jijzelf draagt altijd je hele leven die gbs bij je ja. die ab kuren zijn niet voor jezelf jij word er niet ziek van op het einde van je zwangerschap zijn er meer risicos waardoor het kindje door jou een infectie op kan lopen. bv door te bevallen voor de 37 weken....langer dan 24 uur gebroken vliezen....of dat het dieper in het geboortekanaal zit waardoor de baby veel kans heeft om de infectie op te lopen...daarom krijg je meestal een infuus toegediend zodat de baby niet ziek word en waarschijnlijk word de baby ook nog 24 uur geobserveerd voordat je naar huis gaat. zo is het mij verteld
Net ook even op www.ogbs.nl gekeken, en mijn zoontje is geboren met 35 wk en had dus wel wat verschijnselen (achteraf gezien). Bij mij was toen niet op gbs gecontroleerd hoewel ik toen ook blaasontsteking had. Hoop dat t deze keer wel allemaal goed gaat (voor jullie allemaal natuurlijk). Wanneer moeten jullie bevallen? Ik 14 maart. Na t lezen vd site wel n beetje down maja komt goed
Ik hoop dat ik het niet heb. Ben donderdag ook bij de vk, en gyn geweest. Zou alleen naar de vk gaan voor de overdracht, omdat ik nu niet meer naar de vk terug mag. (oa. vanwege onvolkomen stuit) Dus zouden alles gaan afronden. We hadden het over de terugkerende blaasontsteking, maar zij hadden niks gehoord van de huisarts! Wat ik zelf al raar vond van de h.a. is dat ik zelf om een kweek moest vragen, hoewel ik al verschillende kuurtjes had gehad. Uit de kweek kwam toen niks, maar nu (een week later) heb ik weer klachten. De vk vroeg of ik ook gekweekt was op streptokok. Geen idee? Ik neem aan dat de ha wel weet wat ie moest testen? De vk heeft naar ha gebeld en bleek dus alleen een gewone kweek op standaard bacterie te hebben gedaan. Nou, ze was echt niet blij met dit antwoord! Kennelijk moeten ze dit weten als ik ga bevallen, omdat je dan tijdens je bevalling behandeld moet worden voor die streptokok. De vk belde met de gyn om te overleggen. Was heel druk en heeft een kwartier aan de tel moeten wachten, omdat alle lijnen bezet waren. Uiteindelijk heeft ze de gyn gsproken en die was ook echt verbaasd. Ik moest direct a la minute langskomen! Ok, dat doe ik dan maar. Mocht overal tussendoor, dus heb niet hoeven wachten. En nu blijkt dat ik idd weer een blaasontsteking heb. Dit wordt mijn 6de kuur sinds november (dus 2 maanden tijd!) Hij heeft wel een kweek gedaan op die streptokok en dat is dus over 1 week duidelijk. En voor deze week dus een kuur. Toch wel stomme fout van de ha niet dan? - dat ie zelf niet eerder actie heeft ondernomen, en ik er om moest vragen - dat ie niet het juiste gekweekt heeft, terwijl dat zeker moet als je zwanger bent - dat ie niks heeft doorgegeven aan vk of gyn
Ik ben ook GBS drager. Bij mij is het zo; Ik mag thuis bevallen of Poli klinisch. Ik sta onder behandeling van vk. Ben wel bij gyn onder behandeling geweest vanwege kans op vroeggeboorte. Hierdoor zijn ze ook achter GBS gekomen. GBS is extra gevaarlijk bij vroeggeboorte (voor 37w) is mij verteld. Zoals het nu lijkt zit de bacterie alleen in m'n binnenkant. Ik moest vorige week nog een keer urine inleveren. Als het ook in de urine zit dan moet ik sowieso aan de ab tijdens de bevalling. Als m'n vliezen langer als een x aantal uur gebroken zijn ook (weet niet precies hoelang). En als ik koorts krijg tijdens de bevalling dan moet ik ook aan de ab. Heel appart dat er geen vast beleid is in nl. Maar sommigen zijn denk ik ook kolloniaal drager (dus het zit dan ook in de urine). Vandaar het verschil denk ik.
Ik moet pas in juli bevallen, maar heb onlangs een blaasontsteking gehad. Aangezien ik zwanger was is er getest en kwam uit de kweek dat ik er dus bacterien van de streptokokken B groep in mijn urine voorkwamen. Er is overleg geweest tussen huisarts/verloskundige en gyneacoloog en ik moet aan infuus tijdens de bevalling en dus ook in het ziekenhuis bevallen.
Mijn gyn gaf aan dat ik pas op zelfde moment als bij iedere andere ziekenhuis bevalling naar ziekenhuis hoef te komen. Dat is dan ook in tegenspraak met berichten van andere dames hier die direct bij de eerste wee naar het ziekenhuis moeten komen.
ik moet meteen na ziekenhuis omdat t mijn 2e bevalling is en dat die meestal (volgens gyn) sneller gaat, en je 4 van te voren aan de ab moet.
bij mij zijn ze erachter gekomen met de eerste die kwam met 33weken maar ik heb geen blaasonsteking gehad maar 4dagen met gebroken vliezen gelopen (ging druppels gewijs) bij de 2e was het zo dat ik 4uur voor de bevalling 2keer een antibiotica moest hebben met 29weken had ik weeen heb ik 3dagen infuus antibiotica gekregen en daarna nog een week pillen toen het echt zo ver was kreeg ik snel antibiotica maar de 2e ging al niet meer want na 1,5uur was de kleine er deze heeft zelf nog 5dagen antibiotica gehad omdat zijn bloedwaardes telkens niet goed waren en zo zal het iedere komende kind ook gaan dus ook eerste wee meteen komen