influencers met kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Luna86, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ja hè. Vraag me echt af hoe ze dat doet :eek:. Nou zijn haar kids wel echt vaak bij de oppas of een tante dus ze heeft er ook de ruimte voor.
    Verder vind ik het ook echt knap dat ze zo door het kdv heen hebben gekeken hoe ze er hun huis van maken! Ben heel benieuwd hoe het is als het af is.

2. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    569
    486
    63
    Ja helemaal mee eens. Lijkt mij ook.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Lotje 4 jaar.. wat vliegt de tijd! Besefmomentje dat ik Annemarie al zeker 3,5 jaar volg :oops: haha, dat is wel vreemd hoor.

spruitje80 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    De bellingas die op wereldreis gaan
    Die kinderen worden zomaar van school geplukt weg bij hun vrienden omdat de ouders weer wat anders willen

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    En zodat ouders geld kunnen verdienen, ik vind het echt heel vreemd dat dit mag. Een kind dat bv in een toneelstuk meespeelt mag dat maar voor een bepaald aantal uur per jaar met strikte regels voor bv vrij van school, terwijl deze kinderen continu werken en nu zelfs niet meer naar school hoeven…

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Ik volg ze niet maar ik vind een wereldreis wel echt een unieke kans en stoer dat ze het aandurven. Zo’n ervaring neem je de kinderen nooit meer af.
    Jammer als het alleen om het verdienmodel zou draaien en dat dat de reden zou zijn, maar dat weet ik dus niet.

Ysabella en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik volg dit gezin verder niet maar weet je hoe lang ze op reis gaan en of ze zich uitgeschreven hebben uit Nederland? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Ik volg ze ook niet ik vind ze verschrikkelijk
    M'n jongste kijkt hun filmpjes
    ze gebruiken hun kinderen voor werkelijk alles
    Verdienmodel of niet ik zou ze nooit van school halen omdat ik zo graag een wereldreis wil maken maar bij deze fam verbaasd me dat weer niet

nizzie86 en Luna86 vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Nee, ze blijven ingeschreven als NL en kids staan ingeschreven bij de wereldschool

Jammer dat het voor de kids een werkvakantie is...

10. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder dat ze hier toestemming voor hebben gekregen van de leerplichtambtenaar.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.366
    21.744
    113
    Een reizend bestaan is één van de redenen voor vrijstelling van de schoolplicht. Ik weet niet in hoeverre dat gezin zo leeft (ken ze namelijk niet), maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze op basis hiervan vrijstelling gekregen.
    We hebben zelf thuisonderwijs gegeven, daardoor ken ik de regels wel redelijk. Mijn ervaring is wel dat de ene gemeente er weer makkelijker mee omgaat dan de ander. In Rotterdam bv waren ze destijds ontzettend streng, terwijl het in de gemeente waar wij woonden weer makkelijker ging.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Ze staan gewoon ingeschreven bij de wereldschool dus voldoen aan de leerplicht

13. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de regels precies zijn. Ik heb als kind in het buitenland gewoond. Daar krijgen we eerst een paar maanden les van mijn moeder, omdat we eerst nog even moesten settelen. Daarna kregen we een vrijwilliger uit Nederland, vaak jonge meisjes die net de Pabo hadden afgerond en dit gingen doen voor een tussenjaar. We volgden dan de gewone Nederlandse lesmethode op de basisschool. Middelbare school kon niet, mijn oudere siblings deden inderdaad de wereld school.

Maar ik heb er nooit over nagedacht in hoeverre we dan aan de regels voldeden? Kan je zo maar een stapel lesboeken uit Nederland meenemen + een willekeurige pabo student = officieel voldoen aan de leerplicht?

14. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    nee in Nederland is er naast leerplicht ook schoolplicht. De wereldschool valt daar niet onder aangezien dit digitaal is.

15. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Nee dat is niet mogelijk in Nederland. Je moet je kinderen inschrijven op een school in het land waar je naartoe gaat en de kinderen moeten dan ook fysiek naar die school. Op die manier kan je toestemming krijgen. Maar als je zoals de Bellinga’s op reis bent en dus in veel verschillende landen in relatief korte tijd komt dan kun je je niet steeds op een schooltje inschrijven.

De wereldschool is er voor kinderen die dus bijvoorbeeld op reis zijn naar verschillende landen maar je krijgt (tegenwoordig) geen toestemming meer van leerplichtambtenaar hiervoor want wereldschool is geen fysieke school.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.366
    21.744
    113
    Edit

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Maar hoe kunnen hun dan wel toestemming hebben gekregen ?

18. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Als het klopt dat ze zich niet hebben uitgeschreven uit NL dan is er een leerplichtambtenaar geweest die heeft gezegd, is goed, ga maar op reis. Ik kan mij voorstellen dat de ouders hebben gezegd dat de kinderen mee moesten omdat er ook gewerkt wordt onderweg (vloggen) en daar zijn de kinderen een onderdeel van.

19. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ah, dan gok ik dat wij waren uitgeschreven uit Nederland. Geen idee hoe dat destijds ging, ik was een jaar of 7 haha. Maar ik heb nooit op een school daar gezeten, alleen dus 'privé'/thuisonderwijs. Maar dat had dus niet gemogen als we nog ingeschreven waren in NL.

20. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    In Nederland is thuisonderwijs gewoon mogelijk. En de wereldschool helpt je ook bij het regelen van toestemming van de gemeente/leerplicht voor een jaar thuisonderwijs tijdens een wereldreis bv. Per gemeente afhankelijk hoe makkelijk of moeilijk ze doen, maar over het algemeen prima te regelen.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina