infacol tegen lucht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanna, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    ik vraag me af wie er ervaring heeft met infacol. Mijn dochtertje van 9,5 week heeft ontzettend last van lucht tijdens het drinken. Ik heb verschillende flessen geprobeerd: avent, difrax, bibi. Verschillende spenen. Van de speen met het gaatje bovenop wordt ze boos want het gaat te langzaam.
    We houden het dus nu op de difraxfles met de kersenspeen.
    Maar toen las ik iets over infacol. Ik het het gehaald en het werkt best goed.
    Alleen vraag ik me af, is het wel goed? Als ik het geef, boert ze goed en laat ze veel windjes ook poept ze er nu 2-3 keer op een dag van iov 1.
    Op zicht goed denk je maar ik vraag me af, maak het haar darmen niet lui? of kan ik het gerust gebruiken?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
  3. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hoi Sanna.

Van Infacol worden de darmen niet lui. Er zitten bestanddelen in die ervoor zorgen dat het lucht in het maagje samengeperst wordt tot een grote bel waardoor ze makkelijker kan boeren. Hierdoor komt er minder lucht in de darmen waardoor ze minder last van krampjes hebben.

Bij Senna werkt het erg goed. Ze poept er ook niet dunner door ofzo. Ik weet dat er in het andere topic wel wordt aangegeven dat kindjes er dunner door poepen maar daar heb ik hier dus geen last van.
    Mijn vriend heeft het overigens uitgebreid uitgezocht voordat we het zijn gaan gebruiken (firma benadert die het produceert) en ook hieruit is gebleken dat het niet op de darmen werkt maar puur op de lucht in de maag.

Anna

4. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    pff dit stelt me wel gerust moet ik eerlijk zeggen. Ik ben natuurlijk dolblij dat het aanslaat maar was wel een beetje huiverig omdat ze ineens van 1 naar 2-3 poepluiers ging.
    Haar poep is wel dun maar niet veel dunner dan voorheen vindt ik.
    Het spul helpt echt ze boert er ook super goed door. Alleen het toedienen is erg onhandig ze spuugt het er ieder keer uit dus ik geef meteen haar speentje zodat ze het binnenhoud. Had liever iets gehad wat in de fles kon.
    Hebben jullie het consultatiebureau op de hoogte gesteld dat jullie het gebruiken? hoe staan hun er tegenover?

5. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik ben begonnen met Infacol. Overigens zijn wij getipt door een collega van mijn vriend die in Engeland werkt en hij heeft het dus eerst vanuit Engeland meegenomen. Hij heeft dus ook in Engeland uitgebreid informatie aangevraagd etc.

Omdat Senna de Infacol (de sinaasappelsmaak) vreselijk vond en het steeds meer een strijd werd om het in haar mond te krijgen, zijn wij overgestapt op Sab Simplex. Dit middel werkt exact hetzelfde als Infacol maar het heeft geen smaak en dit middel kan (net zoals je overigens de Infacol door melk kan mengen) door de melk gedaan worden. Omdat ik fulltime afkolfde was dit voor mij geen probleem.
    Sab Simplex is alleen moeilijk te krijgen in Nederland. Drogisterij Mensink in Hengelo verkoopt en stuurt het naar je op, maar hij is ontzettend duur. Bijna tien euro voor een potje. Daarom heb ik eens geshopt op google en daar vond ik (als je alleen sab simplex intikt) St.Joseph apotheek in Duitsland die het voor 6,90 verkoopt en het voor dezelfde prijs naar je opstuurt. Veel goedkoper dus.
    Sab Simplex heeft precies hetzelfde principe als Infacol en is volkomen veilig.

Senna is nu 8,5 maanden oud en ik gebruik het nog voor haar. Doe ik dat niet dan boert ze nagenoeg niet, maar geeft tot twee uur na haar voeding steeds voeding over en ik merk dan ook overduidelijk dat ze last heeft van haar darmen.

Groetjes
    Anna

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ook ik gebruik Infacol voor mijn dochtertje, omdat ze uberhaupt bijna niet kon boeren, maar door het gebruik van een tepelhoedje bij het voeden ook nog eens extra lucht binnenkreeg, waar ze dus vreselijke krampjes van kreeg. Werkt hier ook erg fijn, ze boert nu veel beter en ik probeer af en toe hoe het zonder gaat nu... Heb de indruk dat ze nu op eigen kracht ook veel beter boert.
    Ik hoor van vriendinnen dat sommige kindjes gewoon ff tijd nodig hebben ook om goed te gaan boeren. Bij Thirza duurde het af en toe wel een half uur voordat er uberhaupt een boertje kwam, en dan was het een kleintje en had ze dus een uur na de voeding giga-krampen. Dat is nu helemaal over, dus echt heel fijn, want ze slaapt nu dus gewoon lekker door, in plaats van na een uur wakker te worden en niet meer in te slapen van de pijn.
    Sinds gisteren drinkt ze trouwens gewoon aan de borst en krijgt ze ook minder lucht binnen, dus ik ben nu wel aan het kijken hoe het gaat zonder de Infacol. Vooralsnog lijkt dat goed te gaan.. ;) Mijn uitgangspunt blijft namelijk wel dat als het niet nodig is, ze die extra zooi niet binnen moet krijgen. Het zal niet schadelijk zijn, (ik merk ook niets van dunnere poep ofzo), maar hoe minder lichaamsvreemde stoffen er naar binnen gaan, hoe beter natuurlijk!

7. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Fijn Rozemarijke, dat je kind aan je borst drinkt.
    Helaas heeft Senna dit nooit gedaan, ze kreeg het op de een of andere manier maar niet onder de knie!

En je hebt helemaal gelijk wat betreft het zo min mogelijk van lichaamsvreemde stoffen willen geven aan je kind. Dat vind ik zelf ook, maar soms is het niet anders.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Anna: idd, soms is het ff niet anders en dan heb ik liever zo'n middeltje erin, zodat ze niet zo'n last heeft van die krampjes, dan dat ze ligt te creperen van die stomme krampjes...

Deel Deze Pagina