Welke kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamalovesJ, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben al menige websites afgegaan
    om te kijken voor een kinderstoel maar zie door het bomen het bos niet meer :(

Welke kinderstoel hebben jullie en waarom?
    Vanaf waneer zat jullie kindje er ook echt in?

2. Onje

Onje Niet meer actief

De bekende ikea stoel!
    Lekker goedkoop en makkelijk schoon te houden.

3. Delta

Delta Niet meer actief

hier hebben we de chicco polly magic, kunnen ze al vanaf de geboorte in.. maar hier stond ie er pas toen ze 5 maanden was, maar echt vanaf de geboorte niet, maar vanaf een maandje of 1 a 2 wel hoor.

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik lees mee. Ik ben ook op zoek maar een kinderstoel maar weet niet welke.

5. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Wij hebben de Bloom stoel !! Super fijn vanaf de geboorte ook in ligstand verrij baar 90 graden draaibaar enz

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    De ikea kinderstoel voor in het begin, daar kon ze al vrij snel met kussen goed inzitten. Daarbij handig schoon te maken. Ook handig om er even snel bij te zetten en als je een dagje weggaat naar vrienden/familie handig mee te nemen.
    Later de bekende stokke trip trap gekocht. Deze schuift mooi aan tafel, je struikelt niet over de poten en het is geen sta in de weg. Daarbij zit het kind dan echt aan tafel zonder blad. Ideale stoel.
    Wel prijzig maar er zijn regelmatig aanbiedingen, en via marktplaats hebben wij er een.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Tsja wat wil je ermee? Wil je een heel kleintje in "hoog wipstoeltje" bij je aan tafel? Wil je m makkelijk kunnen verplaatsen? Wil je m later als peuterstoel gebruiken? Moet ie ook nog mooi zijn?

Wij zochten een stoel om dochter in te laten eten, en de allersimpelste Ikea stoel voldoet aan onze wensen: licht en goed te versjouwen, mooie rechte zithouding, makkelijk schoon te maken en een blad met opstaande rand, onmisbaar als je rapley doet. Ze zit erin sinds ze ruim 6 maanden is. Als je kindje nog niet mooi zit zou ik gaan voor iets met meer steun. (maar rechtop zitten is wel heel belangrijk voor veilig eten!)

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij hebben hem ook! echt een handige stoel

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb de triptrap stoel van stokke. Hij kon erin toen hij goed kon zitten. Daarvoor ging hij in het wipstoeltje.

Ik ben erg blij met deze stoel. Hij kan nog heel lang mee!!

Bij opa en oma staat een Ikea stoel. Deze is handig om mee te nemen, omdat de poten er makkelijk af kunnen.

10. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ikea kinderstoel! Zit goed, makkelijk schoon te maken, kan met en zonder blad ervoor. Enige minpuntje vind ik de wijd uitstaande stoelpoten.. grrr.. hoe vaak ik daar al niet bijna mijn nek over gebroken heb! Maar verder prima stoel! Mijn oudste zoontje kon er al met een maand of 5 goed in zitten met bijbehoren kussentje. Mijn jongste zoontje kan er nu met 6 maanden ook wel goed in zitten maar nog niet zo lang. Hij is ook wat kleiner en fijner gebouwd.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Beetje eentonig, maar hier ook de goedkope ikea stoel (zonder blad, dus ook echt aan tafel ;) )

Wij hebben een nep trip trap gehad, maar daar klom mijn zoontje in no time uit, dus niet handig. En vast in het tuigje, bungelde hij naast de stoel, dus niet ideaal voor ondernemende klimmertjes.
    Inmiddels kan hij ook uit de Ikea stoel klimmen, maar dat heeft bijna een jaar langer geduurd. Hij zit er nu vooral nog in omdat hij dan aan tafel blijft zitten.
    Voor de oudste hebben we zo'n hoge stoel van Ikea.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij ook de Stokke triptrap en opa&oma de Ikea stoel :D

Ben er ook erg blij mee, heb ook het blad erbij gekocht...ideaal.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb als kind een stokke stoel gehad, en deze is goed bevallen. Ging JAREN mee en is ook nog eens erg ergonomisch.
    Wij hebben deze nu dus ook aangeschaft, met newborn en babyset zodat we hem meteen kunnen gebruiken.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die en om die reden idd. Je trekt de poten eraf en zet stoeltje en blad zo in bad of onder de douche om even grondig te kunnen schoonmaken.
    We hebben hier ook een meegroeistoel, (Tiamo), maar daar gingen de etensrestjes lekker tussen de kiertjes zitten en zat ik steeds met aardappelschilmesjes te pieren om het er weer tussen uit te krijgen.

Nog een voordeel: je neemt 'm zo mee als je ergens heen gaat.

Hier trouwens ook direct aan tafel zonder het blad met de Ikea-stoel, hij past perfect onder het tafelblad, dus ze zitten perfect voor hun bordje eten dan :)
    Voor knutselactiviteiten gebruikte ik het blad wel.

15. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Stokke tripp trapp en bij opa en oma de Ikea stoel. Zoontje zit er nu sinds een maandje ongeveer zelf in. Helemaal geweldig vindt hij het!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook hier bij beiden kinderen de(zelfde) ikea stoel gebruikt :) . Ze zat er ook al vrij jong goed in, door de fijne zitvorm.

17. misa

misa Niet meer actief

Stokke kinderstoel. Geweldig en vanaf 6 a 7 maand in gebruik. Ook de ikea kinderstoel vind ik erg fijn, al issi erg wijd/groot voor in het begin. Maar dat is met een verkleiner op te lossen.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    De Ikea antilop! Echt een hele fijne stoel. Ik had eerst een Chicco Polly, maar dat vond ik een onding. Toen de Ikea stoel genomen als tijdelijke oplossing, ik was van plan een triptrap te nemen, maar de Ikea stoel beviel zo goed dat ik ik die maar gewoon heb gehouden. Hij zit goed, is makkelijke schoon te maken, makkelijke mee te nemen, niet te zwaar, echt een topding. En 12 euro maar.

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik zie veel de ikea kinderstoel voor bij komen dus ben wel benieuwd hoe deze er uit ziet.
    Mijn wensen kwa kinderstoel zijn meer dat hij praktische is, makkelijk te verplaasten en later idd ook als peuterstoel kan gebruiken....
    Ik heb nu een paar kinderstoelen gezien zo ook de tripp trapp stokke alleen vind twijfel ik dan weer omdat daar geen blad bij zit wat ook best handig kan zijn....

zit nog in twijfel haha...

20. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Oh dat is heel goedkoop!
    Maar zit daar ook een blad bij en een verkleiner? :)

Deel Deze Pagina