Geen idee of ik het hier kan plaatsen maar wist even niet zo goed waar ik het moest zetten. Sorry! M'n partner heeft het er eigenlijk al jaren over, zijn beste vriend kan geen papa worden doordat hij onvruchtbaar is. Dat heeft hem toen aan het denken gezet. Hij zou graag willen doneren, we weten vanuit het traject in het ziekenhuis dat hij perfecte zwemmers heeft. De regels en wetgeving er om heen kent hij inmiddels. Iemand misschien bekend hiermee?
Geen ervaring mee, maar omgekeerd weer wel. Ik ben zelf een kind van een anonieme donor. Anoniem is nu stukken minder anoniem als vroeger dus ik kom nooit te weten wie de donor daadwerkelijk was. Ik weet geeneens of hij uit NL komt of een ander land. Anyway, je kan er iemand oprecht gelukkig mee maken, wensen uit laten komen. Jullie zijn op de hoogte van de regelgeving dus weten ook dat mocht je man dit gaan doen, er een kans bestaat dat er ooit contact met hem opgenomen wordt. Het is net hoe je er in staat, persoonlijk had ik geen contact op hoeven nemen met mijn biologische vader, wel had ik graag een foto willen zien. Heel veel succes verder en super lief! Zonder spermadonoren waren een heleboel kinderen waaronder ik er nooit geweest
Bedankt voor je reactie, we hebben de regel/wetgeving er omheen gelezen. Hij vind het geen probleem als er later contact gezocht wordt. Hij geeft ook aan dat hij zelf graag zou willen weten wie zijn donor dan zou zijn, als hij een kindje van een donor was geweest. Hij vroeg ook hoe ik er in sta, ik vind het prima en eigenlijk wel mooi.. Met de gedachten een wens van een ander/gezin/etc te vervullen. Tot 2004 was het anoniem, gelukkig voor de kids die er na geboren zijn niet meer. Vind overigens ook dat ze er recht op hebben. Al was het inderdaad een foto, toch fijn om te weten waar je het andere genen-deel vandaan hebt.
Zou daar niet niet mee kunnen leven idee dat me man ergens nog kindjes heeft rondlopen Mischien heel egoïstisch Zo en zo is het bij ons in de islam niet toegestaan dus hoeg ik er ook niet over na te denken Als iedereen maar zou doneren. Dan heb je op eem gegeven momemt kans dat broer en zus een relatie krijgen etc wantja die weten dat niet Ookal is kans klein hij is er wel Ik zie ook dat je zwanger vam een 3e bent niet gepland Maar dat hij het er moeilijk mee heeft dat snap ik dan even niet maar hij wilt wel doneren
Als je doneert is het kind niet van jou, maar van het stel waaraan je doneert. Dit betekend dat jij geen verantwoordelijkheid draagt over dat kindje. En voordat broer en zus een relatie krijgt, is er ook nog een moeder in het spel. Half broer en half zus zou eerder mogelijk zijn, maar omdat tegenwoordig de donor bekend is, zal dat ook niet zo snel gebeuren. TS: Informeer eens bij Nijgeertgen! Ze hebben ooit gewerkt met een donorbank, maar ik weet niet zeker of deze nog bestaat.
Wat goed ts, dat je man dit wil doen! We zijn zelf bij NijGeertgen geweest en daar lagen altijd blaadjes op tafel met oproepen voor zaad- en eiceldonoren. Misschien als jullie hun bellen en het uitleggen dat ze jullie goed kunnen helpen. Heel mooi initiatief! Ik wil zelf ook graag eens een eicel doneren als ons gezin compleet is.
Sterre: Wat ontzettend goed van je man dat hij dat wilt gaan doen! Ik heb altijd geroepen dat als ik een man zou zijn, ik dat ook zeker zou doen. Puur en alleen om anderen die geen kinderen kunnen krijgen, te helpen. Ik ben er verder zelf helemaal niet bekend mee, dus daar kan ik je niet mee helpen. Aan de andere kant ben ik zelf al een paar maanden aan het denken om mijn eitjes te doneren zodra onze kinderwens vervult is. Ik moet toch icsi gaan doen, dus met de punctie ben ik tegen die tijd wel bekend Hoe mooi is dat om andere vrouwen op zo'n manier te kunnen helpen? Helaas staat mijn man daar heel anders in. Hij vindt het dan een hele rare gedachte dat er biologisch gezien een half-broertje/zusje van onze toekomstige kindjes rond zal lopen. Kan ik ergens ook wel begrijpen.
Hij is er wel blij mee, maar de schock was gewoon enorm groot. Waardoor we heel veel beren op de weg zagen. Van onze jongste zijn we bijna 3 jaar bezig geweest inclusief ziekenhuis bezoeken. 'Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar' kreeg ik als stempel. Dus dat het ineens zo was, was een enorme schock. Nu we er wat meer aan wennen kunnen we steeds meer blij zijn. Denken we over de toekomst en is dit kindje meer dan welkom. Bij de jongste hebben we in de jaren er erg naar toe geleefd. Er was ook tegen mij gezegd dat als we ooit nog een derde kindje zouden willen we ons weer konden melden op de fertiliteitspoli. Ik kan er wel mee leven, het is zijn keuze en daar sta ik achter. Dit riep hij overigens jaren geleden al toen hij het leed bij z'n beste vriend zag.
Dat zou ik niet durven denk ik, voor een vrouw is het doneren van eicellen heel anders. Ik vind het knap dat er wél vrouwen zijn die dat willen en kunnen doen! M'n partner denkt er al jaren over na, hij wil het echt puur om er andere gezinnen mee te helpen.
Bedankt voor de tip! Volgens mij is dat voor ons te ver weg (wonen in NH) Maar gaan daar zeker even informeren misschien dat ze ons meer info erover kunnen geven.
Ja, beetje uit de route inderdaad. Ik gok dat er wel meer klinieken en ziekenhuizen zijn die dit doen. Succes, ik vind het echt heel lief van jullie!
Wat goed van jullie zeg! Hier ook een donor nodig gehad en we zijn haar iedere dag nog dankbaar! ❤️
Nij Geertgen was/is onderdeel van Nij Barrahus en zij zitten in het noorden.. (Wolvega, Friesland om precies te zijn).Misschien beter te doen voor jullie? Super dat je man dit wilt doen! Wil hij misschien ook zijn beste vriend hiermee helpen? Of gaat dat net iets te ver? hoe dan ook, erg lief! Succes ook met de spontane zwangerschap
Wat mooi dat jullie dit willen doen. Het is inderdaad niet alleen een keuze van jouw partner, maar van jullie samen. Persoonlijk zou ik daar pas aan willen beginnen (er voor openstaan) zodra jullie eigen kinderwens vervult is en jullie wat kinderen betreft 'klaar' zijn. Zodat er geen andere gevoelens bij komen kijken zodra de baby er eenmaal is. Ik vind het prachtig en gelukkig bestaan er nog mensen zoals jullie! Dit is een ander helpen op een manier waar geen woorden voor zijn. Jullie helpen een ander stel hun grootste wens in vervulling te laten gaan.
Sterre, wil je man ook aan die specifieke vrienden doneren? Of meer in het algemeen? Vind het in ieder geval echt top!! Dat was ik in mijn eerste bericht nog vergeten te zeggen!
Niet aan vrienden, zijn beste vriend is al voorzien. Hun hebben een medisch traject gevolgd met donorzaad. Dus in het algemeen
Onze kinderwens was al vervuld onze oudste is 8 en de jongste bijna 1 (zelfde papa maar leeftijds verschil door onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, het lukte bij ons niet) en dan nu onverwachts weer zwanger ondanks voorbehoedsmiddelen. Toch erg bijzonder! Schijnbaar moest dit hummeltje bij ons komen. Ik stond daar langer voor open, misschien ook omdat hij het er al jaren over heeft. Ik weet dat hij die wens heeft en daar sta ik achter. We zijn nu meer informatie bij elkaar aan het zoeken en dan tzt wil hij dat sowieso gaan doen. Ik vind het prima. Ook hij vind de regels die veranderd zijn en het niet meer anoniem is oke.
Super dat jullie er zo instaan, ook van jouw kant want het is toch een gek idee lijkt me. Zo vind ik het een gek idee dat er ergens vast nog halfbroertjes/halfzusjes rondlopen. Ja het nieuwsgierige gedeelte van mij wil ook graag een foto hebben haha, maar goed, bij mij is het er nou eenmaal niet dus houdt het op.