Infacol

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yuia, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Mn dichter is bijna 7weken. En we gebruiken al vanaf week 2 infacol maar blijft kramp houden. Weet dat t niet altijd helpt. Nu gister een keer vergeten en toen nergens last van dat hebben we nu de 4 voedingen later ook weg gelaten. En ze heeft nergens last van. Heel fijn. Dus het kan denk ik door de infacol ook erger worden

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat zou kunnen, niet meer gebruiken dus.
    Onze zoon kreeg het erg zuur van dat spul en ging spugen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het enige wat infacol doet is lucht binden.

Als je op de juiste manier de fles maakt en geeft, de juiste fles en drinkduur voor jouw kindje hebt komt er geen overbodige lucht in je kindje. Daardoor maak je infacol overbodig.

En infacol kan inderdaad hele vervelende bijwerkingen hebben, zeker bij reflux klachten.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Infacol maakte het hier inderdaad bij allebei de kinderen alleen maar erger.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij mijn oudste werkte Infacol heel goed. Ook in combinatie met zijn reflux. De tweede heeft het gelukkig niet nodig gehad.

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Infacol is echt troep! Snap niet dat het nog verkocht wordt.
    Ik ken niemand die er baat bij heeft gehad..
    Mijn meisje kreeg er alleen maar meer zuur van en krampjes gingen echt niet weg.
    Als het zonder goed gaat dan laat het lekker weg, anders kan je ook cinababy van VSM gebruiken! Dat werkte hier super goed!
    En zoals hierboven al gezegd wordt zorg dat de fles goed gemaakt en gegeven wordt zonder lucht zouden de krampjes ook mee moeten vallen of zelfs niet komen.

7. Missmommy

Missmommy Lid

8 apr 2017
    68
    0
    6
    Infacol raak ik nooit meer aan! Onze oudste kon gerust een week niet poepen en werd enorm misselijk waardoor ze ging spugen. Maar beter boeren kon ze ook niet, tot ik met het spul stopte. Ineens poepte ze elke dag, soms zelfs 2 keer wat in die tijd bij haar nooit voorkwam! Ook spuugde ze niet meer.

Daarna ben ik Cinababy gaan proberen en dat werkte geweldig!

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Infacol werkt, net als héél veel andere dingen, per kind verschillend. Bij M werkte het goed.

9. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Bij ons werkte het langs geen kanten.
    Wat wel heel goed werkte, bij beide jongens, is Protectis. Maar dat moet je wel blijven geven elke dag. De krampjes waren niet 100% weg maar wel veel minder.

10. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoorde goede verhalen over infacol, maar bij ons werkte het averechts. Mijn dochter kreeg de kramp juist erger en kreeg er ook obstipatie bij. Gestopt met de infacol, klachten waren gelijk weg.
    Hier geen goede ervaringen mee, lijkt bij jou hetzelfde te zijn.
    Zou er lekker mee stoppen en idd goed opletten hoe je de fles geeft (weinig luchtbellen, goed boeren etc).

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja hier werkte het ook heel goed. Kon merken wanneer ze het niet had gehad. Na verloop van tijd, toen de krampen duidelijk minder werden, bouwden we af.

Weet dat sommige ouders ook teveel geven in 1x. "Ja, ze werd er zo misselijk van". Geef dan een half pipetje in plaats van een hele.

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Cinababy werkte hier ook niet. Helemaal niets hielp. Ja, drie maanden worden. Hadden opeens een compleet andere baby!

13. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier werkte het ook niet

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier werkt infacol nog steeds goed, maar willen er toch ook ooit eens vanaf...ze is nu bijna 6 maanden en we hebben al een paar pogingen gedaan om m er uit te krijgen, ook wel eens vergeten in te pakken overigens, maar dat was toch een berg geschreeuw.

Maken normaal dr fles aan helaas met frisolac (en jhbpm) moeten we echt zachtjes roeren met een vork omdat die erg klontert en we hebben ook dr Browns al sinds t begin.

In t begin dat we probeerde te stoppen begon t geschreeuw na een uurtje, de laatste keer na 2 uur en zat ik tot diep in de nacht met een kindje op mn arm in een donkere kamer. Dikke tranen, hele berg geschreeuw en zichtbaar veel pijn, dat is t mij niet waard.

Straks naar voeding nr 2 en dan nog een poging doen. Een keer gaat t lukken, tot die tijd wachten we geduldig af. Met dr groente en fruithapjes krijgt ze m niet overigens en dat gaat goed.

15. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Als ik had geweten dat Infacol alleen maar lucht bindt, had ik het nooit gebruikt. De kleine man had naast de krampen ontzettend last van de lucht die hij niet kwijt kon. Hij kon niet boeren. Dus als de infacol de lucht bindt en hij kan het alsnog niet kwijt... wat stom dat niemand mij er toentertijd op gewezen heeft (apotheek)

Tegen krampen heeft het overigena ook niet geholpen.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Ze zetten het wel op de site; (hoewel ik snap dat je dat niet gelezen hebt)
    http://www.infacol.nl/vragen-en-antwoord.html

Ze zeggen er uiteraard niet bij dat als de lucht er niet in komt het er ook niet uit hoeft ;)

17. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Haha! Klopt. Alleen kreeg de kleine echt wel lucht binnen, ook al maakte ik de fles op de juiste manier klaar. Na een tijd zitten kwam er dan eindelijk een boertje. Alleen zat ik dan wel minimaal 20 minuten, soms wel 30 minuten.

Ik heb nooit op de website gekeken(misschien dom), maar ik kocht het bij de apotheek. Je zou verwachten dat men dit daar ook verteld.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Soms kan je inderdaad weinig doen aan te veel aan lucht. Ik hield mijn jongens ivm reflux altijd 30 minuten overeind en na die 30 minuten probeerde ik nogmaals of er geboerd moest worden.

En ik las vooraf ook geen website hoor. Je verwacht dat men het vertelt, alleen die verwachting klopt helaas niet altijd.

Deel Deze Pagina