IK vraag me af of ik hierin misschien zo raar ben Hier hoeven ze namelijk niet hun bord leeg te eten. Zodra ze niet meer hoeven mogen ze gewoon stoppen. Doe ik zelf ook. En de natuurlijke rem zal het heus niet verkeerd hebben. Nu hebben we voor het eerst continuerooster op school en ik geef mijn dochter 2 boterhammen mee met drinken. Niet eens heel veel maar wel voldoende. Nu komt ze thuis met het verhaal dat ze verplicht haar hele bakje leeg moet eten. Ik vind dat best raar. Van mij hoeft dat dus echt niet. Als ze na 1,5 boterham vol zit is ze gewoon klaar. Ook al is dat al na 1 boterham. Is het raar dat ik dat morgen zeg op school dat ik liever niet wil dat ze dat mijn dochter verplichten? Het gaat namelijk tegen mijn principe in. En dat niet alleen...ik vind het ongezond. Ben ik nou zo vreemd
Vind ik ook. Hier moeten ze op school ook alles op eten, dus ik heb aangegeven dat ik dat niet wil. Nu eet mijn dochter gewoon zoveel ze wil.
Ja hoor, vol is vol. Maar als ik vermoed dat ze er geen zin in hebben, dan wil ik dat ze nog wel een aantal happen nemen. Net zoveel als hun leeftijd. Dus de oudste moet dan nog 5 happen ( hapjes ) nemen.
Hier ook hoor. Als ze vol zit zit ze vol. Ze hoeft zich dan echt niet misselijk te eten. Ik vind je dus niet raar en vindt dat je het best kunt aangeven op school
Hier ook hoor! Juist gezond om naar je natuurlijke rem te luisteren. Gewoon aangeven dat jouw kind het zelf bepaald.
Gaat vaak zo. Ik geef altijd voldoende mee en kreeg ook een kind thuis dat vertelde dat hij alles moest opeten. Daar heb ik toen korte metten mee gemaakt. En verteld dat hij alles MAG op eten maar het hoeft niet dat ik voldoende in zijn trommeltje deed en de ene dag heb je meer honger dan de andere dag. Hij hoefde geen honger te hebben maar hoefde zich dus ook niet te over eten. Dat ze aanmoedigen van eet op wat je hebt ben ik het mee eens maar als mijn kind zegt genoeg is genoeg dan is het ook genoeg. En ze luisterde. Want dan ben ik niet voor de poes.
nee je bent niet raar, vol is vol lijkt me heel simpel, word altijd zo kriegel van die woorden eet je bord leeg brrrrrrrrrrr en ook op school zou ik het gewoon aangeven.
Ben het helemaal met je eens, eet zelf ook nooit mijn bord leeg... Misschien kun je ook even vragen hoe het zit met eten, mogen ze bijvoorbeeld spelen zodra ze het eten op hebben? Dan zitten mijn kinderen namelijk ook ineens vol... kan me voorstellen dat ze in dat geval zeggen dat het bakje of bord eerst leeg moet.
Ik zou het gewoon aangeven. Misschien dat ze het goed bedoelen dat ze alles moet opeten. Maar het is jouw kind, en als jij dat niet wilt dan ben jij degene die dat beslist.
O super dames...bedankt voor jullie reacties. Ik voelde me al raar. Ik ga het morgen gewoon aangeven. Dat ik het fijn vind dat ze er op letten maar dat het voor ons kind niet hoeft. ( beetje opbouwen, )
Ik denk dat het meer is dat er een lijn is naar de kinderen toe en dat is dat ze hun brood horen op te eten, als pietje het niet hoeft maar klaasje moet het wel van zijn moeder tja waar hou je het overzicht op school? Begrijp je punt overigens wel hoor, als mijn dochter straks naar school gaat en ze hoeft na 1 boterham niet meer dan niet, maar ik snap school ook dat ze daar anders naar kijken. Denk dus ook niet dat het iets uithaalt om een gesprek met ze erover te hebben
Hier hoeven ze ook echt niet alles op te eten.. Als ze vol zitten.. Dan vraag ik ze wel nog om 3 hapjes te eten.. Maar willen ze dit ook echt niet dan hoeft het voor mij ook niet! Je hoeft kinderen niet te leren om meer te eten dan ze op kunnen.. Is een perfecte manier om obesitas of een eetziekte te creëren!
Nou dan mogen de juffen eerst wel een lesje in gezond eten... Nee hoor...ik blijf bij mijn standpunt dat ze het niet op hoeft te eten. En dat is dan jammer voor het op 1 lijn willen trekken. We zijn geen koeien met nummers...maar individueen.
Mwah... Ik denk niet dat je er als basisschoolkind een eetstoornis aan overhoudt als je twee boterhammetjes moet opeten. Ik vraag me af of het haalbaar is voor de overblijfjuf om voor elk kind persoonlijk bij te houden welk kindje wel of niet zijn brod op moet eten van thuis uit. Ik vind je principe niet zo raar hoor. Maar kinderen kunnen best leren dat regels op school soms anders zijn dan thuis. Ik neem aan dat je sowieso wel rekening houdt met de porties die je meegeeft, dat die niet te groot zijn zou je kind alles opeten. Thuis kun je dan weer je eigen regels aanhouden. Je moet je kind als moeder op heel veel vlakken kunnen loslaten als je kind naar opvang of school gaat. Zolang ze geen schade overhouden aan een iets afwijkende regel moeten ze zich daar gewoon aan kunnen houden vind ik.
klopt...maar 2 boterhammen vind ik wel minimaal... Stel ze heeft een keer wel trek...dan moet je gewoon genoeg hebben. Het is trouwens hun gewone juf.