infacol krampen en winderigheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartje25, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal

Alweer een vraag *oeps*

Mn dochter heeft erg last van krampen(denk ik) en winderigheid... (ze moet echt persen op een windje en dan moet ze zo huilen:( ). Infacol lijkt wat te helpen maar ik mocht het van de kraamzorg maar 1x geven per avond en nu zie ik op het flesje dat het voor elke voeding moet?! Is dat wel goed? Het blijft toch een soort 'medicijn' is dat niet schadelijk voor de nieren?? (Las dat daar onderzoek na gedaan word /is omdat ze dat denken)

Als je dat bij elke voeding gaat geven...moet je dat dan ook weer afbouwen?

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb het een tijdje voor elke voeding gegeven. Nu D. geen last meer heeft van krampjes ben ik er gelijk mee gestopt.

3. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Abc dolphius wonder middel kan niks anders zeggen in combinatie met de dhr brown fles totaal maar 2 keer krampjes gehad.

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Welke voeding geef je?
    Mijn meisje raakte verstopt van infacol :(

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook voor elke voeding gegeven. Het hielp haar heel erg om lucht kwijt te raken!

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier kreeg hij alleen maar meer last van infacol,ik geef vsm druppeltjes dat werkt hier beter.

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter deed het goed op infacol. We gaven het haar voor iedere fles. Mijn zoon kreeg juist kramp van infacol. Cinababy bevat alcohol en werd mij daarom afgeraden.

8. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ooh echt joh? Dan laat ik de cinababy mooi voor wat hij is! Als ik infacol geef lijkt het wel te werken..ik begrijp dat het geen kwaad kan om dat bij elke voeding te geven voor langer termijn? Ik geef trouwens bv..

Ze heeft net enorm veel ontlasting gehad... hopelijk zorgt dat dat de krampjes even wegblijven...

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De werking van infacol en alle soort gelijke middelen (ze bevatten dezelfde werkzame stof) is het binden van lucht.

Veel lucht kan je voorkomen dat het in de maag en darmen komt.
    Bij bv heb ik geen ervaring.
    Bij fv is de juiste manier van klaarmaken en de houding met voeden en de juiste fles heel belangrijk. Soms kan verschil in voeding ook de oorzaak zijn.

De oudste had alleen krampen door kea, andere krampen door juiste fles weg kunnen halen. Jongste heeft nauwelijks krampen gehad.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    ik heb het tot 6 maanden voor elke voeding gegeven. Pas toen kwam ik erachter dat de meeste krampjes tegen die tijd al voorbij zijn;). Nou goed, zoonlief leeft nog steeds en is kerngezond;)

11. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gaf het zo'n 2x per dag, dochter kon dan wat makkelijker windjes laten. Ik merkte altijd wel dat na een poepluier weer wat meer krampjes kwamen, misschien omdat de darmen leeg zijn? Dus na de poepluier altijd infacol ter preventie! Toen ik merkte dat ze minder kramp had ben ik er mee gestopt. Gebruik het nu al ruim een maand niet meer. Ze laat nog steeds windjes maar ze heeft er geen last van ;)

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Wij hebben het 2 dagen geprobeerd, voor elke fles, maar na twee dagen lag meneer te krijgen van de krampjes dus gauw mee gestopt :( Hier namen de krampjes na 6 weken langzaamaan af, en toen we wisselde van merk voeding was het helemaal weg :)

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Het kan geen kwaad om infacol voor iedere voeding te geven. Ik heb dit destijds gevraagd aan de kinderarts. Je kunt het ook zonder problemen een paar maanden geven.

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij gaven onze zoon ook voor de voeding op dagen dat hij er last van had. Als hij acuut pijn had gaven we op dat moment nogmaals een beetje infacol. Werkte prima. Afbouwen heb ik nooit gedaan. Gewoon gegeven en gewoon gestopt ermee.

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Infacol maakte het bij ons juist erger en op advies van de kinderarts ermee gestopt. Je mag het naar mijn weten voor elke voeding geven. Het is nooit bewezen of het echt wel helpt maar proberen kan altijd.

Deel Deze Pagina