Tandjes poetsen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ukkie1, Aug 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Dag allemaal,

Mijn zoon zn eerste tandjes zijn er zijn er nog meer in zicht! Nu lees ik overal na de laatste fles poetseb maar mijn zoontje is halverwege zn laatste fles al in coma! Iemand tips?? Kan me voorstellen dat daarvoor poetsen vrij nutteloos is. Maar wil ook zuinig zijn op zn gebit!

2. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik denk dat als je die 2 poetst hij gewoon weer verder slaapt! :D

Je kan ook kiezen voor in de ochtend poetsen, maar de avond is wel het beste tijdstip.

Wat heerlijk dat hij nog zo makkelijk in slaap valt!

3. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Ik poets 's ochtends voor het ontbijt en 's avonds voor de fles

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Ja hij valt makkelijk in slaap... Vervolgens is hij een keer of vier tot zes wakker haha. Achja, so be it.
    Ik kan t indd ook slapend proberen!

5. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Waarom als ik vragen mag?

Hoe oud is je kindje?
    Tot 2 jaar mag je maar 1x poetsen (heeft te maken met de hoeveelheid fluoride die je kindje binnen mag krijgen op deze leeftijd). Kindje heeft meer kans op cariës als je voor de laatste fles poets.

Is geen aanval hoor!

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb gelezen dat het er meer om gaat dat de tandjes in aanraking komen met fluoride dan dat je ze echt poetst. Kindjes van deze leeftijd krijgen nog relatief vaak eten en drinken dus het tijdstip maakt niet zo veel uit, al poets je midden op de dag. Omdat tandproblemen bij mijn man in de familie zitten poets ik de tanden van onze zoon wel twee keer. Volgens mij wordt dat in België ook geadviseerd vanaf 1 jaar (zoon is 16 maanden).

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik poets haar tandjes altijd 's middags voor het slapen gaan. Dat is er zo ingekomen omdat ze eerder ook altijd 's avonds nog wat dronk en ik haar daarna in bed legde.
    Maar je kunt natuurlijk ook toch voor de fles al poetsen. Uiteindelijk zal hij wel een keer stoppen met die laatste fles toch en dan zit je ook goed.

8. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven wordt aangegeven gaat het meer dat tandjes in aanraking komen met fluoride, dua poetsen wij wanneer het uitkomt. En hard poetsen kan alleen tegen effect hebben, melk tandjes hebben een natuurlijke beschermlaag die je door te veel of te hard poetsen beschadigd.

9. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Wij poetsen altijd haar tandjes voor ze naar bed gaat en dus na haar laatste fles.
    Gewoon 1x daags met een klein beetje tandpasta (niet te veel tandpasta geen hele erwt zeg maar )

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Wij poetsen ook voor ze naar bed gaat. Is een ritueeltje geworden, zing een tandenpoets-liedje en ze vind het prachtig. Ook al is ze in slaap gedommeld maak ik dr wakker. Vind gezonde tandjes namelijk ook heel belangrijk :)

11. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ik poetste ook eerst voor de laatste fles. En op een gegeven moment wilde hij die fles niet meer, dus dat kwam vanzelf goed. Nu zo langzaam aan poetsen we 's ochtends zonder tandpasta, na het eten van de pap zitten er vaak dingetjes in de holtes van z'n kiezen, dat wil ik er niet de hele dag in laten zitten.

Edit: ik denk dat het belangrijk is dat de routine erin komt.

12. Gember

Gember Niet meer actief

Ook al was ze in slaap gedommeld tijdens de fles...toch daarna gepoetst. ;) Ze vindt het maar niks, tandenpoetsen, maar gelukkig viel ze daarna weer gemakkelijk in slaap. Even een boekje lezen bijv en dan naar bed. :) Succes!

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter heeft pas sinds 1,5 maand tandjes.
    Ze krijgt geen fles meer 's avonds dus na het eten gaat ze in bad, daarna moet ze puffen en dan der tanden poetsen.

Share This Page