverzekeraar. Maar het komt er op neer dat dit gewoon betaald moest worden. Dit is dus ook een extra bevestiging voor mij dat het klopt aangezien jullie dit ook moeten betalen. Wel heel vreemd dat er nu ineens geen sprake van Ines studie bij jou is in het zh? Ik ben vanmorgen voor tweede echo/bloedprikken geweest. Er waren 3 eitjes zo rond de 10x16 mm. (ik vind het trouwens altijd lijken alsof er niet zo precies gemeten kan worden, een beetje gissen hoe groot ie is..) Maar ik moet nu nog drie dagen orgalutran/puregon gebruiken (heb ik afgelopen 2 dagen ook gedaan). Vind ik best veel. De vorige 2 cycli heb ik maar 2 a 3 dagen medicatie gehad. Dus ik heb nog geen afspraak voor een punctie. Moet as maandag terugkomen. Vorige keren had ik ook maar 1 eicel dat groter was. Wat ook normaal is voor ivf mnc, maar nu blijkbaar drie..
Ik hoop voor je dat je maandag goed nieuws krijgt Lili, dan snel een tp en een bevruchting natuurlijk! Spannend, ik duim voor je!
Fotootje van Fay komt nog hoor... Snap even niet helemaal hoe het werkt en heb even de rust niet om het uit te zoeken! Dank je wel Prulleke! Met de kleine gaat alles goed. Ze kan alleen haar temperatuur niet helemaal goed vasthouden. Onze slaapkamer is nu dus een sauna zodat ze niet te ver afkoelt. Wat ontzettend fijn dat alles goed was tijdens de 20 weken echo. Geweldig dat je haar al zo lekker voelt en je man het ook kan voelen. Wordt het voor hem ook allemaal wat echter he! Blondy, ik geef borstvoeding alleen gaat het niet helemaal goed. Ik heb een schimmel waardoor ik enorme kloven heb gekregen het voeden dus heel pijn ging doen. Ik ben nu dus alleen nog aan het afkloven en die melk krijgt ze dan. Dus nog wel borstvoeding maar niet aan de borst . Ik vind het namelijk wel belangrijk dat als het kan ze moedermelk krijgt. Ik wil het wel weer gaan proberen, maar dan half-half. Dus half afkolven en dat met een flesje geven en half aanleggen. Dan weet ik namelijk zeker dat ze genoeg binnenkrijgt aangezien ik daar ook een beetje onzeker over werd. Zondag komt de vk weer en gaan we het er over hebben hoe we het gaan en willen doen. Ik voel me echt ontzettend goed, verbaas me er zelf over! Maar wel heel fijn! Weet jij al of je bv wilt gaan geven? En prulleke, ga jij het doen? Lily, ook bedankt . Spannende tijd weer voor je!
Kiki, het is toch een goede oplossing dat afkolven. Als de kloven een beetje goed genezen kun je het snel weer echt proberen. Ik zou zeker graag borstvoeding willen geven, het heeft vele voordelen voor je kind en ook voor de moeder las ik. dus ga het zeker proberen. Slaapt Fay nu in jullie slaapkamer? Denk ik wel prettig in het begin. Slaap je niet heel licht om elk geluidje te horen? Zoiets zou ik me kunnen voorstelle, zeker in het begin.. Ik ben best jaloers op jou Kiki, je beeb al lekker bij je. Al lijkt me de zwangerschap meemaken ook leuk, maar ook wel een beetje onzeker en bevallen, pffff..daar wil ik nog even niet aandenken hoor..
Haha, ik zie net dat ik bij een ander topic antwoord op je vraag heb gegeven Mien. Was even in de war (komt vast door de vele hormonen deze maand.. ) Ik plak het antwoord even hieronder. Mien, goed dat je weer verder kunt na de volgende poging! Even ego. Ik heb gisteren een echo gehad en de gyn. was behoorlijk verbaasd aangezien ik ivf mnc doe... Vorige maanden waren er 1 of 2 eitjes groter gegroeid (is ook gebruikelijk voor deze behandeling), maar ditmaal 17!! Ze zijn allen nog niet groot genoeg, dus afwachten hoeveel en hoe groot ze morgen tijdens de echo zijn. Ze zei dat dit waarschijnlijk een prachtige reguliere ivf zou worden. Ik heb nu ook al 6 dagen puregon en orgalutran moeten spuiten, dus op zich wel logisch dat er meerdere gegroeid zijn. De dosering is nu iets verhoogd van 100 naar 150 puregon zodat de eitjes groter worden.. Morgen de echo weer afwachten en dan waarschijnlijk een afspraak voor de punctie. Heb nu wel last van mijn buik door dat vele prikken.. Had jij wel eens meerder eitjes rijp voor de punctie Mien?
Hoi meiden, Lili, hoe was je echo? Is je ei al groot genoeg voor de punctie? Kiki, hoe gaat het met Fay? En met jouzelf? Ik had dinsdag de derde echo, wauw wat was het gaaf! Je ziet al een echt mensje ontstaan, ik was helemaal ontroerd! Zo mooi. 31 augustus heb ik de 20 weken echo. Dat duurt lang! maar een geluk, schoonzusje is verloskundige en ik krijg rond 16 weken een echo bij haar. Ze is echoscopiste in opleiding en heeft dus wat mensen nodig om te oefenen, zeg maar. Fijn weekend allemaal!
Hey Blondy! Wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad! Heerlijk dat je met 16 weken een extra echo kan krijgen bij je schoonzusje, duurt anders inderdaad zo lang! Blijf je onder controle van het ziekenhuis of mag je nu onder controle van de verloskundige? Hier gaat alles goed. Fay is zo'n lekker tevreden meisje, echt genieten. Borstvoeding ging helaas was minder de laatste week, daardoor ben ik ook bijna niet online geweest. Gisteren is er een lactatiekundige geweest en daar heb ik een prettig gesprek mee gehad en ik geef het vol goede moed nog een poging. Gisterenmiddag en vandaag ging het al stukken beter, hopen dat dat zo blijft! Met mijzelf gaat het ook erg goed. Het herstel is me echt enorm meegevallen. Stuur je binnenkort echt een foto, is er nog niet van gekomen. Het is echt even een nieuw ritme vinden!
Goed hoor Kiki, die foto houd ik nog tegeod dan. Ben blij dat het goed met jou en Fay gaat. Als de borstvoeding niet lukt, je hebt het geprobeerd en flesvoeding is ook heel goed hoor. heel fijn weekend! En geniet van je dochter!!