Dag dames, Even een vraagje. Zal in het kort mijn situatie uitleggen. Ik heb al langere tijd geen eisprong. Gyn kan het niet verklaren. Nu wil ze me een kuur provera van 10 dagen geven in de hoop dat ik ongi word en dan moet ik komen. Ze wil dan zien wat mijn cyclus doet. Daarna wil ze me tabletjes geven om een eisprong op te wekken. Maar nu staat er in de bijsluiter als bijwerking: langdurige onvruchtbaarheid.. Ik ben bang dat ik met deze kuur alles alleen maar meer in de war schop. Dit omdat ik al lang ovu testjes doe. Die waren altijd nega maar eergister leek ie toch echt behoorlijk positief! Iemand ervaring mee?? Moet ik het nu wel of niet nemen??
Ik heb heel vaak Primolut gehad, dit heeft dezelfde werking als Provera. Het kan geen kwaad, hoor. Het wekt een ontrekkingsbloeding op, waardoor je lichaam als het ware gereset wordt. Maar als je een positieve ovulatietest had, kun je beter twee weken wachten of je ongesteld wordt. Want dan heeft Provera weinig zin, aangezien dit vaak een kuur is van een week of 10 dagen en je pas ongesteld wordt als je ermee gestopt bent. En als je lichaam goed werkt, is medicatie overbodig en zou je het daarmee inderdaad juist meer in de war schoppen. Succes!
Dank voor je reactie. Ja daar ben ik dus ook bang voor dat ik de boel in de war schop anders. Het is zo gek. Nooit geen eisprong meer gehad altijd nega ovu testjes en de gyn belt met het idee om met hormonen te beginnen, en dan krijg ik zo'n posi test. echt apart. Alleen het vervelende is dat ik al 3 dagen denk posi te testen heb dan een behoorlijke knaltest en ook klachten die ik eerder ook rond mijn ei had. En nu is ie lijkt het wel nog donkerder.. Word gek van die onzekerheid. Maarja maar door klussen dan haha.
Hier 2x provra gehad. Eerste keer werd ik 6 dagen na de kuur ongi. Tweede keer kreeg ik het omdat ik volgens echo's geen eisprong had gehad, en de ronde erna met clomid moch beginnen. Tot ik de dag na de laatste provera een posi zwangerschapstest had