Hey meiden Wat goed om te lezen dat het bij jullie gelukt is! Dat geeft toch wel weer een beetje hoop. Bedankt ook voor de bemoedigende woorden. Bij ons is de tweede poging inmiddels ook mislukt vanwege een voortijdige eisprong. Had desondanks toch Pregnyl gespoten omdat ik een punctie zou krijgen, dit heeft bizarre krampen veroorzaakt! Daar was ik even niet op ingesteld... Binnenkort weer een nieuwe ronde, ik hoop zo dat het gaat lukken! Jullie zijn in ieder geval een goed voorbeeld!! liefs missyBee
Hey Missy Bee, Het kan heel goed dat het de volgende ronde wel lukt meid. Ze moeten even kijken hoe jouw lichaam reageert op de hormonen. Bij mij was dat ook het geval, eerste keer veel te veel eitjes. Dosis verlaagd, maar toen was mijn ei al gesprongen. Derde keer weer met lagere dosis, ik had helemaal geen vertrouwen mee, was het raak. Nog steeds onwerkelijk gevoel hoor. Nu ook nog. We gaan voor je duimen meid!!
Altijd weer balen als je na 3 vrije weken weer moet beginnen Blondy. Maar meestal went het inderdaad wel weer snel. Wel jammer dat nou net komende week mooi weer wordt voorspelt. Had beter afgelopen week kunnen zijn voor jou! Ik werk inderdaad ook in een winkel, een bloemenwinkel. Vind het erg leuk maar dat staan was aan het eind van de zwangerschap wel pittig en ik kon helaas ook niet ruilen met iemand want iedereen staat. Ik zie vooral tegen de wendagen op. Zij daar en ik gewoon thuis. Gelukkig zijn het maar 3 uurtjes op de wendagen . Staat de babykamer al? Aquablauw vind ik ook erg mooi. Wij hebben lang getwijfeld om limegroen met aquablauw of fuchsiaroze te doen (toen we nog niet wisten wat het werd). Uiteindelijk is het heel anders geworden . We hadden eerst een roze accesoireset op het oog (lamp, aankleedkussenhoes, gordijnen, dekbedovertrekje, hemeltje enzo) maar toen we die gingen halen kwamen we van hetzelfde merk een wit/zwart/grijze set tegen die we eigenlijk leuker vonden (Sweet Dreams van Coming Kids). Heel neutraal dus en dat aangevuld met wat roze dingen (mandjes, kussen op schommelstoel, knuffeltje). Onze meubels zijn een whitewash hout. Ben erg blij met het kamertje! Vond je het niet vervelend dat je bazin dat tegen je zei? Wist ze dat jullie met IUI bezig waren? Jullie zijn dus lekker je huis aan het veranderen! Leuk!! Alleen nu dus even een kaal huis . Is het extra leuk als de nieuwe spullen er staan. Wat voor soort meubelen hebben jullie gekocht? En het oude verkocht? Wat een vies weer is het weer vandaag...bah! Echte zondag om binnen te blijven. We gaan vanavond eten bij vrienden, dus dat gaat niet helemaal lukken maar verder gaan we even lekker aanrommelen
MissyBee, wat ontzettend rot dat de 2e poging is mislukt. Hoop dat je er wel een beetje vertrouwen in kan houden. Het is zo'n domper als het steeds mislukt, en het lijkt me helemaal lastig als het elke keer voortijdig mis gaat. We duimen zeker heel hard voor je mee hoor!! Hoop echt dat je het wonder ook snel mee mag maken
Jammer van het weer vandaag he Kiki! Dat wordt idd binnen blijven. Nu is het het huis hier leeg, alleen de tafel met stoelen staat er nog. Tv staat inmiddels boven, maar heel de dag boven zitten is niet gezellig voor de hond, die kan niet naar boven. We wilden onze oude meubels weggeven maar kon er niemand voor vinden. Had ik geregeld dat grof huisvuil het op kwam halen, zei mijn overbuurvouw dat ze het dressoir en tafel wel wilde. En de rest naar de stort. onze salontafel was kapot, hond had alle hoeken eraf gebeten. Whitewash is mooi hoor voor de babykamer. En de accessoires maken het af. Zo te lezen heb je een mooi rustig kamertje! Hoe gaat het met Fay? Is er al veel verandering te zien qua gedrag? We fantaseren elke dag over hoe ons leven er straks uit komt te zien, al is het moeilijk voor te stellen. Het kamertje staat in elk geval en tis onwerkelijk dat daar onze kleine straks in ligt. Ik zal straks eens een foto zoeken op het net van de nieuwe meubels. Fijne dag!!
Ah, dan hebben het dressoir en de tafel dus nog een goeie bestemming gekregen. Wat voor hond hebben jullie? En hoe denk je dat hij/zij op de baby gaat reageren? Het is zeker moeilijk voorstellen hoe je leven straks gaat zijn met de kleine. Vond het wel heel bijzonder dat het al heel snel al helemaal gewoon was en ze er helemaal bij hoorde. En nu, na bijna 8 weken, is ze al helemaal niet meer weg te denken . Met Fay gaat alles super goed. Ze gaat steeds meer lachen en wordt al echt een mensje, het hele erge baby-achtige gaat er al een beetje af. Ze begint dingen te volgen en begint ons ook echt te herkennen en te lachen als ze ons ziet (dat maakt het 's nachts helemaal goed als je je bed uit moet voor een voeding ). Echt heel erg leuk om die veranderingen te zien.
Wat leuk dat ze al lacht en jullie echt herkent! Zo´n mini mensje helemaal afhankelijk van jou...ik droom weer even weg... Soms maak ik me best druk, kan ik het allemaal wel? Zou ik het allemaal wel goed doen? Weet ik in elke situatie wat ik moet doen? Ben u wel veel aan het lezen in tijdschriften en boeken over baby´s en alles wat er bij komt kijken. Las ik dat een pasgeboren baby een onregelmatige ademhaling heeft. Merk jij dat ook bij Fay? Je moet het maar net weten anders zou je er van kunnen schrikken en denken dat er iets aan de hand is toch? Heb gelezen over een speciaal matras ( aerosleeper ) dat wiegendood zou kunnen voorkomen. Welke matras heb jij aangeschaft en zou het echt nodig zijn een speciale matras? We hebben een amerikaanse bulldog. Echt een heel lief beest. Wij denken dat er geen enkel probleem moet zijn als er een kindje komt. Hij is altijd heel lief voor kindjes en baby´s die op bezoek zijn. We zullen natuurlijk altijd voorzichtig moeten zijn en nooit baby en hond alleen laten. heb jij huisdieren?
Je kan het wel hoor Blondy! Ik heb ook enorm mijn twijfels gehad toen ik zwanger was of ik het wel zou kunnen maar nu ze er is gaat het allemaal best vanzelf. En de eerste week is de kraamhulp er waar je (als het goed is ) veel van leert. Maar ik vond het bijvoorbeeld ook altijd best eng om hele kleine kindjes vast te houden, met dat wankele hoofdje. Maar met je eigen kindje gaat dat allemaal zoveel makkelijker! Ze hebben inderdaad een onregelmatige ademhaling. Ik heb Fay in het begin echt zo vaak aangeraakt om te kijken of ze nog wel reageerde...haha! En nu nog wel eens hoor, dan ligt ze zo stil en zie of hoor je haar (bijna) niet ademen dat ik toch echt even een porretje geef . Wij hebben in het ledikant een aerosleep matras met een procect (dat is zo'n losse matrasbeschermer) en de hoeslakens van aerosleep. In de kinderwagen en het wiegje hebben we een ander matras maar wel de protect en hoeslakentjes. Het is allemaal wel wat duurder maar ik vind het toch wel een fijn idee. Kreeg van sommige mensen te horen dat het wiegje en de kinderwagen onzin zijn omdat ze dan toch nog niet draaien maar ik had ze gewoon liever wel dan niet en dat er dan wat gebeurd. Je kan voor het ledikant ook een gewoon matras met een protect nemen als je aerosleep zou willen, volgens mij is het vooral die protect die de bescherming bied. Heb namelijk niet het idee dat het matras heel veel verschilt met andere matrassen. Alleen bij Babydump was de set met matras en protect niet zoveel duurder dat we die genomen hebben. Ah, dan gaat het vast goed. Hoewel het vast wennen is dat deze baby niet meer weg gaat en jullie aandacht wat minder is. Wij hebben 2 katten. Gaat gelukkig ook heel goed. De ene kat is ook altijd heel lief voor kindjes en laat heel veel toe en gaat altijd naar ze toe, die andere is wat banger maar die gaat dan gewoon naar boven. Fay vinden ze niet heel intressant, af en toe snuffelen ze even aan haar als ze bij ons zit maar meer ook niet, ben alleen benieuwd wat er gebeurd als ze gaat kruipen! Ze waren altijd mega veel aandacht gewend (komen ook niet buiten) en dat was zeker de eerste weken wel wennen. Maar nu we weer wat ritme krijgen en we 's avonds weer eens lekker rustig op de bank zitten komen ze er weer lekker bij liggen en vinden ze het allemaal helemaal prima. Maar het is zeker opletten met huisdieren en baby's. Soms wel lastig hoor! Als ik even naar de wc moet of snel naar boven ga leg ik Fay meestal in de kinderwagen en zet ik haar in de gang of neem de katten mee uit de woonkamer en doe de deur dicht. Maar ach, dat wend ook allemaal wel! Hoe was je eerste werkdag na de vakantie? Viel het heel erg tegen?
Kiki, Hoe is het met jou? Hier goed hoor. De werkdag viel niet tegen eigenlijk. Heb wel vanaf 4 uur tot half 6 gezeten om even uit te kunnen rusten. Vanavond ook weer eens gaan sporten. Al 4 maanden niet geweest, uit moeheid, en nu ging het redelijk. Ik geloof wel dat het redelijk vanzelf zal gaan met een baby. wat jij schrijft had ik ook. Baby´s durf ik niet goed vast te houden, vooral met het hoofdje. met je eigen kind moet je wel en zal het ook wel lukken natuurlijk. Dat van die ademhaling vind ik wel eng hoor, zo zou ik misschien ook wel vaker een teken van leven willen zien...
Had gisteren echt een goeie dag . Weinig last van mijn been, hopen dat dat zo blijft. 's ochtends eerst even boodschapjes gedaan, daarna kraamvisite gehad, heerlijk buiten gezeten met de kleine in de wagen naast me. Echt fijn! Hopen dat ik op die manier van mijn laatste 2 weken verlof kan genieten! Gelukkig dat het meeviel, je eerste werkdag. Wel fijn dat je even lekker kan zitten hoor! En wat goed van je dat je bent gaan sporten. Daar had ik echt geen puf voor tijdens mijn zwangerschap . En nu zou ik heel graag willen (wil de overtollige kilootjes kwijt...haha!) maar kan het niet met dat stomme been. Nou ja, komt wel weer! Gaat de kleine de eerste tijd bij jullie op de kamer slapen of meteen in zijn/haar eigen kamertje?
Hoop voor je dat je been steeds beter hersteld en je lekker in het zonnetje kunt wandelen met de kleine Fay! Heeft zij bij jullie op de kamer geslapen? Is denk ik wel het makkelijkst de eerste weken, toch?
Ja, zij heeft een week of 4 bij ons op de kamer gelegen. Toen ik in het ziekenhuis lag heeft mijn man haar op een gegeven moment een nacht in haar kamer gelegd omdat ze maar niet ging slapen en hij heel moe was. Uiteindelijk sliep ze daar heel goed. Omdat al wist dat ik het moeilijk zou vinden om haar in haar eigen kamer te laten slapen en ik haar in het ziekenhuis het ook al gewend was om haar niet 's nachts bij mij te hebben heeft ze vanaf dat moment in haar eigen kamer gelegen. Anders had ze vast nog wel langer bij ons gelegen hoor . Ze ligt nu nog in het wiegje in haar kamer, vannacht willen we haar voor het eerst in haar ledikantje leggen. Vind ik ook best weer spannend, stom hè!
Ja het is weer een verandering toch! Hoop voor je dat ze nu net zo goed slaapt dan. Ik ga ook op zoek naar een wiegje, ledikant past niet in onze kamer, welterusten voor straks
Het is gelukkig heel goed gegaan! Misschien wel beter als in het wiegje want daar vonden we haar telkens met haar hoofd tegen de bovenkant en helemaal schuin in een kronkel. Nu was ze wel iets naar boven geschoven maar niet zo'n stuk dat ze met haar hoofd tegen de bovenkant lag. Is ze wel weer ineens heel klein hoor, in het ledikantje terwijl ze in het wiegje inmiddels heel groot leek...hihi! Weet je al wat voor een wiegje je wilt? (die van ons staat sinds gisteren op marktplaats )
Dag meiden, Al een hele poos niet geschreven. Ben blij dat jullie aan het genieten zijn van kindje en zwangerschap. Helaas hier minder nieuws.. Zoals jullie misschien nog weten heb ik begin juli een terugplaatsing gehad na mijn ivf. (eigenlijk geen mnc meer, want had 15 eicellen. we hebben nog 4 cryo's). Op vakantie een test gedaan en toen bleek ik zwanger te zijn. Voel me overigens nog steeds zwanger. Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad. Helaas bleek het vruchtje niet gegroeid. Ik zou 8,5 week zwanger moeten zijn, maar emmy was veel kleiner en geen hartje dus.. Helaas.. Nu wachten tot er een bloeding komt. Gisteren erg verdrietig geweest. Vandaag weer aan het werk en het gaat wel weer.. Je houdt rekening dat dit kan gebeuren de eerste weken, maar je hoopt toch dat het allemaal goed gaat. Liefs
Oh, Lili wat ontzettend naar. Wat je zegt, je weet dat het kan gebeuren maar je gaat er niet vanuit dus ik kan me voorstellen dat het een klap is. Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel.
Lili, wat naar voor je. Ik hoop echt voor je dat je snel een nieuwe poging mag doen en dat het dan wel goed gaat. heel verdrietig dit. Sterkte meid. Kiki, ik weet absoluut niks van wiegen. Zijn er veel verschillende dan? Zal eens gaan kijken. Wat kost die van jou? Kun je me anders de link naar je advertentie in een pb sturen? Liefs Blondy
Wij hadden een heel simpel wit houten wiegje maar er zijn best veel verschillende soorten. We wilden er niet heel veel geld aan uitgeven en deze kwam ik op internet tegen. Die van ons was nieuw 70 euro op internet, maar ze hadden ook nog andere kleuren en die waren 50. Het matrasje hebben we op dezelfde site gekocht en was toen in de aanbieding voor 10 euro. Die van ons wordt als het goed is zaterdag opgehaald, maar ik kan je wel het linkje sturen van de site waar we hem hebben besteld. Net terugkomavond van de zwangerschapscursus gehad waarbij iedereen de baby had meegenomen. Echt super leuk om al die andere kleintjes te zien die rond dezelfde periode geboren zijn en alle bevallingsverhalen en ervaringen van de kraamtijd te horen! Ga jij ook een cursus doen Blondy?
Hey Kiki, Sorry duurde even voordat ik weer tijd had om op het forum te komen.Zo druk gehad. Hoe is het met je? Met je been? Hoe gaat het met Fay? Hier alles oke, we zijn nog zo druk in huis aan het klussen. Nu zijn we echt bijna klaar. Vandaag komen nieuwe meubels in de huiskamer. De ramen boven en beneden moeten gelapt, door al de stucwerkzaamheden heel vies geworden. De rolgordijnen en gordijnen wassen en weer ophangen. heb het weer druk. Ik ben van plan om zwangerschapsyoga te gaan doen. Welke cursus heb jij gedaan? Lijkt me leuk zo´n terugkomdag dat je iedereen weer ziet met baby! Wens je een fijne dag toe, liefs van mij!
Hoi Lili wat ontzettend rot voor jullie! Vorig jaar heb ik hetzelfde meegemaakt... heel erg verdrietig. Zelf heb ik ook een enorme rotdag... Vandaag voor de zoveelste keer in het ziekenhuis geweest maar er is amper activiteit bij me. Er zijn wel eiblaasjes zichtbaar maar er gebeurt bijna niets. Het lijkt elke maand wel een ander rotscenario te zijn. Ben echt zo verdrietig nu, op dit moment zie ik het helemaal niet meer zitten. Het lijkt wel of het ons niet gegund is!!! Snif iemand een peptalk voor me? Ik weet dat het niet helpt om de moed op te geven maar op dit moment lukt het me even niet. x MissyBee