Missy Bee, Het gevoel wat je hebt begrijp ik maar al te goed. Bij mij ging het ook steeds fout, Maar onthoudt een ding, ze leren er van, straks weten ze welke hormonen en welke dosis bij jou nodig zijn en gaat het allemaal wel lukken. Als het allemaal te snel gaat is het traject zo afgelopen en weet je nog niks. Als ze straks weten hoe jouw lichaam reageert, kunnen ze je beter helpen. Komt goed meid!!
MissyBee, wat ontzettend rot zeg, dat het maand op maand mis gaat en dat je steeds verder komt. Ik hoop dat de snel de voor jou juiste dosis vinden zodat je wel een stapje verder komt. Is deze poging al echt helemaal afgebroken of kan er nog wel iets gaan gebeuren? Hele dikke knuffel meid! En gewoon hier lekker je hart komen luchten hoor als je daar behoefte aan hebt! Jullie zijn echt flink aan het verbouwen Blondy! Staan de meubels mooi? Maar het eind is nu dus in zicht van al het geklus als ik het goed begrijp! En dan lekker verder met de kinderkamer? Hoe is het met je buikje? Over 2 weken alweer 20 weken! Wanneer had je ook alweer de 20 weken echo? Hier gaat alles wel zijn gangetje. Mijn laatste weekje verlof alweer, morgen over een week moet ik weer beginnen . Mijn stollingswaarde blijven helaas dalen waardoor ik nog steeds last van mijn been heb. Dat kan helaas nog wel even duren voordat ze de juiste dosering bloedverdunners voor mij hebben gevonden, wisselt namelijk heel erg per patient. Met Fay gaat alles super. Ze zou eigelijk vandaag haar eerste vaccinaties krijgen, ik zag er echt enorm tegenop. Maar de verpleegkundige was ziek dus het ging niet door... afwachten wanneer we nu moeten. Morgen gaat ze voor het eerst wennen op het kdv. Het is maar 3 uurtjes maar ik vind het enorm spannend, en vooral een raar idee dat ik haar daar achterlaat en dan zelf naar huis ga. Maar ach, zal wel goed komen. Ik heb een cursus bij mijn verloskundige gedaan. Dat hadden zij in combinatie met een cesartherapeut georganiseerd. Dus een stuk theorie over de zwangerschap en bevallen en een stuk oefeningen elke les. Ik vond het erg nuttig. Mijn man is ook elke les geweest (er waren 2 officiƫle parnterlessen maar de mannen mochten ook elke les komen). Achteraf zijn we daar allebei heel blij meegeweest met de snelle bevalling en de vk die te laat was.
Thanks meiden, doet me goed. het is zo fijn dat jullie het gevoel begrijpen. Het rare (?) is dat er niet eens gesproken wordt over hormonen deze maand, laat staan over de juiste doseringen. Misschien omdat ik de IVF mnc doe? Deze maand is inderdaad alweer afgeblazen omdat de 'eiblaasjes dan waarschijnlijk toch niet goed zijn'. Soms voel ik me wel met een kluitje in het riet gestuurd. twijfel nu ook al of ik niet vervroegd in de overgang ben, maar dat zouden ze toch moeten kunnen zien aan het LH en FSH dat ik steeds laat checken? Soms begrijp ik er ook geen drol meer van (zoals nu). Heb zelf niet het idee dat er meer inzicht in mijn situatie komt of zo. Ik hou jullie maar als positief voorbeeld dat het ook goed kan gaan...! Kiki hoop dat je stollingswaarde snel kan herstellen en de pijn in je been verdwijnt. en Blondy spannend de 20 weken echo! laat je even weten hoe het was? Liefs MissyB
Wat raar zeg. In welk ziekenhuis zit je? Misschien kan je eens in een ander (ines) ziekenhuis informeren hoe zij hier mee om zouden gaan? Kan me voorstellen dat je je nu heel onzeker voelt over hoe het allemaal gaat. Krijg je dit steeds telefonisch of tijdens de meting te horen of heb je ook wel echt afspraken met de gynaecoloog? Lijkt me echt zo vervelend als ze je zo in onduidelijkheid laten zitten. Juist met dit soort dingen wil je gewoon goede begeleiding en het gevoel hebben dat ze niet gewoon maar wat doen.
Hey Kiki! Hoe is het gegaan met Fay op het kdv? Kon je haar makkelijk achter laten of wilde je haar liever direct weer meenemen? Lijkt me heel moeilijk hoor... Maar ja, helaas, werken is tegenwoordig bij ieder stel wel nodig. het is niet meer zoals vroeger.. De verbouwing is gelukkig klaar. Boven is alles vernieuwd en een vaste trap naar zolder. Beneden geschilderd en plafond gestucd en nieuwe meubels. Heel mooi geworden. Meubels staan mooi, wel even wennen. We hadden altijd een bank en een bijzet stoel, nu een 3 en een 2 zitter, dus wel voller in huis. Dan kunnen we ons nu gaan concentreren op de babykamer en uitzet en dan op de bevalling..oef..
Wat heerlijk dat het klaar is Blondy! Al een plekje voor de box bedacht? En nu dus lekker met de kinderkamer aan de slag. Ben je al uit de kleuren? En dan lekker naar je verlof toe leven en vervolgens heerlijk dat kleine frummeltje in je armen kunnen sluiten . Ik vond het wel lastig hoor. Toen ik wegging was ze aan het huilen doordat het tijd voor een voeding was. Ik weet dat ze eigenlijk alleen huilt als ze wil eten, krampjes heeft (gelukkig is dat bijna nooit) of moe is maar niet kan slapen omdat ze alles mee wil maken. Dus ik wist waar het huilen aan lag en ze gingen meteen een flesje maken waardoor ik wist dat ze ook snel weer tevreden zou zijn. Verder zijn de leidsters echt heel aardig, wat wel geruststelt. Thuis vond ik het helemaal niks zonder haar, heb 3 uur lang alleen maar op de klok zitten kijken...haha! Maar ik vond het duidelijk moeilijker als dat zij het vond. Ze had het flesje gedronken, was bij de leidster op de arm in slaap gevallen en sliep nog toen ik haar kwam ophalen...haha!
Dan heeft zij haar tijd heerlijk door gebracht! Als je straks gaat werken heb je natuurlijk meer afleiding en zal het wel iets meer wennen. Maar ik kan me goed voor stellen hoor, dat op de klok kijken.. We weten al helemaal waar de box moet komen, heb alleen dan een konijn met hok wat ik niet kwijt kan...oeps... daar bedenken we wel iets op. Vandaag ziek thuis. ben helemaal op gewoon. Net naar de huisarts geweest, het kan ijzertekort zijn of gewoon een zwangerschapskwaal. Morgen kan ik bloed laten prikken en dinsdag bellen voor de uitslag. heb ook een drankje voor mijn trage darmen en krijg elastische kousen voor mijn spataders. daar baal ik wel van hoor, echt lelijke benen gekregen laatste tijd. Had jij ook zo veel last van moeheid Kiki?
Haha, dat probleem hadden wij met de cavia's en de box. We hadden er 3 en een redelijk groot hok maar tijdens mijn zwangerschap zijn er helaas 2 doodgegaan. Degene die over is gebleven is helemaal opgebloeid nu ze alleen is dus hebben we geen nieuwe meer genomen en voor haar een kleiner hok gekocht wat we beter op een andere plek kwijt konden. Wat rot dat je je zo moe voelt. Ik was wel moe, maar niet extreem. Nou scheelde het ook dat ik regelmatig 's middags nog even kon slapen, en dat heb ik dan ook gedaan . Als je een ijzertekort hebt is er in ieder geval wel wat aan te doen. Wel goed dat je thuis bent gebleven hoor! Even goed aan jezelf denken. Vervelend dat je spataders hebt. Dat lijkt me echt niet fijn. Dat kan wel weer wegtrekken toch? Van die kousen zijn ook niet echt fijn, ik kan er helaas over meepraten . Heb er 1 voor mijn trombosebeen. Maar goed als het helpt dan moet het maar! Hoop dat je je snel weer wat energieker voelt! Doe rustig aan. Knuffel!
Ha Kiki, En nog leuke plannen voor het weekend? Ik denk eigenlijk dat het binnen zitten wordt als ik het weerbericht zie! Hoe gaat het met je been? Je begint weer met werken na dit weekend toch? Hopen dat het gaat lukken! Ben vandaag ook thuis gebleven en heb veel geslapen. ben van plan om mijn baas te vragen of ik paar uur per dag minder kan werken. Hij kan dan iemand aannemen voor mijn plaats, wat hij toch moet als ik met verlof ga. Maandag kan ik bij de apotheek elastische kousen ophalen, die kan ik eerst proberen of het helpt. En wilde bloed prikken bij de huisarts hier vlakbij. Stond er aangegeven, bloedprikpost 2de etage. ik helemaal naar boven, staat daar: gesloten. grr..zet dat dan beneden neer. Nu ga ik dinsdag bloed prikken bij de apotheek. Ben benieuwd of er iets uitkomt. Fijn weekend!!
Hey Blondy! Wat een buien vandaag he! Bah! Hoewel ik ook nog wel heel eventjes in het zonnetje in de tuin heb gezeten. We zijn net terug van ziekenbezoek en morgen krijgen we vrienden die op kraamvisite komen. Ik ben natuurlijk 4 weken ziek geweest dus we hebben een aantal mensen toen afgezet waardoor we nu ineens weer een beetje in de kraamvisite zitten! Dinsdag moet ik inderdaad beginnen met werken . Gelukkig maar 5 uur en de rest van de week ben ik vrij omdat ik alleen op maandag en dinsdag werk. Rustig opbouwen dus . Het gaat wel een stuk beter met mijn been. Vrijdag bij de internist geweest en ik mag gewoon werken als ik maar genoeg beweeg en naar mijn lichaam luister en af en toe even ga zitten. Ben benieuwd hoe het gaat! Zie er wel tegenop hoor. Hoe is het met jou? Alweer een beetje opgeknapt? Verstandig om te vragen of je minder kan werken. Volgens mij heb je sowieso recht op meer pauzes als je zwanger bent. Wat een gedoe met dat bloedprikken zeg... Lekker handig om dat alleen boven neer te zetten. Wel handig dat het ook bij de apotheek kan. Maar kan je het niet meteen maandag doen als je de kousen haalt. Ik hoop voor je dat ze helpen. Het is wel niet heel fijn en charmant, maar als het helpt weet je tenminste waarvoor je ze aan hebt. En het ook niet al te warm meer nu, dat scheelt weer een beetje! Hoe snel krijg je de uitslag van het bloed als het geprikt is? Heb jij nog plannen voor het weekend? Of kan je lekker binnen blijven bij slecht weer en rustig aan doen?
Hey Kiki, Laat kraambezoek, maar dat was natuurlijk even niet anders voor jullie. Wel leuk toch, en weer wat kadootjes! Ik wens je heel veel succes dinsdag met werken, niet teveel ineens doen, zou ik zeggen en even op tijd rust nemen. En succes natuurlijk met Fay, of was je man thuis komende week? Anders moet ze voor het echie naar het kdv.. Wij hebben vandaag een drukke dag gehad. gepoetst, boodschappen gedaan, nichtje was jarig, dus ook nog naar haar superdrukke kinderfeestje geweest. Nu even uitrusten en ik denk dat ik zo in bed kruip, ben zo moe. Ga maandag weer werken, maar heb wel een gesprek met mijn baas. Ben benieuwd. Helaas komt de vrouw die bloedprikt alleen op dinsdag en donderdag bij de apotheek waar ik kom. De apotheek en mijn huisarts zitten naast mijn werk, wel makkelijk, maar als ik thuis ben dus niet. Uitslag krijg je meestal na 2 dagen. Gisteren een kinderwagen gekocht van een collega van mijn vriend. Het is een limegroene quinny buzz 3 in 1. Echt nog een mooi en schone wagen met alles erbij, dekens,regenhoes, parasol, voetenzak en luiertas. En heb van haar nog wat lakentjes gehad, hoeslakens, badcape en slaapzak. Welke wagen heb jij? Nog tips? Meid, ik wens je een fijn weekend! Binnenblijfweer
Mijn man is dinsdag thuis. Vind ik eigenlijk ook wel een lekker idee aangezien ze pas 1 wendag heeft gehad. Woensdag zou ze voor de 2e keer gaan wennen maar dat wil ik verzetten want dan moet ze naar het cb voor haar prikken (zou ze eigenlijk afgelopen donderdag hebben maar dat ging niet door). Ze schijnen er nogal hangerig en huilerig van te kunnen worden dus dan wil ik haar liever gewoon thuis hebben. Dus we gaan even kijken of ze donderdag of vrijdag kan gaan wennen, dan is ze in ieder geval 2 keer geweest voordat ik de volgende keer ga werken en zij een hele dag naar het kdv moet. Leuk, een limegroene wagen. Kan lekker voor allebei en zowel roze als blauw staat er leuk bij als je het met een dekentje of speeltje ofzo toch jongetje/meisje wilt maken. Wij hebben een Maxi Cosi Mura 4. Vind het een hele fijne wagen. Kan de autostoel ook op het onderstel bij de Quinny? Of moet je daar aparte adapters voor hebben? Dan zou ik dat wel aanraden als die er niet bijzitten. Ik vind het heel handig dat ik de maxi cosi autostoel zo op het onderstel kan klikken. Als ik een snelle boodschap ga doen hoef ik niet de hele kinderwagenbak mee te slepen maar hoef ik ook het autozitje niet te tillen (is best zwaar ) Spannend, maandag gesprek met je baas. Heb jij het gesprek aangevraagd? Hoop voor je dat je iets minder kan gaan werken. Kan echt zoveel schelen. Ben je alweer een beetje bijgekomen van je drukke dag gisteren? Lekker rustig aan doen hoor! Pffft, het is nu zeker binnenblijfweer. Het kwam het echt zo hard naar beneden. Ik was blij dat ik niet buiten was. We zijn echt heel traag vandaag...zitten het pas aan het ontbijt .
Lekker toch op zondag, alles op je dooie gemakje! Wij zijn wel naar buiten geweest, maar steeds geluk gehad en de hond ook. Niet leuk natuurlijk voor Fay, de inentingen, maar wel belangrijk. Sneu als er naderhand last van heeft. Gelukkig is mama er om haar lekker te troosten. Ik weet niet of de autostoel op de kinderwagen kan. Niet aan gedacht. Misschien kan een quinny autostoel er wel op. Maar in het begin kunnen we toch de maxi cosi als autostoel gebruiken? Ben ook benieuwd naar het gesprek. heb hem gisteren gebeld om te zeggen dat ik maandag weer kom, maar dat ik het wel over mijn uren wil hebben. Anders zou het kunnen dat ik over 2 weken of zo weer te moe ben en me ziek moet melden. Aan een nacht slaap heb ik niet genoeg, een middagdutje doet wonderen! Heb vorige week ook een gesprek gevraagd over mijn uren en indeling van uren na mijn bevalling. Hopen hebben we dat ook gauw, dan is dat ook weer geregeld. Wens je heel veel succes met het werken. Het zal even wennen zijn, ook wel weer fijn misschien om tussen de mensen te zijn. Liefs Blondy
Hoe is je gesprek gegaan? Kon je ook niet meteen praten over de uren na je bevalling? Of heb je dat gesprek met iemand anders? Wij hebben een maxicosi autostoeltje (dat model dat half nederland heeft ) en die kan op het onderstel, dat vind ik echt heel handig. Ik gebruik het vooral voor snelle boodschappen omdat ze er niet te lang achter elkaar in mogen zitten maar dan scheelt het een hoop gesleep of getil. Volgens mij kan dat stoeltje op heel veel onderstellen alleen moet je er soms adapters voor kopen. Grotere autostoelen kunnen er niet op hoor, maar dan zit ze ook in de buggystoel die bij de kinderwagen zit en dat neemt alweer een stuk minder ruimte in in de auto. Wat een prutweer is het weer vandaag . Jammer!
Ha Kiki, Ik hoop voor je dat het werken je meevalt! Misschien is het uiteindelijk weer lekker om tussen de mensen te zijn... Het gesprek met mijn baas ging goed. Deze week halve dagen werken, had hij al geregeld. In afwachting van de uitslag van het bloed prikken. dan kijken we volgende week hoe het gaat. Zo vanavond weer naar de vk en morgen de 20 wk echo. vind het spannend!
Soms heb ik dat gevoel wel inderdaad. Meestal horen we het via de telefoon, als we bellen voor de bloeduitslag. Men zit dan ook niet te wachten op heel veel vragen heb ik het idee. Ik zit in Amsterdam. Het zal vast met goede bedoelingen zijn maar de situatie op zich is al zo frustrerend. Nah ja we wachten maar weer af... zijn er nog meer mensen hier op het forum die in dezelfde situatie zitten? Kiki/Blondy is het een idee dat jullie je mailwisseling persoonlijk doen? Volgens mij zijn het vooral persoonlijke berichtjes tussen jullie samen? (niet vervelend bedoeld hoor; maar het geeft dit onderwerp een hele andere wending. en misschien voor sommigen is het pijnlijk om juist hier ook weer over baby's en kinderwagens te lezen?) eerlijk gezegd vind ik het zelf ook best moeilijk... terwijl het ook goed is om de positieve kant ervan ook te horen natuurlijk! liefs MissyBee
Wat slecht MissyBee, het is inderdaad al frustrerend genoeg. Ik zat in Utrecht, moet zeggen dat we daar altijd heel erg goed geholpen zijn en dat er altijd tijd voor ons werd genomen. Wij hadden ook een speciaal telefoonnummer van de IVF afdeling waar we tussen bepaalde tijden met vragen konden bellen en er was een site waar je vragen kon stellen en dan werd je binnen een bepaalde tijd terug gemailt. Daar heb ik nooit gebruik van gemaakt omdat ik altijd rechtstreeks met de Ines mevrouw mailde en we na de mislukte IVF poging weer een gesprek met de gynaecoloog hadden. Na de mislukte cryo pogingen hadden we dat niet, maar als we het wel hadden gewild dan had dat denk ik wel gekund. Telefonisch bespreekt het toch minder lekker. (Blondy, ik heb je een PBtje gestuurd!)
Hoe gaat het nu met je Missy Bee? Mag ik even een ding zeggen: wil je hier nog wel schrijven? Of schrijf je liever in een iets drukker topic?
Thanks voor het begrip. Hier nog weinig nieuws, nog steeds aan het afwachten; mijn hele cyclus ligt overhoop. Nu je het zegt, zijn wij de enige hier op dit topic? Het is wel rustig? Zijn er nog meer meiden die dit lezen? Laat je hoooooooooooooreeeeennnn x