INeS Studie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kiki123, May 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blondy, hoop dat je dit nog leest. Wil je een super fijne vakantie wensen.

Ik ben een tijd niet online geweest. Ben 2 weken geleden ziek geworden en er werd gedacht aan een borstontsteking. Ging helaas maar niet beter, ook met antibiotica niet en uiteindelijk ben ik vorige week vrijdag opgenomen in het ziekenhuis en lig daar nu nog. Ik heb een trombosebeen en een behoorlijk hoge ontstekingswaarde in mijn bloed. Het is niet helemaal duidelijk of dat door het been komt of dat er ergens nog iets anders zit, ze kunnen niet echt iets vinden maar aan de andere kant is dit wel een hele heftige reactie op dat been. Sinds gisteren eindelijk stabiel wat betreft temperatuur en ik voel me ook eindelijk wat beter. Gelukkig mag de kleine de hele dag bij me zijn.

Jo, welkom hier en heel veel succes! Spannende tijd die voor jullie gaat aanbreken...

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en zodra ik thuis ben dan ben ik hier ook zeker weer meer te vinden!

2. MissyBee

MissyBee Lid

Jul 29, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hoi Kiki, Babii en eventueel nog anderen!

Wat fijn om wat over de INeS te lezen hier. Wij zijn in mei begonnen en ingeloot bij de MNC IVF. Reden bij ons is onverklaarbare onvruchtbaarheid. Inmiddels zijn we al ruim twee jaar bezig en ik ben twee keer kort achter elkaar zwanger geweest, wat tot het miskraam heeft geleid :( daarna is het nooit meer gelukt zwanger te worden en nu zitten we in dit traject. Hoe zijn bij jullie de eerste maanden verlopen?

Bij ons is er nog niet veel gebeurd... Het lijkt of mijn cyclus zich niet laat sturen door de hormonen. De eerste keer moest ik alleen Cetrotide injecteren en had toen toch een voortijdige eisprong. De tweede keer zou het om een eerste punctie gaan maar eenmaal in de stoel bleek dat ik weer een voortijdige eisprong heb gehad, ondanks de Cetrotide, Gonal F en Pregnyl! Om wanhopig van te worden. Wat is jullie ervaring met deze hormonen (of andere?) en hoe ervaren jullie de punctie?

Liefs MissyBee ;)

3. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen, heel berichtje getikt...is ie ineens weg. Nog maar een keer ;)

Welkom MissyBee. Wat ontzetten balen dat je lichaam niet op de hormonen reageren. Weten ze hoe het komt? Kan me voorstellen dat je er knap wanhopig van wordt. In welk ziekenhuis zit je? Ik heb zelf IVF SET gehad via de Ines. Hormonen zijn mij meegevallen, ik had er gelukkig weinig last van. Wel vond ik het prikken steeds lastiger worden. De laatste poging was een cryo in eigen cyclus en hoefde ik maar 1 spuit te zetten, maar ik zag er zo ontzettend tegen op. Ik heb 1 keer een punctie gehad waar 16 bevruchtingen uit zijn gekomen en daar konden er 9 van worden ingevroren, uit een van die cryo's is een zwangerschap ontstaan en 6 weken geleden is mijn dochtertje geboren. Ik weet dat ik de punctie niet fijn vond, maar het viel me op zich wel mee. Had het erger verwacht. Ben je nu weer met een nieuwe poging bezig?

Blondy, heb je een leuke vakantie gehad? Waar ben je heen geweest? En hoe voel je je nu? Volgens mij heb je bijna weer een echo toch?

En Lily, hoe is het met jou?

Ik ben nu weer ruim een week thuis na 8 dagen ziekenhuis en begin me eindelijk weer wat beter te voelen. Helaas ook nog een ontsteking gekregen van mijn kraakbeen tussen mijn ribben en borstbeen. Erg pijnlijk maar dat gaat nu ook de goeie kant op. Hoop echt dat ik snel de oude weer ben en volop kan gaan genieten van mijn meisje en de laatste weken van mijn verlof. Gelukkig veel hulp van vrienden en familie, maar ik wil het zo graag zelf allemaal weer doen!

4. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey meiden,

Kiki, wat vervelend dat je in het zh hebt gelegen en zoveel pijn hebt gehad! Gelukkig mocht je meisje bij je zijn.
    Hoop voor je dat je nu thuis weer snel opknapt!
    Hoe komt het dat je een borstontsteking had? Heeft dat met borstvoeding te maken?

Missy bee,
    wat naar dat je lichaam niet doet wat het moet doen!
    Het kan best als ze de volgende poging wat meer hormonen geven je lichaam wel reageert!
    Ik hoop het voor je.
    Je vroeg hoe mijn ervaringen waren.
    Ik heb iui geloot en was echt doodsbang voor de spuiten.
    Het is even wennen, maar uiteindelijk gaat het wel makkelijk.
    Heb geen punctie gehad, dat is niet bij iui, dus over het algemeen valt de hele behandeling mee.
    Teleurstellingen heb ik ook gehad, een keer teveel eitjes, een keer al een eisprong. Maar bedenk goed, als de arsten weten welke hormonen en welke dosis jij nodig hebt heb je grote kans dat het wel goed gaat. het heeft alleen even tijd nodig omdat elk lichaam anders reageert.
    heel veel succes meid!

5. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Mijn vakantie was trouwens heerlijk.
    we waren in zuid Frankrijk, het was erg warm, daar had ik soms wel last van. En de laatste dagen heel veel last van mijn darmen, kan moeilijk naar de wc.
    Thuisgekomen naar de vk geweest, alles is goed met het kindje!
    Advies gekregen om Roosviceel laxo te gebruiken voor de stoelgang. Dinsdag hebben we de geslachtsbepaling...spannend..

6. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh, spannend Blondy...morgen de geslachtsbepaling! Kan je weer lekker naar die kleine kijken. Houden jullie het geslacht geheim? Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad.

Borstontsteking kan komen door een verstopt melkkliertje, dus het komt min of meer door de borstvoeding. Maar uiteindelijk is nooit echt duidelijk geworden waarom ik van die hoge ontstekingswaarde in mijn bloed had. Of het nou inderdaad is gekomen door een borstontsteking, een ontsteking in mijn baarmoeder of de ontsteking van mijn kraakbeen. Zullen we ook wel nooit meer achterkomen. Belangrijkste is dat ik me stukken beter voel :). Als nu dat trombosebeen ook nog wat minder zeurt ben ik helemaal blij!

7. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Wat een pech Kiki, maar gelukkig gaat het weer wat beter,
    nu je been nog. Beterschap!

mijn moeder wil het geslacht niet weten..
    dan kan ik haar hulp niet inschakelen bij het kamertje,
    dan zou ze misschien iets roze of blauws kunnen zien...
    Ben wel heel benieuwd, ook gewoon naar de echo zelf.

8. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier vandaag bij de echo Blondy! Laat je weten hoe het was?

9. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    De echo was leuk! Het is niet helemaal zeker, maar ze dacht dat het een jongen is.Hartstikke leuk. Maakt niet uit wat het is, als het gezond is toch?
    31 aug heb ik de 20 weken echo, ben benieuwd of alles er goed uit ziet en of het dan nog een jongen is!

10. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk, een jongen! En een eigenwijze dus...dat ie het niet helemaal wilde laten zien :). Maar inderdaad, als het maar gezond is dat is echt het allerbelangrijkste. Had je zelf een voorgevoel wat het zou zijn?

Spannend hoor, de 20 weken echo. Tenminste, ik weet dat ik daar best heel zenuwachtig voor was.

11. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey Kiki,

Ja ik ben er best wel zenuwachtig voor maar vind het ook wel weer heel leuk. De foto´s die gisteren zijn gemaakt zijn niet zo mooi. Zo zie je dat ze bij het ziekenhuis veel mooiere echo´s maken, betere apparatuur waarschijnlijk.
    Een jongen was niet ons eerste gevoel. Eerst dachten we steeds een meisje, de laatste tijd dachten we steeds een jongen. En toevallig hebben we al een jongensnaam en geen meisjesnaam. Als het toch een meiske is is dat vast te zien bij 20 weken en kunnen we nog gaan denken over een naam.

Hoe gaat het met jou? Is je been weer hersteld?
    Ben benieuwd hoe je het gaat doen straks met werken.
    Gaan je ouders of schoonouders oppassen?
    Ik zit me nu al zorgen te maken over borstvoeding.
    Kan ik het en hoe doe ik het als ik weer ga werken.
    haha nog iets te vroeg he om daar al mee bezig te zijn.

Had trouwens even terug gekeken en zag dat Jantienn al 37 weken zwanger is. ben benieuwd of we nog iets van ze horen.
    Ben zo ie zo ook benieuwd naar Donna en prulleke.

12. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat jullie al wel een jongensnaam hebben en nog geen meisjesnaam. Wij hadden het precies andersom en het werd een meisje :)

Ik zat ook enorm in over de bv als ik weer aan het werk zou moeten. Maar goed, bij mij is het helaas uiteindelijk niet zover gekomen. Al moet ik zeggen dat het me stiekem best wat rust geeft dat ze nu de fles krijgt... Al had ik het toch liever anders gehad. Over 3 weken heb ik mijn eerste werkdag er alweer opzitten. Heb er echt nog geen zin in. Ze gaat dan 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Ouders willen wel oppassen maar niet een vaste dag in de week. En ik moet zeggen dat ik het ook wel goed vind als ze naar het kdv gaat, kan ze leren om met andere kindjes om te gaan. We hebben maandag de intake gehad en over 2 weken gaat ze voor het eerst wennen. Ben benieuwd. Weet jij het al hoe je het gaat doen met opvang?

Met mijn been gaat het elke dag een stukje beter maar ik ben bang dat ik er nog wel even zoet mee ben. Ik moet in ieder geval nog een half jaar bloedverdunners slikken, elke week bloed laten prikken om te kijken of mijn stollingswaarde goed is en een steunkous dragen (voel me net zo'n oud mens...haha!).

Jeetje, Jantienn schiet dan ook al op! Jammer he, dat we niks meer van ze horen. Ben wel heel benieuwd hoe de zwangerschappen verlopen. Wij zijn wel de die-hard schrijfsters hier in de topic ;). Vind het wel gezellig!

13. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey Kiki,

Ja ik vind het ook gezellig.
    Straks maar een nieuw topic openen: de INeS mama´s..

Jammer dat het niet meer gelukt is met de bv, maar ik snap dat het nu meer rust geeft. Anderen kunnen nu ook eens voeden
    en vooral als je werkt is het, denk ik, lastig als je moet kolven.

Je hebt gekozen voor een kdv.
    Ik ben aan het kijken om een gastouder te vinden.
    Dit omdat die flexibeler zijn dan een kdv.
    je kunt bij de gastouder per week afspreken.
    Mijn ouders willen wel oppassen maar willen zomers wel eens met de caravan weg. dan is de gastouder handig.
    Er zit er hier een om de hoek. Volgende week hebben we een afspraak bij haar om te kijken of we het wat vinden bij haar thuis.

Hoe gaat het nu verder met F.?
    Slaapt ze de nachten al door? Hoop het voor je, als je straks weer gaat werken.
    Snap dat je daar geen zin in hebt, al is het misschien uiteindelijk wel weer fijn om onder de mensen te zijn.

Liefs Blondy

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, kunnen we daar gezellig verder kletsen :)

Dat is de reden dat mijn ouders geen vaste dag willen. Mijn vader is met pensioen en mijn moeder stopt binnenkort ook met werken maar ze gaan regelmatig op vakantie dus dan moeten we telkens andere opvang regelen als zij weg zijn. Gastouder is inderdaad ook prima, kan de kleine ook met andere kindjes spelen! Handig dat er 1 om de hoek zit. Hopen dat het wat is! Hoeveel dagen gaat hij (of misschien toch zij ;)) daar heen?

Ze slaapt helaas nog niet door. Vorige week kwam ze 1x in de nacht, maar de laatste dagen ineens weer om de 3 uur. Wel weer handig van een flesje, mijn man kan het nu ook geven ;). Maar het schijnt zo weer te kunnen veranderen, een echt ritme schijnen ze nu meestal nog niet te hebben.

Kan jij trouwens nog een beetje slapen? Ik weet dat ik er steeds meer moeite mee kreeg hoe verder ik in mijn zwangerschap zat! En is je buikje alweer lekker gegroeid?

15. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hopen dat ze straks wat meer ritme krijgt en dan even tueel maar 1 nachtvoeding nodig heeft. Lijkt me zwaar als je moet gaan werken.
    Hoeveel ueren ga jij werken?
    Ik ga waarschijnlijk 3 hele dagen werken. het is gewoon anders financieel niet haalbaar, denk ik.
    Dan gaat de baby waarschijnlijk 1 dag per week naar mijn ouders, in de winter in elk geval, en 2 dagen naar de gastouder.
    Mijn ouders zijn allebei met pensioen en gaan graag weg met de caravan. Haha, maar ik denk, als de kleine er is, dat ze dan misschien wel minder vaak gaan.
    Hoe zijn jouw ouders? Ook dolgelukkig met hun kleinkind?
    Is het de eerste voor hun?
    Slapen gaat goed hoor, tot nu toe.
    Wel als ik ga liggen meteen brandend maagzuur.
    heb ik nu ook vaak overdag.
    En obstipatie, bah..
    Eet nu heel de dag door pruimen, drink roosvicee laxo en ´s morgens uitgeperst sinaasappelsap met een eetlepel olie. En yoghurt met lijnzaad en natuurlijk volkorenbrood en nog gaat het zeer moeizaam. Hoop wel dat het beter zal gaan, ik wil geen aambeien.
    Hoe ging dat met jou? Ook last van je maag en darmen?

Nog een vraagje, zou jiji nog voor een tweede gaan?
    Of zou je het alleen willen als het spontaan gebeurd?
    Mij lijkt het zo erg om weer de mm in te moeten..
    ja, ik denk best veel na over die dingen omdat mijn droom is om twee kids te hebben.

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga 15 uur werken, 1,5 dag. Ik hoop dat het 20 uur wordt, dan werk ik 2 volle dagen (een hele dag is op mijn werk 10 uur. Lang maar ook wel lekker want in 2 dagen maak ik de uren die de meeste mensen in 2,5 dag maken.). Fay gaat namelijk toch ook 2 hele dagen naar de opvang dus dan werk ik het liefst ook 2 hele dagen. 3 dagen is ook prima toch, heb je nog lekker 2 dagen met de kleine!

Voor zowel mijn ouders als mijn schoonouders is ze het eerste kleinkind. Ze vinden het allemaal helemaal geweldig! Voor jou ouders is het ook de eerste begrijp ik? Wel leuk hoor, volgens mij maakt dat het extra bijzonder!

Balen dat je zo'n last hebt van obstipatie en dat niks werkt. Brandend maagzuur had ik op een gegeven moment ook, ook niet fijn. Maar het grappige is dat dat meteen over is nadat de kleine is geboren. Na de geboorte heb ik wel nog veel last van mijn darmen gehad, schijnt normaal te zijn doordat alles weer op z'n plekje moet vallen.

Wij hadden altijd het beeld van 2 kindjes maar dat was voor de mm. Eigelijk hadden we tijdens de hele mm al snel iets van dat we met 1 ook al super gelukkig zouden zijn en begonnen daar ook wel de voordelen van in te zien. Maar zeg nooit nooit! We hebben nog 7 cryo's waardoor het traject wel makkelijker zou zijn, of misschien gebeurd het inderdaad wel spontaan. Maar na alle perikel en tijdens mijn zwangerschap en erna denk ik niet dat we heel snel de mm in stappen voor een 2e. Ik heb ook eigelijk mijn hele zwangerschap niet genoten (durf ik nu pas echt toe te geven). Bleef maar bang dat het mis zou aan. We zijn zo gelukkig met dit meisje en op dit moment voelt het compleet en goed zo. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar nu al over nadenkt hoor, je hebt toch altijd een droombeeld gehad en het is moeilijk om dat te veranderen!

Hebben jullie trouwens al veel voor de kleine gekocht?

17. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Kiki, wat fijn toch dat je nog 7 cryo´s hebt.
    heb je altijd nog een keuze.
    Wat fijn dat jullie nu zeer gelukkig zijn.
    Het is toch heerlijk een gezinnetje vormen.
    Zo´n mooie kindje van jullie samen.
    Wij fantaseren al volop hoor.
    Ben ook weleens onzeker en ben elke keer blij als ik
    het hartje hoor.
    meid, was je zo bang tijdens je zwangerschap?
    het is wel logisch hoor, je kreeg het niet voor niks
    en ik was ook heel bang, in het begin, dat ik het weer kwijt zou raken. Zo´n gevoel alsof je in een soort droom zit en als je wakker wordt dat het dan niet echt is ofzo.

Het is idd het eerste kleinkind voor mijn ouders.
    mijn vriend heeft een zus en die heeft al 3 kids.
    De moeder van mijn vriend is overleden, zijn vader geen contact mee. Dus mijn ouders worden de oppasopa en oma.

Toevallig gaan we morgen een babykamer ophalen bij een vroegere overbuurvrouw. Zij bood hem aan voor weinig geld en we zijn gaan kijken. Echt nog heel mooi, gewoon zo als nieuw.
    Dus morgen hebben we al een babykamer.
    kan ik lekker op tijd beginnen met inrichten.
    heb alleen nog geen idee welke kleuren enzo.. Moeilijk hoor..

Wanneer moet je weer gaan werken Kiki?
    Gaat dat dan wel lukken met je been?
    Ik kan me herrinneren dat je staand werk hebt.
    2 dagen is trouwens wel lekker hoor.
    Ik zou ook minder dan 3 dagen willen werken, heb al tegen mijn vriend gezegd dat zijn bmw de deur uit moet dan, maar dat vind ie erg, is echt zijn tweede liefde.hihi..

18. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Zo, onze berichten worden steeds langer!
    Wel heel gezellig!

19. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker gezellig :)

Denk dat iedereen die in de mm zit bang is om kwijt te raken wat ze eindelijk na al die tijd heeft als ze zwanger is. Ik was ook zo opgelucht elke keer als ik het hartje hoorde. Kon op het eind ook echt in de stress schieten als ik haar een tijdje niet voelde, terwijl dat heel normaal is. Maar ik geef nu ook wel toe dat ik te onzeker en bang was om te kunnen genieten, dat durfde ik tijdens mijn zwangerschap niet echt omdat ik dan dacht dat mensen misschien zouden denken dat ik niet blij was omdat ik niet genoot... Ach ja, hormonen hè ;). Voel jij de kleine eigelijk al goed? En kan je vriend het al voelen? Ik weer niet meer zo goed wanneer ik haar begin te voelen (dus misschien voel je die kleine al lang ;)).

Echt leuk dat het voor je ouders de eerste is. Ik vind het zo bijzonder om de verandering te zien in mijn ouders en schoonouders. Echt geweldig hoe trots ze zijn!

Wat super dat jullie die babykamer kunnen overnemen voor een leuke prijs. Wat is het voor iets? En dan lekker inrichten, zo leuk om te doen (vond ik tenminste). Weet je al wel of je het echt jongetjes of meisjes achtig wilt inrichten of wil je het neutraal houden?

Ik moet dinsdag over 2 weken weer beginnen met werk. Gelukkig is mijn eerste week maar een halve dag ;). En die dag hebben we nog geen opvang dus is mijn man met de kleine thuis, vind ik wel fijn! Over anderhalve week gaat ze voor het eerst wennen op het kdv, raar hoor...ben ik thuis zit zij daar! Ik heb inderdaad staand werk, ben benieuwd hoe dat gaat met mijn been. Maar de week voor ik moet beginnen met werk moet ik voor controle naar het ziekenhuis dus dan ga ik eens even vragen hoe ze denken over 10 uur op een dag staan.

Hihi, de BMW gaat dus niet de deur uit ;). Werk je nu fulltime of al 3 dagen? Wat voor werk doe je eigenlijk?

20. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Ha kiki!,

Ik werk nu nog fulltime, maandag weer beginnen na drie weken vrij:( Achja, went snel zeggen ze.
    Net als jij heb ik staand werk, aan de klantenservice in een supermarkt, ook met bloemen, planten, postagentschap en tabak. Hoop dat ik het staan volhoud anders kan ik ruilen met een cassiere. Jij werkt, denk ik, ook in een winkel?

Lijkt me een moeilijke stap hoor, als je straks je kleintje aan vreemden moet toevertrouwen...
    Het zullen wel heel lieve mensen zijn, dat maakt het dan weer goed!

Mijn vriend is nu de babykamer halen.
    Hij is roomwit met een werkje in de deurtjes en de kast heeft een dakje net als een huisje.
    Ben heel benieuwd hoe het staat boven. Qua kleur nog geen idee, dacht aan aquablauwe gordijnen en accessoires en verder heel rustig met wit en misschien beige. Best neutraal toch?
    Het is wel moeilijk hoor om iets te kiezen..
    Heb jij een echte meisjeskamer?

Helaas voel ik de baby nog niet. Weet ook niet hoe het voelt natuurlijk. Bij een tweede voel je het eerder, zeggen ze, omdat je het herkent..Ik hoop wel dat ik het snel voel, lijkt me bijzonder.

Meid, ik snap best dat je moeilijk kon genieten, maar dat je niet wilde dat mensen dachten dat je niet blij was. Het is gewoon superspannend, je kunt je beroerd voelen en een hoop gekke dingen denken. Mijn bazin zei tegen mij weleens, goh je lijkt niet blij. nee zei ik, ik ben blij maar zo misselijk en moe. Nu niet meer dus na de vakantie zal ik maar extra vaak lachen dan..

Zo, ik ga hier weer aan de gang. deze week gaat mijn vriend de huiskamer schilderen en we hebben nieuwe meubels gekocht, heb al telefoon gehad dat ze ze komen leveren maar bel hun nog terug wanneer dat kan. Wel leuk hoor, alleen nu zitten we in de zooi en vanmiddag haalt iemand de eettafel, stoelen en dressoir op, dus een leeg huis..

Fijn weekend Kiki!

Share This Page