Infectiegevaar na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tacita, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag bij de gyn geweest ivm met een miskraam / missed abortion die niet doorzet. Hij had het verder over een cyclus afwachten en oppassen met seks ivm infectiegevaar. Nu heb ik alleen niet begrepen: betekent dit nu geen seks tot de volgende menstruatie? Of het beschermd doen tot die tijd? (Ja op zo'n moment krijg je echt maar de helft mee ;)). Niet dat ik er op dit moment behoefte aan heb en eraan zal beginnen voor het vloeien voorbij is. Maar mocht er na die tijd behoefte aan zijn, dan vind ik het wel fijn om te weten hoe het zit...

2. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat mij is verteld is dat we moesten wachten totdat het vloeien voorbij was. Ben je het vruchtje al verloren?

Sterkte!

3. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat weet ik niet... Gisteren echo gehad bij de vk, toen zat er nog gewoon wat maar niet duidelijk dus naar gyn gestuurd. Vandaag daar geweest, het is inderdaad nog niet allemaal eruit dus moet dat afwachten. Maar wat er wel of niet zit weet ik dus niet :( Heb tot nu toe niks verloren wat zou moeten lijken of een vruchtzakje oid. En weet dus niet of dat nog moet komen. Allemaal een beetje onduidelijk... ;)

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij kunnen ze het bij een dreigende miskraam vaak ook niet zo goed zien op een echo omdat het beeld dan vertroebeld is door stolsels enzo.

Bij alle drie mijn miskramen heb ik het wel duidelijk meegekregen toen ik het vruchtje verloor. Het is toch wat meer weefsel-achtig dan een stolsel, maar dan moet je wel even goed in de wc pot kijken, anders zou je het ook kunnen missen.

Ik hoop voor je dat het allemaal snel op gang gaat komen!

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ons werd aangeraden om helemaal geen geslachtsgemeenschap te hebben zolang het vloeien aanhield, ook met condoom is er een kans op infectie. Inmiddels een curretage achter de rug en hierbij is aangeraden om geen seks te hebben zolang het bloed wat ik verlies helderrood is.

6. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat geen seks hebben zolang je vloeit begreep ik al en ik moet er niet aan denken ;) Maar heeft wachten op een volgende menstruatie dan alleen te maken met tot die tijd niet zwanger raken? Met andere woorden, als ik nou zou stoppen met vloeien en moet wachten op menstruatie... Word dan afgeraden tot die tijd gewoon niet te vrijen ivm infectiegevaar of word alleen afgeraden het dan niet veilig te doen (ivm inschatten hoe lang je event zwanger bent)?
    Op dit moment hebben we er nog geen behoefte aan, maar voor hetzelfde geldt blijft mijn menstruatie ineens heel lang weg. En voor die tussentijd wil ik het toch graag weten...
    Eerst was ik van plan er wel meteen weer voor te gaan, maar sla het advies van de gyn ook niet zomaar in de wind ;)

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ja, wachten op een volgende menstruatie heeft alleen te maken dat je tot die tijd niet zwanger mag raken. Dus als je niet meer vloeit mag je wel gewoon vrijen met condoom :).

Deel Deze Pagina