Infectie/Gynoxin

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KimG, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Gynoxin?
    De capsules die je 3x vaginaal moet opsteken als je een vaginale infectie hebt die vaak voorkomt tijdens de zwangerschap.

De gyn heeft dit voorgeschreven, maar in de bijsluiter staat niet aangeraden tijdens de zwangerschap...

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #2 piccolina, 14 apr 2015
    Laatst bewerkt: 14 apr 2015
    Dan zou ik dat zeker niet nemen. Heb je schimminfectie? Er is "gynodoctrin" speciaal voor zwanger 3x eitjes aanbrengen en gaat gelijk weg! Ik had dat 3 dagen voor mijn bevalling gehad.
    Dat mag gewoon tijdens zwangerschap

Is wel zo dat je dat niet kan gewoon via apotheek krijgen want ze verkopen dar niet per 3 stuks of zo maar wel bij verloskamers in zh heb ik dat toe gekregen terwijl gyn zei dat in apotheek ook kon was dat niet verkrijgbaar in geen enige apotheek in den haag (2013)

Ik zou gewoon nogmaals naar je arts bellen en vragen voor gynodoctrin of via je huisarts kan ook

3. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd, de naam is bijna gelijk en het systeem ook.
    Wat ik heb gekregen is ook 3 bolletjes en die moet je 3 dagen na elkaar inbrengen (elke dag 1 dus)

Ik ga er van uit dat als de gyn iets voorschrijft het wel ok is maar toch... Zit er mee verveeld. Gyn is met verlof nu

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bel je andere gyn toch?
    Misschien foutje? Of heb je andere infectie dan candida!?
    Als daar staat dat niet gewenst tijdens zwangerschap zou ik niet innemen zelf.
    Gynodaktarin mag wel tijdens zwanger

Vraag je huisarts of apotheek anders

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik mag aannemen dat een gyn wel weet wat hij voorschrijft aan een zwangere vrouw.
    zou toch wel heel slordig zijn.
    Misschien morgen even naar de poli bellen.

7. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik neem dat ook aan.
    Tegenwoordig kan je beter geen bijsluiters lezen, zijn alleen maar om je op stang te jagen naar mijn gevoel...

Ik heb besloten om de medicatie niet te nemen, heb nu nergens last van onderaan en als ik 5 mei weer naar de gyn ga het nog eens aanhalen. (of indien ik eerder erg veel last heb dan bel ik als ze uit verlof is)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Schimmelinfectie candida gaat niet vanzelf over dus ik zou gewoon poli bellen zeker!
    En ja tja ik ken veel artsen die verkeerde medicijnen voorschreven of helemaal iets anders. In nederlands ze zijn juist zo slordig in.
    Ik lees altijd bijsluiter en dan pas neem het.
    Helaas wat arts voorschrijft is misschien wat hij al 20 jaar voorschrijft. Maar er worden ook recente onderzoeken gemaakt waardoor bijsluiter verandert en dus arts weet dat niet.
    Ik heb dat zo vaak meegemaakt met hormoonzalven dat dermatoloog schrijft iets voor, apotheek zegt iets anders, huisarts nog iets anders en ja pas bij eczeem centrum zeggen ze dus dat recente onderzoeken bewezen zus en zo en dat mijn dochter steeds onderhandeld werd 1 jaar lang.

Ikzelf had dus nergens last van, toch wilde ik kwek. Gyn zei dat niet nodig maar toch naam de kwek. En als mijn man zou daar ook geen infectie van krijgen zouden we nooit weten dat ik candida had want arts naam niet eens moeite om uitslag bellen. En toen ik belden 3 dagen voor mijn bevalling zeiden zei : joh beval gewoon zo want is kans dat kind schimmel krijgt in ogen en tong maar ah, niet erg, veel vrouwen bevallen zo. Toen was ik echt pissig en heb geëist gynodoctarin ik zei echt letterlijk dat ik over 10min bent voor tabletjes. "O ja natuurlijk mevrouw kom maar halen" echt bizar voor woorden.

Deel Deze Pagina