Mijn dochter is gisteren opgenomen in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Nu vind mijn werkgever dat ik vandaag wel moest komen werken en dat mijn man of opa of oma dan maar bij mijn dochtertje moesten blijven. Deze week zoveel zorgen om mijn dochter en dan zo'n reactie. Ik ben nu ook niet in staat om fatsoenlijk te kunnen werken. Gisteren was ik dan ook helemaal in paniek. Ben zo geschrokken van deze reactie en voel mij er erg verdrietig om. Wie heeft ook wel eens gehad dat je kindje opgenomen werd? En hoe ging jouw werk ermee om?
Wat naar! (In de eerste plaats dat je kindje is opgenomen in het ziekenhuis, in de tweede plaats de reactie van je werkgever.) Volgens mij bestaat hier idd zorgverlof voor; het onverwacht niet kunnen werken omdat je voor iemand moet zorgen! Kijk er je CAO of je contract eens op na. Je kunt ook even bellen met DAS. Sterkte!
Plat gezegd: Zorgverlof geldt hier eigenlijk niet... er wordt nl al voor het kind gezorgd (ligt in ziekenhuis) Wettelijk gesproken is zorgverlof bedacht voor die situatie waarbij er niet iemand anders de zorg kan opnemen. Wat niet wegneemt dat dit bij heel jonge kinderen over het algemeen niet als wenselijk wordt gezien, dat de ouders er niet bij zijn. Maar de meeste werkgevers gaan hier behoorlijk flexibel mee om en zullen alsnog proberen geregeld te krijgen dat je vrij kunt nemen om bij je kindje te zijn. Hier ervaring met een partner (fulltime zorgend voor onze kids) die werd opgenomen ivm hartinfarct, waardoor onze jonge kinderen dus ineens geen "verzorgende ouder" hadden. Mijn werkgever was dus bereid mij voor de eerste periode zorgverlof te laten opnemen. In tweede instantie heb ik onbetaald ouderschapsverlof genomen, vanuit de Duitse zorgverzekeraar werd mijn salaris doorbetaald, omdat ik dus de verzorging van onze kinderen op mij nam.
Mag ik vragen waar je werkt, waardoor er zo'n ietswat lompe reactie komt van je leidinggevende? Mijn man en ik hebben beiden een baan waar het lastig is om thuis te blijven, maar hebben ook wel eens gehad dat een van ons voor de kinderen moest zorgen ivm ziekte/operatie. en hebben nog nooit zo'n reactie gehad gelukkig. Sterkte met je dochter, hopelijk komt ze snel weer naar huis.
Gatver wat naar.. Ik weet zeker dat dat hier niet aan de orde zou zijn. Ik zou dus ook niet verschijnen, zeker de eerste dagen niet. Onmenselijk hoor.
Ik werk in de zorg. Eerlijk gezegd ben ik ook kapot naar van die reactie. En dat is nou net wat ik er niet bij kan gebruiken.
Feitelijk heb je nergens recht op, zorgverlof kun je niet opnemen bij opname omdat de zorg voor je kind is gewaarborgd. Maar sympathiek is anders..!
Belachelijk. Zelf 2 keer meegemaakt bij 2 verschillende werkgevers en beiden reageerden hetzelfde: bij je kind blijven zolang nodig.
ook al staat de werkgever in zn recht, dan nog is het volslagen belachelijk. En ik zou kort en bondig melden dat ik niet kwam werken.
Vind ik ook. Er wordt verder ook nergens naar gevraagd hoe het gaat. Zo zakelijk allemaal. Bah, valt me echt tegen. Doe altijd zo mijn best. Probeer op alle werkoverleggen ed te komen of als er eens extra gewerkt moet worden. En nu heb ik zelf eens wat en wordt er zo gereageerd.
Ik heb verschillende spoedopnames meegemaakt en ik kon altijd zorgverlof schrijven in overleg. Eén keer ook picu, toen heb ik me in overleg met de werkgever ziekgemeld, want ik voelde me op dat moment niet in staat te functioneren op mijn werk. Als mijn werkgever zo zou reageren als de jouwe, zou ik een andere baan zoeken en dit als reden opgeven in het ontslaggesprek. Desnoods duurt het een jaar voordat je die andere baan hebt, dan nog zou ik dit als reden opgeven in het ontslaggesprek.
Kind is belangrijker dan werk ML is zn baan verloren om zelfde reden Kind (oudste) uitgedroogd in zkh ik pas bevallen van jongste Hij was uitzendkracht Maar al was t n vaste fulltime baan.. Thuis gaat voor werk hier..
Ze staan in hun recht maar in alle redelijkheid en billijkheid is het niet netjes. Ik geloof er niks van dat mijn leidinggevende ooit zo zou reageren (maar goed heeft zelf ook een baby) en anders zou ik zeker het "gevecht" aan gaan! Veel sterkte!!
Twee jaar geleden in zo'nzelfde situatie gezeten waarbij mijn werkgever me zelfs bedreigde. Dochter was 6 maanden oud en kreeg toen alleen nog maar bv en kon dus niet zomaar wegblijven bij haar. Meest belachelijke situatie..en nu nog, neem ik het haar ontzettend kwalijk en kan ik nog enorm boos worden als ik het erover heb. Mocht er ooit weer zo'n situatie zijn dan meld ik me per direct ziek, wat daar de consequenties dan ook van mogen zijn Sterkte
Ik zou echt op zo moment ontploffen hoe durven ze dit is onmacht Zou mezelf ziek melden of idd zorgverlof opnemen je kindje gaat op dit moment voor Wat heeft ze ?