Wanneer echo na eerdere miskraam?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BabyAngel, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dame's!

Ik heb in maart een miskraam gehad en ben gecuretteerd!
    Gelukkig weer in de 2de ronde zwanger!
    Zit me alleen nu af te vragen wanneer ik de vk eens zou bellen en voor de echo's.
    Ze hadden mij gezegt dat als ik weer zwanger zou zijn ik altijd terecht zou kunnen voor een echo.
    Dit meer om geruststelling.
    Maar nu ben ik zo bang dat ik het zelfde beeld krijg als 13-3. :(
    Van de ene kant wil ik wel optijd een echo omdat ik nu zo onzeker als wat ben, maar van de andere kant bang voor weer een teleurstelling!

Zijn hier nog meer dames zwanger na miskraam en hoe hebben jullie het gedaan?
    Mss nog wat tips?

Liefs Melanie

2. Ik kreeg na 3 miskraam nog steeds de eerste echo met 8w6d.. ze zeggen hier dat ze eerder niets kunnen zien (onzin natuurlijk) maar kreeg het bij de zwangerschap van mijn dochter* niet eerder dan met 7w5d dat was het vroegst. Terwijl toen ik zwanger was van mijn zoon liep ik bij de gyn en kreeg ik een echo met 6w3d en zagen we een kloppend hartje.
    Denk dat het wel verschilt per verloskundige en sommige dus moeilijker doen.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De mijne doet juist niet moeilijk!
    Maar weet niet wat het beste is,ben nu zo onzeker na de mk.
    Als ik voor een echo ga dan wil ik hen inwendig om alles beter te zien!
    Ook dat vond ze geen probleem.
    Tijdens mijn laatste gesprek zeiden Ze dat ze er alles aan zouden doen om mij te helpen en gerust te stellen als het zover zou zijn!

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb bij mijn 2 laatste kindjes een vroege echo gehad ivm miskramen (totaal 9*).
    Bij mn jongste uiteindelijk veel meer echo's gehad ivm complicatie tijdens de zwangerschap.

Eigenlijk deed mn vk bij de 2e niet moeilijk, bij de 3e deden ze dat niet.
    Heb ik zelf het ziekenhuis gebeld voor een afspraak en dat was prima.
    Nu zou dat zo niet meer kunnen , maar kan gelukkig via HA een doorverwijzing vragen!

5. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Na een miskraam (mijn eerste zwangerschap) in december ben ik nu weer zwanger en mag ik dinsdag komen voor de eerste echo. Ik ben dan 7w6d, ik heb niet aangedrongen om eerder te mogen komen omdat er bij deze termijn zeker een hartje te zien moet zijn dus als dat niet het geval is, dan is het sowieso foute boel.

De vorige keer kwam ik niet verder dan een leeg vruchtzakje :'(.

Ik wens je veel sterkte in deze onzekere tijd en leef met je mee.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ingrid dat hoeft niet hoor!
    Laat je niet bang maken!
    Het hartje kan soms ook nóg iets later gaan kloppen.
    Bij een vriendin van mij was er met 7 weken geen hartactie, met 8+1 wel en ze was ook echt 8+1 volgens de echo :D

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook een leeg vruchtzakje helaas.
    Kwam erachter met 8wk5dg.

Daarom vind ik het zo lastig en het duurt zolang!
    Hebben jullie de vk wel meteen laten weten van jullie nieuwe zwangerschap?

8. Melanie dat is fijn dat ze makkelijk ermee zijn! Ik heb gebeld toen ik ongeveer 5,5 week was. Meer omdat ik het fijn vind om te kijken of die eerste week goed verloopt en mijn klachten toenemen, testen donkerder worden etc. Maar je moet zel weten wanneer je belt natuurlijk.

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier na herhaalde miskramen voor de eerste keer goed zwanger. Ik liep bij stichting geertgen waar ze de eerste echo niet voor de 7weken doen dit omdat de kans groot is dat het hartje klopt. Voor de 7weken kan het nogal eens voor komen dat dit niet zo is en de stress alleen maar groter is. Dat van dat beeld dat je de heb is normaal hoor dat is hier na 5 echo's nog aanwezig alleen mijn gevoel wint het dan van mijn verstand. Ik zou als ik jou was proberen te wachten tot 7weken.

En natuurlijk voorzichtig gefeliciteerd

10. Draakj

Draakj Lid

15 jul 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier mocht ik met 7 wk. Maar wilde pas na 8 en 10weken. Ik had telkens met 8,5 week (het vruchtje overleed op dat termijn)een mk. Dus die echo van 8 weken deed me niets:$ voelde me niet veilig. Na 10 weken pas. Een echo te vroeg vind ik persoonlijk nietszeggend. Bedenk voor jezelf wanneer het voor jou veilig voelt:) gewoon bellen!

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb twee miskramen gehad.

Ik mocht zelf kijken wanneer ik wilde komen. Rond de 6/7wk of 8/9wk. Ik heb toen voor hey laatste gekozen. Ik vond het wel spannend en de laatste dagen leken wel een eeuwigheid te duren. Maar ik wilde zelf liever een duidelijke echo. Ik was anders te bang dat ik te vroeg was en in onzekerheid alsnog moest wachten.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb voor mijn eerste, goede, zwangerschap twee miskramen gehad. Daarom mocht ik bij m'n 3e zwangerschap al met 6 weken komen voor een echo. Heb ik bewust niet gedaan, om spanning te voorkomen. Bij mij klopte nl. bij beide miskramen wel met 6 weken het hartje, waarna het alsnog misging (heel uitzonderlijk). Bij 3e zwangerschap wilde ik het zelf dus pas met 8 weken en die was gelukkig perfect!! Bij deze zwangerschap, mijn 4e, mocht ik ook weer met 8 weken komen voor een vroege echo. Heerlijk hoor, wordt de onzekerheid een beetje weggehaald.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ik heb twee miskramen gehad en toen pas een vroege echo als ik jouw zou ik kijken of je een echo kan krijgen bij 7a8 weken dan moet er een kloppend hartje te zien .......eerder zou het zo kunnen zijn dat je geen hartje ziet terwijl het allemaal goed zit en jij je dus druk maakt om niks.

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ook hier meteen na een mk weer zwanger en ik heb inmiddels 3 echo's gehad.

de eerste met circa 4,5week, klein vruchtzakje te zien. Deze was zo vroeg omdat we niet wisten hoe lang ik zwanger was na de mk.
    de 2e met 6 weken precies en klein beebje 4 mm groot met kloppend hartje
    vandaag 3e echo, beebje 15mm en kloppend hartje.

Ik wilde graag een vroege echo want de vorige keer had ik ook enkel een leeg vruchtzakje. En met 6 weken zie je wel al een vruchtje.
    Ik vind inwendig geen probleem meer hoor, ben de schaamte voorbij. :)

Nogmaals gefeliciteerd

15. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 5,5 week een echo gehad, ivm een bloeding. Daarop was nog geen hartaktie te zien, maar wel vruchtzakje etc.
    Met 7 week mocht ik terugkomen voor een extra echo en toen was er een mooi kloppend hartje te zien.

Met 8,5 week had ik de intake en weer een echo. Helaas bleek toen dat, ondanks de goede echo met 7 weken, het hartje gestopt was en het vruchtje was niet groter dan 7 weken en 6 dagen....
    Dat was heel hard om te horen, vooral na die goede echo.

Nu na 8 maanden ben ik opnieuw zwanger en heel blij, maar ook angstig. Vandaag de VK gebeld wat wijsheid is en na overleg ga ik heen voor intake en echo met 9 weken. Dan ben ik verder als de vorige keer en hoop ik maar dat alles dan goed is. Ook mijn VK is niet echt voor een hele vroege echo, want als er nog weinig te zien is, brengt dit ook weer onzekerheid mee.

Maar het is nog wel lang wachten hoor ;)

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb de eerste bij 8 weken gehad. Eerder wou ze niet doen, omdat met dat termijn er zeker een hartje moet kloppen en het eerder wel eens wil voorkomen dat er nog geen hartactie is, en je je dan onnodig zorgen gaat maken. Met 11 weken heb ik toen de termijnecho gehad en met 12 weken nog een echo i.v.m bloedverlies.

Deel Deze Pagina