Mijn oudste zus kreeg, ja serieus, geld voor sigaretten en geld voor croissantjes, omdat ze geen zin had in gewoon brood. Mijn andere zus en ik rookten niet en croissantjes vonden wij ook lekkerder dan zo’n geplette boterham die je onder in je tas tussen de boeken terug vond, maar toch kregen we daar geen geld voor naast ons standaard zakgeld. Toen ze het huis uit was, bracht mijn moeder enorme boodschappentassen vol naar haar toe, voor mij hebben ze nog nooit een boodschappen gedaan toen ik op kamers ging. Was ook niet nodig hoor, ik kwam ook wel rond, maar ik begrijp nooit waarom je het ene kind zoveel meer geeft dan de ander.
Hier moeten ze alsnog een stuk fietsen om überhaupt bij iets van OV aan te komen en dan is er veelal nog geen rechtstreekse verbinding naar school. In de tijd die ze daarmee + overstappen en wachten ed kwijt zijn, zijn ze alleen met de fiets ook (soms al lang) op school. Maar goed, leidt er wel toe dat ze als alternatief graag met de auto gebracht en gehaald willen worden. Dat ‘bewaren’ we voor dagen dat het echt rotweer is. Afhankelijk van de situatie en ‘de rest’. Mijn ouders gaven mijn jongste zusje ook meer, vooral toen ze ouder was. Verschil was echter dat zij ivm ziekte van een uitkering moest leven en mijn man en ik allebei een baan hebben. Mijn zusje had ook niet voor die situatie gekozen en ik kan er niet wakker van liggen dat mijn ouders haar om die reden financieel ondersteunden. Zeker niet omdat ze voor ons ook altijd klaar staan als dat nodig is (‘de rest’ dus, bv. om op te passen). Maar in de meeste situaties vind ik het niet oké.
Hier andersom. Als ik merk dat er sigaretten gekocht worden stopt het zakgeld want dan heb je blijkbaar te veel Nu makkelijk te zeggen, oudste taalt er nog totaal niet naar gelukkig. Maar ik vind dat echt zó ranzig. En het is duur en hardstikke slecht
Zoon krijgt nu 20 euro in de eerste en dat verhogen we naar 22,50 in de zomervakantie. Dochter gaat volgend jaar naar de eerste die krijgt ook eerst 20. Maar daar zit maar 1 jaar tussen. Hoe we het straks met de jongste doen zien we dan wel weer die gaat pas over 5 jaar naar het VO.
Off topic: Hebben jullie al een klassenlijst? Kinderen uit de klas die naar andere scholen gaan hebben hem allemaal al. Dochter komt wel bij haar beste vriendin, maar mogelijk bij meer klasgenoten, maar dat weet ze nog niet.
Ja, we hebben hem deze week binnengekregen. Zoon gaat naar de S. Jouw dochter ook of gaat zij naar de G?
Heel fijn! L ook, en nog 2 meiden uit het dorp die ook vriendinnen zijn. Kunnen ze mooi met zn 4e fietsen. Wij hadden vorige week de klassenlijst in de mail zitten
K vroeg het aan mijn zoon, maar hij weet niet wie waar naartoe gaat en weert dus ook niet of degenen die naar de G gaan de lijst al hebben gehad.
Hier ook nog geen klassenlijst ontvangen. En we zitten in de regio die als eerst vakantie heeft. Van de jongste (die gaat naar de eerste) horen we als het goed is over twee weken hoe en wat en de oudste vermoed ik pas aan het eind van de vakantie.
Wat grappig, ik vermoed dat ik ook op die school heb gezeten ooit een blauwe maandag omdat we toen verhuisden, maar toch...
Mijn groep 8-er heeft 21 juni de kennismakingsmiddag. En deze week de lijst dus al gehad. Zoon van 15 zal het denk ik ook pas de eerste schooldag van het nieuwe jaar precies weten. Dan komen de roosters pas online.
Oh dat is zeker wat anders. Nog niet eerder gehoord. Op zich, als het de eerste is die naar die school gaat is het wel leuk als ouders om even op school te kijken. Bij mijn zoon is het echt een middag optrekken met zijn nieuwe klas, dat lijkt me voor de kinderen wel beter. Anders blijven toch misschien wat bij hun ouders hangen en dat kan nu niet.
Dochter krijgt nog steeds hetzelfde zakgeld en kleedgeld (totaal 70 pm). Wij betalen haar telefoonabbo (13 euro geloof ik van simpel) Ze heeft ook een bijbaantje bij de supermarkt en verdient daar ongeveer 150 a 200 pm mee. Daar koopt ze vooral kleding van en spaart om straks een brommertje o.i.d. te gaan kopen.
Onze dochter 14 krijgt +/- 20 euro per maand. Dit gaan we niet verhogen, want ze geeft nauwelijks wat uit. Daarnaast krijgt ze kleedgeld. Ze past wel eens op en verdient daar ook wat mee.
Ooh mijn zoon van 14 krijgt € 15 a € 20 euro per WEEK dus niet per maand. Hij krijgt € 15 gestort maar belt regelmatig of ik nog wat kan overmaken. En verder betalen wij alles voor hem. Hij moet vanaf zijn 15e gaan werken en dan kan hij gaan sparen om iets bij te leggen mocht hij een scooter krijgen.