Puckababy Piep, mini of bag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door monifique, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Voor mijn zoontje van nu 6 weken ben ik op zoek naar een slaap/inbakerzak.
    We hadden een SwaddleMe voor mijn oudste zoon, maar merk dat de jongste het te strak vindt zitten.

Dus nu is mijn oog gevallen op de Puckababy. Toch niet die zwabberende handjes, maar niet zo ingesnoerd als de SwaddleMe.
    Nu vraag ik me echter af welke ik moet nemen.

Sep zit nog in maat 56, maar de slaapzak 50/62 van Hema vind ik al aan de kleine kant voor hem..
    Is het verstandig om de puckababy Piep te nemen? Of is hij daar zo uitgegroeid en kan ik beter voor de Mini gaan?
    Of kies ik toch voor de The Bag omdat die 4 seizoenen meegaat?

Vragen..vragen.. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en antwoorden!

2. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik heb bij de 6 weken de piep gekocht, daar was hij meteen uitgegroeid. Moet zeggen dat mijn zoontje wel +1 op de groeilijn zit.
    Ik zou voor de mini gaan. De bag heb ik geen ervaring mee maar volgens mij is dat een gewone slaapzak.

3. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft hij tot zo'n 3 maanden in de piep gelegen, toen zal hij net in maat 62 hebben gezeten. Daarna overgegaan naar de mini, die vond ik echt gigantisch de eerste maand.
    Anders zou je een piep via marktplaats kunnen proberen, denk wel dat qua maat die nu nog het beste zou zijn voor hem.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    #4 Klaartje863, 6 okt 2015
    Laatst bewerkt: 6 okt 2015
    Met 6 weken is de mini echt nog te groot denk ik. Ik heb ze alle drie gebruikt, piep, mini en nu de bag (niet de newborn versie natuurlijk;)). Er zit best een verschil tussen de piep en de mini.
    Op marktplaats staan ze voor leuke prijsjes te koop.

Bag is echt een gewone slaapzak, dus verder geen dekens meer nodig. En armpjes zijn 'los'. Piep en mini zijn inbakerslaapzakjes, dus met armpjes erin.

Ik heb nu dus de grote bag. Newbornvariant kunnen ze tot 6 maanden in. Omdat zl tot 4 maanden in de mini heeft gelegen. Is hij daarna gewoon zonder slaapzak onder een deken en laken gaan slapen. Toen hij te beweeglijk werd in een zomerslaapzak.

Nu wel een bag aangeschaft, heerlijk ding. En hij is dus lang genoeg, zodat je hem echt alle seizoenen kan gebruiken;) tot 2,5 jaar ongeveer.

5. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!

Ik vind marktplaats voor een slaapzak niet echt fijn. Daarbij heb ik de laatste twee keer echt een miskoop gedaan... merk toch dat ik liever nieuw koop.. (decadent...)

Dusss.. waarschijnlijk toch de piep?

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Geen ervaring met inbakeren..
    Maar ik heb v oor dochter de puckababy bag (6 mnd tot 2,5 jaar)
    Heel fijn ding!! En ik heb 'm toch 2dehands gekocht, was niks mis mee en de helft goedkoper dan in de winkel :)

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Met 6 maanden zou ik inderdaad de piep aanraden.
    Ik had ook de mini gekocht, echter was deze met 3 maanden nog veel te groot voor haar, echt gevaarlijk in mijn ogen, de ritssluiting zat nl voor haar mond.
    Dus mijn dochter heeft t/m ongeveer 3.5 maand in de piep gelegen, toen vanwege de inenting een nacht niet ingebakerd en vervolgens niet meer nodig gehad en op een gewone Hema slaapzak overgestapt.
    Eind vorig jaar tijdens de uitverkoop toch ook de puck a baby bag aangeschaft (vanaf 6 maanden) en daar slaapt ze nu heerlijk in.

Met de newbornversie van the bag heb ik geen ervaring....

Heb zelf ook zowel de piep (2x) als de mini via marktplaats gekocht, voor minder dan de helft van de verkoopprijs en gewoon een keertje extra gewassen, maar als je dat niet wilt dan is dat natuurlijk je goed recht.
    De Bag heb ik tijdens de uitverkoop gewoon nieuw via de Puckababy site gekocht, prima ervaringen mee.

8. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik zou voor de piep gaan. De mini is vanaf 3 maanden toch? Ik had hem al eerder voor onze man, volgens mij met 2 maanden al, maar hij was dan ook toen al vrij groot/lang. Ik vond hem overigens echt ideaal!

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb hem trouwens bij allebei de kids alleen s'nachts aangedaan, was echt top want dan wisten ze ook verschil tussen korte slaapjes overdag en de lange slaap, werd steeds beter en langer en duidelijker
    wel uitkijken met een plat achterhoofdje (had mijn 1e last van) zijslaper gebruiken na een tijdje

Deel Deze Pagina