Baby juist eerder wakker door rijstebloem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xElles, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Pfff daar zit ik dan om 04:00 de fles te geven..
    Geen probleem op zich, maar mijn dochtertje sliep al door vanaf 6 weken.
    Ze drinkt flessen van 180+5.
    Het consultatiebureau zei dat we konden proberen om de laatste fles weg te laten en de fles van 19:00 met rijstebloem te doen.
    Ze dronk van de fles van 23:00 namelijk maar heel weinig. 70cc vaak maar. De fles van 07:00 was altijd ook maar 100cc ofzo.

Dus lieten we de laatste fles weg. De eerste ochtend was het mooi 07:00. De tweede ochtend 06:15 en toen werd het steeds vroeger.
    Dus ging de fles van 23:00 er gewoon weer bij.
    Alleen blijft ze vroeg komen! En nu dacht ik: dan doe ik de flessen van 19:00 en 23:00 allebei met rijstebloem.. Alleen komt ze nu dus 04:00!
    Ze drinkt wel meer dan eerder, maar nog steeds gaat de fles niet leeg.

Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen. Zonder rijstebloem proberen? Of toch nog even zo doorgaan?
    Hebben jullie ervaring met kindjes die al vroeg doorsliepen (moest haar soms om 08:00 wakker maken voor haar flesje) en rond de 4,5 maand ineens niet meer?
    Is het een fase/sprongetje?

Alvast bedankt!

2. Esther519

Esther519 Actief lid

16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde nu! Wij hebben ook rijstebloem toen geprobeerd, maar kreeg juist het idee dat onze zoon daar alleen maar onrustiger werd van 's nachts, dus daar nu maar mee gestopt. De laatste fles om 22u doen wij niet meer. Onze zoon slaapt sinds aantal weken nu echt heel slecht, begon overdag met hazenslaapjes en daarna ook 's nachts steeds vaker weer wakker. Terwijl hij ook vanaf 6 weken doorsliep van 23.00 tot 07.00. Bij het CB zeiden ze dat dit nu bij de ontwikkelingsfase hoort....dus wacht maar af wanneer het weer voorbij gaat.

Slaapt jouw dochtertje overdag nog wel goed?

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hier ook ineens een vroege vogwwl, maar hier zijn tandjes de boosdoener. Heb je daar al naar gekeken?

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Overdag slaapt ze wel goed ja. Meestal in blokjes van 3 kwartier. Dan wordt ze tussendoor even wakker en slaapt ze weer 3 kwartier. Soms ook aan 1 stuk.
    Meestal in totaal zo'n 1,5 a 2 uur en dat 2x overdag.
    Is jouw zoontje zonder rijstebloem ook vroeg wakker??

Tandjes heb ik naar gevoeld maar kan nog niks ontdekken.

5. Esther519

Esther519 Actief lid

16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    heb hier ook al meerdere keren gevoeld voor tandjes, maar nog niets gevoeld..

Met de rijstebloem kwam hij ook opeens 's nachts om 04.00/05.00 uur weer voor een fles...Terwijl wij nu de laatste fles (zonder rijstebloem dus) tussen 18.30/19.00u geven. Hij slaapt dan meestal wel het eerste deel van de nacht goed, een blok van 5,5 uur vaak. Maar daarna lukt het hem niet om weer zelf in slaap te komen. Loop dan steeds weer naar zijn bedje voor zijn speentje. Uiteindelijk komt het er vaak op neer dat ik hem in ons bed leg. Hij is dan vaak nog wel heel onrustig, maar speentje is dan voldoende. Vanmorgen ook pas om 07.00u weer gevoed.

Fijn dat je dochtertje overdag nog wel redelijk slaapt! Maar als ik het goed begrijp doet ze nog maar twee slaapjes overdag? Hoe lang is ze tussendoor dan wakker? Ik begreep dat baby's van deze leeftijd nog vaak maar maximaal 90 minuten wakker kunnen zijn..hier probeer ik mijn zoontje dus 3 slaapjes te laten doen, alleen wordt hij vaak na een halfuur steeds wakker en komt dan niet meer in slaap;) en raakt dan uiteindelijk oververmoeid, omdat hij niet genoeg geslapen heeft..

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik had ook het idee dat dl juist korter sliep snachts met rijstebloem.
    ben er dus ook vrij snel weer mee gestopt.
    het duurde ook erg lang voor ze eindelijk een halve fles leeg had.
    verschillende spenen geprobeerd en maakte allemaal niet uit dus het staat nu in de kast te verpieteren

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik denk dat ik de rijstebloem voorlopig maar even achterwege laat dus..

Eerder sliep ze tot een uur of 10:00/10:30. Sinds ik weer werk en ze naar de gastouder gaat is ze om 8:45 wakker. Ze is meestal een uur en 3 kwartier wakker, maar dan zit ze net voor de fles van 11:00. Beetje ongelukkig dus.
    Dus die probeer ik altijd te rekken en dan gaat ze rond 11:30/11:45 naar bed.
    Dan slaapt ze vaak tot een uur of 2, soms half 3.
    En dan gaat ze er tussen 4 en 5 nog weer even in.
    Ze krijgt om 19:00 de fles en gaat om half 8 naar boven en daar slaapt ze vrijwel meteen.
    Normaal gesproken dus tot een uur of 7, nu dus tot 4/5 uur.
    Ik haal haar er wel uit om 22:30/23:00 voor de fles, maar daar wordt ze eigenlijk niet wakker van.

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Met 4 maanden begonnen met rijstebloem (fles van 19.00 uur). Maar dochterlief werd er onrustig van 's nachts en kreeg last van krampen. Dus na een paar weken gestopt. Toen kwam ze nog vaak voor een nachtvoeding, maar de krampen waren weg, en ze sliep rustiger.

Toevallig afgelopen zaterdag weer eens geprobeerd om een papfles te geven. Resultaat: van 01.00 tot 03.00 uur met haar beneden gezeten... Onrustig, huilerig. Kan geen toeval zijn denk ik.

Dus voor ons geen rijstebloem meer!

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Rijstebloem/pyamapapjes etc werkte voor mijn oudste 2 ook niet, werden ze ook wakker snachts.

Maar het kan ook totaal wat anders zijn. Jongste sliep al snel door erna paar maanden niet meer en nu nog word ze bijna elke nacht wakker (veel Mama honger, tussenin en ze slaapt weer)

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja! Google er maar op! Rond die tijd gaan kindjes meer doen en veel kindjes die al doorsliepen komen dan zelfs weer snschts. Van mijn 9 vriendinnen hebben er 7 hetzelfde gehad. Wij ook: sliep door en bij 4 maanden kwam hij weer. Dit duurde tot 9 maanden en vanaf dan slaapt hij het klokje rond.

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn dochter sliep al vanaf de kraamweek door (eerst van 23-6, na 3 weken van 22-9) en had rond 4 maanden een periode dat ze vroeg wakker werd (tussen 5 en 7) na maandje was dit over en met 6 maanden is ze ruim 1,5 maand iedere nacht een keer wakker geworden voor een flesje. Tot 6 maanden bv gegeven (en daarna gaan afbouwen, vanaf 8 maanden geen bv meer) dus nooit rijstebloem gebruikt.

Waarschijnlijk is het dus een fase waarin ze weer even vroeger wakker wordt. Of het dan een sprongetje, tandjes, mama honger, of gewoon een groeispurt (dat was bij ons rond 6 maanden, binnen 1,5 maand ruim 6 cm gegroeid) is altijd lastig te zeggen en gaat pas vaak achteraf

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou het is weer feest.. Ze kwam al om half 4. Ze heeft een mobiel boven haar bed die aan gaat als ze huilt, dus ze was weer even stil, maar kwam om 4:15 toch weer..
    Op zich ben ik heel blij dat ze dadelijk na de fles meteen gaat slapen weer.. Dus ik weet dat het nog erger kan hoor :)
    Maar dit frustreert gewoon een beetje ;)
    Laten we hopen dat het gauw over gaat..

13. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Heeft ze ook echt trek als ze wakker wordt??
    Ons dochtertje slaapt ook al vanaf zes weken volledig door maar de afgelopen twee weken merk ik dat dit wat onrustiger wordt. Niet dat ze echt heel erg wakker is maar wel wat onrustig. Overdag is ze veel actiever ondertussen en slaapt 2 of 3 slaapjes van ongeveer een uur/anderhalf uur op een dag.
    Ze gaat dan rond zeven uur naar bed en slaapt klokje rond tot zeven uur. Wel begint ze al eerder wat te kletsen e.d. maar heeft dan echt nog geen honger. Meestal slaapt ze snel weer verder en anders is een speentje voldoende. Tevens als ze opstaat is nog niet eens echt hongerig, een fles wil ze al niet meer dus eet ze pap als ontbijt. Als ze vroeg wakker wordt is het bij haar echt mamahonger en is knuffelen en bij me in bed nemen genoeg.
    Ons dochtertje krijgt al wel vanaf vier maanden voor het slapen gaan een papfles van nestle pyjamapapje. Zij had juist niet meer genoeg aan de normale fles en was dan wel hongerig 's nachts en dat is over sinds ze een papfles krijgt.
    Het zijn ook echt fases waar ze doorheen gaan, de sprongetjes, de tandjes, allemaal redenen waarom nachten ineens niet meer goed gaan enz.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja ze heeft wel echt honger dan.
    Ze begint eerst met wat geluidjes maken en daarna gaat dat over in huilen. Speentje wil ze niet.
    In bed nemen heb ik ook al geprobeerd, maar ze is echt pas stil als ze een flesje krijgt en slaapt daarna dan meteen weer verder. Het is geen volledige fles trouwens. Meestal heeft ze genoeg gehad na 110/120 cc.
    Gister hebben we maar eens helemaal geen rijstebloem gegeven. Een vriendin gaf als tip om RB door de fles van 7:00 en 19:00 te doen, maar dat werkte ook niet.
    Gister dus niks door de fles en ze kwam pas om 6:55!!
    Voor ons dus geen rijstebloem meer :)

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zorgde rijstebloem ook alleen maar voor meer onrust, dus snel weer mee gestopt.
    Het werkt lang niet voor elk kindje. Hopelijk hebben jullie nu ook je nachtrust weer terug. ;)

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja gek is dat he! Terwijl ze juist zeggen dat ze dan langer doorslapen..
    Vanochtend was het weer 7:00, en wederom zonder rijstebloem.
    Echt wel een bevestiging dat de overgebleven rijstebloem in de kliko gaat ;)

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier precies zo.

Zoon slaapt inmiddels weer door (hoera voor zolang het duurt)

Deel Deze Pagina