influencers met kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Luna86, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Grote kans dat ze er niet zo goed op letten misschien?

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Maar qua structuur en smaak toch heel anders dan gewoon brood.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Tja, wat is gewoon? Voor mijn kinderen is stokbrood weer "gewoon" brood. Maar brood is brood uiteindelijk.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.809
    8.474
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje sliep vannacht hier en ik moest dus bedenken wat ik haar mee gaf naar school. Ik had 2 boterhammen met pindakaas (ze mocht kiezen tussen pindakaas en kipfilet) en in 2 bakjes had ik aardbeien en een appel gedaan. En ineens dacht ik; oh een koekje! Dus ik pakte een zakje smoeltjes (van die speculaasjes) uit de la en deed het in haar tas maar toen zei ze dat dat niet mocht... Ik had echt zoiets van; serieus? Dat je geen hele reep chocola mee moet geven snap ik maar die smoeltjes vind ik persoonlijk prima kunnen.

NiVa0230, Ysabella, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ja geen idee ook. e zegt er verder niks over. Buikpijn lijkt me sowieso niet goed.

En elke eetstoornis is anders he, hier kwam hij uit bleek een onderbewust trauma rondom eten. Hoe meer we aanboden , hoe minder hij at. Hier is heel bewust, met professionele begeleiding gekozen om het ook gewoon enkele maanden te laten en inderdaad alleen te voorzien van zijn veilige eten. Daarmee groeide het vertrouwen in veiligheid rondom eten en daarmee kwam er ruimte om weer een stap verder te gaan. En we merken het nog, zetten we teveel stappen, slaan we direct terug.

Als ik hem nu een lunchbox met ei, tomaat, wraps , en van alles meegeef, stopt hij vrijwel direct weer met eten. Dat triggert onbewust zoveel, dat hij dan gaat spugen van al het zorgvuldig opgebouwde eten.

Maar goed, ben verder met je eens, ik weet niet of het een eetstoornis is of wat dan. Maar hoop in ieder geval dat ze hoe dan ook hulp heeft bij de oudste, want op 1 ontbijtkoek een hele dag school.. is gewoon toch heel erg weinig.

Paardenbloem, citroenrasp en tuc vinden dit leuk.
  6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.415
    113
    Ze heeft eerder aangegeven dat Jayda buiten school wel goed eet, op school eet ze waarschijnlijk minder door spanning en prikkels - dat was ook een van de redenen waarom ze een jaar of 2 geleden zo’n diagnostisch traject voor ass ingingen. Maar daar kwam dus niets uiteindelijk. Ik herken spanning van school en buikpijn erg goed van mijn jongste, zij at dan wel, maar was vaak bleek van de misselijkheid puur door die spanning. En in vakanties natuurlijk niks aan de hand. Ik hoop dus dat ze voor dat meisje toch ook een oplossing vinden, waardoor ze die prikkels beter aan kan en wat meer kan eten op school zonder buikpijn te krijgen.

2jongensmama en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Ik snap het ook niet zo. Maargoed, bij ons zijn er dan ook geen regels en mag iedereen meenemen wat ze willen. Lunchen doen de meesten thuis dus het gaat met name over tussendoortjes. Daarbij ben ik eigenlijk vooral benieuwd naar het resultaat van dergelijk streng beleid op lange termijn, aangezien één van de doelen dus is om overgewicht terug te dringen. Het zou natuurlijk mooi zijn als het daadwerkelijk resulteert in minder overgewicht, maar daar heb ik zo m'n twijfels over (kinderen kunnen thuis uiteindelijk altijd nog ongezonde dingen eten). En dan vraag ik me af hoe het kan dat er in andere landen (met minder overgewicht) helemaal niet zo streng op wordt gelet.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn verschillende redenen voor. Er bestaat nl een "gezonde school" predikaat, dan mag er dus geen koek mee, niet als tussendoortje en niet bij de lunch.
    En sommige ouders kunnen niet om gaan met een beetje vrijheid.
    Toen onze oudste op de basisschool zat mocht er een "gezonde" koek mee (dus geen repen chocola, maar sultana, liga, ontbijtkoek) ik vind de genoemde koeken ook niet gezond, maar ik zie wel het verschil.
    Maar dan kwamen ouders met chococakjes, roze koeken en verzin het maar.
    Bij de lunch gold hetzelfde en dan kwamen ze met zakjes haribo enz.
    Dus toen was het klaar hier.

nizzie86, Narcisje en Sado vinden dit leuk.
  9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik begrijp dit ook echt niet..
    Onze kinderen krijgen 2 stukken fruit mee naar school, maar ook gewoon een koekje en een klein snoepje. Zelfs een cakeje als die bijv. Nog van het weekend over is:o:.

Ik zie daar dus echt geen kwaad in. Ze eten hier genoeg groente en fruit, daar mag ook wat lekkers tegenover staan!

Paardenbloem, NiVa0230, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Maar dan krijg je dus weer dat de school wel eens even gaat bepalen wat gezond is, ook wanneer dat gewoon hardstikke krom is. En dat ze zoals in het geval van jouw zoon gaan zeuren over een gezonde pastasalade.

nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Tja daar verschillen de meningen over. Hier geen 'gezonde school' of regels, maar ik geef echt nooit een koekje of reep of snoep mee, dat doe ik al acht jaar niet. Ik vind dat gewoon niet nodig. Ze krijgen wel regelmatig gedroogd fruit, noten, tomaatjes, soep of yoghurt mee.

Zuul, Spectre, Roanna en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.415
    113
    Ja, precies. Ook eens gezien dat bv een gezonde wrap niet mocht, want dat kleine beetje wrap om een ontzettend gezonde salade heen was ‘ongezond’, maar zes saaie boterhammen met salami mochten wel. Wat dat betreft wel blij dat hier op school alles mag, maar dan schrik je ook wel van wat sommigen meekrijgen hoor. Kleuters met twee frikandelbroodjes, onderweg naar school nog snel even gehaald. Of zo’n 5-pak gedecoreerde donuts. Ook een meisje dat regelmatig een pakje vleeswaren mee heeft en dan dus los die plakjes op eet, geen brood ofzo erbij, heel bijzonder lunch… Hier eten ze brood met hagelslag, fruit, rauwkost, soms een ei/noten/olijven erbij, en 1 koekje, ik vind mezelf heel braaf ;)

nizzie86 en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik ervan weet: het gezonde school predikaat is iets nationaals, dat zijn richtlijnen voor alle scholen die daaraan willen meedoen, en volgens mij is de enige regel: geen snoep en koek.

Cornflake vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ook, ze eten thuis ook geen koekjes of snoepjes bij de lunch, dus op school ook niet.

Spectre en Jessi79 vinden dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Ik steek hier in op hartig is beter dan zoet. Dus ook bewerkte boterhamworst, geef ik hem liever dan zoetigheid. Ik vind suiker vele malen schadelijker dan wat dan ook. En een keer niet natuurlijk, en snoepen mag hij hier ook, maar ik probeer te waken voor een afhankelijkheid van zoet. Dus zoetstoffen zijn voor mij ook geen optie, dat houdt de verslaving van zoet in stand, je fopt nog steeds je hersenen.
    Dus ik vind hartig altijd beter als je de keuze moet maken.

TotalBella en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.809
    8.474
    113
    Vrouw
    Maar ik heb zelf geen kinderen en geen idee wat tegenwoordig de norm is. Ik kreeg zelf altijd van alles mee wat tegenwoordig verboden is en ik vond dat ik al goed bezig was door aardbeien en appel mee te geven. Ik was me van geen kwaad bewust, het is dat m'n 5 jarige nichtje zelf zei dat het niet mocht. Ik heb vervolgens tegen haar gezegd dat ze die speculaasjes lekker meteen mocht opeten om 8.15u in de ochtend (nadat ze gewoon ontbeten had)

nizzie86, citroenrasp en Loveischocola vinden dit leuk.
  17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.578
    113
    Vrouw

Dat predicaat is hier dus inderdaad ook, en de plak met ontbijtkoek komt weer retour als ik die in het bakje stop. Ik snap dat niet. Vroeger aten wij dat als broodbeleg, witbrood met boter en ontbijtkoek. Misschien ga ik het maar zo meegeven.
    Als een boterham met chocopasta wel wordt gedoogd, waarom dan een plak ontbijtkoek niet?

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.809
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik snap idd dat er goede redenen voor zijn. Er zijn altijd mensen die dan doorslaan in het meegeven van snoep enz. Ik heb ooit gehoord dat een kind in groep 1 voor tussen de middag 6 kipnuggets van de mcdonalds mee had gekregen :roflmao: dat gaat echt te ver

19. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Dat vind ik dus juist supergoed haha! Niet dat kipnuggetjes van de Mac gezond zijn hé. Maar liever dit dan een boterham met jam als je het mij vraagt! Gisteren had mijn kind als lunch een gekookt ei, plakjes kipfilet (van z'n brood geplukt) en broccoli van de vorige avond. Ik heb veel liever dat hij eiwitten en vetten eet dan suiker (brood valt hier ook onder de categorie suiker, dus als hij brood eet, altijd roomboter voor het vetje en het liefst dus iets met eiwit er op).

TotalBella vindt dit leuk.
  20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Hier de oudste een roomboter croissantje met roomboter ertussen en jongste broodje met fruitspread aardbei :roflmao::eek:

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina