Ik heb vanmiddag Infacol gehaald omdat mijn zoontje het soms urenlang uitschreeuwt van de krampjes. Nu staat er: voor elke voeding geven. Maar e staat verder geen maximum bij. Hij krijgt bv en clustert dus soms ook, dan zitten korte voedingen soms maar een half uur bij elkaar vandaan. Kan/moet hij dan toch voor elke voeding infacol krijgen of is een bepaald aantal keer genoeg?
Wij gaven het destijds wel voor elke voeding, maar mijn dochter heeft nooit geclusterd. Ik zou het max. 8x per dag geven, maar dat is meer een gevoel. Stel je geeft 14 voedingen vind ik wel erg vaak
Hier vond zl het vreselijk vies. Tot kokhalzen aan toe.... zijn toen overgestapt naar Sab simplex (is helaas alleen in DE te krijgen) dat gaat in de fles en daar proef je miks van. Volgens mij heeft kruitvat ook zoiets
Ja iets voor in de fles heb ik niets aan hè, met bv . Hij vindt het overigens niet zo erg om te krijgen gelukkig. Overdag komt hij iedere drie uur, 's nachts wisselend 2 tot 4, maar 's avonds is het veel vaker. Weet niet of er een maximum aanzit en of zo vaak zo snel achter elkaar geven kwaad kan. Dat staat niet in de bijsluiter.
Wij hebben het ook gebruikt, maar voor mijn gevoel deed het weinig. Wij zijn toen overgestapt op probiotica van Orthica. Mijn zoon heeft ook zo'n pijn gehad, ik heb heel vaak met hem meegehuild. Ik vond het zo naar! Sterkte, het wordt echt beter! (maar daar heb je nu helaas niet zoveel aan...)
Bedenk dat infacol, sab simplex etc maar 1 werking hebben; het binden van lucht. Een teveel aan lucht in de buik kan darmkrampen veroorzaken. Als zoiets helpt is het altijd verstandig te kijken waarom en waardoor er een teveel aan lucht in de buik komt. En dan kijken wat je kunt doen om dat te voorkomen. Ik heb onvoldoende ervaring met bv om je daarvoor tips te geven, maar mij lijkt dat er wel opties zijn.
Ik heb nog wat andere tips voor je: Lang aan 1 borst laten drinken ivm vettere melk Goed laten boeren, ook tussendoor Fietsen met de beentjes Met de klok mee t buikje masseren evt met wat olie Zelf een paar koppen venkelthee per dag drinken en juist geen sterke kruiden, uien/knoflook, koolzuur Warm badje of kruikje Op het buikje leggen (in bed of bij je op de arm) of in een draagdoek
Bij mijn dochter hielp het goed. Mijn zoon kreeg extra kramp van Infacol en Sab complex. Je kunt het gewoon proberen. Verder zijn de tips van het fietsen met de benen, op de buik liggen etc. dingen die hier echt veel nut hebben gehad. Heel veel succes en sterkte. Je voelt je zo machteloos als je kleintje pijn heeft en je kunt niet helpen.
Infacol, wondermiddel of verkooptruc? Misschien dat je dit artikel interessant vindt? Sneu he die krampen? Tijdens het clusteren krijgen baby's de vettere melk binnen die kalmerend werkt voor de darmen. Als je het idee hebt dat lucht meehappen een probleem is dan kan het ook nog helpen om te zorgen dat hij goed aangelegd is en eventueel wat rechterop voeden zodat de luchtbelletjes zich boven in de maag verzamelen en als een boer naar buiten kunnen komen, eventueel wat pauzes in te lassen en kijken of je je herkent in een krachtige toeschietreflex.
Nou het kan toeval zijn... Maar na avonden en nachten van krijsen van de pijn sliep hij zonder huilen gisterenavond om 21:30 en lig ik hem nu maar een droomvoeding te geven omdat hij nog steeds slaapt. Iets werkt hier...
Ik heb ook iets gelezen over dat het slecht kan zijn voor de niertjes, dus gelijk mee gestopt. Kijk ook uit dat je probeer niet te veel te geven, daar ook horror verhalen over gehoord van mijn lactatiedeskundige. Zelf over 1 baby die er aan dood is gegaan. Brrrr. Wat hier goed hielp, en Veera had al zo iets gezged, is blokvoeden, dus voor 3 uur lang, alleen 1 borst aanbieden. Na 3 uur, weer de amdere. Ik denk wel datdit misschien nadelig kan zijn voor je productie, tenzij je net als ik veel produceert. Op deze manier krijgen ze meer vettige melk dan beter is voor de darmpjes.
Ons zoontje had echt vanaf dag twee erge krampen. Infacol maakte het nog erger. Ik gaf wel bv maar infacol om de 2,5-3 uur niet tijdens clusteren. Het is toch iets chemisch met Sinaasappel extract dus ik voelde me er niet top bij. Cinababy deed hier meer. Het beste werkt probiotica voor zuigelingen maar toen was hij wel al 10 weken ofzo...
Ik ben probiotica gaan geven, Orthiflor Start. Het is poeder, dat maakte ik aan met een paar lepeltjes water of bv en dat lepelde ik dan bij hem naar binnen. Ook bleek hier het tongriempje te kort te zijn.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is. Onze zoon kreeg er juist extra krampjes van. De eerste keer een paar dagen geprobeerd, leek het erger te worden dus weer gestopt. Later nog een keer een paar dagen geprobeerd om te kijken of het toeval was, weer extra krampjes dus geen toeval Als jouw zoontje er wel goed op reageert, alleen maar top toch!
Wij hebben cinababy gebruikt van vsm en infacol. Infacol hielp perfect tegen de krampjes...helaas kon meneertje toen niet meer poepen en had hij daar last van. Cinababy hielp minder goed, maat toen kon hij iig wel normaal poepen. Ik geef fv dus wat bv betreft heb ik geen idee, maar hier zorgden we dat hij zo min mogelijk lucht binnen kreeg en ik heb hem heel veel in de draagdoek gehad in die periode. Dat hielp eigenlijk nog het beste.
Mijn mannetje vindt de draagdoek nog niet zo fijn. Hij heeft nog zulke kleine beentjes, ik krijg die doek daar niet goed onderdoor en dat zit voor hem niet lekker. Ga vandaag proberen of de mei tai beter zit. Zou inderdaad een uitkomst zijn bij krampjes.