influencers met kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Luna86, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, ze bedoelen dit anders.
    Wat GossipGirlxoxo mag gewoon niet, hoogst verbaasd dat dit goed gekeurd wordt.
    Wat ze bedoelen in het infostukje geldt voor mensen die dus nooit in de schoolvakantie vrij kunnen krijgen.
    Als jij een bar met terras hebt kun je in de zomervakantie niet vrij nemen. Maar heb je (omdat je bar alleen in de zomertijd draait) wel in de kerstvakantie 2 weken kunnen nemen, dan geldt dat je ook niet nog eens buiten de zomervakantie om 2 weken krijgt. En heb je buiten de meivakantie om 2 weken gekregen, dan mag dat in de zomer dus niet nog eens.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

bij ons op school kan iedereen met een goede reden dat ook doen, zijn best veel ouders die er gebruik van maken ook. Vooral tussen de mei en zomer vakantie in.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wat is jullie goede reden dan?
    Ik kan mij niet voorstellen dat de inspectir hier niet allang tegen op getreden is.

Sado vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

ja een extra vakantie tussen de winter en zomer in, omdat het lekker rustig is in die periode en ook niet extreem duur zoals in de meivakantie, net wat meer kans op mooi weer dan in de meivakantie en zolang school vrijstelling geeft ben ik van plan dat zo te blijven doen.

5. GossipGirlxoxo

onze reden die we opgeven is dat in de zomervakantie man doorwerkt (op vakantie adres) omdat iedereen dan op vakantie is en niemand het over kan nemen en we in de periode dat we verlof aanvragen wel vervanging hebben waardoor we “echt” als gezin vakantie kunnen houden. En dit is ook echt waar. En de in het vorige stukje genoemde punten zijn mooi meegenomen.

6. GossipGirlxoxo

ik weet niet hoe het precies in zijn werk gaat nadat de aanvraag ingeleverd is, maar volgens mij beoordeeld de directie en maken die melding bij de leerplicht ambtenaar.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Wij zijn afgelopen jaar 2 dagen voor de kerstvakantie op vakantie gegaan. Een omdat het veel geld scheelde en twee omdat we dan iets langer op vakantie konden in combinatie met het werk van mijn man. Daarnaast doen ze die twee dagen echt helemaal niks meer op school en was het me die 1000,- extra echt niet waard. Een volledige week of 10 dagen naast de schoolvakanties zou ik persoonlijk nooit doen.

Voor de jongste hadden we goedkeuring en de oudste hebben we ziek gemeld. De boete lag een stuk lager dan de extra kosten dus dat risico namen we voor lief.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dan snapt jullie directie de regels niet.

MamaChantal vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Dat zou kunnen, is al de 3e directie in 11 jaar die het goedkeurt.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dan zullen ze het wel snappen, dan zal er een andere reden zijn waarom jullie buiten de wettelijke regels om weg mogen.

11. GossipGirlxoxo

Geen idee maar er zijn nog wel meer ouders op school die dit dus doen in deze periode. Wat die invullen op het formulier dat weet ik niet, daar ben ik niet bij. Heb nog nooit iemand gehoord waarvan het is afgewezen in ieder geval.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ah, dan blijf ik haar nog even volgen. Wellicht vind ik het over een tijdje wel weer leuk.

13. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Wij mogen buiten school vakantie om ivm met beroep man. Maar onze kinderen willen dat niet.
    Want op school moeten ze weer inhalen. En bij voetbal missen ze trainingen en wedstrijden.

14. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat is minder...

Kreeg net een appje van een vriendin uit Amsterdam die op Bakkum een caravan heeft. Daar lopen ook veel mommyinfluencers rond..

15. GossipGirlxoxo

Vrienden van ons hebben hun zoon op een school waar de ouders per schooljaar 2 weken vakantie zelf mogen inplannen. Dit moet wel in een tijdsblok van 4 weken voor of 4 weken na aan een schoolvakantie zijn en niet na de start van het schooljaar. Ik heb geen idee of dit elders in het schooljaar van de vakanties word afgesnoept of dat dit gecompenseerd word met studiedagen. Wel een heel handig concept in ieder geval.

16. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Heerlijk veel op vakantie!!!

17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar ze geeft toch aan dat de hoofdreden is dat haar partner in de zomervakantie door werkt. Dat is dan toch geen vakantie inprincipe? Dus dat is gewoon volgens de regels.

Hier overigs ook met wintersport buiten het seizoen. Met een goede reden zijn ze heel soepel bij ons. Overigs moet mijn zoon wel gewoon van mij schoolwerk maken en vraag ik aan de juf opdrachten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.486
    8.634
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je maar blij moet zijn dat je kind niet op zo’n school zit waar ze dus niet volgens de regels handelen. Er zijn altijd ouders die met een leugen zulke dingen voor elkaar krijgen, maar als het een normale gang van zaken is op de school, dan kloppen er natuurlijk meer dingen niet.

Mammavantwee, Anna009, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Eigenlijk wel bizar
    Ik ga kijken of ik het ook kan aanvragen zal natuurlijk niet maar ik krijg nooit 3 weken aansluitend vrij in de zomer

Vind het eigenlijk vreemd dat het bij zoveel mensen blijkbaar word goed gekeurd en niet gekeken of het echt niet anders kan

20. tuc

tuc Niet meer actief

Volgens de wettelijke regels niet. Ze gaan evengoed op vakantie. Man moet wel werken, maar de kinderen hebben gewoon vakantie. Deze regel is voor degenen die helemaal niet als gezin weg kunnen. En dat geldt dus voor maximaal 2 weken en enkel als je nooit in de vakantie weg kan.

Deel Deze Pagina