Infacol tussendoor gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ennas86, 17 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mag dit (eenmalig). M'n dochter heeft op t moment erg veel last van krampen. Mag ik tussendoor ook infacol geven of heeft dit geen zin?
     
  2. Poeliwoepi

    Poeliwoepi Actief lid

    9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen. Gebruik je al de Dr. browns fles (indien fv van toepassing is)
     
  3. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ja die gebruik ik al...
     
  4. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Als je bedoelt dat je het eenmalig een keertje geeft, dan denk ik idd dat het niet zoveel zin heeft.
    Ik heb het bij mijn dochter gegeven, toen ze heel veel last had van krampen en bij haar werkte het fantastisch. Ze boerde ervan als een bouwvakker, maar de krampen werden na een paar dagen veel minder. Maar het duurde wel een paar dagen voor ik effect begon te merken, dus ik denk dat een eenmalige gift niet zoveel zin heeft.
     
  5. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik bedoelde eenmalig tussendoor.. Ze krijgt nu een aantal dagen al infacol, 1 pipet voor de voeding. Maar omdat ze op dit moment zo veel
    Last heeft, dacht ik: misschien kan ik tussendoor ook een pipetje geven...
     
  6. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ai die krampjes, dat is echt even uitzitten helaas. In principe geef je infacol voor de voeding, maar een keer tussendoor 'om te proberen' zal echt geen kwaad kunnen. Heb je een draagdoek? Dat werkte bij mij erg goed!
     
  7. Veera

    Veera Niet meer actief

    Ik denk dat dat wel mag. Infacol kan je gerust 10x op een dag geven. Maar hier hielp het iig niet goed genoeg. Zou t wel combineren met warm badje, fietsen met beentjes, masseren etc (maar waarschijnlijk probeer je al van alles hoor ;))
     
  8. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ja, het is zo naar om te zien dat ze zo veel last heeft.. Een draagdoek heb ik helaas niet, maar als dit zo door gaat, schaf ik er wel eentje aan. Het 'vreemde' is, dat ze er niet elke dag last van heeft...
     
  9. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik probeer idd van alles! Fietsen, buikje masseren, op de buik op m'n arm en dan d'r rug masseren, op een gegeven moment valt ze wel in slaap, maar dan hoef ik me maar iets te bewegen en dan krijgt ze weer een kramp... :(
     
  10. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je kan het een keer tussendoor proberen.
    Hier waren wij op aanrade van de kinderarts ermee gestopt omdat het bij ons juist meer krampjes gaf.
     
  11. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Ik denk niet dat het tussendoor kwaad kan voor een keertje. Maar zo te ruiken aan het flesje zou ik toch een slokje melk nageven. Om de smaak weg te spoelen.
     
  12. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    of het werkt om het tussendoor te geven weet ik niet.
    het zorgt er eigenlijk voor dat de lucht die ze tijdens het drinken binnen krijgen samen gebonden wordt waardoor ze makkelijk kunnen boeren.
    infacol en cinababy werkten bij dl niet tegen de krampjes.
    toen probiotica gaan gebruiken en dat hielp gelukkig wel!
     
  13. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier hielp infacol ook niet, zoonlief kreeg er juist meer reflux klachten van. Wat wel hielp was de fles met bronwater aanmaken en het water koken.
    Sterkte, het is zo sneu en je kunt zo weinig doen.
     
  14. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Zij vind het wel lekker 😁
     
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je de juiste fles, de juiste bereiding en de voeding op de juiste manier geeft heeft infacol geen nut. Infacol kan juist extra klachten geven.

    De enige werking van infacol en soortgelijke middeltjes is het binden van lucht. Als jij als ouder ervoor zorgt dat er geen teveel aan lucht binnen komt maak je infacol overbodig.

    Juiste bereiding;
    1/3 tot 1/2 heet water net van de kook af in de fles.
    Poeder erbij en rustig roeren met een vork.
    Restant koud (kraan)water erbij en nogmaals rustig roeren.

    Juiste fles;
    De voeding hoort minimaal 15, maar veel liever 20 minuten te duren. De speen moet goed aansluiten, zonder lekken, klakken of vacuum zuigen.

    Juiste houding;
    Hou je kindje in een zithouding en de fles zo horizontaal mogelijk, zonder lucht in de speen.


    Lucht in de buik/darmen is 1 van de redenen voor krampjes, maar de niet enige reden. Vaak is het ook gedeeltelijke rijping.
     
  16. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    O op die manier, ja misschien helpt dat wel
     
  17. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Bij mij vonden beide kinderen het heerlijk. Ze likten het zo van het pipetje af
     

Deel Deze Pagina