Iedereen heeft die prikkels toch. En desondanks moet je toch gewoon op tijd komen. Bij een kind wordt het mss nog geaccepteerd op de basisschool maar op de middelbare school belt echt geen moeder meer op van pietje eet vandaag apart want er zijn teveel prikkels.
Ik vind het echt bezopen. Ik weet alles van prikkels e.d. Maar we komen gewoon op tijd, als je teveel prikkels gebruikt als excuus om te laat te komen bereidt je je kinderen echt niet voor op de wereld. En ja, hier dus 2 kinderen met ADHD en ik weet waar ik over praat, sommige dingen moeten gewoon.
Niet iedereen ervaart ze mss hetzelfde maar iedereen heeft te maken met druk verkeer, pratende mensen en piepende deuren. Als een kind wat ouder is kan je echt niet tegen school zeggen mijn kind komt pas om half 10 want teveel prikkels. School pikt dat niet en de andere kinderen vinden dat ook raar want die zijn ook door de regen naar school gefietst terwijl ze er een grafhekel aan hebben. Dus die denken dan heus niet agossie marietje uit onze klas komt om 11 uur pas binnen heeft lekker rustig aangedaan terwijl wij er al 3 uur op hebben inclusief 2 toetsen we snappen dat wel van marietje.
Je hebt duidelijk geen idee en ik krijg ook niet de indruk dat je openstaat voor meer uitleg hierover, dus ik laat het hierbij. Jij jouw mening, ik de mijne
Het heeft niet met een mening te maken. Het is gewon feitelijk zo dat school geen begrip zal tonen bij oudere kinderen net als de klasgenoten als pietje later komt ivm de prikkels.
Nee ik ken idd niet alles en iedereen maar weet wel genoeg dat op een standaard middelbare school een kind niet later kan komen omdat er wat prikkels waren tijdens het ontbijt en hij daarom met mama apart is gaan eten. Zo werkt dat echt niet.
Ik zal het morgen eens tegen mijn neefje zeggen dat ie rustig om 10.00 aan kan komen hobbelen op school (4 vwo) en dan zeggen ja ik was wat overprikkeld en ben met mn moeder in ern prikkelvrij kamertje gaan zitten. Ik kan er echt zo duizend euro op zetten dat zn klasgenoten dat echt hilarisch knettergek vinden en dat de school het ook echt niet pikt. Die is dan s middags het schoolplein aan het vegen. Echt 100%
Dat is wat anders dan later op school komen of een eigen ruimte willen ofzo en de prikkels benoemen. In een rustige ruimte willen eten is niet vreemd. Wel later op school komen omdat je de prikkels niet trok thuis.
Dat is dan ook de context niet in dit geval, maar verzin zelf maar leuke verhaaltjes die bij jou beperkte wereldbeeld passen.
En wat precies bewijst dat? Volgens mij niets meer dan dat je neefje geen problemen heeft met prikkelverwerking, dat school dat weet, en dus correct handelt door het niet te accepteren als verklaring van laatkomen.