Hallo allemaal Alweer een vraag *oeps* Mn dochter heeft erg last van krampen(denk ik) en winderigheid... (ze moet echt persen op een windje en dan moet ze zo huilen ). Infacol lijkt wat te helpen maar ik mocht het van de kraamzorg maar 1x geven per avond en nu zie ik op het flesje dat het voor elke voeding moet?! Is dat wel goed? Het blijft toch een soort 'medicijn' is dat niet schadelijk voor de nieren?? (Las dat daar onderzoek na gedaan word /is omdat ze dat denken) Als je dat bij elke voeding gaat geven...moet je dat dan ook weer afbouwen?
Ik heb het een tijdje voor elke voeding gegeven. Nu D. geen last meer heeft van krampjes ben ik er gelijk mee gestopt.
Abc dolphius wonder middel kan niks anders zeggen in combinatie met de dhr brown fles totaal maar 2 keer krampjes gehad.
Mijn dochter deed het goed op infacol. We gaven het haar voor iedere fles. Mijn zoon kreeg juist kramp van infacol. Cinababy bevat alcohol en werd mij daarom afgeraden.
Ooh echt joh? Dan laat ik de cinababy mooi voor wat hij is! Als ik infacol geef lijkt het wel te werken..ik begrijp dat het geen kwaad kan om dat bij elke voeding te geven voor langer termijn? Ik geef trouwens bv.. Ze heeft net enorm veel ontlasting gehad... hopelijk zorgt dat dat de krampjes even wegblijven...
De werking van infacol en alle soort gelijke middelen (ze bevatten dezelfde werkzame stof) is het binden van lucht. Veel lucht kan je voorkomen dat het in de maag en darmen komt. Bij bv heb ik geen ervaring. Bij fv is de juiste manier van klaarmaken en de houding met voeden en de juiste fles heel belangrijk. Soms kan verschil in voeding ook de oorzaak zijn. De oudste had alleen krampen door kea, andere krampen door juiste fles weg kunnen halen. Jongste heeft nauwelijks krampen gehad.
ik heb het tot 6 maanden voor elke voeding gegeven. Pas toen kwam ik erachter dat de meeste krampjes tegen die tijd al voorbij zijn. Nou goed, zoonlief leeft nog steeds en is kerngezond
Ik gaf het zo'n 2x per dag, dochter kon dan wat makkelijker windjes laten. Ik merkte altijd wel dat na een poepluier weer wat meer krampjes kwamen, misschien omdat de darmen leeg zijn? Dus na de poepluier altijd infacol ter preventie! Toen ik merkte dat ze minder kramp had ben ik er mee gestopt. Gebruik het nu al ruim een maand niet meer. Ze laat nog steeds windjes maar ze heeft er geen last van
Wij hebben het 2 dagen geprobeerd, voor elke fles, maar na twee dagen lag meneer te krijgen van de krampjes dus gauw mee gestopt Hier namen de krampjes na 6 weken langzaamaan af, en toen we wisselde van merk voeding was het helemaal weg
Het kan geen kwaad om infacol voor iedere voeding te geven. Ik heb dit destijds gevraagd aan de kinderarts. Je kunt het ook zonder problemen een paar maanden geven.
Wij gaven onze zoon ook voor de voeding op dagen dat hij er last van had. Als hij acuut pijn had gaven we op dat moment nogmaals een beetje infacol. Werkte prima. Afbouwen heb ik nooit gedaan. Gewoon gegeven en gewoon gestopt ermee.
Infacol maakte het bij ons juist erger en op advies van de kinderarts ermee gestopt. Je mag het naar mijn weten voor elke voeding geven. Het is nooit bewezen of het echt wel helpt maar proberen kan altijd.