misselijk misselijk misselijk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolan, 18 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolan

Jolan Nieuw lid

18 apr 2006
    1
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Vandaag ben ik 16 weken zwanger en nog steeds heel erg misselijk de hele dag. Vanaf dag 1 is het er al en in week 6 was het zo erg dat ik opgenomen moest worden voor twee weken. Sinds week 8 ben ik weer thuis en er gaan weken voorbij dat ik de hele week maar een half uurtje buiten ben geweest, omdat m'n maag het niet toestaat om te bewegen. Dit even om toe te lichten hoe ik me voel... Ik eet voornamelijk droge toastjes en moet elke dag veel moeite doen om een liter water te kunnen drinken. Gelukkig lukt het meestal wel.
    Maar goed, het is erg zwaar en ik had er best wel op gerekend dat het met 16 weken wel wat beter zou gaan, maar ik merk er niets van....
    Het is erg frustrerend en ik ben af en toe de wanhoop nabij.
    Kan ik nog verwachten dat het beter zal gaan? En is er enige verklaring voor dat het zo lang zo heftig is??? Ik hou dit bijna niet vol en hoop écht dat ik nog kan vertrouwen op verbetering...
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!!!
    Groetjes,
    Jolanda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jolanda,

wat ontzettend vervelend dat je zoveel last hebt. Meestal zien we dat de misselijkheid wel overgaat bij 14 weken. Er is nog wel hoop dat het overgaat hoor, maar ik vind het wel lang duren. Ook omdat het wel belangrijk is dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Misschien kun je nog eens met je verloskundige of huisarts overleggen. Heb je al medicijnen geprobeerd? Emesafene wil vaak helpen. Neem verder een zwangerschapsvitamine, zodat je wel iets binnenkrijgt.
    Sterkte ermee.

Mirjam

Deel Deze Pagina