Wanneer overstappen naar ander bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ZonStraal, Apr 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Wij gaan van de zomer onze bovenverdieping compleet verbouwen incl. babykamer. Nu krijgt ons zoontje een andere kamer dus wil ik deze gelijk compleet maken waar hij de komende jaren me vooruit kan.

Nu raakte ik met een vriendin aan de praat en die zei dat ik dan gelijk een meegroeibed kan kopen voor ons zoontje ipv zijn ledikant. Dit had zij namelijk ook gedaan bij haar beide zoontjes toen die 1,5 jaar waren.

Nu was ik eigenlijk benieuwd wanneer jullie een peuterbed of meegroeibed hadden staan in de babykamer? Ikzelf vind het eigenlijk nog veels te jong voor mijn zoontje die dan 16 maanden is.

Groetjes,
    Zonstraal

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik doe het misschien eind deze maand is hij ook 16 maand
    hij lig nu elke keer vast tussen de spijlen met zijn kont en hoofd
    en dan kan dat niet meer
    hij draait veel en lig vast en word wakker

3. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mijn zoontje was 16 maanden en ging toen gelijk in een 1 persoonsbed, was eigenlijk om een keer te oefenen, maar hij wilde niet meer in zijn ledikant. Dus vanaf toen op zijn nieuwe kamer

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier vanaf 15 maanden in een 1 persoonsbed... gaat perfect!

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    hier ook met 15/16 maanden. Ze lag steeds klem in haar ledikant. In het grote bed ging het direct goed. Ze is er toevallig zondag, na 4 maanden, voor het eerst een keertje uitgevallen maar verder geen probleem

6. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Wanneer ze er voor de 3e keer uit gaat klimmen met slaapzak aan ... *zcuht* ... Ik wil haar het liefst zo lang mogelijk in een ledikantje hebben ik heb maar een klein meisje .. Maar ze klimt er nu steeds uit met slaapzak aan (rits op de rug anders maakt ze 'm open) ... Mocht ze er nog 1 keer uitklimmen gaan we een junior bedje voor haar halen ...

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0

Even totaal off topic, je bent net zo pril zwanger als ik :). En onze dochters schelen 1 maand en 1 dag!!

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Zo, nu even ontopic, kopen jullie dan een peuterbed of meteen een ledikant?? En hoe bevalt dat?

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    hmmmzz jayla is bijna 19 maanden en slaapt nog in der ledikantje :D vind haar nog zo klein om al in een echt bed te slapen hahaha nee ik hou haar nog wel ff baby zolang ze het nog accepteert :p

10. LovelyDK

of meteen een 1 persoonsbed bedoel je denk ik ;)
    Ik heb gewoon direct een 1 persoonsbed gekocht, vind een peuterbed zo omslachtig! Kan je over 2 jaar wéér een nieuw bed kopen!

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    wij hebben een meegroeibed van ikea. peuterbed vond ik zonde van eht geld, groot bed vond ik veel te groot (meisje hier is heel erg klein) zo'n meegroeibed was de ideale oplossing voor ons

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ja, sorry, dat bedoel ik. Ik zit er namelijk ook aan te denken om meteen een 1 persoonsbed te kopen, maar vind je je kindje dan nog wel weer??:):D

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier komt denk ik ook een meegroeibed. Ik vind direct een groot bed zo groot voor zo'n kleintje. Maar dat is een persoonlijke voorkeur, ik heb geen idee of het in de praktijk een verschil uitmaakt. :)

14. LovelyDK

Sukkie ja ik vind het reuze meevallen! Het ziet er wel schattig uit vind ik haha

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gingen de kindjes hier die naar een groter bed overgingen, toen ook beter slapen?

16. LovelyDK

Veel beter!

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Als ze dan wakker worden kruipen ze dan niet gelijk uit bed? Ik denk dat mijn dochter dan nooit meer zou slapen als ze de mogelijkheid heeft uit bed te stappen... Ik vind haar meestal ook helemaal bovenin het bed met haar hoofd tegen de spijlen, het lijkt me dat ze dan in een normaal bed gelijk uit bed zou vallen?

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ons meegroeibed heeft een rand, tot nu toe is ze er 1x uitgevallen.
    Als ze wakker word blijft ze zowieso altijd in bed, dat is me echt alles meegevallen. Een enkele keer gaat ze wel, als ze naar bed moet, eruit en nog even wat rommelen in haar kamer. Ze gaat dan altijd uti zich zelf weer in bed

19. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Heeft ze dan geen slaapzak aan? Ik neem aan dat ze niet zelf onder de dekentjes gaat liggen? Lijkt me heel gek idee als ze rommelt in haar kamer en dan zelf weer in bed gaat liggen!

20. LovelyDK

Mijn zoontje komt er niet uit...

Share This Page