Ik zie net dat Rachel van Sas, de huismuts, haar haar heeft afgeknipt... Wel beetje zonde, was zo mooi zo lang.
Het nieuws van de familie Telleman is bekend, Bibi krijgt haar eigen lunchroom (die van haar ouders is geweest paar jaar geleden).
Iemand die het boek van AM heeft gelezen? Ik vertik het om te gaan kopen maar ik ben nieuwsgierig waarom het contact met haar ouders is verbroken. Staan er zulke schokkende dingen over haar moeder / ouders in het boek?
via Bruna kun je al best een aardig stuk lezen, ook over haar jeugd. Daarin was voor mij al wel duidelijk dat er ruis is en ik snap wel dat het voor haar moeder heel moeilijk is dat dit nu gedeeld is.
Ik heb het niet gelezen, wel de live gezien waarin ze het uitlegt. Ze schrijft er in over seksueel misbruik dat heeft plaats gevonden, haar ouders stonden er niet achter dat ze dit verhaal met de hele wereld deelt.
Ik ben dan benieuwd of uit het boek duidelijk wordt waarom haar ouders niet achter het delen ervan staan. Ik vind het niet bij hen passen dat al het contact verbroken is, ook met de kinderen. Haar moeder kwam best ruimdenkend over.
Ze schrijft dat ze op wintersport is misbruikt door een skileraar. Dat is op zich afschuwelijk, maar heeft als ik het goed begreep minder te maken met de breuk met haar ouders. De reden voor de breuk ligt meer in de manier waarop ze is opgevoed. Ze is niet blij met hoe dingen vroeger in haar opvoeding gingen en daarom is er nu geen contact. Want ouders zijn niet blij dat ze hierover schrijft.
In de live zei ze dat haar ouders niet achter het delen van dat verhaal stonden. Is vast niet de enige reden, maar speelt wel mee.
Klopt, dat heeft ze zelf al eens verteld. En ik kan mij er wat bij voorstellen. Ze vindt zichzelf wel de almachtige als het gaat om opvoeding, zij weet het het beste. En dat zal vast heel anders zijn dan bij haar ouders. Als ze in dat boek hetzelfde toontje gebruikt over de opvoeding van haar ouders als dat ze op insta doet dan snap ik dat die ouders dat echt niet tof vinden.
Ik weet er het zijne niet van, maar vind ze erg onvriendelijk overkomen nu richting haar ouders toe. Mis dan ook wel een stukje respect vanuit Annemarie. Ben dan erg benieuwd of ze het besproken heeft met haar ouders. Heb bij haar ook het idee dat ze het om de aandacht doet dit alles te delen, dan dat het echt zo nodig is. Ze vind zichzelf zo’n goede moeder. Ze zal vast ook wel een goede moeder zijn, maar om hier nou een boek over te maken..
Ben ik wel met je eens, via Brunakan je een aantal pagina's lezen. Ik vind het meer haar levensverhaal dan een opvoed boek. Ze vind zichzelf nogal perfect en fantastisch.
Hoe kun je jezelf nou fantastisch en perfect vinden. Ik denk dat er geen ouder op de wereld is die het perfect doet Een beetje mildheid (naar jezelf en andere ouders) is denk ik als ouder altijd op zijn plaats.