Infacol

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Zindy, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik gebruik sinds kort de Dr. Brown fles. Deze bevalt enorm; onze kleine spuugt niet meer en drinkt langzamer.

De krampjes leken ook minder, maar gister en vandaag heeft hij er toch weer flink last van. Vooral net na het drinken.
    Zo zielig!

Nu heb ik het een en ander over Infacol gelezen. Bij sommigen helpt het, bij sommigen niet... en bij sommigen schijnt het juist erger te worden? Wat is jullie ervaring?
    Onze kraamhulp was er positief over.

Hoe minder krampjes hoe beter, wat mij betreft!

2. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    ik had net een topic geopend bij voeding..

heb sinds vandaag ook infacol in huis, heb et nu 1 x gegeven dus heb nog niet echt resultaten zeg maar..maar ik hoop heel erg dat het helpt, en ben idd erg benieuwd naar nog meer ervaringen..dus ik lees ff mee :)

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier hielp het niet meteen hoor, maar na een aantal dagen goed gebruiken moet je wel verschil gaan merken.

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

zoals ik in het andere topic ook al zei: super spul

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het is toch een kwestie van uitproberen, elk kind reageerd er anders op. Dus ik denk niet dat je veel aan de reacties hebt ;)
    Veel succes meiden.

6. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    ja het is idd zo dat elk kind er andders op reageert..kwestie van uitproberen en hopen dat het werkt...voor iedereen :)

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Let wel op dat infacol een sinaasappelsmaak heeft (zurig dus) en als jouw kleine al last van reflux heeft is dat niet prettig.

Ik had hier eerst niet bij nagedacht en mijn meid reageerde er best heftig op.

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier werkt het super, merk meteen al verschil. Als ze dat gehad heeft hoor je haar van onder de hele tijd knetteren en zonder niet. Zo komt alle lucht er uit.

9. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    hier gaat t tot nu toe ook beter hebik et idee.. Ik was t een keer vergeten te geven v een voedingt en dan merk ik et gelijk, na de voeding was ze voller.. En dd hoor meer vsn die knetters.... Nu hopen dat t zo blijft gaan...

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier een mannetje wat het wel kon hebben ondanks zijn reflux.. gaf infacol en geljk daarna zijn fles..

hier heeft het geholpen, maar dat is niet bij alle kidnejs zo .. kwestie van uitproberen..

11. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik heb in andere topics ook een heleboel nare ervaringen gelezen... dat sommige baby's last van verstopping krijgen.
    Ik vind het nu heel moeilijk om te besluiten wat ik ga doen... hij heeft echt last van krampjes en daarom wil ik het eigenlijk wel proberen... maar straks raakt hij verstopt en zijn we nog verder van huis... moeilijke keuze!

12. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    luister naar je eigen gevoel... ik heb et nu sinds gister gebruikt, en merk wel verschil..de krampjes zijn r nog wel mnaar er komt meer geluid van boven en onder uit zeg maar ;) dus ik ga er nog ff mee door.. ze lijkt er ook rustiger door te worden enzo...

dus jah nogmaals volg je eigen gevoel...das altijd het beste..

13. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Tijdens het drinken voel en hoor ik hem op een gegeven moment al windjes laten. En ook na het drinken blijft dit. Hij perst dan ook echt (zonder dat hij poept). Het is de ene keer erger dan de andere keer. Ook in bed kreunt hij veel. Hij huilt er niet elke keer door, maar heeft af en toe wel van die momenten dat hij even gilt zeg maar... Zijn dit de 'normale' krampjes of 'hoort' het minder te zijn?

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Klinkt als normale krampjes, zeker aangezien hij er weinig bij huilt. Mijn dochter had precies hetzelfde gedrag alleen erger en huilde ze er veel van. Bovendien krijste ze het uit bij elk windje.

Bij ons werkte alleen cinababy en dan niet als wondermiddel, maar het hielp haar wel een beetje.

We hebben sab simplex, bigaia, infacol, etc allemaal geprobeerd en niets hielp.

15. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ik heb het mijn dochtertje ook gegeven het hielp wel, maar ze kreeg onstopping en kon dus niet poepen, dus ben er maar mee gestopt.
    Hier hielp de vsm druppels wel erg goed

16. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    er lijkt nu ook weer meer ontlasting uit te komen... tot nu toe elke verschoning zowel plas als ontlasting..dus dat gaat de goede kant op :)

17. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    bij ons werkt het niet en krijgt de kleine (zelfs al na een week te gebruiken) juist meer krampen.
    de huisarts raadde het ons af omdat het weer een belasting is voor de darmen en ze er weer aan moeten wennen.
    Ik lees dat het bij heel veel kindjes wel helpt, dus ik zou het proberen en het een weekje geven (dan zou je resultaat moeten zien)

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik merkte de 1e dag al resultaat...maar op zich merk je het wel na een aantal dagen...veel scheetjes...natuurlijk zijn de rkampjes niet direct over ofzo...maar de lucht kan er wel goed uit...dus mss even krampjes...en dan hoor je ineens (of voel je)...pppprrrrrrtttttt :D

wat ik er over heb begrepen is dat het niet in het lichaam wordt opgenomen dus je kan het gewoon blijven gebruiken..

19. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn mannen krijgen het nu sinds 2 dagen en ze gillen niet meer van de pijn! Nu zijn ze iig troostbaar als ze er een beetje last van hebben. Tijdens de voedingen door komt er idd veel geluid uit de luier en boeren konden de heren voordien ook niet erg goed. Nu geen problemen meer mee! Ook de eerste luier met ontlasting zal veeeeel voller dan normaal!!!

20. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier trouwens ook wonderen doet is een CosiBag,speciaal voor baby's. Is een zak die je opwarmt in de magnetron en die kun je dan over het buikje heen leggen.

Deel Deze Pagina