Hallo Dames.. Zoals het onderwerp al zegt... we wachten op onze eerste afspraak bij de fertiliteitskliniek. Inmiddels een jaar onderweg zonder resultaat. Ik zou begin deze week een oproep krijgen voor de gyn.. maar had nog niets gehad.. dus maar eventjes gebeld... kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon, met de mededeling mijn gegevens niet te kunnen vinden.... ehm.. okay... Ja maar er zijn wel een paar brieven naar de ferti afdeling gegaan mevrouw, ik zal even informeren.. en ja hoor.. daar ligt de verwijzing. Ik krijg nu eerstdaags een brief met wanneer we de eerste afspraak hebben staan. en vind dit er spannend. We gaan 14 t/m 21 september op vakantie, met schoonouders, schoonzus en zwager. Dus hopelijk voor of na de tijd de afspraak. ik heb mijn NOD tussen 6 en 8 september.. Ik hoop dan een prachtig verjaardags cadeau aan manlief te mogen geven. hij is 8 september jarig.. Spannend!! En hopelijk is de fertiliteitspoli dan niet meer nodig! Hoe ging jullie eerste afspraak bij de ferti poli? staat er in de brief dan wat de bedoeling is van de afspraak? liefs!
Hoi RSL, Wij zijn twee weken geleden voor het eerst gegaan. We zijn dan wel pas 6 maanden officieel bezig (ik tel maar 4 rondes omdat de twee andere rondes gevoelsmatig geen kans maakten ivm overload van stress en weinig vrijen). Maar we zijn doorverwezen vanwege mijn man die ziek is (en onze vragen mbt medicatie en vruchtbaarheid) en ik heb soms tussentijdse bloedingen waarvan de ha het serieus genoeg vond om na te laten kijken. Voorafgaand aan onze eerste afspraak moesten we beide een vragenlijst invullen. Deze vragen werden tijdens de eerste afspraak besproken. Dat ging over gezondheid, leeftijd, gewicht, cyclus, etc. Ik kreeg ook direct een inwendige echo (had me daar al op voorbereid gelukkig) en daar bleek eigenlijk direct op dat mijn eitjes gewoon normaal groeien en ook 'springen'. Ik heb verder een vrij regelmatige cyclus en in mijn temperatuurcurve is ook duidelijk een eisprong te zien, ook op ovu-testjes. Dus ik verwachtte daar ook geen problemen. Ik had bij de huisarts voorafgaand al een uitstrijkje gekregen alsook soa-testjes. Anders hadden ze dat ook bij de eerste gyn-afspraak gedaan, of in elk geval specifiek daarvoor nog een afspraak gemaakt. Wij moesten direct de week erna (vorige week dus) terug komen voor een intake gesprek bij de fertiliteitsverpleegkundige (de eerste afspraak was wel bij de gyn). Zij heeft toen uitleg gegeven over wat er nu gaat gebeuren en ook de het theoretische biologielesje over de geslachtsorganen. Mijn man kreeg een potje mee om semen in te leveren (vandaag gedaan, vrijdag uitslag) en ik kreeg een formulier mee om op cyclusdag 3 van mijn volgende cyclus bloed te gaan prikken. A.d.h.v. de semenkwaliteit en waarschijnlijk mijn bloedwaarden (zal ook nog tijdens eisprong en erna geloof ik?? langs moeten gaan om te prikken) wordt dan bekeken wat de opties zijn. Maar voor het zover is moeten we eerst de uitslagen van mijn mans gezondheid afwachten of hij een genetische ziekte heeft, anders komen we in aanmerking voor pgd en zal het er sowieso allemaal anders uit komen te zien voor ons. Ik ben wel blij dat het zo snel achter elkaar gaat allemaal.
Het zal overal wel een beetje anders gaan. Maar ik denk dat je je een beetje moet voorbereiden op een informatief gesprek met veel vragen en wellicht een inwendige echo. Misschien dat je man ook al een potje mee naar huis krijgt. Heb je wel een regelmatige cyclus?
Hoi Lotje thnx voor het delen.. Het zal inderdaad ook wel per ziekenhuis verschillen.. Vind het wel spannend allemaal pfff... Mijn cyclus staat hieronder beschreven. Hoop gewoon dat als het niet op de "normale" manier lukt, dat we nog wel mogelijkheden hebben m.b.t mijn lever.. we zullen wel zien dan..
Hallo dames, wij gaan volgende week dinsdag voor de eerste afspraak naar het ziekenhuis, na een jaar proberen. Wel spannend. Bij mijn vriend is alles goed, dat is een paar maanden geleden al onderzocht. Maar ik heb gehoord dat dat ook nog weleens kan verschillen bij een man, dus misschien moet dat nog een keer opnieuw onderzocht worden. Zelf heb ik een redelijk regelmatige cyclus, meestal wel wat langer dan normaal (zo'n 32 dagen). Maar deze laatste keer was het juist opeens 25 dagen. Ik ben erg benieuwd of er iets uit de onderzoeken gaat komen, want ik begin zo langzamerhand wel een beetje gefrustreerd te raken. Afgelopen zondag ben ik helaas weer ongesteld geworden. RSL, heb jij inmiddels al een afspraak? Over een paar dagen heb je dus je NOD, spannend! Misschien leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden? Succes/sterkte alvast de komende dagen!
Hey kaatje. Spannend he. . Ik krijg deze week een brief als het goed is. We gaan nog een week weg volgende week. Dus hoop daarna snel aan de beurt te zijn. . Ja idd zaterdag of zondag mn nod.. Tot nu toe allemaal negatieve testen gehad. . Heb de hoop voor deze ronde eigenlijk opgeven had zo gehoopt op een mooi verjaardagsfeest cadeau voor mijn man zondag. . Het is inderdaad zo frusterend! Wat balen dat je zondag ongesteld bent geworden. Je gaat toch iedere maand een stukje kapot he.. xxx
Hey RSL, sterkte de komende dagen. Wel heftig, ongesteld moeten worden dit weekend en een verjaardagsfeest. Hoop dat je er toch een beetje van kan genieten zondag, en gefeliciteerd met je man alvast!
op de 1e afspraak gaan ze vanalles vragen zoals bijvoorbeeld hoe is je cyclus, hoe vaak heb je seks, etc bij de vrouw doen ze een inwendig onderzoek en maken ze een uitstrijkje. daarna krijg je een afspraak mee om bloed te prikken voor de vrouw en om sperma in te leveren voor de man. daarna weer een afspraak om de resultaten te besrpeken. wat er daarna gebeurt is afhankelijk van de uitslagen. heel veel succes
Nou net bericht. Voor ons game over. We worden niet geholpen. Ik kan alleen maar janken Ik ga kapot van binnen !! Ik moet eerst minimaal 15 kilo afvallen want mijn bmi is 39. En hij moet onder de 35 zijn. Ik ben er helemaal kapot van. . Dan maar hoop blijven houden dat het op de natuurlijke manier lukt. En dat afvallen lukt. We hadden oproep voor ml om wat in te leveren. Maar dat heb ik afgezegd. Stel dat dat niet goed is een bij mijn wel. Tja das dan jammer dan moet ik afvallen. Kan wel een diëtiste krijgen. .. maar wordt sowieso niet geholpen met een bmi boven de van 35 of meer. ...
RSL, das balen zeg! Ik weet hoe lastig het is om af te vallen, juist als je zoveel stress hebt. Ik zit zelf gelukkig net onder de grens, dus als het goed is gaan ze ons wel helpen (26 september intakegesprek voor ICSI). Een vriendin van mij is veel afgevallen met behulp van het Cambridge dieet. Misschien kan het jou ook helpen. Hierbij blijf je ook onder wekelijkse controle van een voedingsdeskundige staan. Heel veel sterkte en succes met het afvallen. Hou het doel voor ogen. Sylvia
Ik weet dat ik het kan. Het is me gelukt in 1.5jaar tijd 23 kilo af te vallen. Zonder sporten. (Al zit er sinds een jaar nu weer 10 kilo bij) en stoppen met roken het daar ook niet gunstig op uitgepakt . Maar ja dan maar verstand op 0 en weer doorgaan... Ik zal me eens on de diëten gaan verdiepen. . Thnx voor de reacties!
Zo, 23 kilo dat is echt goed zo snel! Niet kwaad zijn op jezelf dat je na het stoppen met roken bent aangekomen want je stofwisseling verandert dan ook. Het is dus niet (alleen) zoals mensen soms zeggen; je vervangt roken door snoepen en daarom kom je aan.
Thnx.. Ik vind het momenteel allemaal even verschrikkelijk moeilijk. . Ik weet het even niet meer allemaal. . Kan alleen maar huilen bah!